Hei,
Olen 30-vuotias nainen ja minulta löydettiin lisäkilpirauhasen liikatoiminta ja tästä syystä kalkkiarvoni ovat koholla. Nyt leikkaus tulossa, jossa olisi takoitus poistaa tuo lisäkilppari. Onko täällä ketään, jolla olisi ollut kyseinen vaiva? Millaisia oireet olivat, entä leikkaus?
Minulla paljon epämääräisiä oireita, jotka kuulema saattavat johtua elimistön liiallisesta kalkkipitoisuudesta.
lisäkilpirauhasen liikatoiminta.
7
7775
Vastaukset
- naisesta
jolla oli sama vika" kun sulla, harmi ku en ehtinyt jutella kovin kauaa hänen kanssaan. leikkauksessa oli yhtä aikaa... ainakin oli iloinen kun pääsi leikkaukseen. oireet oli kait olleet aika hankalat ainakin elämän ilo hukassa ei mikään ollut innostanut. kunnes oli sitten selvinnyt tää kalkin hurja määrä kropassa.
- Päipe
Itse olen 44-vuotias ja sama vaiva. Ensi viikolla menossa gammakuvaukseen ja kiireellisessä leikkausjonossa. Oireita on paljon ja ne haittaavat päivittäin. Muisti pätkii koko ajan, unettomuus, väsymys, lihasheikkous, lihas-ja nivelkivut, alakuloisuus, mielialan vaihtelut ja keskittymiskyvyn puute. Rytmihäiriöt vaivaavat lähes päivittäin.
Omat kalkkiarvoni 2,8 ja parathormoni yli 200. Virtsaan erittyy runsaasti kalkkia. Suussa on lisäksi reilunkokoinen sylkikivi, jolla ilmeisesti yhteys tähän vaivaan.
Leikkauksessa tullaan poistamaan "kaikki ylimääräinen" eli liikakasvuiset lisäkilpparit tai mahdollinen adenoma. Gammakuvaus tai ultra näyttää nämä.
Itselläni vaiva löytyi sattumalta, mutta tällä hetkellä odotan mahdollisimman nopeaa pääsyä leikkauspöydälle. Toivottavasti vaivat jäävät sinne.
Onnea sinulle leikkaukseen. Toivon, että sait jotain valaistusta kysymyksiisi.- Utelias
Otettiinko sulla automaattisesti toi kalkkiarvo samalla kun kilppariarvot? Vaivat sulla just kun mun elämästä. Tulokseni kilppariarvoihin saan vasta 20.4. Rytmärit välillä poissa, mut nyt taas pahemmat, koko keho kuin viulunkieli...
- sädghsdbgdb
Utelias kirjoitti:
Otettiinko sulla automaattisesti toi kalkkiarvo samalla kun kilppariarvot? Vaivat sulla just kun mun elämästä. Tulokseni kilppariarvoihin saan vasta 20.4. Rytmärit välillä poissa, mut nyt taas pahemmat, koko keho kuin viulunkieli...
Hei,
Minulla alkoi rytmihäiriöt synnytyksen jälkeen ja erilaisia lihaskipuja myös. Sydäntä tutkittiin ja kilpirauhanen on hieman kookas, niin minut lähetettiin kilpparin ultraan. Siellä löydettiin patti kilpirauhasesta, mutta arvot olivat normaalit joten sain ajan uuteen ultraan myöhemmin. Tarkoitus oli seurata kasvaako kyhmy. Seuraavassa ultrassa todettiin ettei kyhmy ole kasvanut. Kysyin lääkäriltä, että kuinka minulla voi olla kaikki liikatoiminnan oireet vaikka kokeet on normaalit. Hän sitten laittoi lähetteen jossa otettiin lisäkilpirauhaskoe, jossa sitten tuli ilmi tämä lisäkilpirauhasen liikatoiminta. Kaikista kurjon vaiva ovat nämä lisälyönnit, mutta en tiedä onko näillä kahdella asialla yhteyttä toisiinsa. - gogpofj
Millaisia rytmihäiriöitä sinulla on? Onko sinulle sanottu että se voisi johtua lisäkilpirauhasen liikatoiminnasta?
- Päipe
gogpofj kirjoitti:
Millaisia rytmihäiriöitä sinulla on? Onko sinulle sanottu että se voisi johtua lisäkilpirauhasen liikatoiminnasta?
Minulla kalkkiarvot ym. otettiin kun olin jo monesti käynyt tk:ssa valittamassa rytmihäiriöitä ja heikotuksen tuntemuksia. Niitä ollut vähintään vuoden. Lisäksi on usein kaulan puutumisen tunnetta, joka saattaa alkaa aivan yllättäen. Samoin rytmihäiriöt-ne saattavat alkaa keskellä yötä tai usein syönnin jälkeen. Sydän rupeaa lyömään kovaa ja nopeasti. Välillä tulee raskas olo, joka tuntuu kulkevan kehon läpi.
Lenkkiä kävellessä tuntuu, että joka lihas on hetkessä maitohapoilla ja on raskas hengittää. Olenkin jättänyt kuntoilun väliin, koska se ei tuo hyvää oloa. Viulunkieli on tosi hyvä vertaus kuvaamaan olotilaa. Itse kuvaisin tämänhetkistä oloani ankeaksi ja rumasti sanottuna, joskin totta,paskamaiseksi. Sitä tämä vaiva pahimmillaan on.
- Lisäkilppari
Hei,
Olen 35-vuotias nainen. Vuosi sitten todettiin sattumalta lisäkilpparin liikatoiminta ja D-vitamiinin puute. Olen seurannassa sisätautipolilla puolen vuoden välein. Joulukuussa PTH 174, Ca Ion A 1,34. Kaulan uä normaali, ei poikkeavaa kilpirauhasen seudussa. Oireita ei ole mitään tällähetkellä. Syön D-vitamiinia ja Multitabsia. Labrat taas kesällä. Kirjoitelkaa kaikki lisäkilpparipotilaat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2576957Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664524Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1393258- 1562342
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181890Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1711626Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311518- 821514
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391405Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1121077