Korkeutta potkuihin..?

Jumittaa niin perkeleesti

Terve,
elikkä mä harrastan jujutsua, ja ongelmana on ku yritän tehdä sivupotkua tai kiertopotkua vähänkin toisen reittä korkeammalle, ni mun tossa lonkkaluun alla, kankun korkeudella tuntuu kipua. Oon yrittäny jotain venytyksiä ja liikkeitä tehä, suurin osa tuntuu just siinä ongelmakohdassa, mutta ei silti tunnu paljoa auttavan. Eli tarttisin jotain venytyksiä/liikkeitä joilla saisin tuon kyseisen kohdan vähän aukeamaan, ja jos joku pystyisi kertomaan että mikä tämän kyseisen kohdan nimi on joka mulla jumittaa.

8

2461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkistoinen..

      Elikkäs kuullostaa siltä että sulla on heikot "sisemmät" pakaralihakset l. lonkanaukikiertäjät. Todennäköisesti myös sulla on kireä reiden ulkoreunaa pitkin kulkeva faskias-kalvo.

      Yleensä potkuissa venytellään levittämällä jalkoja sivuille niin perkeleesti eri asennoissa. Tämä ei kuitenkaan auta vaivaasi parhaiten.

      Voisit vaikka venytellä siten, että makaat selällään, laitat vyön kulkemaan päkiän yli ja kohotat toisen jalan niin suoraksi ja korkealle kuin se menee. Pidä kokoajan kuitenkin lantio kiinni lattiassa. Voit kontrolloida venytystä vetämällä käsillä vyötä. Kun olet venyttänyt takareittä näin ensin vähän aikaa, kallista jalkaa sisäkiertoon, ei venytettävän jalan yli. Tällöin saat venytyksen hyvin faskias-kalvoon.

      Salilla voisit lisätä treeneihisi reidensisentäjän harjoittelua pitkillä sarjoilla ja pienillä painoilla. Tämä siis normaalin venyttelyn lisäksi.

      • Jumittaa

        Kiitos valistavasta vastauksesta, mutta tuo venytys jäi vähän vaivaamaan.

        Siis laittaisin vyön kulkemaan jalkapohjan ali, nostaisin jalan selälläni makaessani vyön avulla suoraksi ilmaan ja venyttäisin, sitten kallistaisin jos venytettävä jalka on oikea jalka niin kallistaisin sitä vasemmalle maassa olevan jalan yli, vieläkin suorana pitäen?

        PS. Mikä harjoittaa reidensisentäjiä? :D


      • putkistoinen..
        Jumittaa kirjoitti:

        Kiitos valistavasta vastauksesta, mutta tuo venytys jäi vähän vaivaamaan.

        Siis laittaisin vyön kulkemaan jalkapohjan ali, nostaisin jalan selälläni makaessani vyön avulla suoraksi ilmaan ja venyttäisin, sitten kallistaisin jos venytettävä jalka on oikea jalka niin kallistaisin sitä vasemmalle maassa olevan jalan yli, vieläkin suorana pitäen?

        PS. Mikä harjoittaa reidensisentäjiä? :D

        Juuri niin kuin kuvasit. Venytettävän jalan ei tarvitse mennä kovinkaan alas että tunnet venytyksen. sellainen 5-15 astetta riittää. Vyötä parempi on pilates-kuminauha. Kun venyttelet keskity lantioon. Jos haluat venytyksen tunnetta lisää mieluummin vie häntäluuta kohti lattiaa, kuin kallista jalkaa lisää (ts. notkistat selkää).

        Reisiä voit treenata joko salilla sellaisissa istuttavissa laitteissa missä haaraistunnasta viedään jalkoja yhteen. Jos haluat treenata kotikonstein niin ns. "koiran kusettamis" -liikket toimivat.

        Hyvä treeni on myös että teet normaaleja vatsarutistuksia jalat ilmassa 90 asteen kulmassa. Kun laitat esim. fudis/koris- tai pienen jumppapallon polvien väliin ja puristat koko harjoituksen ajan palloa kevyesti. Näin treenaat syviävatsalihaksia, sisempää pakaralihasta, pitkittäisiä ulompia vatsalihaksia ja reiden lähentäjiä.

        "great exercise, great workout" sanoisi tähän Chuck "Tsukki" Norris!


    • vaikka

      tikapuilta tai tuolilta niin saat korkeutta potkuihin...ei haittaa vaikka olis kuinka jäykkä:)

    • karate

      Kyse ei ehkä ole notkeuden puutteesta, vaan jalkaa potkussa kannattelevien lihasten voimasta. Moni yrittää saada potkuihin korkeutta venyttelyllä, kuitenkin venytellessä usein huomataan että notkeus sinänsä riittää. Ota tarvittaessa tukea jostain ja kannattele jalkaa polvi ilmassa lantion korkeudella sellaisessa asennossa, josta lähtisi potkun viimeinen vaihe. Tee toistoja niin paljon kuin pystyt. Älä siis laske jalkaa välillä maahan. Pienet jalkaa kannattelevat lihakset vahvistuvat ja pystyt ennenpitkää potkaisemaan korkeammalle.

      • ainasamamies

        ...polvesta vaan ojennellaan ja lantio avataan. Ts. kiertopotkun viimeistä vaihetta tehdään. Eikö toi ole kuitenkin reiden loitontajille staattista harjoittelua.

        Olisiko yksi vaihtoehto nostaa jalkaa lantiosta sivulle päin polvi suorana. Painoa nilkkoihin tarvittaessa.


      • karate
        ainasamamies kirjoitti:

        ...polvesta vaan ojennellaan ja lantio avataan. Ts. kiertopotkun viimeistä vaihetta tehdään. Eikö toi ole kuitenkin reiden loitontajille staattista harjoittelua.

        Olisiko yksi vaihtoehto nostaa jalkaa lantiosta sivulle päin polvi suorana. Painoa nilkkoihin tarvittaessa.

        Mielestäni staattisetkaan harjoitteet ei haittaa, jos tekee muunkinlaisia. Moni vetää lähes spagaatin ja silti yrittää notkeutta lisäämällä saada potkuihin korkeutta. Avainsana on lihasvoima, ilman sitä ei jalka nouse korkeuksiin.


    • Pallopöö

      bepantteeta siihen kipukohtaan ja kato sit paraneeks.
      P.S. Jos tulee keuhkoputkentulehdus, niin voit aina impata bepantteeta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe