kuuluuko ortodoksipääsiäiseen?

tietämätön2007

Kuuluuko ortodoksien pääsiäisen vieton perinteisiin puhelinsoittelut ja kuulumisten kyselyt lauantain ja sunnuntain välisenä yönä? Eikö niin että jumalanpalvelus loppuu puoliltaöin. Voiko siis olettaa että kaikki ortodoksit valvoo puolen yön aikaan? Ihmettelen vaan suuresti muutamaa puhelinsoittoa, jotka sain viime yönä kun minut sekoitettiin toiseen saman nimiseen ihmiseen. Oliko kyse sattumasta, kiusanteosta vai pääsiäistraditiosta?

6

1114

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoniekka

Minun mielestä kiusanteko on kai mahdollisin. tai sitten sattumakin on AIKA varmaa, en osaa sanoa.

• Susa

Kyllä se ihan sattumaa on ollut todennäköisesti. Ortodoksikirkossa pääsiäinen on suuri juhla, juhlitaan Kristuksen ylösnousemusta ja juhlat alkavat 00.00 ja jatkuvat noin aamu kolmeen asti =D

• palveluksessa ollut

Tarkennan vain, että se palvelus vasta ALKAA puoliltaöin. Virallisesti jo tuntia ennen, mutta juhla alkaa vasta vuorokauden vaihtuessa ja liturgia kestää muutaman tunnin. Täällä kesti puoli kolmeen, mutta joissakin paikoissa voi kestää jopa 3-4 asti yöllä eli parhaimmillaan 4-5 tuntia.

• beautiful-girl

Moi. Olen itse ortodoksinen ja voin sanoa sinulle, ettei meillä ole sellaista perinnettä soitella yöllä ja toivottaa hyvää pääsiäistä. Jumalanpalvelus kyllä loppuu puoliltaöin, mutta kaikki eivät valvoo sen. Ehkä joiden ihmisten on tapana soitella yöllä (en ole ihan varma, koska ei minulle ole soitettu koskaan yöllä). Ehkä soitto oli sattumalta!!!

• Susa

Kyllä se ihan sattumaa on ollut todennäköisesti. Itse olen ortodoksi, itse en soittele kuulumisia kenellekkään yöaikaan, pääsiäistervehdykset netistä kyllä lähetän vasta puolen yön jälkeen tai pääsiäispäivänä. Ortodoksikirkossa pääsiäinen on suuri juhla, juhlitaan Kristuksen ylösnousemusta ja juhlat alkavat 00.00 ja jatkuvat noin aamu kolmeen asti jolloin alkaa ruokailu =D

• tietämätön2007

Kiitos vastauksista. Varmaankin on sattumasta ollut kyse. Joissakin porukoissa varmaan oletetaan että hereillähän ne on kun jumalanpalveluskin on samoihin aikoihin. Ensi pääsiäisenä siis puhelin hiljaiselle yön ajaksi :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin aikaan tulee Marinin eroilmoitus huomenna?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cc979c9c-c331-42f5-afe6-d30bdb869e3a Yksityiset pikku bileet, taustalla kuuluu: v*ttu tästä tulee hyvä olo. Jau
      Maailman menoa
      486
      6178
    2. Marinin juopotteluvideot on kuvannut sama Autio,

Joka otti legendaarisen ruisrokkikuvankin. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009012343.html "Videot ovat alkujaan rayharautio-nimiseltä yksityise
      Maailman menoa
      176
      5959
    3. "Bile-Sanna" lempinimen saanut Sanna Marin selittelee: "Tiesin kyllä, että minua kuvataan, mutta..."

Bile-Sannan bailuvideo on saanut pääministerin myrskyn silmään. Mitä mieltä olet, pitäisikö pääministerin saada olla ihan tavallinen ihminen ja juhlij
      Maailman menoa
      536
      5086
    4. Marinin tiedotustilaisuus täysi floppi

Ei tajua tai halua vasta toimittajien kysymyksiin, oliko hän kännissä toimintakunnossa pääministerin tehtävien suhteen. Ei tunnu tajuavan tilanteen v
      Maailman menoa
      497
      2582
    5. Jauhojengi äänet lisätty videoon jälkikäteen

Kylläpäs taas jauhotettiin persupölvästit tässäkin tapauksessa :-D Hyvä läppä tuo kyllä on.
      Maailman menoa
      157
      2220
    6. Some liekeissä! Sanna Marin saa suitsutusta: "Wohooo!!!" "Miten magee pääministeri!" "Hyvä Sanna!"

Mitäs mieltä sinä olet bilevideo-kohusta? Onko myrsky vesilasissa vai esim. oikea turvallisuusuhka? Lue juttu: https://www.suomi24.fi/viihde/some
      Maailman menoa
      191
      1977
    7. Sanna Marin juhlii ja tanssii villisti julkkisporukassa.

Videot alkoivat levitä somessa: Sanna Marin juhlii ja tanssii villisti julkkisporukassa. Pääministeri Sanna Marin tanssii ja laulaa useilla videoilla
      Pori
      348
      1886
    8. Uusi shokkipaljastus Marinista: Kiehnäsi ja tanssi intiimisti vieraiden miesten syleissä

https://www.seiska.fi/Kotimaa/Uusi-shokkipaljastus-Sanna-Marin-kiehnasi-ja-tanssi-intiimisti-vieraiden-miesten-syleissa Villi bileremmi ilmestyi Tea
      Maailman menoa
      393
      1769
    9. No kyllä siinä sanotaan jauhojengi

Aivan selvästi. Marin on säälittävä, että roikkuu 36v. pääministerin asemassa ja perheenäitinä noissa parikymppisten koksubileissä. Täl on varmaan vak
      Maailman menoa
      62
      1556
    Aihe