Sydämen lyönti jää väliin...

n 22v

Nyt muutaman viikon olo on ollut aika heikko.. Ei oikein mitään jaksaisi tehdä. Muljahduksia jalassa, rinnassa, mahassa. Mitä tarkoittaa? Eilen aloin pulssia tunnustelemaan, niin monta kertaa jäi lyönti väliin, saattoin 2 sekunttia olla väliä ettei lyönyt ollenkaan... Rytmihäiriöitä varmaan, mutta eikö se ole normaalimpaa että tulee lisälyöntejä, kuin että lyönti jää välistä? Rintaa myös on pistänyt muutaman kerran viime viikolla. Pelottaa että kuolen.. Minulla on pieni lapsikin.. :( Kertokaa mitä tämä voi tarkoittaa...

8

9319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jää välistä

.. se ehkä tuntuu siltä, että lyönti jää välistä jos sydän tavallaan "hypähtää" rytmihäiriön takia. Se lyönti siis ei jää välistä, vaan tulee vähän myöhemmin, tavallaan ehkä. Älä nyt kuolemaa pelkää hyvä ihminen! Mene lääkäriin tutkituttamaan itsesi kuitenkin. Jos se on vain rytmihäitiöitä niin harvoin ovat vaarallisia. Toinen asia on sitten mistä johtuvat. Mutta, mene lääkäriin niin pääset piinasta!

• rytmit mullakin pielessä

kun tuntuu että lyönti jää välistä, kyse voi olla kuitenkin vaarattomista kammiolisälyönneistä. Minulla oli aikanaan näitä, kun elämä oli kiireistä ja stressaavaa, myös voimakas pahanmielen tunne tai säikähtäminen tai väsymys saattoi ne aiheuttaa. Sydän lyö normaalin lyönnin jälkeen heti toisen nopean lyönnin ja sen jälkeen tulee se pitkältä tuntuva tauko, iahn kuin lyönti jäisi välistä pois. Kävin sydänfilmissä ja siinä todettiin nuo kämmiolisälyönneiksi.

Käy lääkärissä, ja pyydä lähete sydänfilmiin, se todennäköisesti sinulle kyllä kirjoitetaan pyytämättäkin, samalla saat ehkä perusteelliset labrakokeet. sydänfilmiin on mentävä juuri silloin kun häiriö on päällä, minäkin lähdin siltä seisomalta töistä ja ajaesani toivoin etteivät lakkaisi matkalla että näkyisivät filmissä.

Minulla rytmi alkoi lumpsahdella usein iltaisin nukkumaanmennessä niin että nukahtaminen oli vaikeaa. silloin helpotti, kun sain tietää muljahtelun olevan vaaratonta. Vähitellen elämän tasaantuessa jäivät pois ja nykyisin niitä harvoin tulee. aina kannattaa kuitenkin käydä tutkimuksissa.

• Nuori mies

Joo, kyseessä on joko kammiolisälyönti tai aikainen eteislisälyönti (eli valtimolta tunnustellen lyönti jää väliin), molemmat tervesydämisellä ihmisellä vaarattomia ilmiöitä ja todella yleisiä. Kaikki eivät vain tunnustele pulssiansa niin eivät niitä tiedosta, mutta jokaisella niitä johonkin väliin aina tulee.

Jos joskus luet esim jotain ekg kirjaa tai muuta sydämeen liittyvää niin havannut huomaamaan, että sydän saa lyödä TODELLA päin persettä ennenkuin se lakkaa toimimasta, mieti näitä ihmisiä joilla on esim kaikki sydämen valtimot tukossa eikä sydän saa happea jne... vasta näillä alkaa olla varaa sydämensä toiminnan kanssa.

Lääkärissä kannattaa kuitenkin aina käydä jos mieltä painaa, täältä et voi kuitenkaan saada minkäänlaista diagnoosia, jos sellaista haluat.

• .asöljd

oletko rasittanut itseäsi viimeaikoina etenkin flunssan tai muun infektion jälkeen? pahimmassa tapauksessa voi olla sydänlihaksen tulehdus, joten päivystyksessä kannattaa käydä niin ne ottaa sydänfilmin siellä. etenkin tuo rintavihlominen kuulostaa huolestuttavalta. lopeta nyt ainakin kaikki fyysinen ponnistelu siihen asti kunnes filmi on otettu.

• Terve;-

Minulla alkoi 3kk sitten sydämen rytmihäiriö jota kesti 2kk, rytmihäiriöitä esiintyi 2kk ajan niin, että joka kymmenes lyönti oli häiriöinen ns. muljahti.

Sydämmen rytmihäiriöt alkoivat, kun vasempaan rintaani pisti rajusti, että tuntui melkein koko vasemmassa kyljessä, jonka jälkeen alkoi huimaamaan ja tuli huono olo.

Tällä hetkellä ei esiinny enään sydämmen rytmihäiriöitä, mutta ajoittainen rintakipu jäi viellä vaivaamaan.

• kipu on aina merkki

kivulliset rytmihäiriöt on aina vaarallisia. se on merkki jostain verenkiertoon liittyvästä ongelmasta (hapenpuute) ja tulee selvittää läpikotaisin.

• sydämeen

ei mahdu kahta ämmää!
        Mutta mitä ne vieläkin jatkuvat rintakivut ovat? Millainen tohtori niitä tohtoroi? Vaikuttaa siltä, että olet saanut ns. sydänkohtauksen vallan, mutta diagnoosi sanotaan toisin sanoin.

Ja mitä apua olet saanut, tutkimukset ainakin? Kyselee utelias rytmihäiriöinen - vaarattomat kammiolisälyönnit.

• Terve;-
        sydämeen kirjoitti:

ei mahdu kahta ämmää!
        Mutta mitä ne vieläkin jatkuvat rintakivut ovat? Millainen tohtori niitä tohtoroi? Vaikuttaa siltä, että olet saanut ns. sydänkohtauksen vallan, mutta diagnoosi sanotaan toisin sanoin.

Ja mitä apua olet saanut, tutkimukset ainakin? Kyselee utelias rytmihäiriöinen - vaarattomat kammiolisälyönnit.

Sydänfilmi eli EKG sekä verinäyte olivat ainoita toimenpiteitä joiden perusteella saatiin varmistus, ettei kyseessä ollut mitään muuta kuin vaaratonta rytmihäiriötä ja jonkinlaista rintakehään liittyvää kipu oireilua, ehdotettiin ns, niksauttajan luona käymistä. Kipeän tunnetta tuntuu vasemman rinnan alueella ja välillä se tuntuu kainalon alueella, mutta sydämen rytmihäiriöt ovat tyystin hävinneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1994
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1752
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1581
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1424
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1122
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      1063
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1043
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe