Heippa vaan homeallergikot!
Esitän tämän asiani ttl:n astmatutkimuksissa jo olleille. Minä olen siis sinne menossa. Nisuiisusta ei nyt näytä olevan mitään apua, koska hänellä ei ole astmaa. Olen yrittänyt selvittää allergologia-kirjan avulla, että mikä minua oikein vaivaa.
Työterveyslääkärini on aivan 100% varma, että kosteusvauriomikrobit ovat sittenkin aiheuttanut minulle astman, koska bal-tutkimukseni näytti jossain lyfosyytti-soluissa, että ovat Ok!. Olin aika huonossa kunnossa, joten bal-tutkimukseni tehtiin oltuani kuukauden sairaslomalla. Lääkäri sanoi, että pitää olla parempi kunto, jos tehdään bal-tutkimus. Näin siis hän päätyi suuressa viisaudessaan, että astmaahan se on.
Tiedän, että minulle tehdään altistuskoe, mutta nyt minua ihmetyttää tämä asia, josta Tari Haahtela ja Erkki O. Terho (ainakin nimien perusteella kuulostavat luotettavilta, ainakin toi viimeinen tai jospa toi kirjain onkin numero?) kertovat tämän kirjan 140 sivulla, seuraavaa:
"Huolella tehty keuhkoputkialtistuskoe on vaativa tehtävä. Potilaan herkkyys kyseiselle allergeenille pitää ensin testata ihokokeen tai seerumin IgE-määrityksen avulla".
Nyt sitten ne kysymykset?
Ymmärrän näin ylläolevasta, että ihokoe pitää olla ok!, mutta mitä on ok! Pitääkö se olla miinus-merkkinen, niin kuin minulla on kaikille aineille.
Ilmeisesti IgEn tulee näyttää nollaa, niin kuin minulla on? Eli voinko mennä nyt turvallisin mielin keuhkoputkialtistuskokeeseen?
Yritin lääkärille tyrkyttää jotain toista vasta-ainetta, mutta en muistanut sitä kirjainta mikä siihen liittyy. Lääkäri heti onneksi sanoi, että kyseessä on IgG ja että ei siitä mitään näe. Ei sitä kannata kuulemma edes tutkia. Olisi vain niukkojen rahojen tuhalausta ja työnantajakin voisi hermostua moisesta kululisästä. Sanoi, että työterveyshuolto on muutenkin kallista työantajille.
Esitän kiitokset vastauksista jo näin etukäteen.
Hessu
Nyt olisi hyvät neuvot
27
1921
Vastaukset
- kyllä naurattaa
Niin läpinäkyvää, niin läpinäkyvää.
Hessuksiko sinua voi tästä lähtien sanoa.- Hessu!
Astma vai alveoliitti?
Vai ovatko kummatkin naurun asioita?
Jos ovat, niin helpotti huomattavasti. Nyt ei tarvitse enää edes harkita psykiatrille menoa. Nääs kun moni lääkäri sano, että ei homeet mitään ongelmaa aiheuta. Se on psyykkinen häriö! - kuiteskii
Hessu! kirjoitti:
Astma vai alveoliitti?
Vai ovatko kummatkin naurun asioita?
Jos ovat, niin helpotti huomattavasti. Nyt ei tarvitse enää edes harkita psykiatrille menoa. Nääs kun moni lääkäri sano, että ei homeet mitään ongelmaa aiheuta. Se on psyykkinen häriö!Hessun olisi ehkä hyvä harkita sitä psykiatrille menoa. Voisi moni asia avartua. Oma henkilöllisyyskin voisi selvitä.
- Hessu!
Sivulla 144 nämä miehet kertovat, että keuhkoputkialtistus ei kuulu astman tai muiden allergisiksi epäiltyjen hengitystieoireiden perusdiagnostiikkaan.
Kuitenkin työterveyslääkärini sanoi, että se aivan perusdiagnostiikkaa siellä työterveyslaitoksella. Ottivat kuulemma altistuskokeen päivittäiseen käyttöön jo vuonna 1995. Viikonloppuina vain pitävät paussia.
Sitten nämä jatkavat, että keuhkoputkialtistuskokeen avulla selvitetään erikoistapauksissa onko potilaalla spesifistä, allergeenista johtuvaa keuhkoputkien supistumisherkkyyttä, hyperreaktiviteettia. Verrattuna ihotestiin tai seerumin IgE-pitoisuuden määritykseen voidaan tällä testillä allergia ja sen voimakkuus todeta suoraan. Myös myöhäisreaktiot tulevat esiin.
Tarkoittaako tämä hieno "spesifisyys"-sana sitä, että pitääkö minulla olla sittenkin jonkun kosteusvauriomikrobin IgE-vasta-ainetta?
No voi vietävä sentään! Nyt todella tartten hyviä neuvoja. Ei minulla perhana ole IgE-aineita kosteusvauriomikrobeille.
Tarkoittaako erikoistapaus sitä, että juuri minä olen se erikoistapaus, koska minulle ihan väkisin tyrkytetään altistuskoetta. Luulin, että erikoistapaus tarkoittaa sitä, että ei oikein vielä tiedetä mikä allergian aiheuttaa. Tällä palstalla on kuitenkin kerrottu, että kosteusvauriomikrobit aiheuttavat astmaa. Eihän se mikään erikoistapaus ole? Enks olekin oikeassa? Häh!- Hessu!
Oliks teillä kauhiasti IgE-vasta-aineita kosteusvauriomikrobeille, jotka saitte diagnoosiksi astman? Kyllä kai ne sen varmisti, ennen kuin altistivat? Eiks vaan? Jos ei ollu, niin ei teillä silloin mitään astmaa ollutkaan. Mikä teillä sitten on?
Mää kyllä perun matkani Hkiin, koska ei mulla ole tippaakaan IgE-aineita. Lääkärikin sanoi, että kun otat kovan kortisonikuurin voit mennä huoletta takaisin töihin. Oks teillä kokemusta kortisonista? Taitaa olla aika ainetta? Lääketeollisuuden voittokulkua ei voi mikään estää! - Pekalla
Ei tämän palstan lukijat mene halpaan.
- alas
ihminen voikaan vajota ??
- Hessu!
Eivätkö nämä kirjojen tiedot pidäkkään paikkaansa?
Toimituskuntaankin kuulunut peräti kolme miestä:
Tari Haahtela, Matti Hannuksela ja Erkki O. Terho. Eikö heihin muka voi luottaa?
Olisiko sitten joku parempi ja luotettavampi teos saatavilla? Anna kirjan nimi, jossa myös kerrotaan keuhkoputkialtistuskokeesta. - sivupersoonasi
Hessu! kirjoitti:
Eivätkö nämä kirjojen tiedot pidäkkään paikkaansa?
Toimituskuntaankin kuulunut peräti kolme miestä:
Tari Haahtela, Matti Hannuksela ja Erkki O. Terho. Eikö heihin muka voi luottaa?
Olisiko sitten joku parempi ja luotettavampi teos saatavilla? Anna kirjan nimi, jossa myös kerrotaan keuhkoputkialtistuskokeesta.Hessu on menossa altistuksiin. Sinähän olit niissä. Kerro nyt siellä kotona Hessulle miten sinun kävi ja miten tämä altistusjärjestelmä toimii. Kerro myös allergisesta alveoliitista.
Siten sivupersoonasi Hessu ehkä rauhoittuu.
Montako sivupersoonaa sinulla on?
Ai niin, ethän sinä niitä itse voi laskea! - thät???
sivupersoonasi kirjoitti:
Hessu on menossa altistuksiin. Sinähän olit niissä. Kerro nyt siellä kotona Hessulle miten sinun kävi ja miten tämä altistusjärjestelmä toimii. Kerro myös allergisesta alveoliitista.
Siten sivupersoonasi Hessu ehkä rauhoittuu.
Montako sivupersoonaa sinulla on?
Ai niin, ethän sinä niitä itse voi laskea!Mitä sinä sekoilet täällä jatkuvasti. Joskus tunnet Pekan ja joskus et. Nyt sitten sekoitat Hessun ja Pekan? Montako sivupersoonaa sinulla itselläsi oikein on? Laittaisitko ne ajantasalle - kiitos!
- taas leikit tietämätöntä
thät??? kirjoitti:
Mitä sinä sekoilet täällä jatkuvasti. Joskus tunnet Pekan ja joskus et. Nyt sitten sekoitat Hessun ja Pekan? Montako sivupersoonaa sinulla itselläsi oikein on? Laittaisitko ne ajantasalle - kiitos!
ja matkit raukka sivupersoonajutuillasi.
Kyllä on kaikkien tiedossa sivupersoonahäirikkö ja sen kaverit. - DDDD
taas leikit tietämätöntä kirjoitti:
ja matkit raukka sivupersoonajutuillasi.
Kyllä on kaikkien tiedossa sivupersoonahäirikkö ja sen kaverit.ja jättää jo tuo arvelu, että ylipäätään tietää kuka mitäkin kirjoittelee. Käykö tämä sulle nyt vähän liian raskaaksi. Katsos kun kaikki kirjoitukset eivät ole samalta henkilöltä, vaikka niin vainoharhaisesti luuletkin. Mietihän tuon vainoharhaisuutesi syytä?
- ei kuule
DDDD kirjoitti:
ja jättää jo tuo arvelu, että ylipäätään tietää kuka mitäkin kirjoittelee. Käykö tämä sulle nyt vähän liian raskaaksi. Katsos kun kaikki kirjoitukset eivät ole samalta henkilöltä, vaikka niin vainoharhaisesti luuletkin. Mietihän tuon vainoharhaisuutesi syytä?
voi erehtyä. Teitä ei ole kuin yksi tässä maailmassa, vaikka oivasesi kovin yrittää hengata mukana ja on omaksunut sinulta monia upeita sanontojakin, kuten:
" Onko todellakin näin yksinkertaiset asiat noin pirun vaikeaa tajuta!!!!!!!!!?????????? " - kaverusten suhteesta
ei kuule kirjoitti:
voi erehtyä. Teitä ei ole kuin yksi tässä maailmassa, vaikka oivasesi kovin yrittää hengata mukana ja on omaksunut sinulta monia upeita sanontojakin, kuten:
" Onko todellakin näin yksinkertaiset asiat noin pirun vaikeaa tajuta!!!!!!!!!?????????? "...vaikka oivasesi kovin yrittää hengata mukana...
parivaljakko taitaa viettää paljonkin aikaa yhdessä
joukossa tyhmyys tiivistyy - murut menee väärään kurkkuun
kaverusten suhteesta kirjoitti:
...vaikka oivasesi kovin yrittää hengata mukana...
parivaljakko taitaa viettää paljonkin aikaa yhdessä
joukossa tyhmyys tiivistyyTosi läpinäkyvää teidän pelleilynne täällä. Taidatte olla kateellisia Pekalle kun itsellä ei ole mitään annettavaa kenellekään tietojen puolesta, ainoastaan pystytte tuottamaan pahaa mieltä.
- Kahvia ja pipareita
murut menee väärään kurkkuun kirjoitti:
Tosi läpinäkyvää teidän pelleilynne täällä. Taidatte olla kateellisia Pekalle kun itsellä ei ole mitään annettavaa kenellekään tietojen puolesta, ainoastaan pystytte tuottamaan pahaa mieltä.
Tosi läpinäkyvää sivupersoonatoimintaa.
- me ei leikitä enää
Kahvia ja pipareita kirjoitti:
Tosi läpinäkyvää sivupersoonatoimintaa.
sun kanssasi.
- kielillä puhutaan
me ei leikitä enää kirjoitti:
sun kanssasi.
olet sitten tehnyt juuri ulkomaanreissun kun noin paljon osaat kieliä, hih.
- voe voi
kielillä puhutaan kirjoitti:
mites
Kirjoittanut: on? 5.11.2006 klo 19.29
onko H--K sama kuin PN? - ku kuulostaa
DDDD kirjoitti:
ja jättää jo tuo arvelu, että ylipäätään tietää kuka mitäkin kirjoittelee. Käykö tämä sulle nyt vähän liian raskaaksi. Katsos kun kaikki kirjoitukset eivät ole samalta henkilöltä, vaikka niin vainoharhaisesti luuletkin. Mietihän tuon vainoharhaisuutesi syytä?
niin tutulta... onkohan lissusta tullut nyt hessu ja pekkakin... kuinka monta persoonaa sinusta löytyykään vaan lieneekö näiden nimien valinnalla tarkoitus.. kukaan mies ei kirjoita tuolla tavalla ja teksti, se kuulostaa todella tutulta.
- tajuu mistä
kielillä puhutaan kirjoitti:
ne paljastuu. Maneereitaan on hankala hallita. Vai mitä?
- DD-
tajuu mistä kirjoitti:
ne paljastuu. Maneereitaan on hankala hallita. Vai mitä?
Eikö muuta keskusteltavaa enää ole? Kuka paljastaa kenet ja mitä sitten? Naurettavia kirjoituksia katkerilta homeauttajilta, joista tulikin jotakin muuta, eikö vain? Ikävää, jos elämä jäi nyt niihin kuoppiin, kipua hyvä ihminen montusta ylös ja aloita elämäsi uudelleen.
- taitaakin
DD- kirjoitti:
Eikö muuta keskusteltavaa enää ole? Kuka paljastaa kenet ja mitä sitten? Naurettavia kirjoituksia katkerilta homeauttajilta, joista tulikin jotakin muuta, eikö vain? Ikävää, jos elämä jäi nyt niihin kuoppiin, kipua hyvä ihminen montusta ylös ja aloita elämäsi uudelleen.
olla rouva joka käyttää sulkuja nykyään nimimerkissään. muuten uskollinen tyylilleen.
- missä pohja
kuinka alas...?
- Homeherkkä
Vain keuhkolääkärillä on oikeus todeta astma, ei työterveyslääkärillä.
Onko sinulla jo keuhkolääkärin toteama astma?
Käytätkö astmalääkitystä, johon Kela on myöntänyt erityiskorvauksen.
Sinulle on tehty BAL-huuhtelu. BAL-huuhtelun määrää keuhkopolin keuhkolääkäri vasta perusteellisten keuhkotutkimusten jälkeen. Mitä arvoja sinulla todettiin?
Kertoisitko BAL-huuhtelusi solujakauman?
Työterveyslääkärisikö antoi sinulle lähetteen TTL-tutkimuksiin? - o
Oli se sitten jännä juttu, kun et muistanut sitä toista kirjainta, mutta onneksi lääkäri heti keksi mitä tarkoitit.
- ei mene läpi
vaikka palstalta on viikon pois, niin ei jää mistään paitsi. Sama homma jatkuu vuodesta toiseen ja Nisuiisun
on tavalla tai toisella yritettävä lietsoa tätä astma-altistuskoe yms keskustelua.
TODELLA LÄPINÄKYVÄÄ tämäkin epätoivoinen aloitus.
Onko näin kevään korvilla sivupersoonasi Hessu herännyt eloon?
Kevät koettelee yleensä pahimmiten mielenterveysongelmaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445842
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise953327- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854