Vancouver vinkkejä

matkaan lähdössä

Olemme lähdössä sukulaisiin Vancouveriin kesäkuussa pariksi viikoksi. Kyselisin onko mitään vinkkejä mitä pitäisi nähdä. Olen itse ollut pari kertaa Vancouverissa, mutta mieheni ei. Olemme nelikymppisiä. Hän on kiinnostunut kalastuksesta ja veneilystä, museoita ei varmastikaan jakseta kierrellä.
Tarkoituksemme on vuokrata auto ja poiketa myös Usa:n puolella, jos se vain onnistuu.
Mitähän siellä Seattlen seudulla olisi nähtävää?
Mitä luulette kahden aikuisen matkabudjetin olevan, jos elämme aivan "normaalisti" ja majoitus on valmiina. Meillä on kyllä Visa ja Amex mukana, mutta tässä mietityttää paljonko käteistä pitäisi ottaa?
Kiitos jo etukäteen teille neuvonantajille!

4

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkiä.

      Autonvuokraus halpaa suomalaisittain.Tosin autoa vuokrattaessa vakuutusmaksu samansuuruinen kuin itse autonkin vuokra.
      Käykää nyt ainakin Stanley Parkissa. Tosin osa siitä on suljettuna viime joulukuisen myrskyn jäljiltä. Sitten myös Pohjois Vancouverissa olevaan Capillanon alue riippusiltoineen, patoineen sekä köysiratoineen. Kaikki nämä löytyvät netistä googlen avulla. Myöskin vuoden 2010 olympialaisten pitopaikka Whistler on parin ajotunnin päässä Vancouverista. Sisämaahan mentäessä myöskin Banfin kaupunki ja sinne vievä tie ovat maisemiltaan henkeäsalpaavia. Sitten myös Vancouver Isaland. Tosin Victorian kaupunkikeskusta on vähän niinkuin turistikaupunginn keskusta, kannattaa käydä jos aikaa vain on. Kokom saari sinällään on tutustumisen arvoinen.
      Vancouver Islandille pääsette lautan lisäksi myös lentämällä suoraan Vancouverin Coal Harbourista joka on aivan Down Townissa. Sieltä operoi ainakin kaksi lentoyhtiötä vesitasokoneilla.
      2 viikkoa aikaa, veikkaanpa että aika loppuu kesken.
      Tuosta budjetista. Auton vuokra lienee (esim. Dodge Caliber)veroineen sellaiset 75 CAD:ä päivä. Normaalit ateriat ravintolassa n. 10 -20 CAD. Veneiden vuokrista ja kalsturetkistä en ikävä kyllä tiedä mitään. Google varmaankin auttaa täsäkin asiassa.

      • kyllä hyvin vinkkejä

        nähtävyyksistä..itse olisin juuri samoja lähtenyt suosittelemaan.olen itse käyny 2 krt Vancouverissa, toisella kerralla tosin tehtiin 2 viikon reissu autolla USA:n puolella myös


      • matkaan lähdössä

        Kiitos vinkeistä. Olen itse käynytkin kaikissa noissa paikoissa, jotka mainitsit paitsi Whistlerissä,johon kyllä olemme menossa.
        Mitenkähän paljon vesitasolla maksaisi matka Victoriaan? Meillä kun tuota aikaa ei ole liikaa (lomalla kun pitäisi ehtiä vielä kotimaassa veneilemäänkin).
        Onko vinkkiä vielä tuosta Seattlen seudusta? Sieltäkin pääsisi lautalla ilmeisesti Victoriaan? Jospa tekisi kiertomatkan autolla tuota kautta?
        Rahaa on kait paras ottaa liikaa kuin liian vähän, josko sitten 1000 € riittäisi kun kortitkin on mukana. Kait sen summan uskaltaa mukaan ottaa kun yövymme kuitenkin sukulaisissa ja sinne voi varmasti rahan "jemmata" ettei kaikki ole mukana?


      • Victoriaan
        matkaan lähdössä kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. Olen itse käynytkin kaikissa noissa paikoissa, jotka mainitsit paitsi Whistlerissä,johon kyllä olemme menossa.
        Mitenkähän paljon vesitasolla maksaisi matka Victoriaan? Meillä kun tuota aikaa ei ole liikaa (lomalla kun pitäisi ehtiä vielä kotimaassa veneilemäänkin).
        Onko vinkkiä vielä tuosta Seattlen seudusta? Sieltäkin pääsisi lautalla ilmeisesti Victoriaan? Jospa tekisi kiertomatkan autolla tuota kautta?
        Rahaa on kait paras ottaa liikaa kuin liian vähän, josko sitten 1000 € riittäisi kun kortitkin on mukana. Kait sen summan uskaltaa mukaan ottaa kun yövymme kuitenkin sukulaisissa ja sinne voi varmasti rahan "jemmata" ettei kaikki ole mukana?

        muistaakseni WestCoatAirilla 180 CAD ja HarbouAirilla muistaakseni 240 CAD. Plus tietysti vero.Pakettimatkoja, joihin on liitetty vuorokausi Victoriassa saa myos. Kumpikin lentoyhtio loytyy netista, jos ei muuten Googlella.
        Nama vesitasot lentavat myos Nanaimoon, Whistleriin ym. paikkoihin.
        Ei muuta kun kivaa ja antoisaa lomaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe