ihon kirvely ja poltto

miehhh

En tiedä nyt onko tämä neurologia oikea osasto ollenkaan mutten muutakaan keksinyt. Olen nuorehko mies ja jo monta kk kärsinyt näistä oireista:

-poltteleva, kirvelevä iho joka puolella kehoa, eniten reisissä ja käsivarsissa, välillä myös kasvoissa ja niskassa
-voimakkuus vaihtelee lievästä kiduttavaan
-pahimmillaan usein iltaisin
-elohiiriä, lihasnykäyksiä eri puolilla kehoa

Verikokeita on otettu iso liuta eikä missään tunnu olevan mitään häikkää.

Onko vastaavantyyppisistä oireista kärsiviä ja onko mistään löytynyt apua? Itse olen kokeillut sekä luontaistuotteita että särkylääkkeitä eikä apua ole löytynyt.

12

22834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omakohtaista kokemusta

      Elohiiriä ja lihasnykäyksiä on ainakin itselläni aiheuttanut pitkäaikainen univaje ja yleinen lihaskankeus ( = laiminlyödyt venyttelyt)

    • vika

      eli jos olen liikkeellä ei ihon poltetta tunnu´, mutta jos istun tai kun illalla menen nukkumaan paha tunne kuin auringo polttama alkaa tuntua ihossa. Myös päivällä. Olen sairastanut toista vuotta ja pahenee vaan...

      • miehhh

        Nyt vasta huomasin tän vastauksen. Miten vaiva sulla alkoi? Ootko mitään apua mistään saanut? Mä sain lähetteen neurologille ja saa nähä onko mitää apua.


    • maija-liisa

      minulla oli ihmeellistä kihelmöintiä jaloissa,käsissä ja kasvoissa,etenkin iltaisin.Myös jalkoihin ja käsiin tuli kuin kouristuksia.Lääkäri oli mielissään kun hän huomasi,että lisäkilpirauhasen parathormon(?) oli koholla ja se taas paljasti sen että veren kalsium on liian matalalla. Hän passitti keskussair,jossa todettiin että kalsium-taso oli alarajassa ja D-vitamiini-taso oli myös pielessä. D-vitamiini kun yhdessä lisäkilpirauhasen tuottaman kalsitoniinin kanssa säätelee kalsium-tasoa.Määräsivät vain kalkkitabletteja ja D-vitamiinia.Niiden saannista on pidettävä jatkuvasti huolta. Ihme ja kumma mutta kyllä niistä apua löytyi.

      • maija-liisa

        Ei lääkäri tietenkään ollut mielissään siitä että pth oli koholla, vaan siitä että hän tuli huomanneensa sen.Hän sanoi minulla olevan tetanian,joka johtui siitä että kalsium-taso oli liian matalalla ja lisäkilpirauhasen pth koholla.


    • rohs

      Oletko hajottanut energiansäästölampun? Raskasmetallia mahdollisesti katupölystä tai jonkin laitteen tai tuotteen sisältämiä pienhiukkasia. Ilmalämpöpumppu? Tee testi paperin, suurennuslasin ja kirkkaan otsalampun avulla. Kimaltelevat pienhiukkaset aiheuttavat hermostohäiriöitä ja kipua.

    • Aurinkoarmas

      Minulle oli yllätys, että kipu/ tai ssri-lääkkeen tai rauhoittavan käytön lopetuksen jälkeen saattaa ilmetä pistelyä, kuumotusta ja lihasnykäyksiä. Jouduin aloittamaan käytön uudelleen ja lopetusaikataulu on nyt noin puoli vuotta.

    • aalenn

      Minulla alkaa pistely eri puolilla ihoa, kun iho on lämmennyt lenkillä ollessa. Inhottava tunne, kun ei tiedä mistä seuraavaksi pistää. Oireet alkoivat runsas vuosi sitten. Mikä neuvoksi ? Pitääkö lopettaa koko liikunta ?

    • Hikadur

      Joo, kyllä pistelee polttaa kasvoissa eniten. Ymmällään, kilpirauhasen vajaatoiminta mulla. En tiedä mistä johtuu.

    • sfg

      jumala parantaa kaikki esim. pahalaatuinen kasvain muutuu yhtäkkiä hyvälaatuseksi on paljob eri kokemuksia ihmeistö

    • Anonyymi

      Sietämätöntäkirvelyäkortisooni.helpottaahetken.jatkunut3kuukautt

    • Anonyymi

      Samanlainen vaiva apua ei ole löytynyt sokeria itse epäilen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe