Blue1:n sivut ovat mielestäni informaatioltaan (ainakin minun tarpeisiini) hyvin yhtä tyhjän kanssa, joten käännyn tämän palstan puoleen.
Tarkoituksena olisi lentää ihan Suomen sisällä, Vaasasta Helsinkiin. Kelpaako tälle matkalle pelkkä ajokortti henkilöllisyystodistuksesta? Blue1:n sivuilla asiasta sanotaan ei yhtään mitään, Finncomm Airlinesin sivuilla taas on hyvinkin selkeät ohjeet, mutta eri lentoyhtiöiden käytännöt voivat poiketa toisistaan. Muissa lähteissä taas sanotaan, ettei ajokortti ole virallinen henkilöllisyystodistus, koska sillä ei pysty todistamaan kansallisuutta. Tuntuisi kovin turhalta ottaa passi mukaan, joten kelpaako se ajokortti?
Matkustusasiakirjat
3
1299
Vastaukset
- Nimetön
Ei kyllä mulle mene perille ettei muka löytyisi heidän sivuiltaan. Ihan selkeästi sanotaan, että:
"Kaikkien matkustajien tulee esittää EU-hyväksymä, voimassa oleva, kuvallinen henkilöllisyystodistus jokaisen lennon lähtöselvityksessä. Huomaa, että joihinkin kansainvälisiin kohteisiin matkustettaessa vaaditaan voimassa oleva passi. "
Vähän viitseliäisyyttä peliin, please!- sisäisillä lennoilla
riittää ajokortti tai kuvallinen henk. kortti. Passia ei tarvita.
- epäselvästi
Äärimmäisen epäselvästi sanottu. Käytännössähän myös Pohjoismaiden lennoilla riittää ajokortti, vaikka tosta tekstistä ei kyllä saa sitä käsitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815