Korujen korjaus

kannattaako?

Onko kenelläkään kokemusta kultakorujen korjauttamisesta Turkissa?Minulla olisi läjä korjausta vaativia kultakoruja ja matka varattuna,mutta ei tietoa kannattaako niitä sinne korjattavaksi viedä.
Paljon olen sieltä kultaa ostanut ja tyytyväinen ollut, ei vaan ole aiemmin tullut mieleen kysäistä kultasepältä korjauksien hinnoista ym.
Miten on esim.helmien tai timanttien istuttaminen sormuksiin, onko lainkaan järkevää teettää siellä?
Kokemuksia?

7

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaako

      Vielä kysymys,miten on korujen teettäminen omasta ns.romukullasta?Katsovatko karsaasti,loukkaako jotenkin?
      Toki tiedän kullan hinnan olevan lähes sama jokapaikassa ja työn hinta on se joka tekee edulliseksi tai sitten ei ......

      • rexa

        Viimekesänä täytätin oman riipuksen, joka oli ontto. En vienyt koruani varsinaiseen kultaliikkeeseen vaan suoraan kultasepälle, jonka paja löytyi korujen puhdistustarpeen myötä. Työn jälki on hyvä, ja nyt tiikerinpää painaa n,3,8 grammaa,hinnaksi tuli 120€. Illalla jätin ja huomisiltana työ oli valmis. 14 karaattia. Muuten se korujen puhdistus on myös hyvä teetättää, korut kiiltävät käsittelyn jälkeen kuin uudet. Kotona voi tehdä saman kun keittää käätyjä astianpesuaineessa. Niin ja ne ontot korut poksahtaa, jos keittää liikaa.


    • saimi5

      Olen korjauttanut muutamman kerran korujani. On todella paljon halvempaa kuin Suomessa. Eivätkä he katso karsaasti, vaikka veisitkin sinne romukultaasi. Viime kesänä vaihdoin ranneketjuni uuteen ja makoin hiukan väliä. Tein ihan hyvät kaupat. Samalla kihlasormukseeni laitettiin 3 pientä (0,02) timanttia, 35 e. Kannattaa kierrellä ja kysellä. Mun mielestä parhaat kaupat tekee siellä 25.metrin kadun puolella.

    • Agua Park

      Viime kesänä pienensin yhden sormuksen,hinnaksi sovittiin et saivat pitää palan joka sormuksesta jäi noin 0,5g.Ottavat mielellään romukultaa viahdossa,koska Suomalaiset korut tehty puhtaanmasta kullasta.

    • tekemisissä

      Haluan tässä sanoa oman mielipiteeni. Olen ollut kulta -alalla 25 v. Olen nähnyt paljon turkista tuotua halpaa kultaa. Pitoisuus voi olla ihan mitä vaan , takuutodistus ei niistä kultaa tee, eli pitoisuus voi olla mitä vaan. Halpaa kultaa ei oo missään . Jokainen arvostaa kultaa omalla tavalla , mulle ei grammat yksin riitä . Haluan että työ on laadukasta, viimeisteltyä. Kannattaa kysyä kotimaasta hinta-arviota ja vertailla. Jos ostaa timantteja ja kultaa ulkomailta, ja pettyy voi tulla kalliksi lähtee vaihtamaan.... Kultaseppäliiton varustetulla merkillä toimivat liikkeet suomessa, niihin voi luottaa. Valvonta alalla on tosi tarkkaa.

    • teettäjä

      romanit teettävät vallann korunsa nykyän Turkissa ja Dubaissa ,kun miettii korujen kokoa mahtaa se kanattaaa yös hopea on vallannut alaa noissa kauniisa koruossa ,samaten ihan ns rihkama materiaalista ovat valmistuttaneet koruja ja uskomattoma hienoja ..nimimerkillä minä myös

    • RomaniRoope

      Olen ostanut Alanysta monta kiloa kultakoruja ja istuttanut niihin satoja timantteja.
      Mitään valittamista ei ole ollut ja hinnat ovat olleet kohtuullisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe