äidistä työnhakijaksi!?

tuiteliini

31.3.2003

Olen ennen äitiyslomaa ollut pätkätöissä eli kesät työttömänä. Haluaisin tässä ennemmin tai myöhemmin hakeutua työnhakijaksi. Saan kotihoidontukea nyt, sitä on tullut n. 5 kk (alle 300 e). Miten on ansiosidonnaisen kanssa, kannattaako lopettaa heti kotihoidontuen saanti kun hakee, vai vasta jonkin ajan päästä? Onko jollakin kokemusta samasta asiasta??
Voi olla että pääsen syksyllä töihin, mutta eihän se varmaa voi olla.
En haluaisi pitkää taukoa rahansaanneille, koska siitä ei tule kuin vaikeuksia.
Kuinka pitkä karenssi?

T:ktv:läinen hoituri

6

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NonO

      sidonnaista saadessasi kannattaa kotihoidontuki lopettaa heti, tai Kela perii sen takaisin korkojen kanssa.

      Jos oot ktv:läinen, kysy sieltä, saat varmasti oikeampaa tietoa kuin täältä. Onhan ktv:llä nettisivutkin, mitä siellä lukee?

      • Laurenzia

        Kela ei peri kotihoidontukea takaisin, mutta sen määrä vähennetään ansiosidonnaisestasi. Eli rahallisesti se on - 0. Rahan jatkuvuuden kannalta pysy kotihoidontuella ja nosta samaan aikaan ansiosidonnaista, ainakin kunnes ansiosidonnainen juoksee taas kuukausittain. Jos et vie lastasi kunnalliseen päivähoitoon, voit nostaa kotihoidontukea kunnes lapsi on kolmevuotias. Se ainakin tulee tilille määrättynä päivänä, oli ansiosidonnaisen laskelmat valmiit tahi ei.


    • äitix2

      Oon jo kaks vuotta hakenu töitä, ei kuulu eikä näjy. Muutamassa haastattelussa olen peräti ollut. Jos meinaatte tehdä enemmän lapsia, kannattaa tehdä ne nyt samaan syssyyn.. Veikkaan että et enää niin helposti saa niitä pätkä töitäkään. Tarkoitus ei ole morkata tai mitään vaan tämä on ihan kylmää totuutta, nimim. kokemusta on. Ja muutkin naiset/ äidit on ihan samaa mieltä ollut kanssani. Ja lapsettomat 30:set naiset ovat vaarallisessa lapsenteko iässä... Mies pitäisi olla tässä yhteiskunnassa. Pistää vaan vihastuttamaan tää jatkuva turha työn etsintä =( Toivotan sulle, tuiteliini, tsemppiä ihan kaikkien asioiden suhteen! =)

      • tuiteliini

        Sain hyvät vastaukset, olen jo kysynyt ktv:ltäkin
        mutta nyt tiedän mitä teen. Katsotaan saanko töitä juuri tuon kriittisen iän vuoksi, mutta päivähoitoalalla asiat on ainakin tähän asti ymmärretty jotenkin paremmin ja saattaa tärpätä.

        Eli kiitos tästä ja jatketaan keskustelua muista teemoista. terveisin iloinen SAMI 1v 1kk sekä äitinsä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe