Kokemuksia kun kissalla matoja? Mitä oireina (muutakuin näkyviä matoja)? Kissallani on paha astma ja jatkuvia tulehduksia sekä lääkityksiä. Tänään käytiin eläinlääkärillä, totesi samalla että kissan turkki on jotenkin epäsiistin näköinen, että jos kisulla olisi matoja.. Yskää siinäkin oireena. Turkki on kyllä tuommoinen suttuinen, ja "rasvoittuvainen" sekä karvaa lähtee paljon. Laihtunutkin on. Samoista oireista kokemuksia?
Kissalla matoja?
6
1803
Vastaukset
- matosilla
kissalla kun on matoja voivat oireet olla monenlaisia: huono turkki, oksentelu, uloste löysää, kissan lihominen tai laihtuminen, levottomuss....
Tosin kun omalla kissallani oli matoja huomasin sen siitä kun pepusta roikkui madon pätkä( ei kivaa katsottavaa). Karvaa lähti kyllä kissa herralta mutta kun kevät oli niin liitin sen siihen. Muita erityis oireita en kissastani huomannut eli kaippa oireet ovat yksilöllisiä. Jos kissaa ei ole madotettu vähään aikaan niin kannataa madottaa varmuuden vuoksi. - catmania
Vaikuttaa selvästi matoiselta kissalta juuri suolinkaisen toukat aiheuttavat yskäkohtauksia kun nousevat keuhkoista suuhun sitten kissa nielee ne mahaansa jossa madot taas jatkavat kehitystään.
Ihmisen kannalta suolinkainen on haitallisin sillä se tarttuu myös ihmiseen ja vaeltaa ihmisen elimistössä. Sillä voi olla myös muita matoja.
Osta tehokas lääke joka tehoaa moniin matoihin ja suolinkaislääke annettava useina päivinä ohjeen mukaan.
Madota säännöllisesti ainakin 2 kertaa vuodessa.
Tässä hyvä linkki.
http://www.clivinet.fi/artikkelit/kissa_artikkelit_14.html- catmania
Linkki ei toiminut mutta löydät sen Googlettamalla Kissaklinikka clivinet
- Ihmeellistä
Ihmettelen miksi kysytään onko matoja!
Mulla on monta kissaa ja säännöllisesti joka 3 kuukausi madotan . Ei tarvitse miettiä että onko matoja!!??
Laiminlyö jos ei madota ,kisallehan tulee helposti matoja!Se vaikuttaa niin moneen asiaan kissan terveydessä!!!
Tämä tiedoksi kissojen omistajille!!
Säästää paljon !- tuollainen..
madotustiheys on aika kova. matolääkkeet rasittaa maksaa siinä missä muutkin lääkkeet. ei siis turhia madotuksia kannata harjoittaa.
ulkokissalla tuollaista madotusväliä useasti kyllä suositaan..
- astma
Saako kysyä, minkälaiset oireet kissan astmassa on? Mitä lääkkeitä astmaan käytetään, kortisoniako? Meillä 14-vuotias tyttökissa, jolla hengitys vinkuu. Paikallinen eläinlääkäri ei ole saanut selville, mistä voisi johtua.
Olisin todella kiitollinen vastauksestasi.
Meillä on myös kissan turkki rasvoittuvainen ja karvaa lähtee aikalailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425