Alempana todetaan, että usko yksin ei riitä! Ja vähän myöhemmin jatketaan toteamalla, että raamattu yksin ei riitä!
Olen tänään saanut viettää siunattua päivää ylösnousseen Herrani Jeesuksen armossa ja läsnäolossa. En rupea kiistelemään näistä selvistä asioista kenenkään kanssa, totean vain, että usko Herraan Jeesukseen ja Jumalan Sanaan riittävät.
Elämääme sekasortoisessa ja päivä päivältä pimenevässä maailmanajassa. Jumalan kansa: Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala. Hänen Sanansa on luotettava ja Jeesuksen uhri Golgatalla riittää. Jos rauhasi ei perustu Jeesuksen liiton veren aikaansaamaan sovintoon niin Sinulla ei ole ollenkaan todellista ja kestävää sovintoa Jumalan kanssa vaan elät valheellisessa rauhassa.
Jeesus on minun rauhani; tämä tyydyttää sydämeni sisimmän halajamisen ja mikä enemmän, Hänen sovintoverensä on tyydyttänyt pyhän Jumalan sydämen niin, että tässä ainoassa nimessä -Jeesus Kristus, Jumalan Poika- on jokaisella uskovalla varma pääsy Isän luokse.
Jumalan rauhaa kaikille jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Nostan kirjoituksen tuolta alempaa ylös!
16
634
Vastaukset
- mukavuushakuista
tuo on sitä korvasyyhyyn saarnaamista josta paavali varoitti. totta kai lihallinen ihminen mieluusti kuuntelee tuota puhetta, mutta eri asia on, pitääkö tuollainen perustus Jeesuksen tullessa taivaan pilvissä maksamaan kullekin TEKOJENSA MUKAAN, kuten sanoi tulevansa.
- frihet
Kuinka pitkän työ päivän teet ja onko työsi ruumillista, vau henkistä tai urakoitko kumpaakin?
Tarkoitatko, että taivas paikan saamiseksi vuodepotilaan, joka raajaansa ei kykene liikuttaan pitäisi motti päivässä naapurille halkoja hakata, ettei hän osaltaan pakkaseen kuole, kun ei kekene itse puita halkomaan.
Kerro kaikki muu tekeminen, mitä tarvitsee tehdä, kun on syntinsä anteeksi saanut armosta uskon kautta Kristukseen.
Minä myönnän, etten teoillani pääse taivaaseen, jos tuo armo ei riitä, kadun tosin syntejäni ja hylkäänkin, mutta muut tekoni on kuin musta vaate Jumalan silmissä ja suunikin on saastainen, kuten Jesaja muistaakseni sanoi.
Mitä voin tuhon sovitukseen parannella, mikä puolestani tehtiin? - ML213
Eikös ole erikoisen luonnollista ajatella miten uudestisyntynyt ihminen elää Raamatun ohjeistuksen suuntaisesti.Tietysti armossa kasvaen.Nämähän on niitä uskotekoja.
Siis elämän ohjautuminen mielenhallintoineen Raamatun mukaiseksi.Esim. Tiit.2:11...14 1Tim.5:8
Niin, ihminen toimii ja tekee vaistomaisesti niitä tekoja johon hän uskoo.Lainalla oleva ihminen, joka ei usko,- tekee tietoistia tekoja,-pakkopullaa.
- hyökkäys.
Viime aikoina katolilaiset, mormonit ja adventistit ovat alkaneet käännyttää tällä palstalla helluntailaisia. Katolilaiselta nuokin avaukset tulivat.
- tämän ajan
mutta nostakaa päänne sillä teidän vapautuksenne on lähellä.
kun jehovat, paavinkumartajat ja sapattilaiset myrskyävät, on Jeesuksessa meillä armo ja rauha.
- RitariOlevainen
yhtyy minunkin sydämeni, ylistämään ylösnoussutta Jeesustamme ainoana riittävänä uhrina , taatakseen yhteyden Isän sydämelle, jossa Hän Poikanasa veri puhuu suloista sovinnon ja sovitusken suloista laulua.
- Hyvää juhlan jatkoa jukalle ja jokaiselle ! - opettaa
että usko ilman tekoja on kuolut. Ei kaikki ole uskoa ja väärään rauhaan tuudittumista onkin paljon, mutta he uskovat, jotka elävät rakkaudenlaissa ja näin heidän hedelmänsä ilmaisee Jumaluuden heissä.
- esimerkki uskosta
syntyviä tekoja: laupeus, pitkämielisyys, armahtavaisuus, anteeksi antaminen ja pyytäminen, rohkaiseminen, omastaan antaminen heille joilla ei ole, rakastaminen yli rajojen.....
- tuollaiset hedelmät
esimerkki uskosta kirjoitti:
syntyviä tekoja: laupeus, pitkämielisyys, armahtavaisuus, anteeksi antaminen ja pyytäminen, rohkaiseminen, omastaan antaminen heille joilla ei ole, rakastaminen yli rajojen.....
tällä palstalla.
- frihet
Ajatus tähän, ettei usko pelasta vaan Hän johon uskomme.
Eli ei tekomme meitä pelasta, vaan kun saamme armosta uskon kautta uskoa Jeesukseen.- ML213
Jos Jeesus on Herra ihmisen elämässä, niin uskonteot ovat luontaisia.
ML213 kirjoitti:
Jos Jeesus on Herra ihmisen elämässä, niin uskonteot ovat luontaisia.
Ne syntyvät yhteydestä Herraan ja Hänen kanssaan vaeltaessamme. Usko kyllä vaikuttaa tekoja (se ei voi olla vaikuttamatta, jos ihminen on uusdestisyntynyt, koska silloin Herran Henki asuu hänessä), mutta esimerkiksi Aabraham vanhurskautettiin uskon kautta (1 Ms. 15:6) ja Jaakobin kirjeessä viitattu uskon synnyttämä teko oli hedelmää siitä, että hän oli vaeltanut Jumalan ystävänä ja uskottuna (18:17) noin 30 vuotta ennenkuin uhrasi Iisakin (22:12). Aabraham oli koko tuon 30 vuotta vanhurskas Jumalan edessä ja Jumala seurusteli hänen kanssaan, koska Aabraham oli uskosta vanhurskaaksi tullut. Huomaamme siis, että vanhurskauttavan uskon ja Jumalan pyytämän uhrin välissä on todella pitkä aika ja Aabrahamin vanhurskaus synnytti uskon teon. Tämä tekokin syntyi uskosta, koska Aabraham uskoi, että Jumala voi kuolleistakin herättää. Kohta kuuluu näin:
"Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut ja jolle oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen", sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään; ja sen vertauskuvana hän saikin hänet takaisin" (Hebr. 11:17-19). Tämä teko tehtiin siis uskon kautta.
Jaakobin kirje on vaikea niille, jotka eivät tunne Raamatun kokonaisilmoitusta. Mainittakoon, että myös Jeesus itse, Paavali ja Pietari puhuvat uskon hedelmistä ja uskon synnyttämistä teoista, mutta ne seuraavat syntynyttä uskoa ja ovat mahdollisia vain Kristuksen asuessa meissä. Jos vanhurskaus olisi lain teoista saatavissa niin Kristus olisi turhaan kuollut.
Tällä palstalla on mahdotonta käsitellä seikkaperäisesti Jaakobin kirjettä. Ajattelin tehdä siitä oman aloituksensa, mutta jo pelkkien taustojen ja eräiden alkutekstin sanojen selvittämiseen tarvitaan monta A4 arkkia tekstiä. Jokaisen tulee tutkia Jumalan Sanaa ja paras lääke ymmärtämiselle on Herran Jeesuksen itsensä läheinen tunteminen yhdessä Raamatun ilmoituksen kanssa.
Tämän aloitukseni alla on tekstejä joihin on turha vastata, koska asioita ei voi selvittää muutamalla virkkeellä. Jos tarkastelemme uskonvanhurskautta niin ulkopuolisen silmin se on kuin Jumalan asumus Israelin kansan keskellä erämaavaelluksen aikana. Ulkokuori oli mustaa valaan tai delfiinin nahkaa ja ulkopuolelta sitä katseltaessa se näytti mitään sanomattomalta ja suorastaan luotaan työntävältä. Asia muuttui toiseksi vasta majan sisäpuolelle astuttaessa, jossa oli kymmeniä asioita elävästi muistuttamassa tulevasta Kristuksesta ja lunastuksestamme. Ja telttamajan sisäpuolella oli Jumalan loisto ja kirkkaus. Jeesus sanoikin: "Jos te Moosesta uskoisitte niin te uskoisitte Minua, sillä Minusta hän on kirjoittanut!" Mutta tänäkin päivänä monet eivät näe Raamatun kokonaisilmoitusta ja pelastuksen Päämiehemme täydellisyyttä.
Ensi näkemältä Galattalaiskirje ja Jaakobin kirje ovat sovittamattomassa ristiriidassa, mutta tarkempi tutkiminen osoittaa muuta. Jaakobin kirje on varmasti ollut Paavalin tiedossa, sillä se kirjoitettiin ennen Galatalais- ja Roomalaiskirjettä ja sitä ennen oli itse asiassa Jaakobin johdolla käyty näitä asioita käsittelevä apostolinen kokous Jerusalemissa (Ap.t 15).jukka.finland kirjoitti:
Ne syntyvät yhteydestä Herraan ja Hänen kanssaan vaeltaessamme. Usko kyllä vaikuttaa tekoja (se ei voi olla vaikuttamatta, jos ihminen on uusdestisyntynyt, koska silloin Herran Henki asuu hänessä), mutta esimerkiksi Aabraham vanhurskautettiin uskon kautta (1 Ms. 15:6) ja Jaakobin kirjeessä viitattu uskon synnyttämä teko oli hedelmää siitä, että hän oli vaeltanut Jumalan ystävänä ja uskottuna (18:17) noin 30 vuotta ennenkuin uhrasi Iisakin (22:12). Aabraham oli koko tuon 30 vuotta vanhurskas Jumalan edessä ja Jumala seurusteli hänen kanssaan, koska Aabraham oli uskosta vanhurskaaksi tullut. Huomaamme siis, että vanhurskauttavan uskon ja Jumalan pyytämän uhrin välissä on todella pitkä aika ja Aabrahamin vanhurskaus synnytti uskon teon. Tämä tekokin syntyi uskosta, koska Aabraham uskoi, että Jumala voi kuolleistakin herättää. Kohta kuuluu näin:
"Uskon kautta uhrasi Aabraham, koetukselle pantuna, Iisakin, uhrasi ainoan poikansa, hän, joka oli lupaukset vastaanottanut ja jolle oli sanottu: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläisen", sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään; ja sen vertauskuvana hän saikin hänet takaisin" (Hebr. 11:17-19). Tämä teko tehtiin siis uskon kautta.
Jaakobin kirje on vaikea niille, jotka eivät tunne Raamatun kokonaisilmoitusta. Mainittakoon, että myös Jeesus itse, Paavali ja Pietari puhuvat uskon hedelmistä ja uskon synnyttämistä teoista, mutta ne seuraavat syntynyttä uskoa ja ovat mahdollisia vain Kristuksen asuessa meissä. Jos vanhurskaus olisi lain teoista saatavissa niin Kristus olisi turhaan kuollut.
Tällä palstalla on mahdotonta käsitellä seikkaperäisesti Jaakobin kirjettä. Ajattelin tehdä siitä oman aloituksensa, mutta jo pelkkien taustojen ja eräiden alkutekstin sanojen selvittämiseen tarvitaan monta A4 arkkia tekstiä. Jokaisen tulee tutkia Jumalan Sanaa ja paras lääke ymmärtämiselle on Herran Jeesuksen itsensä läheinen tunteminen yhdessä Raamatun ilmoituksen kanssa.
Tämän aloitukseni alla on tekstejä joihin on turha vastata, koska asioita ei voi selvittää muutamalla virkkeellä. Jos tarkastelemme uskonvanhurskautta niin ulkopuolisen silmin se on kuin Jumalan asumus Israelin kansan keskellä erämaavaelluksen aikana. Ulkokuori oli mustaa valaan tai delfiinin nahkaa ja ulkopuolelta sitä katseltaessa se näytti mitään sanomattomalta ja suorastaan luotaan työntävältä. Asia muuttui toiseksi vasta majan sisäpuolelle astuttaessa, jossa oli kymmeniä asioita elävästi muistuttamassa tulevasta Kristuksesta ja lunastuksestamme. Ja telttamajan sisäpuolella oli Jumalan loisto ja kirkkaus. Jeesus sanoikin: "Jos te Moosesta uskoisitte niin te uskoisitte Minua, sillä Minusta hän on kirjoittanut!" Mutta tänäkin päivänä monet eivät näe Raamatun kokonaisilmoitusta ja pelastuksen Päämiehemme täydellisyyttä.
Ensi näkemältä Galattalaiskirje ja Jaakobin kirje ovat sovittamattomassa ristiriidassa, mutta tarkempi tutkiminen osoittaa muuta. Jaakobin kirje on varmasti ollut Paavalin tiedossa, sillä se kirjoitettiin ennen Galatalais- ja Roomalaiskirjettä ja sitä ennen oli itse asiassa Jaakobin johdolla käyty näitä asioita käsittelevä apostolinen kokous Jerusalemissa (Ap.t 15).j.f.: "Mainittakoon, että myös Jeesus itse, Paavali ja Pietari puhuvat uskon hedelmistä ja uskon synnyttämistä teoista, mutta ne seuraavat syntynyttä uskoa ja ovat mahdollisia vain Kristuksen asuessa meissä. Jos vanhurskaus olisi lain teoista saatavissa niin Kristus olisi turhaan kuollut".
---
Kol. 1:4-6
1:4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
1:5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
1:6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,..
--
Kolossan seurakunta on hyvä esimerkki siitä, kuinka evankeliumi ja laki sekoitetaan toisiinsa.
Paavali oli saanut Rooman vankeuteensa enimmäkseen ilahduttavia tietoja Kolossasta (4,5), mutta myös sellaisia tietoja, jotka tekivät hänen mielensä levottomaksi.
Seurakuntaan oli tullut harhaopettajia, joiden mielestä ei yksin usko Kristukseen riittänyt. He vaativat ympärileikkausta, ruokien valikoimista ja määrättyjen juhlapäivien viettämistä.. Samalla he esittivät salaperäisiä oppeja korkeammista henkiolennoista, jotka muka hallitsevat maailmaa. Näistä harhaopeista muodostui kirkkohistoriassa myöhemmin gnostismin nimellä tunnettu lahko.
(Gnostilaisuudesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Gnostilaisuus )
Kolossalaisten keskuudessa usko Kristukseen kasvaa ja kantaa hedelmää (6). Tätä tapahtuu tänäänkin siellä, missä Kristus saa yhä enemmän sijaa ihmisten sydämissä.
Paavali tuo taas esiin kaikkein keskeisimpiä asioita, mitä liittyy oikeaan kristillisyyteen; on kysymys USKOSTA, RAKKAUDESTA JA TOIVOSTA (4,5).
Toivo on ”talletettuna taivaissa” (5). Tämä tarkoittaa Jeesuksen paluuta voittajana.
Uskoon liittyvä perustotuus on: Usko Kristukseen syntyy Sanan kautta (6,7). Kristus ainoastaan on pelastuksen perusta ja se riittää.
- Järjen valoa?
Mikään ei pimene eikä pahene yhtään - maailmanlopun profeetta saa olla hiljaakin! Maailma paranee, kun tietomäärä lisääntyy, kunhan joku vielä saa teidät uskontoihin sitoutuneet taikauskoisetkin tajuamaan sen. Hihhulointi on lopetettava.
Miksi puhut pöljiä? Mikä on järkesi valon sammuttanut?- viipymisesi ja
vierailusi palstalla? Tässä palstallahan keskustellaan uskonasioista. Tule sinäkin Jeesuksen luokse, Hän odottaa sinua.
- Peku `
Kun näet ympärillä vain pimenevää maailmaa ja haparoit jonkun uskon varjolla muka onnellisena eteenpäin vaikka näet kuoren murtuvan ja muka näennäisen onnellisena levität pessimismiä.
Mielipitees näyttää hyvin henkilökohtaiselta.
Ulkopuolisesta tuo vaikuttaa ihan siltä että valehtelet itselles ääneen.
Kaikki hyvin vaikka yhä pimeämpään mennään.
Se on itselle valehtelua kuten roskien lakaisu maton alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974337
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h444284- 1424178
- 1462904
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282292- 1582174
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202088- 401749
- 731350
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261165