Tietääkö kukaan millaista ruokaa on hotelli dar khayamissa Hammammetissä? Se on supertäysihoidon hotelli.Tuntuisi aika halvalta vaihtoehdolta, mutta hiukan arvelluttaa, kun viimeksi kun olimme Tunisiassa lapset eivät tykänneet hotellin ruuasta.
(silloin olimme green golfissa)
dar khayam hotelli
12
2507
Vastaukset
- Ihastunut Hammametiin
Moi.
Kyseisen hotellin ruuista en osaa sanoa, mutta yleisesti Tunisiassa omasta mielestäni ruuat eivät ole kovin hyviä.. Dar Khyam on kuitenkin ihan hyvä tasoinen hotelli, joten luulisi siellä ainakin valikoimaa löytyvän.
Sanoit että majoitus on halpa? Paljon on viikkohinta yhdelta hengeltä? Itse olen nimittäin menossa toukokuussa Hammametiin ja Dar Khyam on yksi hotellivaihtoehto. Les Colombes (matkanjärkestäjänä myöskin Detur) taitaa olla vielä edullisempi..?- Marjo.L
samojen hotellien kanssa täällä minäkin pähkäilen.
Deturn on matkanjärjestäjä.Hintoja tässä olen vertaillut, en ole vielä varannut, kun harrastan äkkilähtöjä.
kävinpä katsomassa hintoja.Les colombes hotelli maksaisi 509e/puolihoidolla 30e
dar khyam hotelli taas 589e.
Kun ottaa huomioon, että tuohon supertäysihoitoon kuuluu kaikki ruuat juomineen ja joitain muitakin palveluita, niin kyllä se aika edulliselta tuntuu.
Meillä on Tunisiassa paikallisia ystäviä ja kun sinne päin soiteltiin suositteli hän dar khym hotellia.On kuulemma paremmassa paikassa.
Ruuasta häneltä nyt ei tietenkään voinut kysyä,omista pöperöistään tietenkin pitävät. - Ihastunut Tunisiaan
Marjo.L kirjoitti:
samojen hotellien kanssa täällä minäkin pähkäilen.
Deturn on matkanjärjestäjä.Hintoja tässä olen vertaillut, en ole vielä varannut, kun harrastan äkkilähtöjä.
kävinpä katsomassa hintoja.Les colombes hotelli maksaisi 509e/puolihoidolla 30e
dar khyam hotelli taas 589e.
Kun ottaa huomioon, että tuohon supertäysihoitoon kuuluu kaikki ruuat juomineen ja joitain muitakin palveluita, niin kyllä se aika edulliselta tuntuu.
Meillä on Tunisiassa paikallisia ystäviä ja kun sinne päin soiteltiin suositteli hän dar khym hotellia.On kuulemma paremmassa paikassa.
Ruuasta häneltä nyt ei tietenkään voinut kysyä,omista pöperöistään tietenkin pitävät.Sama täällä, äkkilähdöllä lähetään. Les Colombes on 409e/vk (ei 509e) ja puolihoito 39e= 439e. Ei toikaan kovin kallis ole. Molemmathan näistä hotelleista on n. 6km:n päässä keskustasta, lähempänäkin tietysti sais olla. Mulla on myös ystävä siellä, jota itseasiassa lähdenkin tapaamaan. Millonkas olisittekaan lähdössä?
- Marjo.L
Ihastunut Tunisiaan kirjoitti:
Sama täällä, äkkilähdöllä lähetään. Les Colombes on 409e/vk (ei 509e) ja puolihoito 39e= 439e. Ei toikaan kovin kallis ole. Molemmathan näistä hotelleista on n. 6km:n päässä keskustasta, lähempänäkin tietysti sais olla. Mulla on myös ystävä siellä, jota itseasiassa lähdenkin tapaamaan. Millonkas olisittekaan lähdössä?
niin, mä katoin hinnan mitä on kesäkuussa.
Mut hintaero suurin piirtein nuo.
me lähdetään kesäkuussa. halpoja matkojahan nuo, kun vertaa muihin matkanjärjestäjiin.
me mennään oikeestaan myös tapaamaan näitä tuttuja ja yksi perhe sieltä on tulossa suomeen ensi talvena.Joutuu varmaan viemään ne lappiin, vaikken itse välittäis. - Tunisianneito
Marjo.L kirjoitti:
niin, mä katoin hinnan mitä on kesäkuussa.
Mut hintaero suurin piirtein nuo.
me lähdetään kesäkuussa. halpoja matkojahan nuo, kun vertaa muihin matkanjärjestäjiin.
me mennään oikeestaan myös tapaamaan näitä tuttuja ja yksi perhe sieltä on tulossa suomeen ensi talvena.Joutuu varmaan viemään ne lappiin, vaikken itse välittäis.Marjo.L, oletko tietoinen että miten helppoa tunisialaisten on matkustaa tänne Suomeen? Kun tämä ystäväni olisi myös tulossa jossain vaiheessa täällä käymään, mutta ymmärsin ettei se ole niin yksinkertaista. Mikähän siinä on niin vaikeaa? Ei kai heillä mitään maastapoistumiskieltoja ole?
- Marjo.L
Tunisianneito kirjoitti:
Marjo.L, oletko tietoinen että miten helppoa tunisialaisten on matkustaa tänne Suomeen? Kun tämä ystäväni olisi myös tulossa jossain vaiheessa täällä käymään, mutta ymmärsin ettei se ole niin yksinkertaista. Mikähän siinä on niin vaikeaa? Ei kai heillä mitään maastapoistumiskieltoja ole?
esititpä vaikean kysymyksen.
mun mielestä ei pitäisi olla mitään estettä.Ei ainakaan tämä meidän tuttu ole sanonut mitään.
Tiedän yhdenkin, joka oli kuukauden suomessa marraskuussa.
Kallista se voi olla sikäläisille, kun palkat ovat niin pieniä.
- vantaan hurjat
Millanen oli green golfin ruoka? Entä muuten minkälainen hotelli ja palvelut? Milloin olitte siellä? me varattu matka sinne 11.5.Ois kiva kuulla vähä kommentteja. Kaikki vinkit ovat tervetulleita, ku ei olla enne tunisiassa oltu. kiitti jo etukätteen.
- Marjo.L
green golfin ruoka ei ollut lasten makuun.(itse nyt pärjää viikon vaikkei niin tykkäisikään)Lähikaupasta me haettiin tonnikalapizzaa, jota sai tiskistä, oli siis tuoretta.Lähellä oli myös paikka mistä sai lasangnea, pizzaa, hampurilaisia, mitkä oli ihan syötäviä, vaikkei vastaakkaan meikäläisten vastaavia.en muista paikan nimeä, muttei sinne pitkä matka ollut.Koska huoneissa on jääkaapit,jos on siiderin juoja, kannattaa pakata mukaan.kuuman päivän päätteeksi maistuu tosi hyvälle.Tunisiassa ei myydä siideriä.
Hotelli on myöskin aika vaatimaton, mutta ihmiset olivat ystävällisiä.Hotelissa on pieni baari ja matkamuisto kauppa.Rahanvaihto onnistuu.
Me oltiin siellä syyskuussa ja kesäkuussa ollaan menossa koko perhe(6 henkinen)
Onko teitä menossa monta,lapsia?
Lähellä sijaitsee huvipuisto, me ei oltu sisällä, kun huomattiin se niin myöhään.
Pirateslaiva seilaa myös lähellä olevasta satamasta.muistaakseni 4-5h reissu, jossa tarjoiltiin pientä purtavaa ja merirosvot esiintyvät.
Saharanretki on myöskin hieno kokemus, mutta jos on pieniä lapsia, en suosittele, koska istutaan niin paljon bussissa.
Tässä nyt jotain vähän, mut jos haluut tietää jotain lisää, vastailen mielelläni. - vantaan hurjat
Marjo.L kirjoitti:
green golfin ruoka ei ollut lasten makuun.(itse nyt pärjää viikon vaikkei niin tykkäisikään)Lähikaupasta me haettiin tonnikalapizzaa, jota sai tiskistä, oli siis tuoretta.Lähellä oli myös paikka mistä sai lasangnea, pizzaa, hampurilaisia, mitkä oli ihan syötäviä, vaikkei vastaakkaan meikäläisten vastaavia.en muista paikan nimeä, muttei sinne pitkä matka ollut.Koska huoneissa on jääkaapit,jos on siiderin juoja, kannattaa pakata mukaan.kuuman päivän päätteeksi maistuu tosi hyvälle.Tunisiassa ei myydä siideriä.
Hotelli on myöskin aika vaatimaton, mutta ihmiset olivat ystävällisiä.Hotelissa on pieni baari ja matkamuisto kauppa.Rahanvaihto onnistuu.
Me oltiin siellä syyskuussa ja kesäkuussa ollaan menossa koko perhe(6 henkinen)
Onko teitä menossa monta,lapsia?
Lähellä sijaitsee huvipuisto, me ei oltu sisällä, kun huomattiin se niin myöhään.
Pirateslaiva seilaa myös lähellä olevasta satamasta.muistaakseni 4-5h reissu, jossa tarjoiltiin pientä purtavaa ja merirosvot esiintyvät.
Saharanretki on myöskin hieno kokemus, mutta jos on pieniä lapsia, en suosittele, koska istutaan niin paljon bussissa.
Tässä nyt jotain vähän, mut jos haluut tietää jotain lisää, vastailen mielelläni.Kiitos Marjo vastauksista!Me ollaan menossa kaksistaan,jätetään lapsoset kotisuomeen. Oliko toi mainitsemasi veneretki kiva, entä hinta? Mitä suosittelet muuta touhuamaan, ollaan muuten 2vkoa. Saharaan ei haluta lähtee istuu bussiin niin pitkäks aikaa. Mut muuten mielellään liikuttas. Voiko siellä snorklata? minkälaisia ruokia suosittelet?
- Marjo.L
vantaan hurjat kirjoitti:
Kiitos Marjo vastauksista!Me ollaan menossa kaksistaan,jätetään lapsoset kotisuomeen. Oliko toi mainitsemasi veneretki kiva, entä hinta? Mitä suosittelet muuta touhuamaan, ollaan muuten 2vkoa. Saharaan ei haluta lähtee istuu bussiin niin pitkäks aikaa. Mut muuten mielellään liikuttas. Voiko siellä snorklata? minkälaisia ruokia suosittelet?
ehkä tuo pirates risteily on enemmän koko perheelle suunnattu.ei se paljoa maksanu, oisko ollu 20e.
Suosittelen silti saharan retkeä,se on sen istumisen arvoista.Varsinkin, kun olette 2vkoa, niin aikaakin on.
Snorklauksesta en osaa sanoa,mut kannattaa mennä sinne satamaan kyselemään.
Muutenkin kannattaa kysellä eri retki paikoista,hotellista.Niin ja kannattaa tutustua myös oman matkanjärjestjän retkiin.
Mun mielestä tunisiassa uskaltaa oma toimisestikin retkeillä.Taksilla liikkuminen on edullista.
Oikein hyvää ja antoisaa matkaa!
- Roopevaari
Aivan juuri Dar Khayamista palanneena voin kertoa että milloinkaan en ole syönyt mitään niin ilman makua olevaa ruokaa 40 vuotisen työ-ja lomamatka -urani aikana. Minkään ruoan valmistusvaiheessa ei ole käytetty suolan muruakaan. Salaattipöytä näytti upealta mutta koko kaksi viikkoa siinä oli samoja salaatteja vähän eri järjestykseen laitet- tuna.Yhtenä päivänä oli ilmestynyt katkarapu- hyytelö jossa oli pelkästään katkanpyrstöä ja hyydyke todennäköisesti Agar agar. Ilman suolaa tai muita makuja se maistui tislatulta vedeltä. Seuraavan päivänä oli kanahyydyke joka maistui aivan samalta, pelkkä kana ja hyytelö. Liharuoka oli usein sitkeää ja mureaa possua ei tietenkään ollut milloinkaan. Ensimmäisenä päivänä oli kunnon tonnikalafilettä, muina päivin ä jotakin tonnikalapaloja ja pikkukaloja. Muuten lämpimät ruuat olivat samat joka päivä ja jälkiruuat todella upeita mikäli makeasta pitää. Ainakaan ruoan puolesta en menisi uudelleen.
- 2 viikkoa maistellut
Khayamin ruokalista: Ensinnäkin on muistettava että missään ei ole valmistettaessa käytetty suolan muruakaan. Haaleissa "lämpökulhoissa" löytyy joka aterialla: Valkoisia papuja kastikkeessa, Kanaa Currykastikkeessa, Keitettyä porkkanaa, Paistettuja lihanpaloja, Paistettuaa kesäkurpitsaa Maidossa keitettyä riisiä, Keitettyä kukkakaalia, Kuivaksi paistettua kalaa, Spaghettia tomaatilla, Friteerattuja "munkkeja", Kuskusia. Lisäksi kokki paistelee vihannespihvejä tai kalaa. Alkuruuaksi Tunisialainen joku muu keitto. Erikoisuutena jos tilaat viiniä, tulee aina koko pullo. Jos sanot "White vine please", tarjoilija toistaa "White vine" ja niinn hetken kuluttua on pöydälläsi pullo punaviiniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793