Lehdenjakajan hommat

misukisu34

Onko kellään tietoa,että saako mainosten jakamishommasta vain kuukaudessa palkkaa n.39e,josta on vähennetty jo nuo verot yms.?
Kyllä kai siinä jokin peruspalkkakin on?
Ei kai kukaan haluaisi tehdä jakajan hommia 39e:n palkalla?

5

1819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samir

      Tuskin se ihan noin vähän on. Itse jaoin pari kertaa erästä ilmaisjakelulehteä ja siinä palkka määräytyi lehtien ja mainosten määrän perusteella. Jokaisesta lehdestä ja sen välissä olevista mainoksista sai jonkun tietyn verran rahaa.

      Tuo 39e voisi kuulostaa juuri tuolta peruspalkalta, jonka lisäksi saa rahaa jaetuista lehdistä. Riippuu tietenkin varmaan firmasta. Kannattaa ehkä kysyä suoraan sieltä.

      Se on kuitenkin tosiasia, että suhteessa työmäärään, palkka on aivan naurettavan pieni. Ei lehtiä jakamalla rikastumaan pääse.

    • olla

      Itse kun jaoin mainoksia yhden kesän (oikean työn ohella, jolloin verottaja vei palkasta suuren osan), jäi parhaanakin kuukautena käteen alle 30 euroa. Työtä oli tosin vain kerran viikossa, ja pieni jakopiiri, mutta se palkka koostui kuitenkin vain niistä jaetuista mainoksista.

      Kannattaa ennemmin harkita sanomalehtien jakelua tai postin varhaisjakelua, joista saa oikean tuntipalkan mahdollisine yölisineen.

      • Misukisu

        Mikä on Postin varhaisjakelu? Ja palkka?


      • edellinen
        Misukisu kirjoitti:

        Mikä on Postin varhaisjakelu? Ja palkka?

        Silloin kun itse olin postin varhaisjakelussa, jaoin aamuisin pari tuntia lähinnä Helsingin Sanomia (ei siis Helsingissä, jossa se varmaan jaetaan jo yöllä?). Tuntipalkka jotain 6-7 euroa lisiä.


      • Lehtimies76
        Misukisu kirjoitti:

        Mikä on Postin varhaisjakelu? Ja palkka?

        Lehtien varhaisjakelussa pääkaupunkiseudulla n. 7,5 euroa on aloittelijan "tuntipalkka" yölisä 30% tulee automaattisesti päälle eli n. 10€/h.
        Aloittelija saa normaalisti 3-4 tunnin paketin, jonka jakamiseen aluksi meneekin sen verran, ja josta 26 työpäivän kuukausivauhdilla tienaa jopa tonnin/brutto.
        Kuka siis viitsii 6 kertaa viikossa nousta puoliltaöin ja nukkua muulloin kuin työajan, joskus silloinkin, kokeilkoot ihmeessä ja kirotkoot. Itse oon kokeillut ja kironnut 10 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      296
      3058
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      217
      1930
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1251
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1188
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      144
      847
    Aihe