Uuteen aamuun uuskysymys...
Mistähän saanut alkunsa moinen nimitys?
Mä olen ollut mämmikoura monta kertaa....?
Mämmikoura!
16
907
Vastaukset
- Körmy
Mistähän moinen tuli mieleen ja vielä näin yöllä..
Ei kait nyt mämmiä kourassa..- jane.london
kaikenlaista mieleen..:o
on kuitenkin viaton ja "harmiton" ilmiö..?
Meillä kaikilla on näitä kokemuksia läpi elämämme.
Taliaivoisuus on jo vakavampi vitsaus - pitäisikö sanoa mämmiaivoisuus? :DDD- jane.london
ja talikourat,hitsit vaikee valita kumpi parempi/pahempi:D
- Santtu-lifelike
Mämmikouraksihan yleensä sanotaan ihmistä, joka tiputtelee tai ei saa kiinni "esineitä". Luulisi kylläkin olevan tykkänään päinvastoin, jos kaappaa mämmisellä kädellä kiinni jostakin, niin olettaisi, että ainakin pienemmät esineet jäävät ikään kuin helpommin jumiin. Ei sinulla sitten satu olemaan pientä määrää jäljellä, jos on, niin ei muuta kuin kourat täyteen ja pihalle huutelemaan, kyllä sieltä parvekkeelta joku tähän aikaan aamusta jotakin viskaa. Ilmoittele sitten kiinniottoprosentti, voi olla että joudutaan vaihtamaan koko nimityksen tarkoitusperä. Jos kiinniottoprosentti on yli 50, niin tästä lähtien mämmikoura tarkoittaakin varmakätistä.;)) Muista väistää isommat esineet, keinutuolit, sohvakalusteet ja sellaiset, niitä ei lasketa.;)
- jane.london
heti olisin mennyt testaamaan,mutta täällä ei asu parvekenaapureita.
Uskoisin,että koiruus olisi ollut mielissään,kun makeat mämmit käsissä:)
Muuten tavattoman hyvä idea sulla,varsinkin jos on pikkutavaran puutetta:)
- ja ........
siinä lopputohinoissa käsiin tarttuu "mämmiä", voiskohan silloin sanoa mämmikouraks?
- jane.london
olisi todellinen mämmikoura se,joka ei paperia käytä hädän tullen;D
- Mihin...
jane.london kirjoitti:
olisi todellinen mämmikoura se,joka ei paperia käytä hädän tullen;D
... sitä veskissä tarvitaan *miettii* ??? Niin tosiaan, monethan lukee vessassa. Voishan sitä vaikka samalla vaivalla ryhtyä tuotteliaaks. Tekasis siinä samalla vaikka palaveripöytäkirjan, "puhtaaks" kirjotettuna ;))
- jane.london
Mihin... kirjoitti:
... sitä veskissä tarvitaan *miettii* ??? Niin tosiaan, monethan lukee vessassa. Voishan sitä vaikka samalla vaivalla ryhtyä tuotteliaaks. Tekasis siinä samalla vaikka palaveripöytäkirjan, "puhtaaks" kirjotettuna ;))
mitäpä sitä pöntölläkään tekisi loppujen lopuksi?
Tekis "armeija-aikaset" riukua kehiin;D
- Magnetar
että mämmit kourassa on melkoisen vaikea tehdä mitään?
- jane.london
oli sun tulkinta.
Kuulin äsken ihan sattumalta,että mämmistä olisi pitänyt tulla leipää,mutta arvatenkin homma meni pieleen.Se,joka leivän sitten leipoi sai luultavasti katsella kouriansa ylpeänä;D
juttu ja sillä aliarwioidaan ihmisiä :=)
mutta sen sallittu muunnos nykykielelle on pääsiäiskämmen :=)- tuohon
pääsiäiskämmeneen sovittelet vielä tuplaveesi, niin se on itsesi näköinen.
tuohon kirjoitti:
pääsiäiskämmeneen sovittelet vielä tuplaveesi, niin se on itsesi näköinen.
pääsemässä asian ytimeen :=)
toisaalta toissa ilta sewu sanoi mulle että poistaa kaikki jotka eiwät hänen mielestä liity ko awaukseen :=)
ja nyt jännityksellä odottelen hänen toimia :=)
peeässsäää mää muuten pääsen tuplwee asentoon :=)- jane.london
Virvon varvon terveeks:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013