Minulla on ollut jo pitkään kova vatsa. Välillä on helpottanut, mutta ei sinänsä koskaan lähtenyt. Auttaisiko tähän ulostuslääke? Olen kokeillut pellavansiemeniä, mutta ulosteessa ei tule sitten muutakaan ulos ja vatsa on jälleen turvoksissa, koska en "puhdistu". On myös vaikea yrittää saada mitään ulos. Kovan vatsan takia on tullut haavoja alapäähän, joihin sitten kirvelee virtsatessa ja ulostaessakin (tai sen yrittäessä). Olen myös alkanut saamaan pahoja oireita. Eräänä iltana en pystynyt nousemaan kunnolla tuolista, alhaalle koski oudosti. Samalla tavalla kuin pienenä minulla oli ollut kova vatsa, jonka kipu oli hirvittävä. En pystynyt kunnolla liikkumaan, vaikka tuntui, että olisin voinut ulostaa, en pystynyt. Koski niin kovasti "putkeen". Sitten puolen tunnin päästä olo helpotti ja elin taas normaalisti. Auttaisiko ulostuslääke? Pienenä sain jonkinlaisen peräpuikon ja se auttoi heti. En tahtoisi peräpuikkoa enää. Mutta jos ulostuslääke auttaa, saako sitä alaikäinen? Äitini ei suostu ostamaan sitä, koska luulee minun yrittävän laihduttaa sillä! Enkä todellakaan tahtoisi jutella äitini kanssa ulostusongelmistani, kun olen lähes täysi-ikäinen.
Kova vatsa
8
11688
Vastaukset
- NuorNainen_-_
Luin ummetuksesta ja kovasta vatsasta. Huomasin, että ummetukseni syy on stressi ja paahtoleipä. Syön paahtoleipää joka arkipäivä. Aamulla en saa muuta alas vatsaani, muuten alkaa oksettamaan. Mutta nyt tiedän, että paahtoleipä tulisi korvata vaikkapa ruisleivällä. Pitääkö se muuten nälän paremmin poissa? Syön 6 paahtoleipää aamulla, se ei silti riitä pitämään nälkää poissa muuta kuin noin kolme ja puoli tuntia, mikä ei riitä, sillä saan ruokaa vasta 5 tunnin päästä syötyäni aamiaisen.
Minkälaista ruokavaliota suosittelisitte? Olen myös laktoosi-intolerantikko, joten pistäkää se huomioonne. Erityisesti tahtoisin kuulla hyviä aamiaisvaihtoehtoja. Tärkeää olisi, että nälkä ei yllättäisi. - dr Quack
Kokeile Duphalac -kuuria. Apteekista ilman reseptiä. Aamiaiseksi kaurapuuroa mustikkasopan kera (helppoa: lautaselle 1 desi kaurahiutaleita ja 2 desiä vettä. Kahdeksi minuutiksi mikroon.)
Voit myös kokeilla Vi-Siblin -kuituja.Niitäkin apteekista.
Ne peräpuikot ovat varmaankin ollet jotain pukamiin tarkoitettuja valmisteita, joita saa edelleen apteekista. Kannattaa yrittää niilläkin. - samaan vaivaan
Mulla on ollut aikaisemmin just samoja ongelmia, mutta ne hävisi pikkuhiljaa, kun aloin syödä enemmän nestepitoisia vihanneksia ym. Välillä syön vaikka purkin ananasta tai puolikkaan kurkun, melonia ja juon tarpeeksi, ehkä pari litraa vettä päivässä. Syön pääruokana mieluimmin ruokaisia jättisalaatteja, joissa on paljon aineksia. Samoin kannattaa syödä tarpeeksi usein, niin suolistolla on enemmän tekemistä, eikä se lamaannu.
- ei enää ummetusta
Mene hyvä ihminen suolihuuhteluun.Itse olin kärsinyt ummetuksesta koko ikäni kunnes sattumalta jouduin esittelyyn suolihuuhtelusta.Jotenkin vaan tuntui, että se on niin vastenmielistä, mutta eipä ollut.
neljä kuukautta on kulunut suolihuuhtelusta, enkä ole tarvinnut kärsiä ummetuksesta sen koommin. Ennen meni viikko ja enemmänkin ulostuksen välillä, nyt kaksi kertaa päivässä.
Koko tapahtuma oli erittäin miellyttävä ja kivuton. - vanhempi nainen
Kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon eli hedelmiä, vihanneksia ja täysjyvää lisää. Vaihda vaalea leipä ruisleipään ja makaronit ja riisit täysjyvään myös. Ja muista juoda päivän aikana vettä reilusti (pari litraa). Jos näistä ei apua niin luontaistuotekaupasta kannattaa kysellä lisäkuitutuotteita. Noista ulostuslääkkeistä en tiedä.... Itse aloitan aamun kahdella vesilasillisella (huoneenlämpöistä) ja kaurapuurolla mehukeiton kanssa, välipalana hedelmiä, ruoan kanssa aina salaattia tai muita vihanneksia, joka päivä liikuntaa ja sokerit mahd. vähäiseksi niin hyvin toimii.
- Jenni__85
Olen itsekin kärsinyt ummetuksesta jo useita vuosia. Vähintään kerran kuukaudessa ummetus häiritsee elämääni ja oloani. Vatsaa särkee ja paisun kuin ilmapallo. Pitkään kokeilin erilaisia tuotteita niin apteekista kuin luontaistuotekaupoistakin. Myös luumut jne. tuli kokeiltua, mutta mikään ei oikein toiminut kunnolla.
Pitkien kärsimysten jälkeen vahingossa keksin (keksimme kihlattuni kanssa) keinon miten ummetuksesta pääsee nopeasti. Kihlattuni oli jo pitkään haikaillut anaaliseksin perään ja eräänä kauniina päivänä halusin yllättää hänet ja päästää hänet takapuoleeni. Se touhu vain jotenkin poisti ummetuksen. Osittain tämä johtui varmaankin siitä, kun ilmaa kehittyi hieman suolistoon aktin aikana ja siemennesteen "voitelevasta" vaikutuksesta.
Kihlatullani on melko kookas (pituus 23cm ja ympärysmitta 18cm),joten on mahdollista, että pienemmällä lopputulos ei ole samanlainen. Tällä koolla saa siemennesteet riittävän syvälle ja avaa riittävästi paikat. Tätä keinoa olen käyttänyt siitä lähtien ummetukseni poistoon :) Tällä niksillä on useita hyviä puolia: ummetus lähtee ja molemmat osapuolet nauttivat (olen alkanut itsekin nauttimaan anaaliaktista). - onpas huono troll
Jenni__85 kirjoitti:
Olen itsekin kärsinyt ummetuksesta jo useita vuosia. Vähintään kerran kuukaudessa ummetus häiritsee elämääni ja oloani. Vatsaa särkee ja paisun kuin ilmapallo. Pitkään kokeilin erilaisia tuotteita niin apteekista kuin luontaistuotekaupoistakin. Myös luumut jne. tuli kokeiltua, mutta mikään ei oikein toiminut kunnolla.
Pitkien kärsimysten jälkeen vahingossa keksin (keksimme kihlattuni kanssa) keinon miten ummetuksesta pääsee nopeasti. Kihlattuni oli jo pitkään haikaillut anaaliseksin perään ja eräänä kauniina päivänä halusin yllättää hänet ja päästää hänet takapuoleeni. Se touhu vain jotenkin poisti ummetuksen. Osittain tämä johtui varmaankin siitä, kun ilmaa kehittyi hieman suolistoon aktin aikana ja siemennesteen "voitelevasta" vaikutuksesta.
Kihlatullani on melko kookas (pituus 23cm ja ympärysmitta 18cm),joten on mahdollista, että pienemmällä lopputulos ei ole samanlainen. Tällä koolla saa siemennesteet riittävän syvälle ja avaa riittävästi paikat. Tätä keinoa olen käyttänyt siitä lähtien ummetukseni poistoon :) Tällä niksillä on useita hyviä puolia: ummetus lähtee ja molemmat osapuolet nauttivat (olen alkanut itsekin nauttimaan anaaliaktista).rölli
- omppu
kärsin ensimmäisen lapseni syntymästä lähtien erittäin vaikeasta ummetuksesta. vain suolihuuhtelu pelasti minut elämälle. sen voi tehdä itse apteekista saatavalla suolihuuhtelupussilla eikä ole mitenkään vaikeaa. sain idean siitä kun olin tehnyt huuhteluita aikaisemmin paaston aikana.
se miten saat suolentoiminnan miellyttäväksi jatkossa on toinen juttu. mutta siihenkin on kaksi keinoa mitkä varmasti tehoaa. kokeile vaikka ekaksi vauvan luumusosetta. sitä mihin ei ole lisätty sokeria. joka aamu ensimmäisenä yksi purkki sitä ja kaksi lasia vettä päälle. erittäin hyvää! toinen keino mikä auttaa pitkään jatkuvassa vaivassa on luontaistuotekaupasta saatava maa-artisokkajauhe mitä laitetaan mehuun tai ruokaan joka päivä ja mitä pahempi vaiva niin sitä useammin. sen mausta ei kaikki tykkää mut minusta se ei ollut pahaa. erttäin tehokas keino ja terveellinen. lisäksi se korjaa suolen bakteerikantaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642