kerro, mitä söit tänään

kulinaristi x

kerro mitä söit tänään. Minulla kypsyy uunilohi parhaillaan.Suppilovahverokastiketta ja perunamuusia sekä kreikkalaista salaattia. Jälkiruokana mämmiä vaniljakastikkeen kera.

25

938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirjamarja

      Olen aina kuullut, etä mämmi syödään kerman kera.
      Onko vaniljakastike yleinen muunnos?

      • Fanni

        Vietin pääsiäistä nuoressa perheessä. Yllätys aterialla oli mämmin kera tarjottu vaniljakastike. Se puserrettiin pienen tiiliskivipakkauksen kulmasta mämmin päälle. Mielestäni kermamaito olisi riittänyt.
        Silloin muinoin vaniljakastiketta tehtiin reilu määrä ja se säilyi kylmässä. Mämmin kanssa sitä ei koskaan tarjottu.


    • Ei kulinaristi

      söin makaroonilooraa eli jauhelihamakaroonilaatikkoa lisukkeineen.

    • ja perinteistä

      pashaa,mämmi on vielä lootassa huomenna syön kermamaidon kanssa.Hyvää pääsiäisen jatkoa.

      • sualas

        marinoituja peruna-purjo pedillä, vähän kevytkermaa kostukkeena. Oli uunissa toista tuntia. Lisukkeena salaattia. Jälkiruokana tietysti mämmiä, mutta kevytmaidon kera. Hyviä olivat.


    • mammamariia

      Karitsan kyljysrivi, valkosipuliperunat, minttuhyytelö, vihreä salaatti. Pashaa jälkkäriksi.Chileläinen punkku.

    • linjat, linjat

      "Kanakotkotusta" (hunajamarinoituja br.fileitä) riisipedillä, salaatti, puolimakea valkoviini. Kahvi ja pieni korvapuusti.
      Makuasioita kylläkin, mutta mämmi vaniljakastike, olet ilmeisen makeanystävä kulinaristi.

    • Annukka ***

      kengurun paistia, jälkiruuaksi tiramisu mangohedelmä limessä.

    • nauta

      villisikaa söin ja suklaamunia ja mämmiä.

    • lämmitän

      joulusta pakkaseen jäänyttä porkkanalaatikkoa ja karjalanpaisti on jo uunissa. Mämmiä riittää vielä jälkkäriksi, punaista maitoa ja sokeria päälle.

      • Joopa joo

        Uunissa on juustoperunoita (sinihome)lisänä
        eilistä kylmää paahtopaistia.Mämmin olen tänä vuonna unohtanut,kun tykkään,että siihen pitää laittaa sokeria ja kuohukermaa siihen taas kroppa sanoo STOP.


    • röyhhh

      Eilisen aterian jämät pilkoin pannuun, paistoin voissa ja kaksi kananmunaa päälle ! Kyllä taas pärjää iltaan asti.

    • Sinulla on ollut sama ruokalista menossa, kuin täälä. Ainoa ero oli tuo kastike, se oli kanttarellikastike meillä !
      mämmiäkin oli vaniljakastikkeen kanssa.
      Meillä on neljäs pääsiäinen kun kerma on muutettu vaniljakastikkeeksi. niin se on hyvää.
      Lohi oli norjan lohta,jota möivät tuossa pyhien alla.
      Meillä ei lampaan lihasta välitetä,, se maistuu jotenkin villalta........

      • etsivivä-amadeus

        olivat tarjouksessa.Niithän minäkin hamstrasin.
        Se kolmen juustonkerma on muuten hyvää,sitä ropsautin sienten päälle ja sipulia minä käytän tosi paljon,makaroonilaatikkoonkin.
        Lihana minulla oli porsaan marinoitua selkäfilettä,se on tosi rapsakkaa ja nopeesti kypsyvää.
        Ei köyhän kannata luista lihaa ostaa,sen vähän mitä irti saa.
        Kulinaristi en voi sanoa olevani,vaikka Äitini oli laivaemäntä ja tyttäreni kokki.
        Vaikka ruoka olisi huononpaakin,viiniä pitää olla,masu ei maitoa siedä.


      • etsivivä-amadeus kirjoitti:

        olivat tarjouksessa.Niithän minäkin hamstrasin.
        Se kolmen juustonkerma on muuten hyvää,sitä ropsautin sienten päälle ja sipulia minä käytän tosi paljon,makaroonilaatikkoonkin.
        Lihana minulla oli porsaan marinoitua selkäfilettä,se on tosi rapsakkaa ja nopeesti kypsyvää.
        Ei köyhän kannata luista lihaa ostaa,sen vähän mitä irti saa.
        Kulinaristi en voi sanoa olevani,vaikka Äitini oli laivaemäntä ja tyttäreni kokki.
        Vaikka ruoka olisi huononpaakin,viiniä pitää olla,masu ei maitoa siedä.

        "Arkiruoka" on sitä parasta.
        Tietysti ainahan sitä pyhinä herkutellaankin.
        Mutta monesti yksinkertainen terveellinen ruoka....... esim. joskus monipuolinen ruokaisa
        kana tai kalasalaatti hyvän sopivan leivän kanssa on ihan riittävä. Hyvä ja kevyt olo,, ja sen kun vielä laittaa "alamäkeen" hyvän viinin kanssa, eipä muuta kaipaakaan.


    • Perunoita,itse leivottua tattarileipää.Paistettua haukea.Marjaohrapuuroa.
      Kuivaa lihaa muutama ohut siilu leivän päällä.Kahvia ja rahkapiirakoita.jäätelöä.
      Savustettua lammasta en maistanut vaikka se oli ihan hyvää eilen.

      • tattarileipää

        voisiko saada ohjetta ja mistä tattarijauhoja onko aivan sekatavara kaupassa.


      • tattarileipää kirjoitti:

        voisiko saada ohjetta ja mistä tattarijauhoja onko aivan sekatavara kaupassa.

        missä on jauhoja.Pienissä laatikoissa.Panen vehnäjauhojen lisäksi hiivaleipään suolaa ja öljyä lisäksi.
        Ei saa laittaa tattrijauhoja paljon ja paistaa että kuori tulee paksuksi.Vähän kun jälkiuunileipä.Rapeakuorisena on herkullinen kahvi ja teeleipä.


    • pienellä rahalla

      Kalapuikkoja syön kerran viikossa, nyt on niitten päivä. Pari perunaa ja porkkanaraasteta lisäksi. Huomenna on hernekeittopäivä. Kerran viikossa makkaraa, kerran jauhelihaa,kerran kananmunista, viikonloppuna broileria, tuoretta kalaa tai lihaa, jos on tarjouksessa. Tämmöiseksi on muotoutunut ruokalista.

      • sualas

        Täytetyt seitipihvit kaupan pakastealtaasta
        Eilen söimme toisen puoliksi, tänään toisen.
        Lisänä perunamuusia ja salaattia.
        Olemme aika pieniruokaisia, joten ei tuokaan ruoka kovin kalliiksi tullut. Vielä oli vähän mämmiäkin vaikka vain yksi tuokkonen pääsiäiseksi ostettiin.Huomenna täytyy tehdä rahkasta jotain herkkua kun on yks purkki sitä jäänyt.


    • vaatimaton eläjä

      torstaina aina hernesoppapurkin lämmitys.

    • ilmainen vinkki

      käyn kihlajuhlissa pirtissä ,kaiken päivää siellä norkoon, ei tarvi itse ruokaa laittaa.Viinaksiakin on tarjolla siellä..
      Marketeissakin käyn maistiaisjonossa kymmeniä kertoja. Ja rahaa säästyy!

      • onkkelis

        kaalilaatikko. Sitä teen aina 2 vuoallista kerralla. Pakastan puolet. On ruokaa kahdelle hengelle ainakin neljäksi päiväksi. Paranee vain lämmityksestä. Puolukkahillon kanssa hyvvää.


      • Herkkua
        onkkelis kirjoitti:

        kaalilaatikko. Sitä teen aina 2 vuoallista kerralla. Pakastan puolet. On ruokaa kahdelle hengelle ainakin neljäksi päiväksi. Paranee vain lämmityksestä. Puolukkahillon kanssa hyvvää.

        Kaalilaatikon tekee herkuksi kunnon juustokuorrutus.

        Tuolla olevan ohjeen mukaan olen taiteillut:

        http://plaza.fi/ellit/ideakeittio/ruokaohjeet/kaalilaatikko


    • 6 perunaa

      tänään nakkien kanssa lämpimänä söin. Huomenna pilkon niitä munakkaaseen, ylihuomenna paistan kalapuikkojen seuraksi. Säästyy sähköä kun kerralla keittää moneksi päiväksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7210
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2194
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1439
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1153
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe