Vietetäänkö Ranskassa pääsiäistä samaan aikaan kuin Suomessa?
Pâques en France
4
620
Vastaukset
- vietetään
se on tänään.
- finnocéntrique
En Finlandie on passe les jours de pâques comment en France.
- mitä tarkoittaa
Eli pääsiäinen on täällä samaan aikaan, mutta pitkäperjantai ainakin meidän perheen tytöllä oli koulua. Maanantai oli sitten vapaa. Sitten oli viikko koulua ja alko 2,5vk "pääsiäisloma" se on kylläkin ilmesesti vähän eri aikaan eri puolilla ranskaa...
- ranskatar
Huomasin viestin vasta nyt toukokuussa, mutta vastatakseni sulle niin kylla Ranskassa vietetaan paasiaista samaan aikaan kuin Suomessakin. Taalla perinteisesti kellot lentavat taivaalla ja heittelevat paasiaismunia puutarhoihin, josta lapset kayvat ne poimimassa. Tavaratalot/ruokakaupat ovat taynna mita erilaisempia suklaamunia. Todella taidokkaita, oikeastaan pienia suklaaveistoksia voi sitten ostaa kaupungin eri leipakaupoista (boulangerie)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272213
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h282146- 1582044
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue181492- 241206
- 511027
- 86985
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24902- 114894
Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon34853