j-poppia etsimässä....

fanfanfan

Kuuntelin justiinsa pari Hamasakin kappaletta ja innostuin japanilaisesta popista. Mä pitäisin tosi enemmän vielä dancesta, joten voisiko joku suositella jotain artistia, levyä ym. japanilaisesta dancesta? Kiitos jo etukäteen :)

12

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roxi

      Psycho le Cému - soittavat sellaista aika pirteetä ja menevää musiikkia, jossa minun mielestä ainakin on jotain tecnomaista, muttei kitaraakaan ole unohdettu^^


      Schwarz Stein - tecnoa kyllä, muttei niinkään "iloisen" kuullosta... kuitenkin minä ainakin tykkään tykkään

      Antic Café - enemmänkin rokkia tai oikeastaan visual keitä, mutta kannattaa kokeilla kuitenkin^^ nämä pojat osaa hurmata^^ (oletan että olet tyttö^^')

      gackt - varma valinta. kyseisen herran musiikki on erittäin monipuolista! aina popista raskaampaankin rokkiin

      Miyavi - myös tunnettu pop artisti japanissa. itse en nyt hänestä niin kamalasti tykkää, (olen kuitenkin vähän enemmän rock/metalli ihmisiä, kuin pop^^') mutta kaikilta jotka popista pitävät olen kuullut vain hyvää palautetta

      tetsu69 - hänen musiikkinsa on myös enemmänkin visual kein mukaista, mutta kannattaa tsekata^^ muutaman kappaleen perusteella mitä minä olen kuullut niin ihan hyvältähän tämänkin herrasen musiikki kuullostaa

      Luna Sea - kun kerran ayumista tykkäät niin koita ihmeessä tätäkin^^

      utada hikaru - myös hyvä nais artisti

      nojoo eiköhän näillä nyt alkuun pääse^^ psychoa ja Schwarzia saattaa olla ehkäpä himpun verran vaikeampi löytää, kun noita muita, mutta yrittänyttä ei laiteta^^ kannattaa etsiä^^

      • mayura

        The GazettE on varma valinta, se on mun lemppari :DD Hyvää rock- musiikkia, ja mahtavat rytmit! Pirteetä musaa^^


      • roxi
        mayura kirjoitti:

        The GazettE on varma valinta, se on mun lemppari :DD Hyvää rock- musiikkia, ja mahtavat rytmit! Pirteetä musaa^^

        olen samaa mieltä kanssasi^^ ajattelin vain gazetten jättää pois kun oli kyse enemmänkin tanssi musasta^^ mutta joo^^ nyt sitten itsekkin lisään jos tuo gazette iskee niin varma valinta on myös UVERworld
        ja jos tuo j-rock rupeaa tuntumaan hyvältä niin lisäähän ihmeessä musa kokoelmiisi

        nightmare - suhteellisesti saman laista the gazetten kanssa

        12012 - nämä pojat soittelee vähän raskaampaa rockia

        dir en grey - tuttu ja turvalinen lähes kaikkien tuntema j-rock yhtye diru^^ jolta musiikkia löytyy myös laajalti poprockista black metalliin

        Maximum The Hormone - en ole itse montaakaan kappaletta kuullut, mutta niiden perusteella mitä olen on tämäkin yhtye raskaampaa rockia

        sex machineguns - aivan ihana jo edes mennyt metalli yhtye (itken heitä edelleen T-T) musiikki on aika pirteää ja menevää^^ suosittelen lämpimästi^^

        d'espairs'ray - tämä yhtye on yksi suurimmista suosikeistani^^ he soittavat suurimmaksi osaksi raskaamman puoleista ja todella tumman sävyistä gothick rockia

        malice mizer - minun kuulemieni laulujen mukaan suurimmaksi osaksi rauhallista musiikkia joka on saanut vaikutteita todella laajasti

        x japan - perus rockia^^ minä tykkään kun on paljon kitaraa^^

        moi dix moi - myös raskaamman ja synkemmän sävyistä musiikkia... tosin ei nyt ihan niin raskasta kuin suurin osa despan musiikista

        nyt ei taidakkaan enää löytyä minun musiikki varastostani yhtyeitä joita itse kuuntelisin^^' ainakaan ei nyt heti mieleen muistu o.o niitä muutamia randomeita lukuun ottamatta joilta minulla on suunnileen 2 biisiä^^'''

        kertokaahan ihmiset lisää yhtyeitä^^ olen itsekkin kiinnostunut saamaan lisää hyvää musiikkia valikoimiini^^
        ai niin joo mucc nimisen yhtyeen aion tsekata myös, kun sain siitä kehuja^^ pitääpä ruveta saman tien etsimään miltä nämä herrat kuullostaa^^ *lähtee surffailemaan musiikin maailmaan*


      • fanfanfan

        Kiitos TOSI paljon kaikille! Tällä pääsee jo pitkälle =) *kuuntelee Hamasakia*


    • torttukalvo

      totuus on niin kivuliasta

      • roxi

        mielipeiteitä saa olla eroaviakin, mutta tahtoisin kysyä perusteluita... miksi se on paskaa?? siksikö ettet ymmärrä siitä mitään vai eikö peräti genre miellytä?? noo onhan niitä genrejä useampiakin kun poppi...
        rockia, punkia, räppiä, goottia, hevyä, blacmetallia myöten näiden edellämainittujen alalajit... tietysti onhan sitä japanilaista iskelmääkin yms. olemassa jos nyt tällainen vanhempaan sukupolveen yhdistetty musiikki kiinnostaa...
        minusta ainakaan japanilainen ja eurooppalainen musiikki ei niin hirmuisasti eroa toisistaan paitsi kielellisesti... onhan japanilaisilla artiseilla tietysti aluksi näin suomalaisen silmään katsottuna hieman erikoinen muoti suuntaus, mutta kyllähän on europpalaisiakin bändejä joissa pojat meikkaa, pitää tiukkoja vaatteita ellei peräti hameita... ei se nyt mitenkään ihmeellistä ole...
        nojoo tässä oli minun mielipiteeni perusteineen... kerrohan sinä nyt omasi?? ^^


    • Voisin suositella vielä noiden jo mainittujen lisäksi näitä:
      Morning Musume
      Kotoko
      Savage Genius

    • hitomi-

      Täytyypä sanoa, että suurin osa noista yllä mainituista on kylläkin rockia, vaikka tässä haettiin poppia... Mutta mutta,asiaan. Tuli heti ensimmäisenä mieleen T.M Revolution, josta varmasti tykkäisit; poppia dance-ja teknovaikutteilla. Sitten Aural Vampire, teknoa, kai tän "gottimusaksikin" vois luokitella. Hmm, ja NewS! En tajua miten se on unohdettu tästä listasta.. Ihan älyttömän hyvää poikapoppia. Ja jos NewSin tapaisesta tykkää, niin KAT-TUN, w-inds. (jota saa myös Suomesta), Tackey & Tsubasa ja Arashi myös kuuntelemisen arvoisia. Ja tuosta rockista:

      Dir en grey - mahtava, paras.^^ vaikka metallin puolelle enemmän meneekin, (vanhempaa tuotantoa lukuunottamatta) kannattaa tutustua!

      MUCC - toisiks paras bändi Japanista ikinä. :DD mutta sanotaanko, jonkin sortin sekoitus rockia, punkia ja metalliakin.

      X Japan - legendabändi ^^. speed metallia soittivat.

      L'Arc~en~Ciel - tällasta helppoa perusrockia, you know. tuo tetsu69, minkä roxi mainitsi, on tän bändin kitaristi.

      Joop. Ja vielä roxille:

      Merry - itsellenikin vielä varsin tuntematon bändi, mutta hyvältä vaikuttaa. varsinaista genreä aika vaikee sanoa, mutta rockia, ja vaikutteita otettu mm. jazzista ja bluesista.

      HYDE - tää on tällänen varma valinta, pakko tykätä. L'Arc~en~Cielin laulaja, muuten. ^__^

      Plus vielä tuo MUCC, joka on ehdottomasti tutustumisen arvoinen.Mmm, onhan noita hyviä japanilaisia bändejä vaikka millä mitalla.Jep.

      • Sony-Chan

        Tämä kotani kinya on toosi hyvä laulaja ja sitten cool joke ja asian kun fu generation ja ennemmin mainittu l'arc en ciel :)


      • Sweet Sweet Samba
        Sony-Chan kirjoitti:

        Tämä kotani kinya on toosi hyvä laulaja ja sitten cool joke ja asian kun fu generation ja ennemmin mainittu l'arc en ciel :)

        Yes! Vihdoinki joku joka tykkää Kinyasta! Se on ehdottomasti yks parhaista artisteista mitä on!


    • tomoe

      tuossa olisi yksi taiwanilainen tyttöyhdye. heidän kappaleensa kuulostavat ihan kivan kuuloisilta.

    • Anyo

      Morningn musume on paras jos j-poppia etit...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe