olen mitannut omalla mittarillani aik säännöllisesti ja seuraavanlaisia arvoja saanut.
makuulla:114/60 p.70
istualla:117/75 p.76
seisoen:102/55 p.120
ja seisoen ja liikkuen oireet on kauhiat:pyörryrrää,heikottaa,hikoiluttaa,vapinaa.
onko tuttua?
lääkäri sanoi että ORTOSTAATTINEN HYPOTENSIO,MITÄ MIELTÄ?
verenpaineeni arvot on ihan oudot..ORTOSTAATTINEN HYPOTENSIO??
3
2061
Vastaukset
- os..
Tietosanakirjassa on siitä artikkeli englanniksi.
http://www.reference.com/browse/wiki/Orthostatic_hypotension - ota kantaa,
mutta omalla kohdallani nuo kaikki mittaamasi verenpainelukemat olisivat aivan hyviä. Toki sulla nuo diastolinen paine näyttäisi laskevan pystyyn noustessa, mutta siti lukemat ovat mielestäni vielä ihan ok-alueella.
Enemmän itseäni mietityttäisi tuo noinkin reilusti nouseva pulssi.
Minulta on tutkittu tuota ortostaattista hypotenisota autonomisen hermoston häiriöiden osana ja itselläni esim. yläpaine laskee sellaiset 20-30 pykälää seistessä istuen-arvosta. Sitä ei vielä pidetty varsinaisena ortostaattisena hypotensiona, mutta kehotettiin nousemaan varoen ja hitaasti ylös. Pulssini ei kyllä noin paljoa vaihdellut, mutta siihen varmaan vaikuttaa käyttämäni beta-salpaajalääkitys.
Ovatko lukemasi kertamittauksia vai useamman peräkkäisesti toistetun mittauksen keskiarvoja?- alkup.kirj.
mittaan kaksi kertaa peräkkäin eli matalimmat arvot on nuo.kyllä mullakin pulssi laskee heti kun propralin puolikkaan otan niin johan pylssi on 70-75.
mullahan on kilpparin vajaatoiminta ja arvot ok,jos ne voi muuttua yhtenään en tiiä.arvot mitattiin kyllä ihan vasta.
normaalisti ennen mitään oireita mun v.paineeni ovat olleet 130/80 p.78
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584