Tälläiset veneet olisi kiikarissa kun Coronet 26 family tai Finmar commodore. Ajo-ominaisuudet kiinnostaisivat ja jos jollakin on ollut kunnia ajaa kyseisiä veneitä niin mielipiteet olisivat erittäin tervetulleita. Coronetissä ilmeisesti liukukynnys matalampi? 110hv kyseisessä veneessä ollut pienin kone joka osunut silmään. Commodoressa puolestaan 130hv olisi kai minimi. Kuvien perusteella sisätilat näyttävät olevan aikalailla samalla viivalla.
Coronet vs finmar
10
2003
Vastaukset
- ex-omistaja
Morjes, jos vaan jostain löydät niin ehdoton ostos on Finmar Magnum. Eli se on "uusi Commodore", pidennettynä metrillä. Lisäpituus on tullut sisätiloihin, tietenkin ajettavuutta sillä on haettu. Muistan, että meni vielä liu'ussa tuommosta 13 solmua. Malli on vain paljon harvinaisempi kuin Commodore. Se oli siihen aikaan ihanneveneeni, tila vain loppui kun perhe kasvoi...
- venekuume
Alkaa olla tuo magnumin hintaluokka olla tälläkertaa vähän liikaa. Muuten olisi kyllä listoilla.
- AmmattiVälittäjä
Jostain syystä kaikki tuon ajan Coronetit kulkevat liussa aika peräpainoisesto, osasyynä tietenkin syvä v-pohja, ja huippu ominaisuudet kovassa kelissä!
- Coronetille
Molemmat hyviä veneitä mutta tulevaisuuden klassikkomittarilla valitse Coronet, arvo ja arvostus kasvaa ja pienissä tyyliseikossa eroa. Miksei kukaan himoitse Baylinereita mutta Chris Craftille olisi ottajia ?
- väite
Kunnon veneessä on syvä v-pohja ja kunnon isot moottorit. Epäonnistuneita kutsutaan puoliplaanareiksi.
- Coronet laatua
Coronetille kirjoitti:
Molemmat hyviä veneitä mutta tulevaisuuden klassikkomittarilla valitse Coronet, arvo ja arvostus kasvaa ja pienissä tyyliseikossa eroa. Miksei kukaan himoitse Baylinereita mutta Chris Craftille olisi ottajia ?
Ääni ehdottomasti Coronetille.
Finmarin laatu ja etenkin merikelpoisuus ei ole edes beikkutasoa. - B.F.
Coronet laatua kirjoitti:
Ääni ehdottomasti Coronetille.
Finmarin laatu ja etenkin merikelpoisuus ei ole edes beikkutasoa.Aika erikoinen väite sillä Finmar veneethän olivat/ovat juuri tunnettuja hyvästä laadustaan ja merikelpoisuudestaan.
Lue vaikka uusi Kippari lehti missä oli testissä vanha Finmar Captain, juuri laatu ja merikelpoisuus olivat huippuluokkaa. Ei millään pahalla baylinerista sillä itse aloitin aikoinaan veneilyn juuri Bayliner 2755 mallilla mutta kyllä Finmar veneiden laminaatin paksuus, ym työn jälki on aivan eri luokkaa kuin baylinerissa. Sääli vaan että Finmareita ei enään valmisteta mutta asia on kyllä harkintaasteella jos lehtiin on luottaminen. - AmmattiVälittäjä
väite kirjoitti:
Kunnon veneessä on syvä v-pohja ja kunnon isot moottorit. Epäonnistuneita kutsutaan puoliplaanareiksi.
"kaksykkösen" kulkuasentoa.... Ja minähän juuri sanoin että aallokossa erittäin hyvä :)
- clearview
Ihan vain kuriositeettinä mainittakoon että Commodore ei kyllä 130 hv koneella plaanissa jaksa kunnolla pysyä. Minimikoneteho noin käytännössä on tuo volvon 165 hv ja silloinkin tehoreservit jää niukanpuoleiseksi suurella kuormalla.
- captain
Mitenköhän on Commondoren ajettavuus verrattuna Kipparin testissä olleeseen Captainiin. Captainin mainittiin olevaan yllättävän kova terävämmässä aallokossa, muutenhan siitä tunnuttiin pidettävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 435724
- 445253
- 483678
- 133633
- 313106
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883073- 542822
- 562683
- 532330
- 381804