Paljonko tuli kiloja kaksosista?

Saskis

Odotan itse rv30 kaksosia ja olisi kiva kuulla paljonko teille jo synnyttäneille kaksosodottajille tuli kiloja ja varsinkin paljonko niistä "jäi laitokselle"? :)

15

3690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kaksosista

      eikä yksösistä. Kiloja tulee, jos syö liikaa. Minä olen kaikkien raskauksieni aikana vain laihtunut. Painonnousu on ollut yhteensä vain noin 4-7 kiloa ja lapset ovat olleet yli nelikiloisia. Kaksosraskauden aikana painonnousu on yleensä noin 12-15 kiloa. Itselläni ei ole kaksosia, mutta tiedän sen varmasti, että raskaus LAIHDUTTAA eikä lihota.

      • ei lihota.

        kahden peräkkäisen raskauden jälkeen painoin 47 kg kun lähdin laitokselta.


      • joopajootaas
        ei lihota. kirjoitti:

        kahden peräkkäisen raskauden jälkeen painoin 47 kg kun lähdin laitokselta.

        Sitähän tässä nyt haettiin takaa. Aina löytyy näitä viisastelijoita. Ja jos MÄ painaisin 47kg niin olisin vaikeasti alipainoinen.


    • Lumian

      Moi mulla tuli koko raskauden aikana 4kiloa jos sitäkää ja synnytyksestä kaksi viikkoa eteenpäin painoa oli tippunu huikeat 16kiloa,eli ei kai ole muuta ku et olin laihtunu raskauden aikana.Toisin mulla oli ihan kauheat pahoinvoinnit jonnekki yli 30viikolle asti ettei tullu pahemmin syötyä tietenki oli nyt pakko jotain syödä!kaksoset syntyivät sit viikolla 38 4 kiireellisellä leikkauksella. painoa A vauvalla 2435.ja B 2045.Et näin minulla...

    • jihhuuuu

      kiloja tuli n. 20 lisää. synnytyksen jälkeisenä päivänä oli jo 12kg vähemmän vaaassa lukemia. ja kyllä loputkin kaikkos aikas nopeasti synnytyksen jälkeen. tuppas vähän nesteitä kertymään. lapset painoi pyöreesti 2.2kg ja 2.9kg.

    • tyttöjapoika06

      Tuli 17 kg, nyt 6-7kkn jälkeen on jäljellä 3 kg ja liikaa ihoa!. Lapset painoivat 2700 ja 2900.

    • kiloja tuli ja meni ja tuli

      Minulle tuli raskaudesta n.10-11kg ylimäärästä. Sairaalasta kun pääsin oli enää 3kg ylimäärästä, johtuen osittain rankasta pahoinvoinnista. Myöhemmin sitten lihoin taas 10kg ja nyt on laihdutus menossa. -7kg on jo saavutettu.

    • eipä ongelmaa

      Mulle tuli 35 kg lisää painoa raskauden aikana. Synnytyssaliin jäi yllättäen toistakymmentäkiloa (lapset yli 3 kg kumpikin ja huomattavan suuri istukka), ja koko sairaalareissulle lähes 20 kg. Parissa viikossa lähti nesteitä vielä 5 kiloa, oikeastaan 10 kiloa oli semmoista "pudotettavaa", mitä en pitänyt pahana lainkaan, olinhan makoillut vuodelevossa 12 viikkoa kohdunsuun avautumisen ja ennenaikaisten supistusten takia tv:n, kirjojen ja herkuttelun äärellä ;) Vuodessa nuo ylimääräiset sitten lopulta karisivat.

    • tytöt-04

      kiloja tuli n.25, joista suurin osa jäi laitokselle, loput sitten imettämisen ja ihan viimeset laihduttamisen myötä;). Itsellä oli painosta iso osa nestettä, olin hirveän turvoksissa, enkä muutenkaan pystynyt moneen kuukauteen liikkumaan, joten lisäkiloja kerttyi tietysti siitäkin... loppuajasta kun pystyi kuitenkin jo syömäänkin=)! Vauvat oli kyllä pieniä, heillä ei painoa ollut yhteensä kuin n. 3,5kg... Onnea odotukseen!!!

    • emoliini

      Jo 2 vuotiaat kaksoset.Painoin alkuraskaudessa 55 kiloa ja oon 155cm pitkä.

      Kiloja tuli 7 ja vauvat painoi 2700 ja 2600 g.

      Mulla oli rasvaton ruokavalio hepatoosin vuoksi.ELi olin ihan nälkäkurki synnytyksen jälkeen.

      En tarkkaa painoa tiiä kun en sitä ole koskaan seurannut tarkemmin,mutta jälkitarkastuksessa painoin 50 kg.ELi siinä oli lähtenyt sitten jo 12 kiloa.

      Vuosi synnytyksestä niin olin päässyt omaan painooni takasin...
      =)

      • Kaksoset 6 kk

        Minulla taas painoa tuli roimasti. Syynä ehkä raskausmyrkytys ja -diabetes. Alkupaino 50 kg ja lopussa 82 kg. Paino sektion jälkeen 80 kg ! ja nousi vielä n. 3 kg, mikä kuulemma saattaa tapahtua raskausmyrkytyksen olleessa kyseessä. Nyt painoa 67 kg, mutta laskee hitaanpuoleisesti. Aiemmat kolme lasta. Ei juuri painoa noussut eikä jäänyt. Ehkä poikkeustapaus, kun muilla mennyt niin "hienosti"... No, onnellinen olen ja kun lähden taas töihin, niin eiköhän paino laske ravatessa. Ja nämä pieniä seikkoja siihen verrattuna, että kaikki muuten lasten ja omalla miehen kohdalla ok.


    • kaksoset vm-05

      ja kaikki jäi laitokselle

    • Tuplat -07

      Heh...Mulle tuli liki 30 kiloa lisää =) Sairaalaan jäi heti puolet ja kotona tippui heti viitisen kiloa pois. Lapset painoi n.2,5 ja 3kg. Mullekin kertyi nestettä tosi paljon raskauden aikana. Mutta ne kyllä ne kilot tässä touhutessa katoaa!

    • kaksosten äiti

      mulla paino nousi raskauden aikana 15kg. en tiedä paljonko "jäi laitokselle", mutta kun neuvolassa mittasin painon 3 viikkoa synnytyksen jälkeen niin painoin kilon vähemmän kuin ennen raskautta.

    • mamma75

      Kaksosraskauden aikana tuli kiloja yht 30... Loppuajasta olin todella turvoksissa eli siitä suurin osa. Parin viikon kuluttua sektiosta (joka tehtiin raskausviikolla 38) paino oli tippunut 20 kiloa ja nyt 3kk sektiosta paino on tippunut jo alle lähtöpainon. Imettäminen on paras laihdutuskeino ja jännittää tuleeko kiloja takaisin kun lopettaa imettämisen sillä nyt tulee syötyä niin paljon...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2009
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1455
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1435
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      107
      1156
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1139
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      884
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      860
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      745
    9. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      685
    10. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      264
      684
    Aihe