Koirani anaalirauhaset tyhjenevät minusta liian usein, lähes joka päivä ja joskus parikin kertaa päivässä. Ei kuulosta minusta normaalilta. Pitäisikö kääntyä jo eläinlääkärin puoleen?? Haju on aika karmea. Koira on leikattu uros, vaikuttaakohan se asiaan?
Koiran haisee pahalle
7
784
Vastaukset
- sudenkorento75
anaalirauhaset tyhjentyvätkin ettei niitä tulehduksia synny. Tukkiutuneet anaalirauhasethan joudutaan tyhjentämään ja silloinhan haju on kaamea. Voisikohan vika olla esim. esinahantulehduksessa? Siitäkin syntyy aika epämiellyttävä pistävä haju. (Nuoleeko koira vehkeitänsä usein?)
Vääränlainen ruoka jos kakkiessa ei tyhjene. Sitä se teollisuusmuonanappula teettää... raakaa lihaa, lihaisia luita jne. syödessä tulee sellainen uloste joka tyhjentää rauhaset. Siirryttiin 50% luonnonmukaiseen ruokaan josta suurin osa lihaisia luita ja kyllä tyjenee!
- tähän väliin
**** kirjoitti:
Vääränlainen ruoka jos kakkiessa ei tyhjene. Sitä se teollisuusmuonanappula teettää... raakaa lihaa, lihaisia luita jne. syödessä tulee sellainen uloste joka tyhjentää rauhaset. Siirryttiin 50% luonnonmukaiseen ruokaan josta suurin osa lihaisia luita ja kyllä tyjenee!
puhuit luonnonmukaisesta koiranruuasta. onko NATURAL MENU-koiranruoka sellaista. nimensä mukaan ainakin, ja tuoteselosteen mukaan on 70 prosenttia lihaa.
- Saku*3
tähän väliin kirjoitti:
puhuit luonnonmukaisesta koiranruuasta. onko NATURAL MENU-koiranruoka sellaista. nimensä mukaan ainakin, ja tuoteselosteen mukaan on 70 prosenttia lihaa.
Kaikki mitkä ostetaan säkissä ja nappulana ei ole luonnonmukaista.
Ihan oikeesti villikoirat söivät jätteitä ja ihmisten ulosteita....ne vaeltelivat ihmisleirien lähellä ja kyttäsivät tähteitämme.
Nooh..mut jos nyt ei ihan tuolta kantilta katota niin koirahan on petoeläin, lihansyöjä(tai no sekasyöjä jos tarkoja ollaan), senhän sanoo jo kun kurkkaa hieman sinne suukkiin.
Ja sitten on erilaisia tapoja ruokkia koira luonnonmukaisesti.
Toisilla ravintoon kuuluu luita, lihaa,sisäelimiä,jne. ja kasviksia/hedelmiä/marjoja.
Toisilla puuroja, kasviksia/hedelmiä/marjoja ja lihaa, sisäelimiä jne.
toiset käyttävät maitotuotteita toiset eivät jne.
Ja toisilla suurin osa ruuasta koostuu lihaisista luista toisilla ei.
Itse olen sitä mieltä et kunhan koira saa edes sitä raakaa lihaa päivittäin vaikka nappulan lisänä ollaan jo paremmilla vesillä :) ja viellä paremmilla ollaan jos koira saa päivittän nakerrella oikeita luita.
Itse vaihdoin koirani luonnonmukaisempaan ruokintaan kun tuntui ettei sitten mikään naksumerkki sopinut koirilleni, hilsettä, pahan hajuinen hengitys, töhnäkorvat, rapsuteluja, pieruja, turvotusta jne.
Sitten aloin pikkuhiljaa lukemaan tietoa Barffista ja luonnonmukaisesta ruokinnasta ja aloin siirtää koiriani siihen ja nyt jo jonkin aikaa on molemmat rekut vetäneet suuhunsa lihaa, kalaa, kalkkunaa, kanaa, sisäelimiä, luita, kasvis/marja/hedelmäsosetta ja puuroja...
Ja muutoksen näkee kuka tahansa ;) - *****
tähän väliin kirjoitti:
Koiran suolisto ei toimi jos sinne tungetaan rutikuivaa teollisuusmuonaa. barf ja neu ovat ruokia/ruokintatapoja joilla peräpää toimii eikä henki haise millenkään jne. eikä koira yleensä allergisoidu.
Laskin juuri meidän ruokintakulut, halvemmaksi tulee kuin teollisuusnappula. Lihaisia luita kuten kalkkunankauloja saa täällä 1,70/kg. Kananmunia saadaan ilmaiseksi, samoin monia vihanneksia... kaupasta ylijäämää ;)
- pompompom
jos ne koirulin anaalit on täynnä niin ne niinku 'valuu yli' kokoajan ja koira haiskahtelee jopa useamman kerran päivässä eli nyt ne pitäis saada tyhjäksi. joko itse tyhjentäen tai eläinlääkärillä... eli tavallaan ne ei oo tulehtuneet (vielä?) mutta ne ovat täynnä ja ylimääräinen tavara tulee pihalle...
- nel-lie
Luulen kanssa, että rauhaset eivät tyhjenny koskaan kunnolla, vaan eritettä tulee tipoittain pitkin päivää. Me ollaan tämän vaivan takia käyty muutamia kertoja el.lääkärillä, joka on sitten tyhjentänyt rauhaset, ja antanut antibiootti- ja kortisonikuurit.
Vois itekkin puristaa ajoittain rauhaset tyhjäks, mutta en ole vielä onnistunut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2544659Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii783105- 472483
- 281873
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 851497
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894