20hv Perämoottorin ostossa.vinkkejä

Ralffi

Eli nyt olis tarkoitus ostaa perämoottori.

Lähtöajatuksena on tohatsu 18 2t lyhytriki kahvaohjaus.

Hinta varsin kohtuullinen 1700e ja sopis varmaan hyvin mun veneeseen 430pitkä 170kg paino liukuva
lasikuitu avokas.

Käyttö on kalastelua ja satunnaista ajelua porkkalassa

Mietin että onko kellään omakohtaisia kokemuksia k.o koneesta,tai omasta mielestään parempia vaihtoehtjoa?

veneessä on teho suositus max 20 ja nelarit on ehkä hieman liian painavia,kahvaohjaus kun on ja olen lähes aina yksi liikkeellä..

7

2076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tohatsu18

18hv Tohatsu on tosiaan edullinen ja kevytkin, painaa suunnilleen muiden valmistajen 15 heppasten verran. Myös kuutioita on vähän, 329... esim. mercuryssä 400... Eli kuormaa ei taida tohatsu sietää parhaiten...
      PS. Tohatsu taitaa luovuttaa 23 hevosvoimaa, mutta kuutiot ovat edelleen suhteellisen vähäiset...

• itsellä on 18hv 2T sähkösta...

olen hyvin tyytyväinen tohatsuun. kulutus lohi 520 veneessä yksin ajettaessa 5litraa puolella kaasulla.
        painaa 38kg ja antaa potkurinakselilta 21hv.
        kone maksoi 2100 euroa ja on tehty japanissa.

itse en lähtisi ostamaan kallista nelitahtista. jos innostun uistelusta ostan 2.5hv 2t koneen, saa käytettynä 250 eurolla. esim. yamaha tai suzuki

• Stefan

20hp Archimedes 170€ yhteystiedot tarvittaessa.

• Anti Rus

Ensin oli Solifer,sitten tuli Archimedes ja sen jälkeen Volvo Penta.Pentaa annetaan ilmaiseksi ettei tartte maksaa käsittelymaksua.

• Nimetön

Osta vaan Tohatsu, mulla on just toi 18hv. Itse ostin uutena Pari kesää taakse päin ja ei mitään vikaa/moittimista. Just sellainen peruskone ilman mitään hienouksia, joten riskit erinäisiin vikoihin aika pienet. Voisi sanoa, että yksi varmimpia koneita luokassaan, sekä todella kevyt ja tehokas.

Minulla käyttö ollut huviajelua, sekä myös vetouistelua.(vene 420cm/160kg) Kestää hyvin uistella, eli ei tukehdu, eikä rupea rykimään. Hintansa puolesta hyvä ostos!

• Taitaja

Ehdottaisin Yamahaa ovat luotettavia ja pitkä ikäisiä.
      Itsellä yli 20 vuotta vanha Yamaha ja nyt vasta ensimmäinen remontti edessä vesipumpun siipipyörä pitäisi vaihtaa.
      Tohatsusta ei ole kokemusta mutta olettaisin olevan laatu vehe.

• tohatsu18

Annoin edellä virheelistä tietoa kyseisen koneen iskutilavuudesta; se on oikeasti 294 cc, esim. yamaha 15 on 246cc, eli kone on luultavasti lähempänä muiden valmistajien 15 heppaisia (yamaha 20hv 2t 395cc, johnson 20hv 2t jopa 521cc)...
      Mutta jos ajelet yksin veneellä, niin eiköhän kyseinen kone tuolla hinnalla tosiaan riitä hyvin...
      Toisaalta Yamaha tosiaan antaa ainakin rahalle vastinetta, Johsonkin olisi varmasti hyvä, mutta sitä ei enää valmisteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe