205 xr

j309

205: sen ( 1.4 )laitan pojalle autoksi, mutta nuo mallimerkinnät mitä eroa esim: xl / xr ? ja paikat mitkä kannattaa tarkistaa kiinnostaa myös, vai onko mitään erikoista verrattuna 309: n ?

17

2271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GR 405

      Xr on paremmin varusteltu(joskus jopa keskuslukko) ja eipä noissa mitään aivan ihmeellisyyksiä ole. Itsellä on 89 XR ja jos sellaisen jostain sopuhintaan/kilometreillä löydät niin osta pois. Ulkoinen olemus kertoo jo paljon(maalipinta, sisusta)ja jos koeajolla ei mitään ylimääräistä kuulu, voi alkaa tingata. Omallani on vasta 173 tkm takana ja paljon edessäpäin: TU3 on luja moottori ja antaa sopivasti vauhtia kevyelle korille, joka ei ole niitä herkimpiä ruostumaan..kannattaa katella vm 89-90, voi löytyä vielä vähänajettujakin, ovat nimittäin aika usein mamman kauppakasseja.309:ään en osaa verrata, mutta hyvä ajettava kokoisekseen on tuo pikkuleijonakin.

      • j309

        205 xr -89 aj. 190tkm tämmöinen nimenomaan on kiikarissa, mutta minkälainen mittaristo onko esim: kierroslukumittaria tai moottorinlämpötilamittaria, ja 309:stä, oli talbotti eli ei niin loistavasti on toiminut sillähän sitä toista pösöä katsellaan....


      • xr:ssä
        j309 kirjoitti:

        205 xr -89 aj. 190tkm tämmöinen nimenomaan on kiikarissa, mutta minkälainen mittaristo onko esim: kierroslukumittaria tai moottorinlämpötilamittaria, ja 309:stä, oli talbotti eli ei niin loistavasti on toiminut sillähän sitä toista pösöä katsellaan....

        kierroslukumittaria eikä jäähdytysnesteen lämpömittaria tuossa xr:ssä. Jäähdytinnesteen ylilämpöä osoittava merkkivalo on. xs:stä gti:hin löytyy sitten jo nuo mittarit.


      • j309
        xr:ssä kirjoitti:

        kierroslukumittaria eikä jäähdytysnesteen lämpömittaria tuossa xr:ssä. Jäähdytinnesteen ylilämpöä osoittava merkkivalo on. xs:stä gti:hin löytyy sitten jo nuo mittarit.

        Elikkä ei ole isoja eroja xl / xr välillä, tuo kyllä ihmetyttää ettei moottorin lämpötilamittaria
        ole, koneen kiehumisen näkee kyllä ilman merkkivaloa,mutta saahan noita mittareita, mutta muuten varmaan luja auto, kaveri ajoi 2-vuotta ja ainoa vika oli että joutui starttimoottorin vaihtaan, kun myi pois niin autolla ( 1.4 xl ) oli ajettu 320tkm ja hyvin kuulemma toimi....


      • Anonyymi
        j309 kirjoitti:

        Elikkä ei ole isoja eroja xl / xr välillä, tuo kyllä ihmetyttää ettei moottorin lämpötilamittaria
        ole, koneen kiehumisen näkee kyllä ilman merkkivaloa,mutta saahan noita mittareita, mutta muuten varmaan luja auto, kaveri ajoi 2-vuotta ja ainoa vika oli että joutui starttimoottorin vaihtaan, kun myi pois niin autolla ( 1.4 xl ) oli ajettu 320tkm ja hyvin kuulemma toimi....

        Muistelen, että XL on kaksiovinen ja XR neliovinen.
        Turha sitä koko starttia on vaihtaa. Hiilet siinä kuluu vaihtokuntoon viimeistää noilla kilometreillä, paljonkin ennen joskus. Hiilet maksaa muutaman euron mutta vaihto saattaa joskus olla työlästä. Ja niitä tarvikehiiliä on kahdenlaisia: toisissa on johdon päässä ne kiinnityskappaleet, toisiin saat itse tinata vanhoista hiilistä ne.


    • Tiiseli

      alkujaan.

      Se on Talbot Arizona, jota sattuneista syistä ryhdyttiin markkinoimaan Peugeotin tunnusten alla. 309 on tavallaan muinoisen Simcan viimeisiä henkitoreita.

      Tästä on keskusteltu aikaisemminkin tällä palstalla.

      • xsi

        typerä provokaatio yritys,mopo on tainnu lukee mobilistin.muijan 309 on kuule tehty ihan samassa tehtaassa mistä tuli myös 205 405 et haist peräs


      • Tiiseli
        xsi kirjoitti:

        typerä provokaatio yritys,mopo on tainnu lukee mobilistin.muijan 309 on kuule tehty ihan samassa tehtaassa mistä tuli myös 205 405 et haist peräs

        koska tosiasiat ovat tosiasioita.

        Ei se ole mikään provokaatio, mutta Peugeot 309 ei ole oikea Peugeot.

        Katso itse internetistä jos et tavallista puhetta usko:

        http://simcaclub.com/inhoud/talbot_arizona.htm

        http://members.aol.com/TalbotHoriClub/ende.htm

        Talbot Arizona sai koristeikseen Peugeotin tunnukset vasta ihan viimehetkillä ennen mallin markkinoilletuloa, Talbotin markkinoiden romahdettua Euroopassa.

        Tuon kolme-nolla-ysin ovikoteloista ym. kerrotaan löytyvänkin "Talbot" merkkejä.

        Mobilistista en tiedä. Mutta muistan kyllä hyvin nuo Talbotit, joitakin malleja tehtiin Uudessakaupingissakin.


      • Peugeot 405 SRI
        Tiiseli kirjoitti:

        koska tosiasiat ovat tosiasioita.

        Ei se ole mikään provokaatio, mutta Peugeot 309 ei ole oikea Peugeot.

        Katso itse internetistä jos et tavallista puhetta usko:

        http://simcaclub.com/inhoud/talbot_arizona.htm

        http://members.aol.com/TalbotHoriClub/ende.htm

        Talbot Arizona sai koristeikseen Peugeotin tunnukset vasta ihan viimehetkillä ennen mallin markkinoilletuloa, Talbotin markkinoiden romahdettua Euroopassa.

        Tuon kolme-nolla-ysin ovikoteloista ym. kerrotaan löytyvänkin "Talbot" merkkejä.

        Mobilistista en tiedä. Mutta muistan kyllä hyvin nuo Talbotit, joitakin malleja tehtiin Uudessakaupingissakin.

        Talbotin merkkejä. Onko minun auto nyt Talbot! Apua!

        Talbot Horizonin seuraajasta tuli 309 mutta siihen tehtiin muutoksia niin paljon että Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        1.3-litraisen työntötankokone oli mm. Talbotin peruja joten siinä mallissa prosentuaalinen osuus oli hieman enempi.

        309:ssä on 205:n penkit, valot, alusta.
        Citroen BX:n peilit ja moottorit. Tosin osa moottoreista oli myös 305:sta.
        Myös moottorin apulaitteet oli olleet jo muissa PSA:n tuotteissa aiemmin.
        Myös ulkonäkö ja kojelauta suunniteltiin uusiksi.

        Joten siinä on yhtä paljon Talbotia kuin Volkkarissa Porschea (vaikka Ferdinand Porsche suunnitteli kuplan).


      • Tiiseli
        Peugeot 405 SRI kirjoitti:

        Talbotin merkkejä. Onko minun auto nyt Talbot! Apua!

        Talbot Horizonin seuraajasta tuli 309 mutta siihen tehtiin muutoksia niin paljon että Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        1.3-litraisen työntötankokone oli mm. Talbotin peruja joten siinä mallissa prosentuaalinen osuus oli hieman enempi.

        309:ssä on 205:n penkit, valot, alusta.
        Citroen BX:n peilit ja moottorit. Tosin osa moottoreista oli myös 305:sta.
        Myös moottorin apulaitteet oli olleet jo muissa PSA:n tuotteissa aiemmin.
        Myös ulkonäkö ja kojelauta suunniteltiin uusiksi.

        Joten siinä on yhtä paljon Talbotia kuin Volkkarissa Porschea (vaikka Ferdinand Porsche suunnitteli kuplan).

        >Talbot Horizonin seuraajasta tuli 309 mutta
        >siihen tehtiin muutoksia niin paljon että
        >Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        Jos haluaa noin uskoa, niin mikäpä siinä. Väitteelle ei kuitenkaan löydy vahvistusta tunnetuista tosiasioista.

        >1.3-litraisen työntötankokone oli mm. Talbotin
        >peruja joten siinä mallissa prosentuaalinen
        >osuus oli hieman enempi.

        Osassa 309-sejä käytettiin Simcan moottoreita (1.2 ja 1.3). Simcahan fuusioitiin Euroopan Chrysleriin 1970-luvulla ja sen taru päättyi siihen: Chrysler/Talbot 1510 ja Horizon.

        >siihen tehtiin muutoksia niin paljon että
        >Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        Arizona (sittemmmin Peugeot 309) alkoi 1981 projekti C28:n nimellä ja sen piti aivan uutena mallina korvata sekä Talbot Horizon että Chrysler 1510 (Iso-Britanniassa Alpine).

        Autoon ei siis tehty MUUTOKSIA, vaan se suunniteltiin ihan uutena Talbottina. Siltä osin pitänee tuo väite 15 %:sta paikkansa. Kuitenkin lopputulos oli 100 %-nen Talbot (suunnittelijana oli Chrysler!)

        >309:ssä on 205:n penkit, valot, alusta.
        >Citroen BX:n peilit ja moottorit.

        Sattumalta ehkä samanlaiset, mutta ei Peugeotin suunnittelua eikä tuotantoa.

        >Joten siinä on yhtä paljon Talbotia kuin
        >Volkkarissa Porschea (vaikka Ferdinand Porsche
        >suunnitteli kuplan).

        Ainakin yhtä paljon. Ja Peugeotille se on sukua yhtä paljon kuin ihminen pussirotalle :-)

        Peugeottia siinä on vain leijonatunnukset.


      • err
        Peugeot 405 SRI kirjoitti:

        Talbotin merkkejä. Onko minun auto nyt Talbot! Apua!

        Talbot Horizonin seuraajasta tuli 309 mutta siihen tehtiin muutoksia niin paljon että Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        1.3-litraisen työntötankokone oli mm. Talbotin peruja joten siinä mallissa prosentuaalinen osuus oli hieman enempi.

        309:ssä on 205:n penkit, valot, alusta.
        Citroen BX:n peilit ja moottorit. Tosin osa moottoreista oli myös 305:sta.
        Myös moottorin apulaitteet oli olleet jo muissa PSA:n tuotteissa aiemmin.
        Myös ulkonäkö ja kojelauta suunniteltiin uusiksi.

        Joten siinä on yhtä paljon Talbotia kuin Volkkarissa Porschea (vaikka Ferdinand Porsche suunnitteli kuplan).

        err


      • man
        Peugeot 405 SRI kirjoitti:

        Talbotin merkkejä. Onko minun auto nyt Talbot! Apua!

        Talbot Horizonin seuraajasta tuli 309 mutta siihen tehtiin muutoksia niin paljon että Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        1.3-litraisen työntötankokone oli mm. Talbotin peruja joten siinä mallissa prosentuaalinen osuus oli hieman enempi.

        309:ssä on 205:n penkit, valot, alusta.
        Citroen BX:n peilit ja moottorit. Tosin osa moottoreista oli myös 305:sta.
        Myös moottorin apulaitteet oli olleet jo muissa PSA:n tuotteissa aiemmin.
        Myös ulkonäkö ja kojelauta suunniteltiin uusiksi.

        Joten siinä on yhtä paljon Talbotia kuin Volkkarissa Porschea (vaikka Ferdinand Porsche suunnitteli kuplan).

        showme


      • jask
        Tiiseli kirjoitti:

        >Talbot Horizonin seuraajasta tuli 309 mutta
        >siihen tehtiin muutoksia niin paljon että
        >Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        Jos haluaa noin uskoa, niin mikäpä siinä. Väitteelle ei kuitenkaan löydy vahvistusta tunnetuista tosiasioista.

        >1.3-litraisen työntötankokone oli mm. Talbotin
        >peruja joten siinä mallissa prosentuaalinen
        >osuus oli hieman enempi.

        Osassa 309-sejä käytettiin Simcan moottoreita (1.2 ja 1.3). Simcahan fuusioitiin Euroopan Chrysleriin 1970-luvulla ja sen taru päättyi siihen: Chrysler/Talbot 1510 ja Horizon.

        >siihen tehtiin muutoksia niin paljon että
        >Talbottia siihen jäi ehkä noin 15%.

        Arizona (sittemmmin Peugeot 309) alkoi 1981 projekti C28:n nimellä ja sen piti aivan uutena mallina korvata sekä Talbot Horizon että Chrysler 1510 (Iso-Britanniassa Alpine).

        Autoon ei siis tehty MUUTOKSIA, vaan se suunniteltiin ihan uutena Talbottina. Siltä osin pitänee tuo väite 15 %:sta paikkansa. Kuitenkin lopputulos oli 100 %-nen Talbot (suunnittelijana oli Chrysler!)

        >309:ssä on 205:n penkit, valot, alusta.
        >Citroen BX:n peilit ja moottorit.

        Sattumalta ehkä samanlaiset, mutta ei Peugeotin suunnittelua eikä tuotantoa.

        >Joten siinä on yhtä paljon Talbotia kuin
        >Volkkarissa Porschea (vaikka Ferdinand Porsche
        >suunnitteli kuplan).

        Ainakin yhtä paljon. Ja Peugeotille se on sukua yhtä paljon kuin ihminen pussirotalle :-)

        Peugeottia siinä on vain leijonatunnukset.

        anteeks vaan mutta 309 suunnittelu alkoi vasta kun psa oli ostanut chrysler europan huom talbot merkki tuli vasta käyttöön kun psa oli omistajana ja kun päätettiin että ko.autosta tulee pökö suunnittelu MENI uusiksi ja hyrslerillä ei ollu mitään osaa auton suunnitteluun.1,3kone on sama kuin esim,horizonissa mutta parannettuna mm,jakopää ja eri vaihteisto 309:ssä on paljon yhteen sopivia osia muiden psa merkkien kanssa esim,ovet samat kuin 205,mittaristo,viikset,peilit ym samat kuin citroen bx ja väität että psa ei oo näitä suunnitellu?vai on mun bx sitten hyrsleri..kun siitäkin löytyy pulputin logo..tiesitkö että pösö pakuja myydään englannissa vielä talbot merkillä nekin on hyrslereitä vai eikä psa:lla oo mitään tekoa niiden kanssa vai?lues pari numeroa vanha mobilisti siinä on iso juttu simcasta ja tm vuodelta 86 jossa 309 kestotesti et muuten ko.vuonna varmaan ees osannu lukea!ja mitä vitun väliä sillä on että 309:stä piti tulla horizontin seuraaja,zontti oli ihan hyvä auto.pelleiltään varmasti parempi kuin nykyinen tojosi..


    • rcr_pug

      Mulla olis myynnissä tollanen -89 1.4 XR. Ulkonäköä kohennettu reilusti GTi:n suuntaan. Puskurit ja helmat jne...
      Sisällä erillinen kiekkimittari.
      Ajettu 245tkm. Hyvin toimii, ja rivakasti kulkee.
      Ainoa vika on toisen vetarin naputtaminen, mutta sekin vaihtuu ensi viikolla. Takaluukussa on lommo. Muuta ei ole... Eikä tuo 205 ruostu kun on sinkitty kori!

    • TyhmäNainen

      Kertokaapa tyhmälle mikä merkkivalo mun autossa palaa? Bensamittarin vieressä vasemmalla ylhäällä sellanen putki, joka on keskeltä leveempi ku päistä, ja kolme värinäraita-viivaa, eli kuva muistuttaa ainakin mun mielestä käryävää pakoputkea...

      Käsikirjasta en moista kuvaa löytänyt, mutta onpa muutenkin ihan erilaiset mittaristot yms tuossa käsikirjassa kun autossa.

      • TyhmäNainen

        Ja kyseessä on nimenomaan 205 Xr pösö, 89 muistaakseni.


      • Anonyymi
        TyhmäNainen kirjoitti:

        Ja kyseessä on nimenomaan 205 Xr pösö, 89 muistaakseni.

        catalytic converter valo. ps tiedän että kommenttisi on jo montavuotta vanha mutta kuha nyt vaa vastasin silti :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      72
      4918
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3525
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      40
      3356
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      50
      2873
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2738
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2189
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      24
      2071
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      199
      1980
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      398
      1591
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1488
    Aihe