Tehtyä ei saa tekemättömäksi eikä tekemätöntä tehdyksi. Mutta kumpaa kadut enemmän? Vai kuulutko niihin onnellisiin, jotka voivat rinta rottingilla sanoa: päivääkään en vaihtaisi pois!
Itse olen tyytyväinen siihen,että on tullut hankittua lapsia, opiskeltua, ja hankittua katto pään päälle. Työelämän olisi saanut ottaa hieman rennommin, ettei olisi tullut niitä loppuunpalamisia. Avioero olisi pitänyt ottaa paljon aikaisemmin niin kaikilla olisi ollut parempi elämä. Ihmissuhteita olisi pitänyt hoitaa paremmin. Sitä asiaa yritän korjailla niiden kohdalla, jotka vielä ovat hengissä.
Niin, ja tiedäthän, mikä on Annankadun vastakohta? Tietystikin: En anna,en kadu.
Annankadun vastakohta;)
6
645
Vastaukset
- niihin onnellisiin
enkä kadu pätkääkään, koska olen itse valintani tehnyt ja myöhemmin todennut ratkaisuni kuhunkin tilanteeseen oikeaksi itseni ja nyt jo aikuisen lapseni kannalta. Olen elämäni varrella oppinut että turha enää ajatella eilistä, se on jo mennyt eikä tule takaisin, joten katse vaan eteenpäin.
- puolestani
kuulun niihin, joiden mielestä olisi tämä voinut pöllömminkin mennä.
- Laivat
puolestani kirjoitti:
kuulun niihin, joiden mielestä olisi tämä voinut pöllömminkin mennä.
Eipähän aiheeni sitten juuri kiinnostanut. Ilmeisesti kaikki ovat aina osanneet tehdä juuri oikeita ratkaisuja eivätkä kadu mitään. Minä taas onnistun aina valitsemaan lukuisista vaihoehdoista juuri sen, jota varmasti joudun katumaan. Tämä pätee niin pienissä kuin suurissakin asioissa.
Esimerkki: Pääsiäisen alla kävin ostamassa digikameran. Maksoin sen ja laitoin kassiini. Sitten menin ruokaostoksille isoon markettiin. Säilytyslokeroiden luona punnitsin hetken kahta vaihtoehtoa: laitanko kassini sinne vai en. En laittanut.
OK. Marketin kassalla maksettuani yritin portista läpi. Pillit alkoivat huutaa ja vartija juoksi paikalle.Ihmiset pysähtyivät tuijottamaan. Minä selitin posket hehkuen, että "maksoin kyllä kaikki". Ostokset tsekattiin ja minulle annettiin lupa poistua. Taas pillit huusivat, ihmiset pysähtyivät tuijottamaan jne. Silloin muistin kassissani olevan kameran. Ostokaupan portit eivät olleet hälyttäneet mutta nämä hälyttivät. No, kuitit oli tallella jne. Vartijalle totesin, että harkitsin kyllä kassin laittoa säilytyslokeroon. "olis varmaan kantsinut", hän totesi.
Siis kysymys: miten te sen teette? Miten te aina osaatte tehdä sellaisen ratkaisun, jota ei tarvitse katua? Kertokaa se minulle:o - on tapahtunut
Laivat kirjoitti:
Eipähän aiheeni sitten juuri kiinnostanut. Ilmeisesti kaikki ovat aina osanneet tehdä juuri oikeita ratkaisuja eivätkä kadu mitään. Minä taas onnistun aina valitsemaan lukuisista vaihoehdoista juuri sen, jota varmasti joudun katumaan. Tämä pätee niin pienissä kuin suurissakin asioissa.
Esimerkki: Pääsiäisen alla kävin ostamassa digikameran. Maksoin sen ja laitoin kassiini. Sitten menin ruokaostoksille isoon markettiin. Säilytyslokeroiden luona punnitsin hetken kahta vaihtoehtoa: laitanko kassini sinne vai en. En laittanut.
OK. Marketin kassalla maksettuani yritin portista läpi. Pillit alkoivat huutaa ja vartija juoksi paikalle.Ihmiset pysähtyivät tuijottamaan. Minä selitin posket hehkuen, että "maksoin kyllä kaikki". Ostokset tsekattiin ja minulle annettiin lupa poistua. Taas pillit huusivat, ihmiset pysähtyivät tuijottamaan jne. Silloin muistin kassissani olevan kameran. Ostokaupan portit eivät olleet hälyttäneet mutta nämä hälyttivät. No, kuitit oli tallella jne. Vartijalle totesin, että harkitsin kyllä kassin laittoa säilytyslokeroon. "olis varmaan kantsinut", hän totesi.
Siis kysymys: miten te sen teette? Miten te aina osaatte tehdä sellaisen ratkaisun, jota ei tarvitse katua? Kertokaa se minulle:oaikoinaan, ilman tietoista valintaani, niin pahoja ja vakavia asioita, että silti ajattelen, että onneksi ei pöllömpää.
Ne on kai ollut selitettävä omalle itselleni?
Voihan vaikka olinpaikan valinta olla oma teko, ja jos siitä on seuraamuksia, sehän on valinta.
Sekavilla sanoillani tarkoitan, että ehkä vastoinkäymiseni säästivät minua vielä niitä suuremmilta? Vain siihen tyydyn. Laivat kirjoitti:
Siis kysymys: miten te sen teette? Miten te aina osaatte tehdä sellaisen ratkaisun, jota ei tarvitse katua? Kertokaa se minulle:oenemmän asenteesta kuin oikeista valinnoista. Koska en ole koskaan ketään vahingoittanut, enkä kenellekään pahaa tehnyt, mielestäni minulla ei ole mitään oikeata kaduttavaa.
Koska en voi muuttaa mennyttä, en keksi mitään syytä katua valintojani. Yritän ottaa opikseni ja olla tekemättä samaa virhettä toista kertaa. Olen huomannut olevani edelleen kylliksi luova, keksiäkseni uusia mahdollisuuksia virheiden tekemiseen. Sitä paitsi olen tullut vuosi vuodelta suvaitsevammaksi - ainakin itseäni kohtaan. Hupsu huumorintaju auttaa nauramaan kommelluksille, eikä kasvojen menettäminenkään enää pelota. Vääriä valintojakin on tullut tehdyksi niin paljon, että tiedän maailman jatkavan kiertokulkuaan niistä huolimatta.
Jos kaikki sujuisi ihan suunnitellusti ja ilman kommelluksia, elämä saattaisi alkaa tuntua tylsältä. Jatketaan siis rohkeasti eteenpäin. ;))
- vastakohta.
on tietysti en anna katu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985