Lehdenjakajan hommat

misukisu34

Onko kellään tietoa,että saako mainosten jakamishommasta vain kuukaudessa palkkaa n.39e,josta on vähennetty jo nuo verot yms.?
Kyllä kai siinä jokin peruspalkkakin on?
Ei kai kukaan haluaisi tehdä jakajan hommia 39e:n palkalla?

5

1872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samir

Tuskin se ihan noin vähän on. Itse jaoin pari kertaa erästä ilmaisjakelulehteä ja siinä palkka määräytyi lehtien ja mainosten määrän perusteella. Jokaisesta lehdestä ja sen välissä olevista mainoksista sai jonkun tietyn verran rahaa.

Tuo 39e voisi kuulostaa juuri tuolta peruspalkalta, jonka lisäksi saa rahaa jaetuista lehdistä. Riippuu tietenkin varmaan firmasta. Kannattaa ehkä kysyä suoraan sieltä.

Se on kuitenkin tosiasia, että suhteessa työmäärään, palkka on aivan naurettavan pieni. Ei lehtiä jakamalla rikastumaan pääse.

• olla

Itse kun jaoin mainoksia yhden kesän (oikean työn ohella, jolloin verottaja vei palkasta suuren osan), jäi parhaanakin kuukautena käteen alle 30 euroa. Työtä oli tosin vain kerran viikossa, ja pieni jakopiiri, mutta se palkka koostui kuitenkin vain niistä jaetuista mainoksista.

Kannattaa ennemmin harkita sanomalehtien jakelua tai postin varhaisjakelua, joista saa oikean tuntipalkan mahdollisine yölisineen.

• Misukisu

Mikä on Postin varhaisjakelu? Ja palkka?

• edellinen
        Misukisu kirjoitti:

Silloin kun itse olin postin varhaisjakelussa, jaoin aamuisin pari tuntia lähinnä Helsingin Sanomia (ei siis Helsingissä, jossa se varmaan jaetaan jo yöllä?). Tuntipalkka jotain 6-7 euroa lisiä.

• Lehtimies76
        Misukisu kirjoitti:

Lehtien varhaisjakelussa pääkaupunkiseudulla n. 7,5 euroa on aloittelijan "tuntipalkka" yölisä 30% tulee automaattisesti päälle eli n. 10€/h.
        Aloittelija saa normaalisti 3-4 tunnin paketin, jonka jakamiseen aluksi meneekin sen verran, ja josta 26 työpäivän kuukausivauhdilla tienaa jopa tonnin/brutto.
        Kuka siis viitsii 6 kertaa viikossa nousta puoliltaöin ja nukkua muulloin kuin työajan, joskus silloinkin, kokeilkoot ihmeessä ja kirotkoot. Itse oon kokeillut ja kironnut 10 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      493
      1869
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      380
      1576
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1368
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1357
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      113
      962
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      929
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      916
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      771
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      763
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      10
      751
    Aihe