virtsarakkoa painaa

alkuraskaus

hei!
nyt pikkasen pelottaa että onko tulossa virtsatien tulehdus vai mikä tämä on..
olen rv 5 4 ja on kokoajan pissahätä vaikkei mitään tule.siis kun menen pissalle tulee normaalisti,mutta heti kun nousen pöntöltä niin johan taas pissattaa,eikä mitään tule.
eikan kohtu voi vielä painaa virtsarakkoa niin että tuntuu olevan hät kokoajan?!
oiskohan tulehdus ilmenemässä? onko kellään muulla ollut vastaavaa näin alussa?
tämä on toinen raskauteni ja esikoisen kanssa tämä tunne tuli kyllä paljon myöhemmin,kun poika selvästi painoi rakkoa!
tuhannet kiitokset jos jku osaa vastata.niin ja onnellista odotusta ja kevättä kaikille!

6

2890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

mulla oli aivan sama ja kesti jollekin rv 13 jostain syystä virtsarakko ei tyhjentynyt kunnolla, neuvolssakin sanoin asiasta ja on kuulemma normaalia.
      inhotti vaan tuo vessassa ravaaminen.
      onnea odotukseen!

• Nainen83

Tiiän tunteen.. Ite odotan esikoista ja veskis saa ravata alvariinsa.. Saa tottua siihen et se jatkuu koko raskaudenajan.. Onnea odotukselle=)

• enemmän

niin neuvottiin mulle, ja se auttaa jonkin verran. tämä usein auttaa pissaamaan kerralla enemmän, ja näin ei jää rakkoon bakteereja.

• jatkuva

pissalla juokseminen alkoi raskauden "alkumetreillä" kestäen ihan loppuun saakka. Alkuunsa se ramppaaminen lienee hormonaalista,kun siis tosiaan sikiö alkaa rakkoa painamaan vsta paljon myöhemmin.

Neuvolassa sanoivat,että saattaa joksikin aikaa välillä vähentyä pissalla ramppaaminen,mutta lisääntyy sitten taas loppuraskautta kohden. No minulla ei kyllä ole vähentynhyt missään vaiheessa. Öisinkin saa 2-3 tunnin välein käydä pissalla:(

Jos kirvelyä vaivana niin kannattaa viedä näyte labraan.

• alkoi samanlainen

vessassa juokseminen jo ennen kuin tiesin olevani raskaana (rv 4). oli toisaalta helpotus tietää syy jatkuvaan pissahätään, kun teki testin :) en ollut osannut arvata mitään...

ja samanlainen kuvailemasi tunne; kun nousee pöntöltä niin johan on taas pissahätä, vaikka mitään ei tulis. ärsyttävää!

nyt rv 7 5 ja vessassa käyminen on ihan hiukan vähentynyt parin viikon takaisesta. ensimmäisen raskauden aikana en muista tällaista kuin ihan viime viikkojen ajalta, kun maha oli jo iso ja painava. tosin siitä on jo niin kauan, että olen saattanut unohtaa ;)

minulla oli aikaisemmin riesana toistuvat virtsatien tulehdukset, ja ne olivat kyllä niin kivuliaita, että sitä ei voinut sekoittaa muuhun vaivaan.

iloista odotusta muillekin vessajuoksijoille, kyllä se tästä :)

• minävainn

ennen raskauttani, nyt olen viikolla 22 ja minullakin on koko ajan veskihätä ja pissattaa todella koko ajan. Tuntuu muutenkin pientä paineen tunnetta ja hieman outoa kirvelyä/jomotusta. Kävin keskussairaalassa pissakokeissa varmistaakseni testin ja negatiivinenhan se oli. Jo neuvolassakin kävin pissatestissä ja negaa näytti. Mutta aina jos on hieman epävarma olo kannattaa käydä se pissa tarkistuttamassa, koska vauvan kannalta ja oman mielenrauhan kannalta on hyvä kun tietää onko tulehdusta vai ei..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe