Miksi sivupohjien tekeminen suositellaan kokoon 600x800? Näkyykö sivusto jokaisella koneella (näytön koosta riippumatta) sitten ilman rullaamista/skrollaamista? Vai mitä ihmettä?
Näyttöresoluutio 600x800
3
422
Vastaukset
- cooder '82
Jotkut käyttävät yhä näyttöä, jonka resoluutio on 800x600. Siten yli 800px leveät sivut eivät näillä näytöillä mahdu kokonaan näytölle.
Kaikkein parasta on kuitenkin tehdä sivut, jotka skaalautuvat resoluution mukaan - itse asiassa web toimii oletuksena niin, ellei sivuntekijä pakota sivuja kiinteään leveyteen.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että 800x600 on aika harvinainen resoluutio, joten sen tukeminen ei ole ihan välttämätöntä. Pieni sivuvieritys ei myöskään ole kovin paha ongelma. Mutta jos vain mahdollista, kannattaa tehdä skaalautuvat sivut. - tuossa aikaisemmin
tuo cooderi totesi on tuo 800x600:een koodaus
vähän sellaista "varman päälle" tekemistä.
Itse olen siirtämässä uusia sivupohjiani paraikaa
perustarkkuuteen 1024x768.
Se taitaa olla tällä hetkellä mm. firmoissa
yleisin, niissä laajakaistanäyttökin taitaa olla
vielä harvinainen. Jos jokin tietolähde suosittelee tuollaista, hanki parempaa luettavaa.
Oikein tehty sivu toimii millä resoluutiolla tahansa, alkaen nollasta. Tee ensin sivusi vaikka niin, että sokeakin voi käyttää niitä, ja mieti sitten, miten näkeville voi lisätä jotain lisätyyliä. On muuten oikeasti ihan hyvä lähestymistapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 60844
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111793- 48677
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla225660- 46589
- 57560
- 76533
- 22526
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k91520Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37500