Miten myynti tapahtuu?

Apua tarvitseva

Olen myymässä käytettyä mopoani. Olen ko. mopon omistaja ja isäni on haltija.

No ensinnäkin annanko myynnin yhteydessä omat kuittini mopon aikanaan tehdystä ostosta uudelle ostajalle? Takuuta ei ole enää jäljellä.

No sit toiseksi pitääkö tehdä muuta kuin täyttää ostajan kanssa rekisteriotteen ilmoitusosa?

Eli valitaan siihen omistajan vaihdos ja muut tiedot. No entäs kun sielä on kohta liikennevakuutus pysyy ennallaan. Se jätetään ruksaamatta? Ja kumpi minä vai ostaja tämän ilmoitusosan vie katsastuskonttorille?

Pitääkö tehdä joku luovutusasiakirja vielä ja jos pitää mistä sais hyvän valmiin pohjan?

Kiitos todella paljon!

1

5059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahinkossa läksi tuo sherlocinkin viesti... alla se alkuperäisessä muodossa:

Pari asiaa...
      Kirjoittanut: sherlock 7.4.2007 klo 01.01

Kuitit huolloista kannattaa antaa, muttei sun mikään pakko ole niitä antaa mukaan. Hyvän kuvan ne vaan susta saa, jos sulla on antaa kuitteja, että on huollettu asianmukaisesti.

Rek. otteen ilmoitusosan lisäksi pitää täyttää luovutuskirja. Tämä sitä varten, että voit käydä vakuutusyhtiössä irtisanomassa vakuutuksen, jollei uusi omistaja ole käyny hakemassa vakuutuksia viikon kuluessa. Muutenhan uusi omistaja voisi ajaa sun vakuutuksillasi... Yleensä myyjän ei tarvitse tehdä mitään luovutuksen jälkeen, mutta kyllä sitäkin vilunkipeliä on nähty, kun ajellaan viimeiseen saakka toisten rahoilla.

Ostaja vie ilmoitusosan katsastuskonttorille, kun käy laittamassa mopon omiin nimiinsä. Ei kannata laittaa siihen "liikennevakuutus pysyy ennallaan" -kohtaan mitään, jollei ymmärrä mitä siinä tarkoitetaan.

Luovutusasiakirja on nimenomaan tuo luovutuskirja, jonka saa tulostettua AKE:n sivuilta.

Pidä huoli, että saat rahat käteesi ennen kuin pistät nimeäsi mihinkään

Ketjusta on poistettu 116 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58