olen suomalainen.

dimple

Kari Tapio on jees tyyppi,ja ne reinot on mahtavat,itelläki on :DDD.
joo,mut tuo laulu, "Olen suomalainen",laulu on aika vanha,mutta nyt kun olen viimesten parin vuoden sisällä kuunnellu sitä levyy äitin autossa,ja oon perehtyny niihin sanoihin,niin ne sanat on ihan p*rseestä! Siis mie en tajjuu,miks pittää valittaa et Suomi on huono maa o__o.
Vois vähän vertailla johonki Lähi-itään tai johonki. Ei voi millään käsittää oikkeesti. Raivostuttavvaa!:((
Suomi on oikkeesti niin hyvä maa,taloudessa pyyhkii sun muuta. Miks ihmiset vaatii aina niin hirveesti,pittäis tyytyy siihen mitä on,pittäis vähän olla vaatimattomampi.Murr.Mutta,tulipahan tämäkin tänne nyt kirjotettua :DD.

4

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ota vakavasti

Älä ota noin vakavasti asioita ;D tuossa biisissähän lasketaan selkeesti leikkiä suomalaisen luonteen kustannuksella tai ainakin huumorimielellä kuittaillaan sitä millaisia täällä ollaan. Ja sellaisiahan me ollaan, mennään vastamäkeen sielu surren ja sitä noustaan hammasta purren, mutkan jälkeen mutkaan nähdäksemme ettei kannattanutkaan. Mun mielestä tuo sanoitus on huippuhyvä, ei siinä moitita meitä vaan itseasiassa minä kuulen siinä tiettyä ylpeyttä suomalaisesta luonteesta...mut kai sen voi ottaa noinkin. Missäs kohtaa siinä muka lauletaan että tää olis huono paikka elää? Itse en ainakaan löydä sellaista. Ettei vaan olis huumorintajussa vikaa tai peräti huono itsetunto sillä joka ottaa sen tuolla lailla, ei millään pahalla. Kuuntele, nauti ja naura.

• dimple

Joo.Ei siinä silleen moitita et Suomi ois huono maa,mutta kun siinä lauletaan kaikkee "on täällä kansa jonka kyyneleistä aikaan saisi aika monta valtamerta" ja kaikkee..Mutta sen voi tulkita erilailla XDD

• HUH-

HUH!!!!!!!!!!!!!

• Eivor Jakobstad

Olen rantaruottalainen sopisi lauluun myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      102
      8192
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      99
      7466
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      88
      5636
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      88
      5606
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      119
      4810
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      125
      2578
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      59
      2475
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      8
      1435
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1414
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      51
      1285
    Aihe