Pahoinvointi ja kaksosraskaus

aiemminkin ehkä

kysyttyä,mutta kaksosia odottaessa onko oireet jotenkin voimakkaampia kuin yhtä odottaessa?

Itsellä vasta viikkoja 4 menossa ja olo on pitkin päivää ihan hurja.Oksettaa ihan millon vaan ja mistä syystä tahansa. Maha muutenkin tosi turpea ja pissattaa ihan yhtenään ja paljon.

Oviksen aikaan tunsin kummallakin puolella parina päivänä pistämistä ja mulla siis kasvateltiin munasoluja puregonilla ja irroitettiin pregnylillä.

Mahdollisuushan on siis et kyseessä voikin olla kaksosraskaus...

6

8655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saskis

      Itsellä ainakin oli todella hurjat pahoinvoinnit esikoisen odotukseen verrattuna. Arvasin jo rv6-7 paikkeilla, että taitaa kaksi olla tulossa ja puhuin miehellekkin asiasta. Sitten päätettiin ettei kestetä jännitystä vaan mennään jo aikaisemmin ultraan ja kaksosethan siellä 8 5 näkyi köllimässä. :) Pahoinvoinnin lisäksi tunsin kohdun kovana vatsallaan maatessa ihankuin olisi ollut pieni tyyny alavatsan alla joka kieli, että kohtu kasvaa kovaa vauhtia. Toki ei näistä varma voi olla ennen ultraa. Jos kovasti jännittää niin kannattaa käydä tarkistamassa muutaman viikon päästä. Onnea odotukseen joka tapauksessa!

    • Tilhi

      Olet siis jo plussannut? Onnea :)

      Itse olen samantyylisessä tilanteessa: clomeilla kasvatettiin kaksi munasolua ja ne irrotettiin myös. Menkat eivät alkaneet enkä ole tehnyt testiä. Kp 25 mulla tuli aikas iso "veriklöntti" mistä olin ihan järkyttynyt. Muuta vuotoa ei ole ollut, eikä kipuja. Mietin olisiko ollut mahdollista että molemmat hedelmöittyivät ja toinen tulikin ulos.... :((

      Mua etoo hieman joskus, viluttaa, näppyjä nännien ympärillä ja niitä aristaa, pissattaa, väsyttää...

    • Tupla äitiii

      Kaksosia odottaessa tarvitse olla mitenkään "tupla oireita" pahoinvointia tms. Itselläni ei ollut minkäänlaista pahoinvointia kaksosia odottaessa. Maha saattaapi sen sijaan kaksosodottajalla alkaa jo näkyä aika varhaisessakin vaiheessa. Mutta.. tuskin kahta samanlaista kaksosraskautta onkaan. Onnea odotukseen

    • aloittaja

      ei välttämättä tarvitse olla niin paha olo sen enempää kuin yhtäkään ootellessa =)

      Juu plussaa olen tehnyt ja viikolla 8 on ultra.
      Jos menkkojen mukaan lasketaan niin olen jo viikolla 7,mutta laskin ihan todellisten viikkojen mukaan hedelmöityksestä.

      Kiitos vastanneille.

    • Yhtä odottava

      olin ihan varma, että kahta tässä odotellaan kun vointi on niin kamala ja kohtu venynyt hirviästi. Lekuri sanoi, että kohdun koko rv 8 vastasi kokoa rv 11, mutta yksi vaan on. Olen uudelleensynnyttäjä kolmatta lasta. Ja sairaslomalla pahoinvoinnin takia. kaikki vaivat kuten sinulla.

    • emokas

      Ei mitään viitteitä että olis kaksoset olleet tulossa.Vain liikkeet kun aloin tuntemaan,viikolla 14 siitä epäilin että siellä täytyy olla useampi.
      Siitä ultraan jotta sain mielenrauhan ja kaksihan siellä oli!!!

      Maha alkoi näkymään viikolla 20.

      Tuli tyttö ja poika.
      Seuraava raskaus olikin tyttöraskaus ja oksensin ihan hulluna ekat 16 viikkoa.
      Pojista en ole ökännyt.Kaksosodotuksen tuo poika kait tasapainotti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe