Häpeän omaa herkkyyttäni ja itseäni,koska pelkään ärsyttäväni toisia

Turhakokyynel_

Olen kamalan herkkä ihminen. Loukkaannun helposti,myös mitättömistä asioista.

Jos joku sanoo minulle jotakin,vaikka mesessä viileästi tai vähän töykeästi,minulle tulee paha mieli.

Jos muistutan jostain asiasta ja joku sanoo:

Sanonsanon :D mutta nyt en voi.

Loukkaannun.

Tai jos muistutan ja joku sanoo:

Tiedän joo >:).

Mut moikka!

Sekin satuttaa. Koen itseni äsyttäväksi ja pelkään kysyä asioita.

Mitä minun pitäisi tehdä? Njuu ja olen teini,siitä ei pidä vittuilla! Mutta miten voisin kovettaa itseni?

Niin ja millä saisin pois sen,että kuvittelen koko ajan jonkun ärsyyntyvän kysymyksistäni tms. Tämä koskee enemmänkin tuntemattomia ihmisiä,kuin tuttujani tämä pelko ja mese/skypejuttu.

Kiitos.

5

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariie655

      Itse olen kohta kolmekymppinen ja vieläkin aivan samat asiat satuttaa.Mutta hyvä puoli kun on niin herkkä on se taito huomata asioita joita nuo "kovat" ihmiset eivät näe.Oikeastaan me herkät olemmme paljon vahvempia kuitenkin vaikka tunnemme herkemmin asioita.Itse loukkaannun jos joku kehtaa sanoa minulle esim.Helvetti sorry mulla on parempaakin tekemistä!Olenkin luonteeltani taiteilija luonne,vaikka en mikään taivaanrannan maalari.Jalat vahvasti maassa.Jaksamista ole oma itsesi!

      • Turhakokyynel

        Helpotti huomattavasti ja on hyvä huomata,että on olemassa myös muita herkkiä ihmisiä. Kiitos.


    • Eipä tuo iästä ole aina kiinni, herkkyys voi säilyä koko iän läpi, vaikka vanhemmiten sitä alkaakin ymmärtämään muita ihmisiä paremmin eikä sitten loukkaannu asioista joita toinen ei loukkaukseksi tarkoittanut. Ihmisillä on vain monenlaisia tapoja kommunikoida, eivätkä he aina tietoisesti valitse tyyliään.

      Itsekin syyllistyn vielä samaan että otan yhden huolimattoman negatiivisen kommentin henkilökohtaisesti, vaikka se ei olisi suoraan minulle osoitettukaan.

      Liiallinen kovettaminen ei kannata, kovia ihmisiä on maailma täynnä. Herkkyydestä on varmasti monelle iloa jos sen osaa kanavoida oikein.

      • Turhakokyynel

        ...sattuu toisten hyvä ystävyys,jos en itse ole yhtä hyvä ystävä,vaikka henkilö itse olisi minulle todella tärkeä.
        Syytän itseäni ja tekemisiäni siitä,etten ole hänelle se tärkein ystävä. Sattuu,kun heillä menee hyvin.


    • JJ.

      Otahan neiti rauhallisemmin. Elämää se vaan on. Älä otaa kaikkea niin vakavasti. Jos toisen on poistuttava just sillä hetkellä mesestä, niin sun täytyy vaan odottaa ensi kertaan, että saat sen vastauksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe