Mopsi, aurinkolasit????

elinoita*

Elikkäs kotona temmeltää 1,5 vuotias uros mopsi =) Kesä tulossa ja haluis että koirakin pääsis silloin kun mahdollista nauttimaan kunnolla.. Haluaisin jotenkin silmät suojata että saisi rauhassa ulkona leikkiä ja tutkia..

Onko kellään kokemusta koirien aurinkolaseista/ lippiksistä ja mopseista?? Sopiiko ne mopsille? Jos ei, niin muita vinkkejä miten suojtata mopsin silmiä??

Kiitämme vastauksista etukäteen =)

14

3500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

      ollut mitään laseja sun muita mopsilla.. tietysti hyvä vaihtoehtohan se on, mutta meijän tyttö ei tykkää jos jotain päähän laitetaan....päätä ei saa siis peitellä millään...

    • aSiantuntija

      Elikkäs voi hitsi kun kuulostaa tyhmältä aloittaa lause sanalla "elikkäs". Eihän sellasta sanaa suomenkielessä edes ole. Sana "eli" on eikä sitäkään kuulu laittaa lauseen alkuun.

      Elikkäs onkos äidinkieli ihan unohtunut...

      Sitten toinen asia. Elikkäs koiralle aurinkolasit, ootkohan nyt ihan tosissasi...
      Elikkäs kun sen verran hölmältä kuulostaa sekin!

      • elinoita*

        ELIKKÄS, mielestäni saan kirjoittaa keskustelu -palstoille ihan mitä itse haluan!! Tosi naurettavaa puuttua tuommoiseen, mikä ei edes liity aiheeseen!!!!

        Eikä todellakaan ole hölmöä hankkia koiralle aurinkolaseja! Mopsien silmiä tulee varoa todella paljon, koska ne ovat "suojaamattomat", haavoja tulee todella helposti.. Halusinkin kysellä onko kenenkään mopseilla aurinkolaseja, kokemuksia niistä tai muita vinkkejä niiden suojaamiseksi??
        Tässä linkki: http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=111

        Kiitos aiheeseen liittyvistä palautteista, mutta en tarvitse oikeinkirjoitus apua enää!!! Tällä palstalla on kyse kääpiökoirista, ei äidinkielestä! GET A LIFE!!!


      • elikkäs
        elinoita* kirjoitti:

        ELIKKÄS, mielestäni saan kirjoittaa keskustelu -palstoille ihan mitä itse haluan!! Tosi naurettavaa puuttua tuommoiseen, mikä ei edes liity aiheeseen!!!!

        Eikä todellakaan ole hölmöä hankkia koiralle aurinkolaseja! Mopsien silmiä tulee varoa todella paljon, koska ne ovat "suojaamattomat", haavoja tulee todella helposti.. Halusinkin kysellä onko kenenkään mopseilla aurinkolaseja, kokemuksia niistä tai muita vinkkejä niiden suojaamiseksi??
        Tässä linkki: http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=111

        Kiitos aiheeseen liittyvistä palautteista, mutta en tarvitse oikeinkirjoitus apua enää!!! Tällä palstalla on kyse kääpiökoirista, ei äidinkielestä! GET A LIFE!!!

        Elikkäs, äidinkieltä aloitetaan opettamaan jo alaluokilla läpi koko peruskoulun.

        Se että osaa kirjoittaa oikein kuuluu jo yleissivistykseen.
        Elikkäs, osaat ihan englantiakin, annoit näytteeksi kolme sanaa. Hyvä hyvä! Ehkä sitten et ole ihan koko ajan siellä koulussa nukkunut!!!

        Elikkäs, eipä tässä muuta. Niin ja se elämä jo on.
        Jotenkin tuntuu että sulla ei... Kuten ei paljoa muutakaan... heh...


      • ilman laseja
        elinoita* kirjoitti:

        ELIKKÄS, mielestäni saan kirjoittaa keskustelu -palstoille ihan mitä itse haluan!! Tosi naurettavaa puuttua tuommoiseen, mikä ei edes liity aiheeseen!!!!

        Eikä todellakaan ole hölmöä hankkia koiralle aurinkolaseja! Mopsien silmiä tulee varoa todella paljon, koska ne ovat "suojaamattomat", haavoja tulee todella helposti.. Halusinkin kysellä onko kenenkään mopseilla aurinkolaseja, kokemuksia niistä tai muita vinkkejä niiden suojaamiseksi??
        Tässä linkki: http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=111

        Kiitos aiheeseen liittyvistä palautteista, mutta en tarvitse oikeinkirjoitus apua enää!!! Tällä palstalla on kyse kääpiökoirista, ei äidinkielestä! GET A LIFE!!!

        Nuo lasit on siis mainoksen mukaan "coolit" koirilla. Älytön idea. Ei ole muuta kuin rahat pois hyväuskoisilta koiranomistajilta.

        Itse en laseja koirilleni laittaisi. Ensiksi, se olis shokki niille ja tekisivät varmaan kaikkensa että saisivat ne päästä pois.
        Toiseksi, tekevät koiran omistajan idiootin...

        En ole vielä kenenkään koiralla laseja nähnyt.

        Mutta, nämä vain minun mielipiteitä. Onhan mopsit kautta aikojen tulleet toimeen ilman laseja. Vaikkakin olet oikeassa että ulkonevat silmät ovat alttiit vaaroille. Mutta ehkä tämä näkökohta pitäisi ottaa huomioon jo silloin kun on rotua valitsemassa...


    • elinoita*

      Joo kiitos vaan kaikille vastanneille..

      Pointtihan oli että pystyykö niiden lasien avulla mopsin silmiä suojaamaan ja onko kenelläkään niistä kokemuksia? Tähän olisin niitä vastauksia kaivannut! Kuitenkin kesä edessä ja mökkeilemään menossa.

      Niin ja elämä jo on.. Luulis olevan muutakin kuin oikolukea muiden kirjoituksia.. "heh"

      • 10-vuotias mopsi

        ja olemme pärjänneet ihan normaalilla varovaisuudella. Pahimpiin pusikoihin emme ole päästäneet ja lapset on opetettu varomaan, ettei kovin leikkiautojen ym. kanssa törmäile.


      • näin on!
        10-vuotias mopsi kirjoitti:

        ja olemme pärjänneet ihan normaalilla varovaisuudella. Pahimpiin pusikoihin emme ole päästäneet ja lapset on opetettu varomaan, ettei kovin leikkiautojen ym. kanssa törmäile.

        Aivan näin, maalaisjärki voittaa näissäkin asioissa!!!

        Kyllähän ihmisille myydään vaikka mitä, kuten koirien aurinkolasejakin, bisnestähän se on ja toivovat että jotkut idiootit niitä myös ostavat.

        Mutta järki käteen!!! Mopsi on ihana rotu ja tulee toimeen ilman mitään laseja. Jos pitää koiran kanssa risukoissa ja metsissä juoksennella niin silloin pitänee valita joku toinen rotu!!!


    • tai säälittää oikeemmin.

      Elikkäs, olisin kyllä sitä mieltä että ei koirat aurinkolaseja tartte.
      Onhan se nyt hankalaa käytännössäkin, no onhan se varmaan hienon näköstä mutta vielä enemmän huvittavan.
      Ei siis mitään järkee.

    • elinoita*

      En ollut niitä aurinkolaseja ulkonäon vuoksi hankkimassa.. En todellakaan pidä niitä hienon näköisinä!

      Netissä surffaillessani huomasin, että tuollaisiakin on olemassa ja päätin sitten niistä täällä kysellä.. Ajattelin sitten, että olisiko tuossa ratkaisu noiden silmien suojaamiseen..

      Rodun valinnasta on ihan turha alkaa sanomaan, kun ettehän te täällä tiedä miten olen rakkaan tuhisijani saanut! Se on sitten tarina erikseen..

      Kiitoksia vastauksista edelleen (niistä muutamasta asiallisesta) =) Ei olla laseja hankkimassa.

      • pöhkö

        Hei te kaikki jotka pidätte koiran omistajaa idioottina kun laittaa koiralle aurinkolasit. Ette varmaan voi kuvitella, että koirallakin voi olla silmäsairaus, jonka esim. kirkas auringonvalo tai voimakas tuuli voi laukaista. Mielummin suojaan pienen rakkaan lemmikkini silmät aurinkolaseilla ja olen idiootti jos se estää silmäsairautta puhkeamasta.


    • WiisQ

      Tähän vanhaan viestiketjuun pakko lisätä että itse olen juurikin hommaamassa mopsilleni aurinkolaseja kylläkin kirkkailla linsseillä koska suojalaseina aion niitä käyttää.. Mopsin hommatessani ajattelin ensin että ne ovat turhat ja että kyllä koira nyt sen verran osaa katsoa mihin nokkansa työntää,väärin meni,nyt on vasta 5ja puol kk vanhalla tytölläni jo ensimmäinen haava silmässä, mikä carneo corneo ymsyms olikaan??? Silmä kipeä turvonnu ja rähmii.. Koira siis kärsii siitä kivusta!! JA MEILLÄ EI MIKÄÄN VAROVAISUUS AUTA KUN TUO ON NIIN MAHDOTON MENEMÄÄN!!! että kyllä olen nyt sen kannalla että jos satun lähteä metsään neidin kanssa lenkille tai neidin leikkiessä anoppini/äitini koirien kanssa,laitan kyllä suojalasit päähän.. säästää koiran kärsimyksiltä..
      -.-

    • Doggles

      Meillä todettiin koiralla plasmoma silmissä, ja eläinlääkärin mukaan kirkas auringon paiste vain pahentaa tilannetta. Suositus oli pysyvän lääkityksen lisäksi, että joko välttää kirkkaalla auringonpaisteella ulkoilua tai hommaa aurinkolasit. Ei siinä mitään noloa ole.
      zooplussasta näyttäisi saavan UV-säteiltä suojaavia laseja.

      Äidinkielen opettajalle: Kirjoitin minkä kirjoitin.

    • juurikin

      Elikkäs aapee, muista ostaa hänelle myös koirien tuoli niin hän voi nauttia istumisesta kunnolla. Sellainen jonka voit ottaa mukaan lenkille, niin hän voi laittaa tuolin johonkin kivaan paikkaan ja vaikka lukea lehteä aurinkolaseissaan. Elikkäs sellainen idea. Myös päivänvarjo ja sateenvarjo kannattaa aina ottaa mukaan lenkille, kelit kun vaihtuvat niin nopeasti nykyään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe