Hei
Mitä maksaa omakotitalo avaimet käteen (pääkaupunkiseudun kehyskunnassa)? Jos lähdetään siitä, että itse ei tee mitään ja tontti on valmiina (siis puuta kasvava maa-alue).
Voiko sanoa keskivertotalon neliöhinnan? Ja mikä hinta silloin kyseessä?
Esim. Wikipediasta "huoneistoala", joka taitaa olla se, joka asuntoilmoituksissakin mainitaan?
"Huoneistoala on yhtä huoneistoa ympäröivien seinien sisäpintojen mukaan laskettu pinta-ala. Jos huoneistossa on päällekkäisiä kerroksia, lasketaan huoneistoala eri kerrosten summana. Kuten huonealassa, jos huoneen katto on vino, lasketaan pinta-alaan mukaan vain se osa huoneesta, jossa huonekorkeus ylittää 160 cm."
Lähdetään nyt siitä, että talo olisi keskiverto 4h k, varmaan noin 120m2.
Eli mitä tuollainen maksaa?
Paljonko hinnassa voi säästää, jos ei itse osaa mitään? Ilmeisesti siis siivoamaan pystyttäisiin ja jotain laminaattia laittamaan ja sisäseiniä maalaamaan, mutta siinä se olisi. Pihatyöt tehtäisiin kokonaan itse eli istutukset, laatat yms.
Mitä maksaa erillinen autotalli?
Mitä maksaa todellinen "avaimet käteen"?
15
7339
Vastaukset
- 1600 e/m2
Tai talopaketin hinta kerrottuna kolmella.
Siinä se on ennakolta arvioituna niin hyvin kuin voi! Tarkempaa hintaa ei voi sanoa kun ei tiedä minkälaisen talon haluaa.- Riitta K.
Hei
Käytin osuuspankki.fi sivujen laskuria ja se antaa tuon kokoiselle talolle valtavia hintoja hieman materiaaleista riippuen, mutta ilman mitään erikoista ja hienoa tuntuu hinta menevän helposti ainakin 240k tienoille, mikä on reilusti yli tuon 1,5-1,6k per neliö? - Usko pois !
Riitta K. kirjoitti:
Hei
Käytin osuuspankki.fi sivujen laskuria ja se antaa tuon kokoiselle talolle valtavia hintoja hieman materiaaleista riippuen, mutta ilman mitään erikoista ja hienoa tuntuu hinta menevän helposti ainakin 240k tienoille, mikä on reilusti yli tuon 1,5-1,6k per neliö?xxxxxxxxxxx
- hintaan pääsee vain
jos tekee todella paljon itse, avaimet käteen yli 2000€/m2.
- jos ei tiedä tarkkaan mitä ...
Riitta K. kirjoitti:
Hei
Käytin osuuspankki.fi sivujen laskuria ja se antaa tuon kokoiselle talolle valtavia hintoja hieman materiaaleista riippuen, mutta ilman mitään erikoista ja hienoa tuntuu hinta menevän helposti ainakin 240k tienoille, mikä on reilusti yli tuon 1,5-1,6k per neliö?eli todellisuudessa kaikki sanovat "keskiverto riittää" mikä onkaan keskiverto ?
Voin kertoa miten pääset kustannustarkkuuteen
jos soitat 040 5438504.
Käytännöllisesti kyse on vain siitä mitä
valitset todellisuudessa konkreettisesti
taloosi sisälle.
- kehyskunnissa
120 m2 talo autotallin kanssa avaimet käteen periaatteella maksaa lähemmäs 250 000 €. Uskokaa vain OP laskuria, se antaa aika lailla oikeaa tietoa. Jos itse ei osaa tehdä / ei ole aikaa tehdä mitään niin talosta tulee kallis sillä työn teetättäminen maksaa paljon.
- Riitta K.
Hei
Paljonko tuon hintaluokan talossa voi säästää, jos on täysin kädetön perhe? :)
Eli sellainen tavallinen perhe.
Osaamme siivota työmaata, ehkä maalata seinät ja laittaa laminaattilattiat, mutta siihen se jää.
Paljonko tuolla säästää, jos koko paketin hinta olisi tuollaiselle talolle lähemmäs 250k? - -paketti
Riitta K. kirjoitti:
Hei
Osaamme siivota työmaata, ehkä maalata seinät ja laittaa laminaattilattiat, mutta siihen se jää.
Paljonko tuolla säästää, jos koko paketin hinta olisi tuollaiselle talolle lähemmäs 250k?tulee kymmeniä tuhansia euroja halvemmaksi, kuin lähteä teetättämään talopakettia muilla. Tilaa esitteet ja hinnat edustajilta.
- kädelliseksi
Riitta K. kirjoitti:
Hei
Paljonko tuolla säästää, jos koko paketin hinta olisi tuollaiselle talolle lähemmäs 250k?Kokemuksesta voin sanoa, että kun hommaan vaan ryhtyy niin kädettömästä rakennuttajasta kasvaa kädellinen rakentaja. Eli ei nuo rakennushommat mitään atomitiedettä ole kunhan vaan on hyvät ohjeet ja joku jolta kysyä tarvittaessa neuvoa vrt: vastaava mestari.
- kädettömien muuttumisia
kädelliseksi kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että kun hommaan vaan ryhtyy niin kädettömästä rakennuttajasta kasvaa kädellinen rakentaja. Eli ei nuo rakennushommat mitään atomitiedettä ole kunhan vaan on hyvät ohjeet ja joku jolta kysyä tarvittaessa neuvoa vrt: vastaava mestari.
kädellisiksi rakentajiksi (omasta mielestään). Ei ole atomitiedettä ei, mutta jos ei selviä edes Ikean kenkätelineen kokoamisesta ohjeiden mukaan (oikein), ei ole syytä taloa alkaa vääntämään. Kalliiksi tulee vastaavan kanssa täyspäiväisesti rakentaminen, ja jälki on ....... valitettavan usein hirveää ja virheitä täynnä. Tosin ne itseään kädelliseksi kuvittelevat eivät itse niitä huomaa, mutta kyllä ne siellä vaan ovat. Eihän tietysti voi yleistää, on myös niitä jotka aidosti saavat hyvää jälkeä itse opetellen, he eivät kyllä yleensä edes palstalla vertaa rakentamista atomitieteisiin ;)
- köh köh
kädettömien muuttumisia kirjoitti:
kädellisiksi rakentajiksi (omasta mielestään). Ei ole atomitiedettä ei, mutta jos ei selviä edes Ikean kenkätelineen kokoamisesta ohjeiden mukaan (oikein), ei ole syytä taloa alkaa vääntämään. Kalliiksi tulee vastaavan kanssa täyspäiväisesti rakentaminen, ja jälki on ....... valitettavan usein hirveää ja virheitä täynnä. Tosin ne itseään kädelliseksi kuvittelevat eivät itse niitä huomaa, mutta kyllä ne siellä vaan ovat. Eihän tietysti voi yleistää, on myös niitä jotka aidosti saavat hyvää jälkeä itse opetellen, he eivät kyllä yleensä edes palstalla vertaa rakentamista atomitieteisiin ;)
Toki kannattaa rakentajan pitää järkikädessä itse tehdessä ja miettiä mitä kannattaa teettää ammattimiehellä. Mutta kädetönkin pystyy tekemään raksalla paljon kaikenlaista. Toki ei kaikki, anteeksi jos osuin arkaanpaikkaan, mutta kuitenkin väitän että perusjuttuja pystyy perus rakentaja hyvällä ohjeistuksella tekemään, kunhan vain kaiken sen pelottelun jälkeen tohtii yrittää.....
- osittain valmistalolle
n.288 000€ ilman tonttia,(tontin kunnallistekniset liittymiskustannukset tässä mukana) 145 huoneistoneliöä Vantaalla. Budjetissa on mukana autotalli ja piha.
Meille tulee talo alakerta tilaelementtinä ja yläkerta teetetään ammattilaisella, mies apupoikana. Autotalli ja piha olis tarkoitus tehdä itse.
Talo on ihan tavallinen keskivero materiaaleilla. Ei todellakaan halvin vaihtoehto (lue älsby) muttei kalleinkaan.
Budjetin en usko alittuvan eikä ole hirveesti varaa ylittääkään. - tarjous oli kallis
Me alamme olla loppusuoralla oman taloprojektimme kanssa. Kyseessä on kaksikerroksinen, aika monimuotoinen puutalo, huoneistoneliöitä 160, lisäksi autotalli/katos/lämmin varasto.
Avaimet käteen -tarjous tälle kokonaisuudelle oli 370.000 euroa rakennusliikkeeltä, toinen rakennusliike tarjosi 290.000 ilman maanrakennustöitä.
Tässä vaiheessa näyttää siltä, että toteutuva hinta tullee olemaan noin 300.000 euroa. Omana työnä tässä on tehty siivous, osaurakoiden kilpailuttaminen, tavaran hankinta jne. Varsinaisiin rakennustöihin tulemme osallistumaan nyt loppusuoralla lähinnä listoituksien apupoikana ja parkettiasennuksissa jne.
Jos vertaa perinteiseen avaimet käteen -ratkaisuun, uskon suurimman säästön tulevan esimerkiksi siinä, että sinulla on tekijät kirjoilla eikä niin, että ne tulevat firman kautta ja maksat siihen päälle vielä alvitkin.
Emme rakenna pääkaupunkiseudulle - noin 500 kilsan päähän Helsingistä. Näillä tiedoilla en millään jaksa uskoa siihen, että siellä rakentaisi avaimet käteen hinnalla 1500 euroa/neliö. Kannattaa varautua 2000 euroon ja lisätä siihen päälle vielä lisäkustannukset autotallista jne. - Teettäjä
Kysymys on aivan sama kuin jos kysyisit "mitä maksaa uusi auto?" -siis Lada vai Lexus. Talot ovat aivan erilaisia esim. perustuksista, lämmitysjärjestelmistä, varustetasosta yms. riippuen, ja hinta tietysti määräytyy näistä kaikista yhteensä.
Me teetämme parhaillaan rakennusliikkeellä ko. kokoista omakotitaloa avaimet käteen -systeemillä. Meillä on vaativat perustukset, tiiliverhous, koko talon jäähdytys ym. ym. Hinta on 205000 eur autokatoksineen. - Vierailija22
esim. K-raudan avainkoti tarjousta ja sitten esim Sivo-taloilta tarjousta. Molemmat tekevät tehtaalla valmiiksi talot ja ne vain kootaan tontilla ja muuttamaan pääsee tosi nopeaan. Avainkoti esim. laskee sinulle ihan tarkan hinnan mitä talosi maksaa ja yllätyksiä ei tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829