Mitä tekee myyntineuvotelija? Mitä työhön kuuluu? Kokemukset ja tiedot tästä työstä tervetulleita...
myyntineuvottelija
9
27575
Vastaukset
- aaarghh!!
*huoh* Mietiskele sanaa myynti ja neuvottelija... mitäköhän ne saattaisivat tarkoittaa?
Myyjä, myyntineuvottelija, aluemyyjä, myyntivastaava...yms. Eiköhän kaikki ole samaa paskaa eri paketissa?
Jos et tiedä mitä myyminen on, niin suosittelen olla hakematta yhteenkään sellaiseen työpaikkaan jossa myynti mainitaan tavalla tai toisella. - hhhh_
tärkeää jokaiselle yritykselle. Sieltä se raha tulee yritykselle. Ei mistään muusta. Palkkaus yleensä tulokseen perustuva, tai pieni pohja tulos. Alan kka. muistaakseni 3450 euroa/kk
Tarkempaa infoa:
http://www.mol.fi/webammatti.cgi?ammattinumero=33220&kieli=00 - -PTK-
Ovat niitä ihmisiä, jotka raadettuaan vuosia niska limassa ja selkä vereslihalla joutuvat elämään nälässä ja kurjuudessa, kun firma ei heille palkkoja maksa. Eikä ole eläkekään karttunut työajalta, kun firma on jättänyt maksut hoitamatta.
Ennen kuin ryntäät päätä pahkaa hienon myyntineuvottelijan tittelin perään, lukaisepa täältä kaikki viestiketjut, joihin liittyy Smart.
Kaikki, joita S/M-Art kusetti, olivat myyntineuvottelijoita...
Mutta totta kai on olemassa muita firmoja, jotka taatusti ovat kunniallisia ja hoitavat asiansa hyvin! Suosittelen vain tarkistamaan firman historian, ettei sieltä löydy konkursseja ja uusia nimiä, nälkään kuolleita työntekijöitä, tai varsinkaan toimitusjohtajaa joka omaa nimikirjaimet H.L.
Ei, ei se lyhenne tule sanoista Helvetin Luihu, Hiton Luupää, Haiseva Liero tai Hintahtava Luikurinlaskija. Ihan oikea nimi piiloutuu niiden taakse...- Tykkään työstäni
Myyntialallla voi ihan oikeasti tienata. Smart Contact -tyyliset huijarifirmat jotka "tekee alueellista yhteistyötä" pikkukaupunkien kanssa (eli laittaa laskun heidän maksettavakseen ja riskit heidän kannettavakseen ja kuorii itse kerma päältä) eikä maksa työntekijöilleen palkkoja, on aivan hanurista. Täynnä lipeviä "myyntimiehiä", jotka ajaa itse kalliilla autoilla ja niin edelleen...ARGH!!
Korkeapainepuhelinmyynnillä ei varmasti voi tienata huikeita summia, mutta sieltä saatu kokemus on tosi arvokasta jos myyntiala enää jaksaa kiinnostaa. Saatatte päästä esim. perushyvään työpaikkaan vaikkapa myyntineuvottelijaksi, tienata 2500-3000 euroa kuussa plus bonarit. Myöhemmin voi ehkä edetä esim. key account manageriksi jne. Myyntialalla (jos firma on kunniallinen) on kaikki itsestä kiinni. Jos olet työssäsi hyvä ja firma on sinut hyvin työhön kouluttanut, voit luukuttaa suht hyvääkin palkkaa itsellesi.
Eli älkää antako joidenkin hämäräperäisesti toimivien firmojen saada teitä hylkäämään myyntialaa. Myyjiä tarvitaan aina, sillä eihän se raha mistään muustakaan yrityksiin tule kuin myynnistä. Fiksut yrityset tietää tämän ja arvostaa myyntialan henkilöstöään. - nousin
Tykkään työstäni kirjoitti:
Myyntialallla voi ihan oikeasti tienata. Smart Contact -tyyliset huijarifirmat jotka "tekee alueellista yhteistyötä" pikkukaupunkien kanssa (eli laittaa laskun heidän maksettavakseen ja riskit heidän kannettavakseen ja kuorii itse kerma päältä) eikä maksa työntekijöilleen palkkoja, on aivan hanurista. Täynnä lipeviä "myyntimiehiä", jotka ajaa itse kalliilla autoilla ja niin edelleen...ARGH!!
Korkeapainepuhelinmyynnillä ei varmasti voi tienata huikeita summia, mutta sieltä saatu kokemus on tosi arvokasta jos myyntiala enää jaksaa kiinnostaa. Saatatte päästä esim. perushyvään työpaikkaan vaikkapa myyntineuvottelijaksi, tienata 2500-3000 euroa kuussa plus bonarit. Myöhemmin voi ehkä edetä esim. key account manageriksi jne. Myyntialalla (jos firma on kunniallinen) on kaikki itsestä kiinni. Jos olet työssäsi hyvä ja firma on sinut hyvin työhön kouluttanut, voit luukuttaa suht hyvääkin palkkaa itsellesi.
Eli älkää antako joidenkin hämäräperäisesti toimivien firmojen saada teitä hylkäämään myyntialaa. Myyjiä tarvitaan aina, sillä eihän se raha mistään muustakaan yrityksiin tule kuin myynnistä. Fiksut yrityset tietää tämän ja arvostaa myyntialan henkilöstöään.Itse aloitin myyntineuvottelija ihan vaan lehtimyyjänä ja surkealla palkalla, siitä kiipesin kansainväliseen yritykseen myyntineuvottelijaksi tässä vaiheessa palkka oli noin 1800 € siitä matka jatkui myyntipäälliköksi palkka 2500-3000€ ja nyt sitä ollaan myyntijohtajana. Ainahan se ei näin mene mutta paljon on itsestäsi kiinni, ja hei! olen koulutukseltani yo.. eli en just mitään. Itse olen tieni raivannut ja monet itkut itkassut.
- työhönottajana
nousin kirjoitti:
Itse aloitin myyntineuvottelija ihan vaan lehtimyyjänä ja surkealla palkalla, siitä kiipesin kansainväliseen yritykseen myyntineuvottelijaksi tässä vaiheessa palkka oli noin 1800 € siitä matka jatkui myyntipäälliköksi palkka 2500-3000€ ja nyt sitä ollaan myyntijohtajana. Ainahan se ei näin mene mutta paljon on itsestäsi kiinni, ja hei! olen koulutukseltani yo.. eli en just mitään. Itse olen tieni raivannut ja monet itkut itkassut.
10 vuotta sitten puhelimyyntiä lähdin tekemään odottamatta oikeastaan yhtään mitään. Koulutukseltani olen siis konetekniikan ins. Nykyään toimin kansainvälisen yrityksen ylempänätoimihenkilönä. Palkka on huomattavasti paljon parempi mitä normi inssinä tienaisin. Ja tästä kaikesta saan kiittää sitä että aikoinani lähdin kokeilemaan puhelinmyyntiä ja sitä kautta etenin ylöspäin.
Kiitos! - Aluemyyntipäällikkö
työhönottajana kirjoitti:
10 vuotta sitten puhelimyyntiä lähdin tekemään odottamatta oikeastaan yhtään mitään. Koulutukseltani olen siis konetekniikan ins. Nykyään toimin kansainvälisen yrityksen ylempänätoimihenkilönä. Palkka on huomattavasti paljon parempi mitä normi inssinä tienaisin. Ja tästä kaikesta saan kiittää sitä että aikoinani lähdin kokeilemaan puhelinmyyntiä ja sitä kautta etenin ylöspäin.
Kiitos!meikäläisellä, puhelinmyyntihommista aloittelin, ensin myin kirjoja, sitten lehtiä, varainhankintaa kokeilin sitten siirryin elintarviketukkuun puhelinmyyjäksi ja nykyään olen eräässä maahantuontiyrityksessä aluemyyntipäällikkönä, eli myyntiedustajana. Palkkaa ja verottomia korvauksia pukkaa kuukaudessa käteen keskimäärin 4400 euroa.
Just tänään tuumasin, jotta eipä tämän parempaa hommaa voi olla, kun saa itse mennä ja tulla kuinka itseä huvittaa ja tienaan mielestäni kolmikymppiseksi myyntitykiksi aika hyvin. - Pro Sales Pool / Jarkko Lahti
Aluemyyntipäällikkö kirjoitti:
meikäläisellä, puhelinmyyntihommista aloittelin, ensin myin kirjoja, sitten lehtiä, varainhankintaa kokeilin sitten siirryin elintarviketukkuun puhelinmyyjäksi ja nykyään olen eräässä maahantuontiyrityksessä aluemyyntipäällikkönä, eli myyntiedustajana. Palkkaa ja verottomia korvauksia pukkaa kuukaudessa käteen keskimäärin 4400 euroa.
Just tänään tuumasin, jotta eipä tämän parempaa hommaa voi olla, kun saa itse mennä ja tulla kuinka itseä huvittaa ja tienaan mielestäni kolmikymppiseksi myyntitykiksi aika hyvin.Hienoa keskustelua täällä!
Käykääs kaikki myyntitykit testaamassa myyyntiprofiilinne leikkimielisessä psykologisessa testissä osoitteessa
http://peoplemanagement.virtual30.nebula.fi/
Ja jättäkää meille huvin vuoksi cv:nne - tiedä vaikka saisit seuraavassa työpaikassasi vieläkin parempaa palkkaa ;) - sinne töihin
Aluemyyntipäällikkö kirjoitti:
meikäläisellä, puhelinmyyntihommista aloittelin, ensin myin kirjoja, sitten lehtiä, varainhankintaa kokeilin sitten siirryin elintarviketukkuun puhelinmyyjäksi ja nykyään olen eräässä maahantuontiyrityksessä aluemyyntipäällikkönä, eli myyntiedustajana. Palkkaa ja verottomia korvauksia pukkaa kuukaudessa käteen keskimäärin 4400 euroa.
Just tänään tuumasin, jotta eipä tämän parempaa hommaa voi olla, kun saa itse mennä ja tulla kuinka itseä huvittaa ja tienaan mielestäni kolmikymppiseksi myyntitykiksi aika hyvin.kyllä minullekki tommoset palkat kelpais,ja puoletki tuosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831