Uusi TS 9,0 sek ja

197 km/h!

Italialainen Automobilissimo-lehti vertaili uusinta Yaris TS:a, Mini Cooperia ja Suzuki Swift Sportia keskenään. Yarikselle mitattiin paremmat suoritusarvot mitä valmistaja lupaa: huippuja 197 ja risat, kiihtyvyys 0-100:een 9 sekkaa ja 400 m:n loppunopeus 137 km/h. Aika mukavasti ottaen huomioon että korkeahko auto ja vain 133 hv tehoa. Minin ja Suzzun huiput jäi Yarpasta jälkeen, samoin kiihtyvyys Minillä, Suzuki vetäisi sataseen 8,8 sekassa.

Yarppa on siis kokonaisuudessaan (laatu, sisätilat, ajettavuus, varustelu ja suorituskyky/kulutus) paras pikkusportti mitä löytyy alle 30 te:n hintaluokasta.

76

9085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettä?

      Mitä sporttisuutta löytyy Yaris TS:stä? Sen suorituskykyhän aivan keskinkertainen tänä päivänä?

      • spurtti-mies

        luokan sisällä, oli puhe...ei taida löytyä montaa vaihtoehtoa


      • monta
        spurtti-mies kirjoitti:

        luokan sisällä, oli puhe...ei taida löytyä montaa vaihtoehtoa

        suorituskykyisempää vaihtoehtoa löytyy kun vain viitsit tutustua aiheeseen.


      • spurttimies
        monta kirjoitti:

        suorituskykyisempää vaihtoehtoa löytyy kun vain viitsit tutustua aiheeseen.

        muita??! turboahdetut colt czt, ibiza fr ja polo gti ovat kyllä vähän nopeampia, mutta vaativat ahtamisesta johtuen optimi-olosuhteet sekä turboautoja kasittelemään tottuneen kuljettajan, jotta ne pääsevät noihin testeissä kellotettuihin, puolisen sekuntia nyt testattua yarisia kovempiin kiihtyvyyksiin.
        ford fiesta st on vähän hankasla verrata yarissin kun sitä ei saa kuin yhdellä korimallilla 3ovinen ja siihenkin tarvitsee lisätä hidastavia varusteita mm. ilmastointi ja esp.

        on pakko muuten palata tuohon vertailuun, ihmetyttää miksi tuota Miniä testataan aina sekä omankokoista(mm.poloa ja clio) että isompia (mm.golf ja astra) vastaan


      • juttuja
        spurttimies kirjoitti:

        muita??! turboahdetut colt czt, ibiza fr ja polo gti ovat kyllä vähän nopeampia, mutta vaativat ahtamisesta johtuen optimi-olosuhteet sekä turboautoja kasittelemään tottuneen kuljettajan, jotta ne pääsevät noihin testeissä kellotettuihin, puolisen sekuntia nyt testattua yarisia kovempiin kiihtyvyyksiin.
        ford fiesta st on vähän hankasla verrata yarissin kun sitä ei saa kuin yhdellä korimallilla 3ovinen ja siihenkin tarvitsee lisätä hidastavia varusteita mm. ilmastointi ja esp.

        on pakko muuten palata tuohon vertailuun, ihmetyttää miksi tuota Miniä testataan aina sekä omankokoista(mm.poloa ja clio) että isompia (mm.golf ja astra) vastaan

        optimiolosuhteet ja käsittelemään tottuneet, hohhoh.


      • spurttimies
        juttuja kirjoitti:

        optimiolosuhteet ja käsittelemään tottuneet, hohhoh.

        taas alkaa toi jauhaminen kun löytyy se arka paikka, aivan kuten piti selittämällä selittää "parhainpäin" tuo corolla-palstalla oleva auris vs. golf-vertailukin, eihän eurooppalaista voi voittaa!!!














        tToyota4ever


      • sitä mieltä
        spurttimies kirjoitti:

        taas alkaa toi jauhaminen kun löytyy se arka paikka, aivan kuten piti selittämällä selittää "parhainpäin" tuo corolla-palstalla oleva auris vs. golf-vertailukin, eihän eurooppalaista voi voittaa!!!














        tToyota4ever

        että jo alhaalta mahtavasti vääntävä nykyturbo häviää vingutettavalle Tojolle.


      • spurtti mies
        sitä mieltä kirjoitti:

        että jo alhaalta mahtavasti vääntävä nykyturbo häviää vingutettavalle Tojolle.

        olen, vw turboja ajanu ja niistä lukenut... alhaaltä vääntävä nyky-turbo rajoittaa paineita lähdössä toisaalta suojellakseen voimansiirtolinjaa, toisaalta päästörajoituksen takia!!!

        elikä jos liian hennosti käytät kytkintä etkä nosta kierroksia, niin ahtopaineet eivät nouse, sitten auto ei liikahda minnekään, seurauksena se että aikaa palaa...
        ja toisaalta jos käytät liian korkealla kierrokset on vaarana vähintään se että poltat kumia tai se että voimansiirto sanoo työsopimuksensa irti!

        "Vingutettava tojo" on taas "hiukan" vanhaa mainetta, ts-yarpassa kun riittää tehokkaaseen kiihdytämiseen kierrosten nosto ennen lähtöä reiluun kolmeen tonniin sitten kytkin kerralla ylös ja kaasu pohjaan!


      • sekuntia?
        spurttimies kirjoitti:

        muita??! turboahdetut colt czt, ibiza fr ja polo gti ovat kyllä vähän nopeampia, mutta vaativat ahtamisesta johtuen optimi-olosuhteet sekä turboautoja kasittelemään tottuneen kuljettajan, jotta ne pääsevät noihin testeissä kellotettuihin, puolisen sekuntia nyt testattua yarisia kovempiin kiihtyvyyksiin.
        ford fiesta st on vähän hankasla verrata yarissin kun sitä ei saa kuin yhdellä korimallilla 3ovinen ja siihenkin tarvitsee lisätä hidastavia varusteita mm. ilmastointi ja esp.

        on pakko muuten palata tuohon vertailuun, ihmetyttää miksi tuota Miniä testataan aina sekä omankokoista(mm.poloa ja clio) että isompia (mm.golf ja astra) vastaan

        Eikös ne kuitenkin mene keskimäärin 1.5 sekuntia paremmin? Se on jo iso ero.

        Oletko muuten kullut että ilmastoinnin ja ESP:n saa kytkettyä pois toiminnasta nappia painamalla useimmissa euro-"paskoissa", joissakin ilmastointi jopa kytkeytyy pois automaattisesti täyskaasu kiihdytyksessä.

        Optimi olosuhteet ja käsittelemään tottunut kuljettaja on nykyturboista puhuttaessa täyttä tuubaa.


      • spurttimies
        sekuntia? kirjoitti:

        Eikös ne kuitenkin mene keskimäärin 1.5 sekuntia paremmin? Se on jo iso ero.

        Oletko muuten kullut että ilmastoinnin ja ESP:n saa kytkettyä pois toiminnasta nappia painamalla useimmissa euro-"paskoissa", joissakin ilmastointi jopa kytkeytyy pois automaattisesti täyskaasu kiihdytyksessä.

        Optimi olosuhteet ja käsittelemään tottunut kuljettaja on nykyturboista puhuttaessa täyttä tuubaa.

        otappa laskutikku käteen, poloa ei ole saanut edes VAGin talutusnuorassa oleva autobild kiihtymään kuin sekunnin kovempaa eli kahdeksaan!!

        Ja olen kuullut poiskytkettävyydestä. mutta jos ne ovat autossa varusteena, ne lisäävat painoa, ja näin heikentävät suoritusta!
        toisaalta vain eurooppalaisautoista saa "ESPin" tai "TC-luistoneston" viralisesti kytkettyä pois!
        japanilaisissa, kun myydään usassakin, sitä ei virallisesti saa poispäältä oikeusjuttujen pelossa

        ja edelleen...päästö- tai kestävyyssyiden takia, nykyturboissakin ahtopaineita hallitaan jollain kierrosalueella suht' rajustikin, joka aiheuttaa juuri sen että, joko kiihdytysaika tai tekniikkaa menee pilalle!!!


      • joka kerta
        spurtti mies kirjoitti:

        olen, vw turboja ajanu ja niistä lukenut... alhaaltä vääntävä nyky-turbo rajoittaa paineita lähdössä toisaalta suojellakseen voimansiirtolinjaa, toisaalta päästörajoituksen takia!!!

        elikä jos liian hennosti käytät kytkintä etkä nosta kierroksia, niin ahtopaineet eivät nouse, sitten auto ei liikahda minnekään, seurauksena se että aikaa palaa...
        ja toisaalta jos käytät liian korkealla kierrokset on vaarana vähintään se että poltat kumia tai se että voimansiirto sanoo työsopimuksensa irti!

        "Vingutettava tojo" on taas "hiukan" vanhaa mainetta, ts-yarpassa kun riittää tehokkaaseen kiihdytämiseen kierrosten nosto ennen lähtöä reiluun kolmeen tonniin sitten kytkin kerralla ylös ja kaasu pohjaan!

        jotta pärjäisit eleettömästi lähtevälle turboautolle. Entä mitäs se luistonesto tekisi sun Tojolle lähdössä? Vai onko niissä yleensäkään mitään luistonestoja sun muita ajonvakautuksia.


      • spurttimies
        joka kerta kirjoitti:

        jotta pärjäisit eleettömästi lähtevälle turboautolle. Entä mitäs se luistonesto tekisi sun Tojolle lähdössä? Vai onko niissä yleensäkään mitään luistonestoja sun muita ajonvakautuksia.

        lähtisin yaris ts:llä. Ja kyllä, siinä on vakiona ajonvakautus luistonesto!!!
        se luistonesto vaan on sillälailla edistyksellinen, ettei se tarpeettomasti rajoita tehoja, vain leikkaa tarpeettoman sutimisen pois...


      • Barumit kuluu
        spurttimies kirjoitti:

        lähtisin yaris ts:llä. Ja kyllä, siinä on vakiona ajonvakautus luistonesto!!!
        se luistonesto vaan on sillälailla edistyksellinen, ettei se tarpeettomasti rajoita tehoja, vain leikkaa tarpeettoman sutimisen pois...

        ennen aikojaan. Kuulemma juuri Tojomiehet ostelee autoihinsa Barumeita, jostakin kumman syystä!


      • spurtti
        Barumit kuluu kirjoitti:

        ennen aikojaan. Kuulemma juuri Tojomiehet ostelee autoihinsa Barumeita, jostakin kumman syystä!

        niin kuluu ennen aikojaan??
        eikö se kuluta enemmän renkaita, ja jarruja, jos piirretään katkoviivaa eli ensin päästetään sutaisemaan ja sitten jarrutetaan se sutaisu rajusti kuriin(näin useimmissa luistonesto toimii)
        kuin että sitä renkaan pyörimistä hallitaan kokoajan kaasua säätelemällä, sekä ajoittain kevyesti jarruttelemalla, näin syntyy vaaleata yhtäjaksoista viivaa(näin mm.yarisissa

        PS.eikä muuten taida monikaan tsekkiläisiä "halpanakkeja" ostella?

        t toyota4ever


      • tummempaa tule
        spurtti kirjoitti:

        niin kuluu ennen aikojaan??
        eikö se kuluta enemmän renkaita, ja jarruja, jos piirretään katkoviivaa eli ensin päästetään sutaisemaan ja sitten jarrutetaan se sutaisu rajusti kuriin(näin useimmissa luistonesto toimii)
        kuin että sitä renkaan pyörimistä hallitaan kokoajan kaasua säätelemällä, sekä ajoittain kevyesti jarruttelemalla, näin syntyy vaaleata yhtäjaksoista viivaa(näin mm.yarisissa

        PS.eikä muuten taida monikaan tsekkiläisiä "halpanakkeja" ostella?

        t toyota4ever

        se on kyllä totta.


      • spurtti
        tummempaa tule kirjoitti:

        se on kyllä totta.

        sitten tehdä sitä tummaa, seon edelleen niin että, sekä sen katkoviivan, että sen tumman viivan pirrtäminen kuluttaa sitä kiihdytys aikaa


      • ja ole onnellinen
        spurtti kirjoitti:

        sitten tehdä sitä tummaa, seon edelleen niin että, sekä sen katkoviivan, että sen tumman viivan pirrtäminen kuluttaa sitä kiihdytys aikaa

        mutta älä sitten valita, kun rauhallisessakin moottoritieajossa 120 kone kiertää äänekkäästi yli 4000 rpm


      • spurtti
        ja ole onnellinen kirjoitti:

        mutta älä sitten valita, kun rauhallisessakin moottoritieajossa 120 kone kiertää äänekkäästi yli 4000 rpm

        se viimeinenkin kortti kääntää...vihjata että, vain toyota on äänekäs!!
        eivät melutaso ja kierrosluku ole suoraan yhteneväiset, varsinkaan muuttuvalla venttiili ajoituksella varustetulla moottorilla!

        ja vaikka olisivatkin, niin sävyn aistiminen on täysin yksilöllistä!!!


      • Fr-miäs
        spurttimies kirjoitti:

        muita??! turboahdetut colt czt, ibiza fr ja polo gti ovat kyllä vähän nopeampia, mutta vaativat ahtamisesta johtuen optimi-olosuhteet sekä turboautoja kasittelemään tottuneen kuljettajan, jotta ne pääsevät noihin testeissä kellotettuihin, puolisen sekuntia nyt testattua yarisia kovempiin kiihtyvyyksiin.
        ford fiesta st on vähän hankasla verrata yarissin kun sitä ei saa kuin yhdellä korimallilla 3ovinen ja siihenkin tarvitsee lisätä hidastavia varusteita mm. ilmastointi ja esp.

        on pakko muuten palata tuohon vertailuun, ihmetyttää miksi tuota Miniä testataan aina sekä omankokoista(mm.poloa ja clio) että isompia (mm.golf ja astra) vastaan

        Lähdetään vaan viivalle kokeilemaan sun variksesi kanssa omalla FR-Ibizallani, ihan vakio eikä lastutettu. Asutkos pk-seudulla? Hyvä väylä vois olla vaikka Tuusulanväylän alkupää Hakamäentien kohdalla, vois Manskulta päin lähteä rinnakkain. Sitten näet takavalot.


      • Häkä-CO
        spurtti kirjoitti:

        se viimeinenkin kortti kääntää...vihjata että, vain toyota on äänekäs!!
        eivät melutaso ja kierrosluku ole suoraan yhteneväiset, varsinkaan muuttuvalla venttiili ajoituksella varustetulla moottorilla!

        ja vaikka olisivatkin, niin sävyn aistiminen on täysin yksilöllistä!!!

        Onkohan sinulla nyt kaikki palikat tallessa? Yaris TS ei ole kyllä suorituskyvyltään sporttinen vaikka kuinka inttäisit. Yleensäkin aika harva tuon hintaluokan auto tarjoaa urheilullista menoa, mutta Yaris TS taitaa olla näistä "sporteista" se hitain. Nuo turbokoneiset kilpailijat jättävät yarpan niin viivalta lähdettäessä kuin ohituskiihtyvyydessä. En nyt halua mitenkään mollata Yarista, mutta pikkusportiksi siihen on kyllä istutettu aivan väärä moottori.


    • Himma
      • Hinnakas

        Kannataa tässä väittelyssä huomioida myös hinta, jos tehoa haluaa löytyyhän niitä 500hv autojakin kaupasta.


      • Tarkkanen
        Hinnakas kirjoitti:

        Kannataa tässä väittelyssä huomioida myös hinta, jos tehoa haluaa löytyyhän niitä 500hv autojakin kaupasta.

        Täällä on puhuttu max. 30000€ maksavista pikkuautoista, Opel OPC mahtuu siis tähän kategoriaan.


      • Tarkkanen kirjoitti:

        Täällä on puhuttu max. 30000€ maksavista pikkuautoista, Opel OPC mahtuu siis tähän kategoriaan.

        puhuttin juu max. 30 tonnin hintaisesta, mutta lisäksi puhuttin vastaavasti varustellusta autosta...
        johon pääsemiseksi corsaan pitäisi lisätä varusteita, jotka nostavat sen painoa mm. ilmastointi jne jne.
        tai yarisiin saisi, hintakaton saavuttamiseksi, lisättyä tehoa nostavia palikoita aikalailla...
        mm.ahtimen ja pakoputkiston joilla teho nousee samalle tasolle n.200 heppaan!


      • Simonson
        toyota4ever kirjoitti:

        puhuttin juu max. 30 tonnin hintaisesta, mutta lisäksi puhuttin vastaavasti varustellusta autosta...
        johon pääsemiseksi corsaan pitäisi lisätä varusteita, jotka nostavat sen painoa mm. ilmastointi jne jne.
        tai yarisiin saisi, hintakaton saavuttamiseksi, lisättyä tehoa nostavia palikoita aikalailla...
        mm.ahtimen ja pakoputkiston joilla teho nousee samalle tasolle n.200 heppaan!

        Kysehän on tehtaalta tulleista autoista eikä jälkikäteen varustelluista ja viritellyistä autoista.
        Opel Corsa OPC:n vakiovarustelistaa:
        http://www.palin.fi/tinfo.asp?tid=61848&valittu=&vakio=1&lisa=1&tulosta=&tcompany=&so=&nao_id=
        Ilmastointi on siis vakiona.


      • Simonson kirjoitti:

        Kysehän on tehtaalta tulleista autoista eikä jälkikäteen varustelluista ja viritellyistä autoista.
        Opel Corsa OPC:n vakiovarustelistaa:
        http://www.palin.fi/tinfo.asp?tid=61848&valittu=&vakio=1&lisa=1&tulosta=&tcompany=&so=&nao_id=
        Ilmastointi on siis vakiona.

        ei ole tuo vakio-ilmastointi ei ole automaattinen, ja aiemmissa listoissa siitä kyllä jotain muitakin varusteita, näköjään opelilla on tuo varustekikkailu vieläkin hallussa!

        ja oliko se "jälkikäsittely" poissuljettu? varsinaisestihan tässä tapauksessa toyotan virittelyssä ei ole mitään ongelmaa, kun nuo osat eivät ole mitään kotitekoisia palikoita, joihien koskisikaan, vaan nuo viriosat ovat virallisen moottoriurheilupuolen suunnittelemia ja ne saa toyota takuunalaisena lisävarusteena


      • löpön
        toyota4ever kirjoitti:

        puhuttin juu max. 30 tonnin hintaisesta, mutta lisäksi puhuttin vastaavasti varustellusta autosta...
        johon pääsemiseksi corsaan pitäisi lisätä varusteita, jotka nostavat sen painoa mm. ilmastointi jne jne.
        tai yarisiin saisi, hintakaton saavuttamiseksi, lisättyä tehoa nostavia palikoita aikalailla...
        mm.ahtimen ja pakoputkiston joilla teho nousee samalle tasolle n.200 heppaan!

        corsassa on ilmastoinnit sun muut vakiona...Et se siitä sun painon nostamisesta...Ja varusteet muutenkin suurinpiirtein samat kuin yarpassakin.Ainoastaan avaimetonta käynnistystä ei corsassa ole.Itse ainakin laitan vakavasti sorsan harkintaan ja vain siitä syystä kun toitsulla ei sporttista mallia löydy...


      • puhetta.....
        toyota4ever kirjoitti:

        ei ole tuo vakio-ilmastointi ei ole automaattinen, ja aiemmissa listoissa siitä kyllä jotain muitakin varusteita, näköjään opelilla on tuo varustekikkailu vieläkin hallussa!

        ja oliko se "jälkikäsittely" poissuljettu? varsinaisestihan tässä tapauksessa toyotan virittelyssä ei ole mitään ongelmaa, kun nuo osat eivät ole mitään kotitekoisia palikoita, joihien koskisikaan, vaan nuo viriosat ovat virallisen moottoriurheilupuolen suunnittelemia ja ne saa toyota takuunalaisena lisävarusteena

        Voi voi tojopojuja...Kun uusi varis ts sai vain 133 hummaa niin nyt itketään ahtimen ja lastun perään. Ei se kuules maassamme ole ongelmatonta alkaa jälkikäteen ahtamaan vaparia, vaikka olis TTE:n palikat. Tulee joka tapauksessa niin kalliiksi että samaan rahaan saa isomman luokan ahdetun sportin kuten Leon FR:n. Ei se tojo osaa enää pysytellä moottoritekniikan kärjessä....


      • puhetta..... kirjoitti:

        Voi voi tojopojuja...Kun uusi varis ts sai vain 133 hummaa niin nyt itketään ahtimen ja lastun perään. Ei se kuules maassamme ole ongelmatonta alkaa jälkikäteen ahtamaan vaparia, vaikka olis TTE:n palikat. Tulee joka tapauksessa niin kalliiksi että samaan rahaan saa isomman luokan ahdetun sportin kuten Leon FR:n. Ei se tojo osaa enää pysytellä moottoritekniikan kärjessä....

        miksei saa muka ahdettua!?
        nii se tyyppihyväksyntäkatsastus...
        ei sitä tässä tapauksessa tarvitse tehdä, kun TTE on sen jo DEKRAlla EU-laajuisesti hyväksyttänyt
        (tosin onhan se mahdollista, ettei suomi hyväksy tätä...rikkoen eu direktiivejä, kuten joka kerta kun eu tuo jotain positiivista kasalle!!)

        Ja tulee kalliiksi?! minähän kerroin sen hinnan, ~5tonnia, jolla se jää vielä toista tonnia alle corsan, clion ja polon hinnan.
        PS.JA leon fr jää muuten vielä 5 tonnia kallimmaksi... eli voi voi euro pojua


      • kokoluokka
        toyota4ever kirjoitti:

        miksei saa muka ahdettua!?
        nii se tyyppihyväksyntäkatsastus...
        ei sitä tässä tapauksessa tarvitse tehdä, kun TTE on sen jo DEKRAlla EU-laajuisesti hyväksyttänyt
        (tosin onhan se mahdollista, ettei suomi hyväksy tätä...rikkoen eu direktiivejä, kuten joka kerta kun eu tuo jotain positiivista kasalle!!)

        Ja tulee kalliiksi?! minähän kerroin sen hinnan, ~5tonnia, jolla se jää vielä toista tonnia alle corsan, clion ja polon hinnan.
        PS.JA leon fr jää muuten vielä 5 tonnia kallimmaksi... eli voi voi euro pojua

        "PS.JA leon fr jää muuten vielä 5 tonnia kallimmaksi..."

        Ibiza muuten on Seatin mallistossa se joka kilpailee samassa luokassa Yariksen kanssa. Leon on jo samassa kokoluokassa kuin Auris. Ja Yaris TS:n hinnalla saa Ibiza Cupran joka kiihtyy vakionakin 0-100km/h kaksi sekuntia TS Yarista ripeämmin. Kolme tonnia Yarista halvempi Ibiza FR:kin kiihtyy sataseen lähes sekunnin Yarista nopeammin.

        Voi voi japsipojua. Kyllä se nyt vaan on niin, että TS Yaris on ripeähkö kauppakassi mutta suorityskyvyltään kaukana pienen GTI-luokan kärjestä.


      • kokoluokka kirjoitti:

        "PS.JA leon fr jää muuten vielä 5 tonnia kallimmaksi..."

        Ibiza muuten on Seatin mallistossa se joka kilpailee samassa luokassa Yariksen kanssa. Leon on jo samassa kokoluokassa kuin Auris. Ja Yaris TS:n hinnalla saa Ibiza Cupran joka kiihtyy vakionakin 0-100km/h kaksi sekuntia TS Yarista ripeämmin. Kolme tonnia Yarista halvempi Ibiza FR:kin kiihtyy sataseen lähes sekunnin Yarista nopeammin.

        Voi voi japsipojua. Kyllä se nyt vaan on niin, että TS Yaris on ripeähkö kauppakassi mutta suorityskyvyltään kaukana pienen GTI-luokan kärjestä.

        se onkin, mutta edellinen mainitsi leonin?!

        ja ibizahan kilpailee yarisin kanssa juu...mutta cupra on eri hintaluokassa, se on kolmatta tonnia kalliimpi vastaavasti varustettuna!
        ja tuo fr, tulee sekin jonkunverran kallimmaksi. ja ser on vain tuon vajaan sekunnin nopeampi, onnistuneella lähdöllä, mutta sillä on yarista helpompi kämmätä lähtö, jolloin se jääkin ihan pystyyn!


        PS. tämä sama vanha juttu taas, josta on monet monet monet kerrat ollut puhetta....
        siis miksi te seatistat, ja muut VAGInistit olette täällä kokoajan aukomassa kun muun merkkiset eivät käy teidän palstoilla ollenkaan teidän pahalle ololle nauramassa tai jos on niin ne ovat yksittäistapauksia tähän verrattuna


      • kokoluokka
        toyota4ever kirjoitti:

        se onkin, mutta edellinen mainitsi leonin?!

        ja ibizahan kilpailee yarisin kanssa juu...mutta cupra on eri hintaluokassa, se on kolmatta tonnia kalliimpi vastaavasti varustettuna!
        ja tuo fr, tulee sekin jonkunverran kallimmaksi. ja ser on vain tuon vajaan sekunnin nopeampi, onnistuneella lähdöllä, mutta sillä on yarista helpompi kämmätä lähtö, jolloin se jääkin ihan pystyyn!


        PS. tämä sama vanha juttu taas, josta on monet monet monet kerrat ollut puhetta....
        siis miksi te seatistat, ja muut VAGInistit olette täällä kokoajan aukomassa kun muun merkkiset eivät käy teidän palstoilla ollenkaan teidän pahalle ololle nauramassa tai jos on niin ne ovat yksittäistapauksia tähän verrattuna

        No joo, autojen varustelu on mitä on. Ehkä Yaris on paremmin varusteltu, mutta jos sportista puhutaan niin hyvä suorituskyky kuitenkin on tärkeämpi kuin se onko autossa esim. ilmastointilaite vai ei. Ja miten Seatilla on helpompi kämmätä lähtö? Tarkoititko että reilun väännön takia renkaat sutivat vai mikä sen lähdön epäonnistumisen aiheuttaa, kun ei noissa nykyturboissa enää viivettäkään juuri ole? Jos vaihteiden ja kytkimen käyttö ei ole hallussa kannattaisi ehkä suosiolla ostaa 1.4 litrainen automaatti, eihän noita sportteja ole edes tarkoitettu kädettömien kuskien autoiksi...

        Kuten tuossa jo kirjoitin, Yaris TS on ripeähkö kauppakassi kiireisemmälle mammalle, mutta suorituskyvyltään kaukana kokoluokan kärjestä. Eikä tässä nyt ole mitenkään tarkoitus mollata Toyotaa. Tokihan sen ymmärrän, että olisivat voineet turbon ruuvata koneen kylkeen jo tehtaalla, jolloin suorituskykykin olisi ollut kunnossa. Ovat kuitenkin selvästi päättäneet tehdä TS-mallista tuollaisen sivistyneemmän ja säyseämmän kulkineen.

        PS. Minun on hyvin vaikea kuvitella ostavanin VAG-konsernin tuotoksia...


      • kokoluokka kirjoitti:

        No joo, autojen varustelu on mitä on. Ehkä Yaris on paremmin varusteltu, mutta jos sportista puhutaan niin hyvä suorituskyky kuitenkin on tärkeämpi kuin se onko autossa esim. ilmastointilaite vai ei. Ja miten Seatilla on helpompi kämmätä lähtö? Tarkoititko että reilun väännön takia renkaat sutivat vai mikä sen lähdön epäonnistumisen aiheuttaa, kun ei noissa nykyturboissa enää viivettäkään juuri ole? Jos vaihteiden ja kytkimen käyttö ei ole hallussa kannattaisi ehkä suosiolla ostaa 1.4 litrainen automaatti, eihän noita sportteja ole edes tarkoitettu kädettömien kuskien autoiksi...

        Kuten tuossa jo kirjoitin, Yaris TS on ripeähkö kauppakassi kiireisemmälle mammalle, mutta suorituskyvyltään kaukana kokoluokan kärjestä. Eikä tässä nyt ole mitenkään tarkoitus mollata Toyotaa. Tokihan sen ymmärrän, että olisivat voineet turbon ruuvata koneen kylkeen jo tehtaalla, jolloin suorituskykykin olisi ollut kunnossa. Ovat kuitenkin selvästi päättäneet tehdä TS-mallista tuollaisen sivistyneemmän ja säyseämmän kulkineen.

        PS. Minun on hyvin vaikea kuvitella ostavanin VAG-konsernin tuotoksia...

        vastaukseksi! ensiksi pahoittelen suht' kovaa hyökkäystäni

        sitten asioihin...eli kyllähän nyt jotain varusteita pitää katukäytössä olla, joka vaikuttaa jotakin suorituskykyynkin, oli kuinka sport-versio tahansa!
        Ei kai lähtökohta pidä olla se kuten cupra- tai typeR-versiot, että sen on oltava eristämätön, paukkukova,juuri rekisteriin saatava ratalaite...
        tämänhän näkee siitä että monia näitä juuri kehutaan radalla, mutta valitellaan erinäisiä juttuja normaaliajossa!
        yaris ts siis toisinpäin, eli siis mukava, ja kuitenkin suht suorituskykyinen, mikä minusta on hyvä kompromissi!!

        tokihan aina voisi olla lisää tehoa... eli Yarisistakin siis ollaan nyt väsäämässä SPORTTIA Toyota Motorsport'in pajoissa Tanskassa ja Saksassa, kysyntää kun on noussut.
        Huhuissa siis,lähteestä riippuen, että "Toyota Motorsports-yarisissa" olisi versio nyt käytössä oleva 1.8-moottorista joka väännettäisi kompressorilla, eri lähteiden mukaan, 160 tai jopa 220 heppaiseksi, luulisi


      • on uhoava
        toyota4ever kirjoitti:

        se onkin, mutta edellinen mainitsi leonin?!

        ja ibizahan kilpailee yarisin kanssa juu...mutta cupra on eri hintaluokassa, se on kolmatta tonnia kalliimpi vastaavasti varustettuna!
        ja tuo fr, tulee sekin jonkunverran kallimmaksi. ja ser on vain tuon vajaan sekunnin nopeampi, onnistuneella lähdöllä, mutta sillä on yarista helpompi kämmätä lähtö, jolloin se jääkin ihan pystyyn!


        PS. tämä sama vanha juttu taas, josta on monet monet monet kerrat ollut puhetta....
        siis miksi te seatistat, ja muut VAGInistit olette täällä kokoajan aukomassa kun muun merkkiset eivät käy teidän palstoilla ollenkaan teidän pahalle ololle nauramassa tai jos on niin ne ovat yksittäistapauksia tähän verrattuna

        Teillä tojouskovaisilla on vaan niin naurettava asenne: uhoava ja liioitteleva, ja se tojo ja tässä tapauksessa varis on mukamas sellainen supertykki että kehtaatte puhua esim. VAG:N turbovehkeiden osalta epäonnistuneesta kiihdytyksestä (lähdön "kämmääminen"). Nimittäin sekä 1,8T-koneisella Ibiza FR:llä ja uudella Yaris TS:llä koeajaneena voin sanoa, että 1,8T:llä on kenen tahansa helppo lähteä paikaltaan ripeästi, mitään kierrosten nostoa ennen kytkimen nostamista ei tarvitse, auto vaan lähtee salamana liikkeelle. Variksen kone on armotta hitaampi, ja isoa eroa tulee maantienopeuksissa, se ahdetun vääntö puree. Jos ei tojofanit usko niin menkää huviksenne koeajolle.


      • jarppa. . . .
        on uhoava kirjoitti:

        Teillä tojouskovaisilla on vaan niin naurettava asenne: uhoava ja liioitteleva, ja se tojo ja tässä tapauksessa varis on mukamas sellainen supertykki että kehtaatte puhua esim. VAG:N turbovehkeiden osalta epäonnistuneesta kiihdytyksestä (lähdön "kämmääminen"). Nimittäin sekä 1,8T-koneisella Ibiza FR:llä ja uudella Yaris TS:llä koeajaneena voin sanoa, että 1,8T:llä on kenen tahansa helppo lähteä paikaltaan ripeästi, mitään kierrosten nostoa ennen kytkimen nostamista ei tarvitse, auto vaan lähtee salamana liikkeelle. Variksen kone on armotta hitaampi, ja isoa eroa tulee maantienopeuksissa, se ahdetun vääntö puree. Jos ei tojofanit usko niin menkää huviksenne koeajolle.

        Eipä ahtamattomalla (jarpan) 1.8 koneella ole jakoa samankokoisen ahdetun myllyn kanssa.

        Vääntöä tuossa WAG yhtymän 1.8T koneessa on todella laajalla alueella, kuten nykyturboissa on tapana olla.

        PS: Itselläni on TS Jarppa, olen koeajanut Audin A4 1.8T, muita 1.8T koneisia ei ole tullut kokeiltua.


      • toyota4ever.
        on uhoava kirjoitti:

        Teillä tojouskovaisilla on vaan niin naurettava asenne: uhoava ja liioitteleva, ja se tojo ja tässä tapauksessa varis on mukamas sellainen supertykki että kehtaatte puhua esim. VAG:N turbovehkeiden osalta epäonnistuneesta kiihdytyksestä (lähdön "kämmääminen"). Nimittäin sekä 1,8T-koneisella Ibiza FR:llä ja uudella Yaris TS:llä koeajaneena voin sanoa, että 1,8T:llä on kenen tahansa helppo lähteä paikaltaan ripeästi, mitään kierrosten nostoa ennen kytkimen nostamista ei tarvitse, auto vaan lähtee salamana liikkeelle. Variksen kone on armotta hitaampi, ja isoa eroa tulee maantienopeuksissa, se ahdetun vääntö puree. Jos ei tojofanit usko niin menkää huviksenne koeajolle.

        saahan yarisiinkin puhaltimen kohta, jolloin ei 1.8Tllä ole(ainakaan) mitään jakoa...

        ja ylivoimanen?! vakio v. vakio se on EDELLEEN vain se sekunti,ehkä vähän reilu, joka ei oikeesti ole mitään tavallisessa elämässä mitään, ... kunhan vaan pitää päästä pätemään!!!!

        ja tojouskovainen...
        just joo, te VAGinistit ette ikinä hysteerisesti puolusta omaa kantaanne(kö)??
        ...kuten mm. corolla keskusteluissa joku euro,todennäköiseti vagi-fani, vuodatti kun vasta ensimmäiset pari hettken tyyppäysen juua oli julkastu mm."aivan onneton käytännön moottori vääntö huippu on 5200 eli se ei kulje alle se... toisin kun meijän, olikohan glf, missä on vääntöhuippu 3000"


      • toyota4ever.
        toyota4ever. kirjoitti:

        saahan yarisiinkin puhaltimen kohta, jolloin ei 1.8Tllä ole(ainakaan) mitään jakoa...

        ja ylivoimanen?! vakio v. vakio se on EDELLEEN vain se sekunti,ehkä vähän reilu, joka ei oikeesti ole mitään tavallisessa elämässä mitään, ... kunhan vaan pitää päästä pätemään!!!!

        ja tojouskovainen...
        just joo, te VAGinistit ette ikinä hysteerisesti puolusta omaa kantaanne(kö)??
        ...kuten mm. corolla keskusteluissa joku euro,todennäköiseti vagi-fani, vuodatti kun vasta ensimmäiset pari hettken tyyppäysen juua oli julkastu mm."aivan onneton käytännön moottori vääntö huippu on 5200 eli se ei kulje alle se... toisin kun meijän, olikohan glf, missä on vääntöhuippu 3000"

        minulla on idea...
        postaa tämä keskustelu volkkari-palstalle, niin näet miten kauniisti siellä todellisuudessa reagoidaan...
        toki täältäkin sen näkee, tässähän ei toyotista kerrota kuin minun, ja pari muu yksittäisen, viesteissä


      • on idea
        toyota4ever. kirjoitti:

        minulla on idea...
        postaa tämä keskustelu volkkari-palstalle, niin näet miten kauniisti siellä todellisuudessa reagoidaan...
        toki täältäkin sen näkee, tässähän ei toyotista kerrota kuin minun, ja pari muu yksittäisen, viesteissä

        Jos vaikka hakisit töitä ettei sinulla olisi aikaa jauhaa paskaa keskellä päivää internetissä. Ensin teet lähdössä hävittävistä sekunnin murto-osista suuren numeron, mutta sitten vähättelet kiihdytysmittauksissa ilmoittuja eroja. Jos joku oikeasti kiihkoilee autojen suhteen, niin se olet kyllä sinä. Toyota olisi voinut laittaa yarikseen turbon, vaan ei sitä tehnyt. Tämän johdosta Yaris TS ei ole mikään sporttinen auto eikä se miksikään muutu vaikka kuinka täällä riehuisit. Jos pikkusporttia haluaa, niin Yaris TS ei ole hyvä vaihtoehto.


      • Häkä-CO
        on idea kirjoitti:

        Jos vaikka hakisit töitä ettei sinulla olisi aikaa jauhaa paskaa keskellä päivää internetissä. Ensin teet lähdössä hävittävistä sekunnin murto-osista suuren numeron, mutta sitten vähättelet kiihdytysmittauksissa ilmoittuja eroja. Jos joku oikeasti kiihkoilee autojen suhteen, niin se olet kyllä sinä. Toyota olisi voinut laittaa yarikseen turbon, vaan ei sitä tehnyt. Tämän johdosta Yaris TS ei ole mikään sporttinen auto eikä se miksikään muutu vaikka kuinka täällä riehuisit. Jos pikkusporttia haluaa, niin Yaris TS ei ole hyvä vaihtoehto.

        Ässä hihasta: Skoda Fabia RS. Hinnaltaan samaa luokka yarpan kanssa. Kone on 1.9TDI joka käytännön suorituskyvyssä pyyhkii Yariksella lattiaa. Polttoainettakaan ei kulu paljon. Diesel saattaa tuntua sporttiautossa aika hullulta mutta on Yariksenkin moottori aika vaatimaton.


      • on...
        on idea kirjoitti:

        Jos vaikka hakisit töitä ettei sinulla olisi aikaa jauhaa paskaa keskellä päivää internetissä. Ensin teet lähdössä hävittävistä sekunnin murto-osista suuren numeron, mutta sitten vähättelet kiihdytysmittauksissa ilmoittuja eroja. Jos joku oikeasti kiihkoilee autojen suhteen, niin se olet kyllä sinä. Toyota olisi voinut laittaa yarikseen turbon, vaan ei sitä tehnyt. Tämän johdosta Yaris TS ei ole mikään sporttinen auto eikä se miksikään muutu vaikka kuinka täällä riehuisit. Jos pikkusporttia haluaa, niin Yaris TS ei ole hyvä vaihtoehto.

        mitäs jos itsekin harkitsisit, kun mussutat sinäkin täällä pitkin päivää, vielä toisen merkin palstalla!

        pääinsinööri suzukia vapaasti lainatakseni sanoi IL haastattelusta, että yaris ts on helpon suorituskykyinen runsasvarusteinen malliston lippulaiva,(jos tätä EI oltaisi haettu, se nimenomaan olisi varustettu heti turbolla ja paukkukovalla rata-alustalla ja rallipenkeillä!!) mutta tästä olisi seurannut mm. äkkinäisempi, ei niin jokapäivä käyttöä tukeva kokonaisuus!!!!

        ELI ei siiitä tarkoitus ollutkaan tehdä mitään kersojen rekisteröityä rata"ohjusta", jonka ajamiseen pitää paneutua täydellä tarmolla, kuulosuojaimet päässä, jotta saa viimeiset kymmenykset ulos...

        nyt ehdotan seuraavaa, me kun emme näytä pääsevän muuten yhteisymmärrykseen, että sinä kertoisit tämän käyttäjän "syväanalyysisi" toyotan suunittelujohdolle, jotta he faceliftin yhteydessä päivittävät autoon rataominaisuudet


      • nokivasara
        Häkä-CO kirjoitti:

        Ässä hihasta: Skoda Fabia RS. Hinnaltaan samaa luokka yarpan kanssa. Kone on 1.9TDI joka käytännön suorituskyvyssä pyyhkii Yariksella lattiaa. Polttoainettakaan ei kulu paljon. Diesel saattaa tuntua sporttiautossa aika hullulta mutta on Yariksenkin moottori aika vaatimaton.

        niin käytännön suorituskyky on parempi, juu "pappa tyylillä" vitosella viidestä kympistä ylös päin..
        dieselissä vaan on se ongelma, ettei se liiku sen enempää, vaikka vispaisit lyhyitä vaihteitä ja kerrosaluetta kuinka!
        päin vastoin !!!!


        ps. rs menossa loppuunmyynti


      • mene
        on... kirjoitti:

        mitäs jos itsekin harkitsisit, kun mussutat sinäkin täällä pitkin päivää, vielä toisen merkin palstalla!

        pääinsinööri suzukia vapaasti lainatakseni sanoi IL haastattelusta, että yaris ts on helpon suorituskykyinen runsasvarusteinen malliston lippulaiva,(jos tätä EI oltaisi haettu, se nimenomaan olisi varustettu heti turbolla ja paukkukovalla rata-alustalla ja rallipenkeillä!!) mutta tästä olisi seurannut mm. äkkinäisempi, ei niin jokapäivä käyttöä tukeva kokonaisuus!!!!

        ELI ei siiitä tarkoitus ollutkaan tehdä mitään kersojen rekisteröityä rata"ohjusta", jonka ajamiseen pitää paneutua täydellä tarmolla, kuulosuojaimet päässä, jotta saa viimeiset kymmenykset ulos...

        nyt ehdotan seuraavaa, me kun emme näytä pääsevän muuten yhteisymmärrykseen, että sinä kertoisit tämän käyttäjän "syväanalyysisi" toyotan suunittelujohdolle, jotta he faceliftin yhteydessä päivittävät autoon rataominaisuudet

        tajuntaan tämä hyvin yksinkertainen seikka Yariksesta: siinä ei kertakaikkiaan ole riittävästi suorituskykyä TS-logon kantamiseen. Tuon logon tällääminen tuohon on nähtävästi tarkoitettu lähinnä vitsiksi, suorituskykyisestä pikkusportista on turha puhua tässä yhteydessä. Varustetason runsauskaan ei ole kovin ihmeellinen uudeksi automalliksi. Lopettakaa jo tämä paskan jauhaminen TS:stä!


    • .....

      Normaali keskiluokan perheautolla on sama suorituskyky, tule keila tähän päivään Yaris TS on todella huono.

      • fokusoija

        merkki ? malli ? hinta ?


      • vaikka???
        fokusoija kirjoitti:

        merkki ? malli ? hinta ?

        Onhan näitä muitakin mutta laitetaan tämä kerta haluat

        Hinta n. 27 0000

        Moottori 2.0i 16v

        Kiihtyvyys 9,2 jos siihen haluat nyt verrata.


      • huomattavasti......
        fokusoija kirjoitti:

        merkki ? malli ? hinta ?

        parempi kuin Yaris, en jaksa hintoja laittaa katsokoon jokainen Fordin sivuilta jos kiinnostaa


      • huomattavasti...... kirjoitti:

        parempi kuin Yaris, en jaksa hintoja laittaa katsokoon jokainen Fordin sivuilta jos kiinnostaa

        kuka vertailee noin autoja, edes oman merkin sisällä?! ei kovin moni ajattele, että vertaanpa fiestaa ja focusta


      • haluaa...
        toyota4ever kirjoitti:

        kuka vertailee noin autoja, edes oman merkin sisällä?! ei kovin moni ajattele, että vertaanpa fiestaa ja focusta

        Kaikki kyseiset autot saa alle 30 tuhanteen, eikö siitä ollut kysymys. Niin kannattaisi hetken miettiä ottaako ylihintaisen Yariksen vai jonkin muun.


      • Kaikki parempaa
        toyota4ever kirjoitti:

        kuka vertailee noin autoja, edes oman merkin sisällä?! ei kovin moni ajattele, että vertaanpa fiestaa ja focusta

        Verrataan sitten pikku sporttiin niin silloin Toyota vaikuttaa vielä huonommalta

        Hinta alle 20.000

        0-100 km/h 8.3s

        Ja varustelista on niin pitkä, että en jaksa luetella


      • spurtti
        Kaikki parempaa kirjoitti:

        Verrataan sitten pikku sporttiin niin silloin Toyota vaikuttaa vielä huonommalta

        Hinta alle 20.000

        0-100 km/h 8.3s

        Ja varustelista on niin pitkä, että en jaksa luetella

        tuo c2 on onnettoman kokoinen koppimopo, oikeasti kokoluokkaa yarisia pienempi...
        citroen c1 kun piti tulla vts tai vtr versio, kävi vaan niin että se pieksi c2 vtr jo siten että sen litraisen bensakoneen yhteyten laitettiin ahdin, teho silloin vajaa 100hv

        eli tuo sen nopeampi kiihtyvyyslukema johtuu osittain pienestä painosta, osittain siitä,
        että oikein yrittämällä kun vinguttaa vanhan ajan tyyliin koko kiihdytyksen ylikierroksilla ja vaihtaa välikasulla, se saattaa sitten kiihtyä tuohon ilmoitettuun, mutta jos tulee jotain häiriötekijöitä(sutimisia, vaihdon lipsahtamisia yms.) aika painuu pitkälle yli 9!!!


      • spurttimies
        haluaa... kirjoitti:

        Kaikki kyseiset autot saa alle 30 tuhanteen, eikö siitä ollut kysymys. Niin kannattaisi hetken miettiä ottaako ylihintaisen Yariksen vai jonkin muun.

        sittenhän ei voida puhua myöskään Fiesta STstä kun sen hinta on käytännössä yli 30 tonnia ja se on aito pikkusportti


      • spurttimies
        spurttimies kirjoitti:

        sittenhän ei voida puhua myöskään Fiesta STstä kun sen hinta on käytännössä yli 30 tonnia ja se on aito pikkusportti

        että ei fiestaa ihan yli 30 tonniin saa hinnoilteltua, mutta lähelle kyllä ~27, sen sijaan vw polo GTIhin saa helpostikin upotettua 30!!!


      • spurtti-mies
        spurttimies kirjoitti:

        sittenhän ei voida puhua myöskään Fiesta STstä kun sen hinta on käytännössä yli 30 tonnia ja se on aito pikkusportti

        että ei fiestaa ihan yli 30 tonniin saa hinnoilteltua mutta lähelle 27 kyllä, ja siinä on haittapuolena siis se kolmiovisuus...
        Sen sijaan vw polo GTIhin saa helpostikin upotettua 30!!!


      • C2-man
        spurtti kirjoitti:

        tuo c2 on onnettoman kokoinen koppimopo, oikeasti kokoluokkaa yarisia pienempi...
        citroen c1 kun piti tulla vts tai vtr versio, kävi vaan niin että se pieksi c2 vtr jo siten että sen litraisen bensakoneen yhteyten laitettiin ahdin, teho silloin vajaa 100hv

        eli tuo sen nopeampi kiihtyvyyslukema johtuu osittain pienestä painosta, osittain siitä,
        että oikein yrittämällä kun vinguttaa vanhan ajan tyyliin koko kiihdytyksen ylikierroksilla ja vaihtaa välikasulla, se saattaa sitten kiihtyä tuohon ilmoitettuun, mutta jos tulee jotain häiriötekijöitä(sutimisia, vaihdon lipsahtamisia yms.) aika painuu pitkälle yli 9!!!

        Käypäs poju koeajamassa tuo C2 ja kerro sitten lisää...


      • spurttimies
        C2-man kirjoitti:

        Käypäs poju koeajamassa tuo C2 ja kerro sitten lisää...

        käynyt, mikroauto... mutta näkeehän en jo mitoista!
        c2 kokonaispituus 9 senttiä akseliväli 15 senttiä lyhyempi ja leveys 5 senttiä pienempi(onko tämä leveys muuten peilien kärjistä vai ilman peilejä, kun citikka käyttää kumpaakin mittaustapaa?!) tavaratilakin löytyy alle puolet!!
        vaikka yarisinkin ulkomitat ova kokoluokan pienemmästä päästä, niin se on sentään oikeasti tämän kokoluoka auto


      • suopunkkero
        spurtti kirjoitti:

        tuo c2 on onnettoman kokoinen koppimopo, oikeasti kokoluokkaa yarisia pienempi...
        citroen c1 kun piti tulla vts tai vtr versio, kävi vaan niin että se pieksi c2 vtr jo siten että sen litraisen bensakoneen yhteyten laitettiin ahdin, teho silloin vajaa 100hv

        eli tuo sen nopeampi kiihtyvyyslukema johtuu osittain pienestä painosta, osittain siitä,
        että oikein yrittämällä kun vinguttaa vanhan ajan tyyliin koko kiihdytyksen ylikierroksilla ja vaihtaa välikasulla, se saattaa sitten kiihtyä tuohon ilmoitettuun, mutta jos tulee jotain häiriötekijöitä(sutimisia, vaihdon lipsahtamisia yms.) aika painuu pitkälle yli 9!!!

        jos 1.8 moottori ei riitä tuonkokoiseen ajo-ominaisuuksiltaan keskinkertaiseen kopperoon.Parempi jos vauhdin hurmaa haluaa kokea ostaa sitten oikea urheilu auto,jossa ominaisuudet sitä myöten.


    • auton suunnittelija

      Asiakastutkimustemme perusteella emme tarvitse todella sporttista, rata-auton luonteista tuotetta, vaan tasapainoisen ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustetun urheilullisen auton, jonka polttoaineenkulutus on hallinnassa, mallin pääsuunnittelija Toshio Suzuki vastaa.

    • Fiat
      • vaikka minulle maksettasiin

        siitä, että ottaisin sen!


    • Omalla ajava

      Ei se o-100km ja varttimaili paljoa lämmitä elävässä elämässä.

      Se on vääntö joka on kutaa ja siinä tahtoo bensakinnerit olla ihmeissään ja siten huudetaan suureen ääneen " kyllä 3 sella lähtee " ja vitut ei sitä vaihteita vaihdella että lähtee se on suurion vaihde ja kyllä lähtee meinaan diesel.

    • Corsa OPC:n

      Kaik on kuskista kiinni. Itse pieksin vanhalla TS:lläkin turbopirssejä, ja hesan taksirenkejä oli hauska itkettää. Nyt 3 vkoa ollut uusikorinen TS ja just sisäänajettu. Tässä on poveria entiseen verraten vielä paremmin ja tällä tullaan kyykyttämään tänä kesänä iso lauma snobeja sporttikuskeja. Oikein innolla odotan ekaa OPC-Cortsua viivalle!

      • etiäinen

        pitää todeta että variksella ei ole MITÄÄN jakoa OPC-Corsaa vastaan, valitettavasti. Mutta tottakai se harmittaa kun Tojo lanseerasi tuollaisen lightsportin.


      • kisaa

        "...hesan taksirenkejä oli hauska itkettää."

        Jaa, Hesassako taksit kisaa liikennevaloissa muiden kanssa? Täällä Tampereen suunnalla ainakin taksit lähtevät liikennevaloista varsin verkkaisesti ja harvemmin muutenkaan kuskit autoaan repivät. Taitaa olla niin että taksikuskit ovat ajaneet aivan normaalisti ja ihmetelleet vaan kun vieressä joku teini vinguttaa Yaristaan...

        Tosiasiahan on että 9 sekuntia 0-100km/h ei mikään häävi aika ole.


      • Saapasjalkasipuli
        kisaa kirjoitti:

        "...hesan taksirenkejä oli hauska itkettää."

        Jaa, Hesassako taksit kisaa liikennevaloissa muiden kanssa? Täällä Tampereen suunnalla ainakin taksit lähtevät liikennevaloista varsin verkkaisesti ja harvemmin muutenkaan kuskit autoaan repivät. Taitaa olla niin että taksikuskit ovat ajaneet aivan normaalisti ja ihmetelleet vaan kun vieressä joku teini vinguttaa Yaristaan...

        Tosiasiahan on että 9 sekuntia 0-100km/h ei mikään häävi aika ole.

        sport käsite on suhteellinen.Riittää kun istuimia on hieman muokattu niin auto on sport.Yaris on hieman isommalla tavallisella moottorilla varustettu pikkuauto ja moottori riittää ihan hyvin suht ripeään kulkemiseen,mutta mitään sprttiahan siinä ei sinänsä ole.


      • muka sportti

      • tykinkuula
        muka sportti kirjoitti:

        Sportit alkaa Lancer Evosta. Siihen on sorsalla vielä ihan pikkusen matkaa.

        Corsa on sportti. Sun Evot on tykkejä. Kyllä Corsan arvot riittävät sportti nimeen helposti. Vrt. esim. Mitsubishi Pajero Sport (=vitsi suorituskyvyltään).

        Siistin oloinen paketti toi uusi sorsa.


      • tykinkuula

        Kuiva asfaltti, niin tervetuloa variksen kanssa viivalle. Suorituskykyero on niin suuri, ettei sorsamiehen tarvitse edes onnistua täydellisesti lähetyksessä. Jatka kisaamista juuri kortin saaneiden kanssa. Ne sammuttelee jopa autojaan viivalla..heh...heh...saatat siis jopa voittaa.
        Taksit lähtevät usein vauhdikkaan oloisesti ulkopuolelta katsoessa. Se on vain niin, että suoraruiskudiesel automaatti lähtee rajun oloisesti ilman vingutusta (sun luullessa kisan olevan käynnissä). Hyvä jos saat täpöjä takseista, sori ilon pilaamisesta.


      • OPC

      • ... taas mä
        muka sportti kirjoitti:

        Sportit alkaa Lancer Evosta. Siihen on sorsalla vielä ihan pikkusen matkaa.

        Perkele ku olis tollanen lancia delta integrale 80 luvulta. Sillä on varmasti kiva kiusata lancereita ja isoja saksalaisa. Mutta tuo auto ei ole taroitettu teineille, jotka ei osaa jaa ilman esp:tä yms. Ja auto maksaa 15 tonnia kunnossa oleva.


    • skoda

      Fabia RS pieksää variksen mennen tullen, löytyy vääntöä ohituksiin, ja alusta on oikeasti sporttinen. On kaiken lisäksi "nokivasara" hinta alle 25 t€

    • ihan sama

      On kyllä niin pentu tuon alotuspostin kirjottaja kuin vain voi olla. Ei tiedä mitää autoista. Tuo Varishan on kaukana sporttisuudesta, hidas ku mikä ja maksaa viel tolkuttoman paljon.

    • G.T.I

      Ennemmin ostasin Lada Kalinan kuin Yariksen, koska lada on paljon halvempi ja se kiihtyy 0-100
      9,2 sekunnissa ja siinä on 125 hv.

      • lapsettaako taas

        pojaat kun on taas niin lapsellista väittelyä teillä...onko sillä mitään merkitytä jos joku kiihty 0-100km/h sekunnin nopeammin kuin toinen.
        Totuus on kuiteskin se että jos ostaa omilla rahoilla auton oikeasti miettii varmaan viitsiikö rahaa laittaa pikkuautoon 30tuhatta euroa,puhumattakaan johonkin helkutin seattiin jolla ei ole vaihtoautona sitten paskaankaan arvoa kun ikää tulee 5v ja enemmän


    • ...uno

      Heh... johan pikkuinen Fiat uno turbo i.e. 80 luvulta kulkee paremmin ja on varmasti pikkuauto.
      Eikä maksa 30t €. Nekin rahat vois laittaa vaikkapa kultaan tai asuntoon. Ja varmasti puuskaisella sivutuulella on parempi ajaa kuin yaris.

      Daihatsu charade 80 luvun pikkuato 1.3 koneella menee myös 9s sataseen ja on aika söpö sopivilla aluvanteilla ja kilkkeillä.

      Jos itse ostaisin kulkevan pikkuauton niin ainoastaan yaris turbo vois olla vaihtoehto. niitä kun ei ole valmistettu liikaa :-)

      ps. JIHUU!!!! Ekaa kertaa keskustelun laskutoimituksessa tuli 20 20 ja viestejä on kirjoitettu pikkusen monta :-)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe