Naapurin kissa POIS pihasta...

minävainkyselenuteliaana

...kuseksimasta.. eli laitanko rotanmyrkkyä aidanpieleen vai miten saamme pidettyä tuon kissan pis pihastamme? Asumme rivarissa ja raivostuttaa naapurin katti joka käy kuseksimassa pihassamme. Pelko on suuri siitä,että se vielä hyppää joku kerta vauvamma vaunuihin ja se on sen kissa viimeinen teko. Saako kissat kulkea vapaina rivitloasuntojen pihoissa?? En nyt oikeasti laita mitään rotanmyrkkyä, mutta osaisiko joku neuvoa "kissaystävällisen" tavan päästä eroon omassa pihassamme tuosta kissasta. Kuseksikoon toisten pihoihin.

49

14966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omallapihalla

      Kysy naapurilta onko kissa leikattu auttaa huomattavasti kissan pysymiseen tontilla, meillä omakotitalo tosin tontti isompi kuin mahd rivarissa.Kissamme näkyy pysyvän hyvin tontillamme mitä ikkunasta aina "ohikulkiessa"katson ja tulee kutsunmalla sisällekkin.

    • omalla pihalla

      Kysy naapurilta onko kissa leikattu auttaa huomattavasti kissan pysymiseen tontilla, meillä omakotitalo tosin tontti isompi kuin mahd rivarissa.Kissamme näkyy pysyvän hyvin tontillamme mitä ikkunasta aina "ohikulkiessa"katson ja tulee kutsunmalla sisällekkin.

      • minävainkyselenuteliaana

        kysyä tuota asiaa omistajalta. Mutta kun se kissa tulee meidän pihalle, vaikka se asuu kolmen rivitalon verran kauempana?? Eli olisiko niin ettei ole leikattu?? Miten muistan kuulleeni jostain sitruunankuoren laitosta portin pieleen tms?? Osaatko sanoa onko joku tuollainen kikka ?? Kiitos vastauksestasi =) !


      • kissanomistaja
        minävainkyselenuteliaana kirjoitti:

        kysyä tuota asiaa omistajalta. Mutta kun se kissa tulee meidän pihalle, vaikka se asuu kolmen rivitalon verran kauempana?? Eli olisiko niin ettei ole leikattu?? Miten muistan kuulleeni jostain sitruunankuoren laitosta portin pieleen tms?? Osaatko sanoa onko joku tuollainen kikka ?? Kiitos vastauksestasi =) !

        Eläinkaupoista ja marketeista saa "kissankarkotetta", toimi ainakin meillä kun suihkuttelin kukkapenkkiin.Jos ei auta, kannattaa käydä kissanomistajan juttusilla, itse ainakin kissanomistajana toivoisin että naapuri sanoisi suoraan jos kissani tekee pahojaan!


      • minävainkyselenuteliaana
        kissanomistaja kirjoitti:

        Eläinkaupoista ja marketeista saa "kissankarkotetta", toimi ainakin meillä kun suihkuttelin kukkapenkkiin.Jos ei auta, kannattaa käydä kissanomistajan juttusilla, itse ainakin kissanomistajana toivoisin että naapuri sanoisi suoraan jos kissani tekee pahojaan!

        ...asiallisesta vastauksesta!! Ostan ja kokeilen tuota kertomaasi vinkkiä ja jos se ei tehoa, juttelen sitten kissan omistajan kanssa. Ja se pitää sanoa, että en todellakaan ole mikään kissan vihaaja, itsellänikin on ihana kissa ollut joskus, mutta en halua, että kisu menee vaunuihin, tai kakkii ja pissii pihallemme, kun siellä on kohta pikku neiti 6kk, joka syö varmaan kaikki mitä pihasta irtoaa =). Muovi kyllä hiekkalaatikkomme päällä on muutenkin.


      • ,,,suututtaa,,,
        minävainkyselenuteliaana kirjoitti:

        ...asiallisesta vastauksesta!! Ostan ja kokeilen tuota kertomaasi vinkkiä ja jos se ei tehoa, juttelen sitten kissan omistajan kanssa. Ja se pitää sanoa, että en todellakaan ole mikään kissan vihaaja, itsellänikin on ihana kissa ollut joskus, mutta en halua, että kisu menee vaunuihin, tai kakkii ja pissii pihallemme, kun siellä on kohta pikku neiti 6kk, joka syö varmaan kaikki mitä pihasta irtoaa =). Muovi kyllä hiekkalaatikkomme päällä on muutenkin.

        Minä olen ostanut kissan karkoitetta (aika kallis purkki), mutta eipäs tehonnut sekään.
        Itse asiassa sen purkin saisi ostaa kissanomistaja, koska sehän se tulee minun tontilleni, rapulleni.
        Kun meidän kaksoet olivat vaunuissa, niin yllätinpä naapurin LEIKATTU kissa vaunuista, missä pienokaisemme nukkuivat päiväunillaan - terassillamme.
        Siitä lähtien olen inhonnut kissoja. Ihan sam, onko katti leikattu vai ei, niin samalla tavallane kulkevat naapureiden pihoilla, ja kuseksivat ovenpieliin(kin).

        Karkotteista olen laittanut appelisiinin kuoria (jopa puolikkaita appelsiineja) terassillemme, mutta siinä se kököttää kolli kuorien vieressä.
        Olen tehnyt mausteseoksen, mitä joku tuyttavanai ehdotti, ja ripotellut sitä terassillemme, mutta eipä auttanut sekään.

        Kissojen kuuluu olla kiinni, kuten koirienkin. Kissa on lainsuojaton muualla kuin kotipihallaan!
        Tätä ei vain moni kissanomistaja tajua!!


      • etueti
        ,,,suututtaa,,, kirjoitti:

        Minä olen ostanut kissan karkoitetta (aika kallis purkki), mutta eipäs tehonnut sekään.
        Itse asiassa sen purkin saisi ostaa kissanomistaja, koska sehän se tulee minun tontilleni, rapulleni.
        Kun meidän kaksoet olivat vaunuissa, niin yllätinpä naapurin LEIKATTU kissa vaunuista, missä pienokaisemme nukkuivat päiväunillaan - terassillamme.
        Siitä lähtien olen inhonnut kissoja. Ihan sam, onko katti leikattu vai ei, niin samalla tavallane kulkevat naapureiden pihoilla, ja kuseksivat ovenpieliin(kin).

        Karkotteista olen laittanut appelisiinin kuoria (jopa puolikkaita appelsiineja) terassillemme, mutta siinä se kököttää kolli kuorien vieressä.
        Olen tehnyt mausteseoksen, mitä joku tuyttavanai ehdotti, ja ripotellut sitä terassillemme, mutta eipä auttanut sekään.

        Kissojen kuuluu olla kiinni, kuten koirienkin. Kissa on lainsuojaton muualla kuin kotipihallaan!
        Tätä ei vain moni kissanomistaja tajua!!

        Kissa EI ole lainsuojaton muualla kun omalla pihallaan. siitä huolimatta että omistaja velvoitetaan pitämään kissa omilla tonteilla (joka on täysin asiallinen vaatimus kissan omistajalle). Ookkona vähän hölmö?


      • untuva2

        Keneltä siinä vaiheessa kysytään, jos omistajasta ei ole tietoa? Asun rivitalossa ja pihallani käy lähes päivittäin eräs katti, joka luultavasti tulee jostain muualta kuin talostamme, sitä kun ei näy muualla koskaan kuin minun pihallani, josta se pääsee talon alle. Siellä se usein on häntä pystyssä pallotuijan vieressä ruikkimassa, puskahan on jo täysin ruskea, luultavasti jo kuollutkin. Ensi kesänä olisi mukavaa saada kasvatettua pihallani hyötykasveja salaatteja sun muita, ilman kissanpissa-aromia...


      • KattiMatikainen1

        Kissalla on nykyään ainakin ihan sama lainsuoja kuin esimerkiksi koiralla.
        Eikä irrallaan kulkevaa koiraakaan saa tappaa, se on laissa rangaistava teko. Ja kissa tosiaan on yhtälailla säädöksin suojattu lemmikkieläin nykyään. Näin lyhykäisyydessään sanottuna.
        Sitä ei vaan moni tajua vieläkään, lieneekö järjessä vikaa vai onko se eläinviha vaan niin syvälle juurtunutta...?
        Toki tietenkin villiintyneet sekä ympäristölleen selkeästi vaaralliset lemmikkieläimet on asia erikseen, mutta silloinkin yleensä näistä "poistoista" huolehtii ammattilainen.
        Vaarallinen koira otetaan kiinni ja omistaja voidaan määrätä oikeuden määräyksellä viemään ihmisen kimppuun käynyt koiransa eläinlääkärille lopetettavaksi tai akuutissa tilanteessa poliisi käsittääkseni hoitaa nämä välitöntä vaaraa aiheuttavan koiran tms eläimen lopettamisen virka-asetta käyttäen.
        Villiintyneet kissat taas yleensä annetaan metsästysluvan suorittaneen tahon hoidettavaksi/eläinsuojelutahon pyydystettäväksi ja ko eläintaho sitten tilanteen mukaan hoitaa ko kissat lopetettavaksi. Ja näin.
        En nyt selittänyt ihan kirjaimellisesti lakitermejä käyttäen, mutta pointin varmaan lukija ymmärtää..?
        Eli irrallaan juoksevia koiria, kissoja ja ylipäätään lemmikki-/tuotantoeläimiä ei yksityinen henkilö todellakaan saa ruveta hakkaamaan sen kuuluisan koivuhalon, rengasraudan tai kanssa hengiltä.
        Tietysti jokainen eläimen omistaja huolehtii vastuullisesti siitä, ettei hänen omistamansa eläin pääse vapaaksi. Vai mitä?
        Niin huolehditaan ja turvataan kaikkien osapuolten hengissä pysyminen sekä yleinen hyvinvointi. Niin eläinten, kuin naapureiden ja heidän pihalla nukkuvien mukuloidenkin, tasapuolisesti.


      • Anonyymi
        ,,,suututtaa,,, kirjoitti:

        Minä olen ostanut kissan karkoitetta (aika kallis purkki), mutta eipäs tehonnut sekään.
        Itse asiassa sen purkin saisi ostaa kissanomistaja, koska sehän se tulee minun tontilleni, rapulleni.
        Kun meidän kaksoet olivat vaunuissa, niin yllätinpä naapurin LEIKATTU kissa vaunuista, missä pienokaisemme nukkuivat päiväunillaan - terassillamme.
        Siitä lähtien olen inhonnut kissoja. Ihan sam, onko katti leikattu vai ei, niin samalla tavallane kulkevat naapureiden pihoilla, ja kuseksivat ovenpieliin(kin).

        Karkotteista olen laittanut appelisiinin kuoria (jopa puolikkaita appelsiineja) terassillemme, mutta siinä se kököttää kolli kuorien vieressä.
        Olen tehnyt mausteseoksen, mitä joku tuyttavanai ehdotti, ja ripotellut sitä terassillemme, mutta eipä auttanut sekään.

        Kissojen kuuluu olla kiinni, kuten koirienkin. Kissa on lainsuojaton muualla kuin kotipihallaan!
        Tätä ei vain moni kissanomistaja tajua!!

        Kyllä


    • kissi

      Ota kissa kiinni ja vie eläinten löytökotiin, josta omistaja voi lunastaa sen sitten korvausta vastaan pois jos älyää sieltä etsiä ja jos ei niin silloinhan ongelma on pois päiväjärjestyksestä.

      • Hyvä idea!

        Ei ole KISSAN syytä, että omistaja on vastuuton.

        Ei siis rotanmyrkkyjä ym. mistä VIATON eläin kärsii valtavia kipuja ja kuolee kituen tuskaisen kuoleman.

        Puheeksi on vaan otettava asia naapurustossa muidenkin kesken.
        Kissoja voi ulkoiluttaa valjailla tai niille voi nikkaroida ulkoiluhäkin siinä missä vaikka kaneille tai koirillekin.

        Tai soita tosiaan aina kissojen löytökotiin/vie kissa sinne.


        Aina IHMISEN vika, ei eläimen.


      • Asdf Magnusson

        Ja tällä tavalla sitten haaskataan kaikkien aikaa. Naapurin kanssa voi yrittää ensiksi vaikka puhua asiasta ja löytökodissa on ihan oikeasti niitä tiloja tarvitsevia elukoita. Jessus, mikä idiootti...


    • vapaana ...

      Sehän on laissa kiellettyä, joten sen naapurisi pitäisi maksaa kulut, jotka aiheutuvat siitä, että saat kissan pysymään poissa pihastasi. Sillä kun ei ole sinne mitään asiaa - eikä minnekään muuallekaan siinä ympäristössä.

      • catman

        Kissa saa kulkea täysin vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä toisin kuin ihmiset näyttävät luulevan.

        Kotikissa ei muutu miksikään villikissaksi, jos se kävelee myös kauempana kuin oma piha.

        Tietnkin omistaja vastaa siitä, jos kissa aiheuttaa vahinkoa.

        Vapaana kulkemisesta on tietysti eniten vaaraa itse kissalle, joko autojen tai ihmisten puolelta.

        Kissa on upea eläin ; )


      • NainenVantaa
        catman kirjoitti:

        Kissa saa kulkea täysin vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä toisin kuin ihmiset näyttävät luulevan.

        Kotikissa ei muutu miksikään villikissaksi, jos se kävelee myös kauempana kuin oma piha.

        Tietnkin omistaja vastaa siitä, jos kissa aiheuttaa vahinkoa.

        Vapaana kulkemisesta on tietysti eniten vaaraa itse kissalle, joko autojen tai ihmisten puolelta.

        Kissa on upea eläin ; )

        Niin se vaan on, että niin koirat kuin kissatkin täytyy pitää kytkettyinä. Ei kyse ole siitä, että kissa villiintyisi vaan siitä, ettei se vapaanaollessaan ole omistajansa kontrollissa.

        En ole mikään kissanvihaaja, päinvastoin. Itse pidin kissojani pihalla flexissä. Näin ne pääsivät oman pihan alueella kuljeskelemaan, mutta eivät karanneet muiden harmiksi.

        Ja kun minulla ei ollut kissoja, muiden kissojen kuljeskelu pihallani ei häirinnyt minua lainkaan. Päinvastoin tykkäsin katsella niiden kulkemista. Harvoin olivat niin rohkeita, että olisin päässyt tuttavuutta tekemään, mutta varoin myös säikyttämästä, jotta tulisivat uudestaankin:)


      • tänne vaan
        catman kirjoitti:

        Kissa saa kulkea täysin vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä toisin kuin ihmiset näyttävät luulevan.

        Kotikissa ei muutu miksikään villikissaksi, jos se kävelee myös kauempana kuin oma piha.

        Tietnkin omistaja vastaa siitä, jos kissa aiheuttaa vahinkoa.

        Vapaana kulkemisesta on tietysti eniten vaaraa itse kissalle, joko autojen tai ihmisten puolelta.

        Kissa on upea eläin ; )

        "Kissa saa kulkea täysin vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä toisin kuin ihmiset näyttävät luulevan."

        7 mirriä saa nyt vapaasti kulkea kisujen taivaassa.

        Tänne vaan...ihan vapaasti.


      • eiolehaittaa
        tänne vaan kirjoitti:

        "Kissa saa kulkea täysin vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä toisin kuin ihmiset näyttävät luulevan."

        7 mirriä saa nyt vapaasti kulkea kisujen taivaassa.

        Tänne vaan...ihan vapaasti.

        se vain on järjestely kysymys, tässä yksi toimiva vaihtoehto, ei mitään myrkyttämistä, kuukahtaa minne kuukahtaa yleensä kyllä omiin nurkkiin.Toinen vaihtoehto että omistaja huolehtii karvisen kulkemiset, niin ei tule pahoja puheita kauppamatkoilla tai postilaatikko kohtaamisissa.


      • luejatiedä
        catman kirjoitti:

        Kissa saa kulkea täysin vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä toisin kuin ihmiset näyttävät luulevan.

        Kotikissa ei muutu miksikään villikissaksi, jos se kävelee myös kauempana kuin oma piha.

        Tietnkin omistaja vastaa siitä, jos kissa aiheuttaa vahinkoa.

        Vapaana kulkemisesta on tietysti eniten vaaraa itse kissalle, joko autojen tai ihmisten puolelta.

        Kissa on upea eläin ; )

        http://www.poliisi.fi/poliisi/oulu/home.nsf/files/Vastaus kirjeeseen kissan vapaana pidosta/$file/Vastaus kirjeeseen kissan vapaana pidosta.pdf


      • catman kirjoitti:

        Kissa saa kulkea täysin vapaasti, sitä ei mikään laki kiellä toisin kuin ihmiset näyttävät luulevan.

        Kotikissa ei muutu miksikään villikissaksi, jos se kävelee myös kauempana kuin oma piha.

        Tietnkin omistaja vastaa siitä, jos kissa aiheuttaa vahinkoa.

        Vapaana kulkemisesta on tietysti eniten vaaraa itse kissalle, joko autojen tai ihmisten puolelta.

        Kissa on upea eläin ; )

        Suksi kuuseen....tehdäänpä niin että minä tulen paskalle sun terassin alle niin katsotaan maistuuko catmanille vielä grillimakkarat kun paska haisee..


    • auttaa

      Luin tuon ohjeen muistaakseni pirkasta.

      • minävainkyselenuteliaana

        kaikille hyvistä vastauksista!!!! Sain useita hyviä vinkkejä siitä, kuinka toimia. En tosiaan ole mikään kissan vihaaja, mutta en halua niitä vaunuihimme köllöttelemään.
        Enkä ala kyllä kenekään kissaa "ottamaan päiviltäkään", huh, siihen ei minun luontoni riitä. Kiitos vielä ja iloista kesän odotusta kissallisille kuin kissattomillekkin =).


      • ei ongelmia misuista
        minävainkyselenuteliaana kirjoitti:

        kaikille hyvistä vastauksista!!!! Sain useita hyviä vinkkejä siitä, kuinka toimia. En tosiaan ole mikään kissan vihaaja, mutta en halua niitä vaunuihimme köllöttelemään.
        Enkä ala kyllä kenekään kissaa "ottamaan päiviltäkään", huh, siihen ei minun luontoni riitä. Kiitos vielä ja iloista kesän odotusta kissallisille kuin kissattomillekkin =).

        Supiloukku ja tsekkaa se päivittäin.Kun saat elukan loukkuun ja koet,että se on villikissa silloin 3,2 haulipussit selkään.Mikäli jonkun kotikissa vie se löytöeläin toimistoon.
        Minun loukkuuni menneet on kaikki ollut villikissoja ;)


      • >joo<
        ei ongelmia misuista kirjoitti:

        Supiloukku ja tsekkaa se päivittäin.Kun saat elukan loukkuun ja koet,että se on villikissa silloin 3,2 haulipussit selkään.Mikäli jonkun kotikissa vie se löytöeläin toimistoon.
        Minun loukkuuni menneet on kaikki ollut villikissoja ;)

        Kuuleppas Suomessa ei ole villikissoja. Taidatkin vihata kissoja yms.?


      • katiton
        minävainkyselenuteliaana kirjoitti:

        kaikille hyvistä vastauksista!!!! Sain useita hyviä vinkkejä siitä, kuinka toimia. En tosiaan ole mikään kissan vihaaja, mutta en halua niitä vaunuihimme köllöttelemään.
        Enkä ala kyllä kenekään kissaa "ottamaan päiviltäkään", huh, siihen ei minun luontoni riitä. Kiitos vielä ja iloista kesän odotusta kissallisille kuin kissattomillekkin =).

        kattikato
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/3378892/milla-saan-kissat-pysymaan-pois-


    • auttaa..

      Itselläni on ollut kissoja lemmikkeinä omakotitalossa, maaseutu alueella. Siellä saivat vapaasti kulkea.
      Huono puoli oli se että omat,leikatut kissat vetivät kuitenkin puoleensa "villikissoja" jotka kävivät merkkaamassa ulko-oven pielen. Ovenpielen pesu mäntysaippualla auttoi jonkun verran hajuun muttei kissoihin. (Kloritella ei kannata pestä, sen haju vetää kissoja puoleensa!)
      Eikä sitten muuta kuin kissoja jahtaamaan,eli aina kun huomasin ikkunassa kissan pihalla juoksin ulos huutaen ja mekastaen tai muuten kolistellen. Siitähän kissa säikähtää ja juoksee luultavasti heti pakosalle omasta mielestään "turvallisen" välimatkan päähän ja istahtaa seuraamaan tilannetta. Kotikissa tekee näin mutta täysin villikissa haihtuu näköpiiristä nanosekunnissa.
      Sen jälkeen avasin puutarhan kasteluletkun täysillä auki ja annoin kissalle kunnon pesun. Jos ei itsellä ole letkuja niin vesiastia josta kauhalla heität vettä kissan suuntaankin, pelottaa sitä. Sekin tehostaa vaikutusta jos vesisuihkun avulla pystyt saamaan kovan äänen esim. jotain levyä vasten tai muuta mitä pihalta löytyy josta saa jonkinlaisen äänen tulemaan.
      Ainahan et voi olla pihalla huomaamassa tuleeko kissa paikalle, mutta kastelun jälkeen pelkkä letkun/vesiastian näkeminen pelottaa kissaa.
      Voi kuulostaa hankalalta,mutta tulee ainakin nurmikko kasteltua=))

      • on Etikka

        Kaikista helpoiten pääset kun ostat kaupasta n. litran pullon etikkaa. Jos piha on iso niin sitten kaksi. Aloita seinän vierestä ja kulje koko piha läpi loruttaen etikkaa hienoisena vana perässäsi. Kierrä kaikki paikat, joista kissa pääsisi tulemaan. Yleensä kissa kulkee maata pitkin, joten aitojen päälle ei etikkaa tarvi loruttaa. Huomioi erityisesti aidan tolppien ympäristöt tai puut, jotka sijaitsevat pihapiirin reunamilla. Kissa merkkaa aluettaan ja kulkemistaan puskemalla/kiehnäämällä itseään vastaan tulevia esteitä vasten, aidan tolppa on juuri paras sellainen. Muistathan myös, että kissa pääsee kulkemaan jopa 10cm X 10cm rakosesta,a jos niin halua. Kierrä koko pihapiiri, mihin et halua kissoja. Tee tämä tietysti sadettomana päivänä.

        Etikkan haju on kissalle todella vastenmielistä. Ihmiselle tuo haju haittaa ehkä muutaman tunnin. Kissalle taas jää mieleen todella epämielyttävä kuva teidän pihasta, eikä varmastikkaan halua sen toistuvan, joten jättää teidät rauhaan. Paras tulos saavutetaan kuin toistat käsittelyn vielä kerran kuukauden kuluttua, ihan kuin "varmistukseksi".

        Näin sain itse häädettyä kissauroksen, joka tykkäsi liikaa lasten hiekkalaatikosta.

        Onnea kissanhäätöön!


    • vieköön

      appelsiinin kuoria kusipaikoille vaihda uudet kuoret aina välillä.Luopuu ruikkimisesta ajanoloon.Jos tämä ei tehoo käy kusella kissan omistajan pihalla aurinkoisella paikalla johan tehoo.

    • Kloridi käsittely on vielä ...

      Kloridi käsittely on vielä tehokkaampi keino

      • jjkgkjghk

        Ainakin meidän kissa on kloridin hajuun ihan intona. Pyyhkäisen lattiaa miedolla kloriittiliuoksella, niin kohta kissa on juuri siinä kiehnäämässä ja kierimässä. En sitten tiedä, josko väkevä kloriitti toimisi eri lailla. Sehän on kyllä aika myrkky, siis ihan varoituksena.


      • jjkgkjghk
        jjkgkjghk kirjoitti:

        Ainakin meidän kissa on kloridin hajuun ihan intona. Pyyhkäisen lattiaa miedolla kloriittiliuoksella, niin kohta kissa on juuri siinä kiehnäämässä ja kierimässä. En sitten tiedä, josko väkevä kloriitti toimisi eri lailla. Sehän on kyllä aika myrkky, siis ihan varoituksena.

        Oletan, että tarkoitit kloridilla samaa kuin minä kloriitilla.


    • mark et jessi

      kysyn vain , että minkälaiset vanhemmat jättävät pk seudulla oman lapsensa ilman valvontaa pihalla yms..noin ylipäätään itse emme jätä lastamme yksin luontoon minkään eläimen lähettyville , koska tiedämme kuinka siinä voi käydä hävetkää!!!!

    • j

      Nakkaa sen kissan päälle ämpärillä vettä. Kyllä oppii ja ei ole ilkeä tapa.

    • thjrt

      PIHALLE: fairy, etikka ja vesi yhdistelmä suihkepulloon, suihkauttele sitä ulkona paikoille jonne et halua kissan tulevan, kissa oppii aika nopeasti sillä tavalla karttamaan paikkoja. Kuullostaa varmaan sun "nenään" pahalta. Muttei liuoksen tartte kärytä lähellekkään täydeltä etikalta, mutta pienikin etikan tuoksu käy kissan nenään todella pahasti.

      toinen ajatus: ostin aikanaan eläinkaupasta kemiallisesti tuotettua "kissa stopparia" en edes itse haistanut sitä, mutta sillonen oma kissa pysyi kaukana muutamasta paikasta tehokkaasti minne en halunnut sen menevän (puhun sisätiloista), ja oppi kyllä tehokkaasti ennen kun kerkisin edes pullon tyhjentämään, ja siinä vois olla myös aine mitä suihkutat vaunujen reunoille (vaikka pyörien ympärille, EI itse vanuun!!), niin ei tartte pelätä. Painotan vielä etten edes itse haistanut mitään!!!!)
      Kissa on otuksena todella tarkka tollasista hajuista, ja pienikin kitkerä haju käy sen nenään.

      Neuvoisin myös puhumaan kissanomistajan kanssa ongelmasta... Yleensä rauhallisesti puhumalla, asian perustelemalla saa paljon enemmän aikaan kun hirveellä uholla ja uhkailemalla. Agressiivisella ja uhoavalla käytösellä saa samaa käytöstä takaisin.

      Meillä taasen OLI se ongelma, että kun asutaan okt;ssa, jossa meillä on kolmelle koiralle 1000m2 aidattu piha. Muutamien naapurien lapset otti aika pinttyneeksi tavaksi tulla pihalle lupaa kysymättä, ja portin auki jättäen. Käytiin sitten naapurien että naapurien lapsien kanssa useamman kerran keskustelua siitä että pihalle ei tulla, jos jompi kumpi meistä ei ole pihalla/paikalla. Syykin kerrottiin. Ensin ei toiset naapurien vanhemmista meinannut millään tajuta, (no kun lapset on lapsia... jep jep) kunnes kysyin suoraan että jos lapses tuloo pihalle ja jättää portin auki, ja koiran-pentele juoksee avonaisesta portista auton alle, niin maksatko sinä? Toisekseen, eläinten kanssa pitää aina olla aikuinen mukana, tuutkona kitisemään jos joku koira tikkaa muksuus? ja me emme ole pihalla vahtimassa? Kuka kantaa tollasissa tilanteissa vastuun? Asiallinen keskustelu on parempi tapa kun suu vaahdossa meuhkaaminen. Tollasella rotanmyrkky meuhkaamisella saat vaan samanlaisen agressiivisen vastaustavan takaisin.

      Kaiken kaikkiaan, rauhotu hyvä ihminen! Sulla pitäs olla suu puhumista varten!

    • ytnbkjygt

      "PIHALLE: fairy, etikka ja vesi yhdistelmä suihkepulloon,"
      Fairy, eikö mikään muu merkki toimi? Pitääkö olla sitruunaa vai perus vai mitälie metsävadelmaa, tuoksuja on monia ja, kuten itse kirjoitat, kissa on otuksena todella tarkka tollasista hajuista, ja pienikin kitkerä haju käy sen nenään.

      Pitääkö Fairyn olla käsitiskiainetta vai käykö konetiskitabletit?

      • Electric retard

        Döööh! Pitääkö pöntön kansi nostaa ennen kuin aikoo kusta? Dööööh!


    • pituna

      Minulla itselläni on kissa. Hän saa olla pihalla ainoastaan pitkässä narussa. Yöllä meidänkin pihalla liikkuu vapaita kissoja. Jokaisella on oma tyylinsä, mutta minusta kapunkiin ei sovi vapaana liikkuvat kissat. Sinä olet hyvä esimerkki siitä. Jokaisella pitäisi saada olla oikeus omaan pihaansa, on siellä lastenvaunut tai ei.
      Minustakin hyvä konsti on heittää kissan päälle vettä. Se ei vahingoita kissaa mitenkään, mutta kissa muistaa sen varmasti pitkään ja hartaasti. Jos unohtaa, niin homma uusiksi vaan.
      Kissan karkoittimet ovat hyviä kukkapengeissä, mutta en tiedä toimiiko vaunuissa.
      On harmi, että juuri sinulla pienen lapsen kanssa on naapuri joka ei halua pitää kissaansa ns. sisäkissana.

    • Terveiset Lapista

      Niksi-Pirkassa oli joskus ohje että: laita kahvia tontin reunoille niin kissat pysyvät pois tontilta.

    • Kissamaista menoa..

      Vanha hyvä tapa oli aikanaan,jos naapurin kissat suututtivat,oli ottaa ne jollain keinolla kiinni ja kastella totaalisesti vesiletkulla,tai ämpäreillä tms.
      Sen jälkeen ei yleensä samaa kissaa paikalla enää näkynyt..

      • voisi toimiakin

        Ja toi on ainakin tuskaton pelottelu. Kannatan. Myrkyttäminen on sairasta.
        Yksi rakas hullu duunikaveri, joka on täysi idiootti, viljeli nastoja kissan lekottelualueille.........en tiedä toimiko, kun läksytin sen ämmän perusteellisesti.

        Loukuttaminenkin on inhimmilisempää.


    • KissatonOKT

      Supiloukkuun syötiksi silakkaa ja kun sslis on saatu niin loukun kahvaan 10M narua ja heitä loukku saaliineen lähimpään jokeen, odota 5min ja nosta ja heitä raato metsään. Takuulla ei tule sama kissa takasin

    • Kissa miu

      Kissan ei tarvitse eikä se saa kulkea vapaana.Eikä ne kissakarkotteet mitään auta.
      Olen sitä mieltä ,että ota kiinni ja vie löytöeläintaloon.
      Minulla on kissa ja se on parvekkeella ,mutta laitoin sille kanaverkosta esteet joka puolelle ettei se pääse pois.
      Jos liikumme ulkona pihassa,niin se on aina kiinni valjaissa ja taluttimessa.
      Se pitää pitää kiinni jo sen omankin turvallisuuden vuoksi.
      Omistajalle voi kerran sanoa siitä ,mutta sen täytyy myös tehota.Jos vielä senjälkeen näet kissan niin soita eläinsuojelu viranomaiselle ja kerro kenen kissa on.
      Tai vie löytötaloon.
      On vastuutonta eläimen pitoa jos ei niistä huolehdita !

    • Gr1mRe@per

      ammut jousella kissan ja kukaan ei kuule mitään ja viet sen pussissa pois:D

      • !!!!!!!

        Lapualainen on hyvä !


      • Jepni

        Pudottiko äitisi sinut montakin kertaa sylistään, kun olit vauva?


    • Ei kissoja typerille
    • poliisisn sana suih

      http://www.poliisi.fi/poliisi/oulu/home.nsf/files/Vastaus kirjeeseen kissan vapaana pidosta/$file/Vastaus kirjeeseen kissan vapaana pidosta.pdf

      Onko kissan kaulassa panta: - lasku:
      Petsafe SSS cat toimii liiketunnistimella karkoittaen kissan pois vaarattomalla suihkauksella. Liiketunnistimella toimiva SSS cat karkoittaa

    • KoiraOnKiva

      Kissa on kamala tuhoeläin. Kaikki kissat pitäisi hävittää.

    • Anonyymi

      Suihkuta etikkaa alueen ympäri ja huuhtele vedellä. Kissa vihaa etikan hajua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe