Ulosottomies siis ottaa pankkitililtä??

lizzie66

Kääk, olen täällä lukenut "kohtalotovereiden" keskusteluja; minulla on sairaslomani aikana luotot erääntyneet, kun ei jaksa enää samaa oravanpyörää, periaattessa pääsen halvemmalla,sitten kun palkasta ulosmitaan 1/3. Mutta kun en ole vielä töissä takaisin ja sv-päivärahalla, niin kauhistuin, että yhtäkkiä tililtäni viedään rahaa. Ennenkuulumatonta! No ei mulla tietenkään tilillä rahaa olekaan, mutta olisihan se järkyttävää, että joku taho menee niin yksityiseen asiaan käsiksi, kuin pankkitili..
Ilmeisesti ulosmitataan varmaan ensiksi sairaspäivärahasta, tuskin ne nyt heti on pankkitilillä, vai...:? Yhden lapsen yksinhuoltajana tässä vain ihmettelen, jos on jättänyt muutaman kympin säästöön vaikka lääkekuluihin..Valaisisitteko hieman hädässä olevaa, kiitoksia etukäteen:)

13

2733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <-Punisher->

Kyllä lähtee!, sano Kummeliukko. Pankkitilillä ei kannata pitää mitään ylimääräistä.

• lizzie66

Mut jos pidän lapseni tilillä mun kaikki isot rahani...:):)(vitsi), niin ei kait niillä ole oikeutta tosiaan mennä kuin minun tilille.Eli jos koittaa jotain säästää,niin lapsen tilille, onnistuiskohan se niin?..

• Yks vain
        lizzie66 kirjoitti:

Mut jos pidän lapseni tilillä mun kaikki isot rahani...:):)(vitsi), niin ei kait niillä ole oikeutta tosiaan mennä kuin minun tilille.Eli jos koittaa jotain säästää,niin lapsen tilille, onnistuiskohan se niin?..

Kannattaa ottaa yhteyttä uo:mieheen ja sopia maksusopimuksesta.
        Ehkä pankkitilisi tarkistetaan, mutta jätetään rauhaan, jos ei ole suuria summia mitä ottaa

• lizzie66
        Yks vain kirjoitti:

Kannattaa ottaa yhteyttä uo:mieheen ja sopia maksusopimuksesta.
        Ehkä pankkitilisi tarkistetaan, mutta jätetään rauhaan, jos ei ole suuria summia mitä ottaa

Ok, teenkin niin ja koitan parhaani mukaan neuvotella UO-miehen kanssa, kiitoksia tiedoista:)

• ----
        lizzie66 kirjoitti:

Kyllä pääsee lapsen tilille ja itse asiassa kenen tahansa tileille jos epäilee siellä olevan velalliselle kuuluvaa rahaa. Eli EI rahaa pankkitilille!!! Ei Suomessa ole mitään pankkisalaisuutta.

• jaksu11
        lizzie66 kirjoitti:

Kaikki viedään ilman selitystä ja tilitystä.

• Miguel Z
        lizzie66 kirjoitti:

Ok, teenkin niin ja koitan parhaani mukaan neuvotella UO-miehen kanssa, kiitoksia tiedoista:)

kun nyt sovit uo:n kanssa että saat rauhassa säästää lapsen tilille, niin sitten kun siellä on mukava summa rahaa säästössä, uo voi muuttaa tekemäänne sopimusta ilmoittamatta siitä mitään sinulle. Usko tai älä, mutta kokemusta on.

• niin ei ole mitä viedä

nii

• Mitä Äksyin Ämmä

joko neuvotella ulosottomiehen kanssa ja kertoa tilanteestaan eli siitä, että tarvitsee tavallista enemmän rahaa esimerkiksi terveydenhoitomenoihin tai piilottaa rahat ns. sukanvarteen.
      Kumpi tapa on kannattavampi?

• kokenut----

Kertokaa kuka on pystynyt ulosottomiehen kanssa keskustelemaan veloista, en minä ainakaan. Vaikka oli lääkärinlausunnot terveydentilastani ja vaikka aktiivisesti otin itse yhteyttä uo:toon ja vaikka olin maksanut velkojani yli vuoden, en saanut mitään helpotuksia. Terveyskeskusmaksuja (joita ei edes pitäsi periä) perittiin voimallisesti loppuun asti.

Annankin neuvoksi, että ei neuvottele niiden kanssa mistään, vaan ottaa itse asioista selvää ja pitää kiinni oikeuksistaan.

• Mitä Äksyin Ämmä
        kokenut---- kirjoitti:

Kertokaa kuka on pystynyt ulosottomiehen kanssa keskustelemaan veloista, en minä ainakaan. Vaikka oli lääkärinlausunnot terveydentilastani ja vaikka aktiivisesti otin itse yhteyttä uo:toon ja vaikka olin maksanut velkojani yli vuoden, en saanut mitään helpotuksia. Terveyskeskusmaksuja (joita ei edes pitäsi periä) perittiin voimallisesti loppuun asti.

Annankin neuvoksi, että ei neuvottele niiden kanssa mistään, vaan ottaa itse asioista selvää ja pitää kiinni oikeuksistaan.

ns. sukanvarteen ainoa tapa, jolla köyhä välttää ulosoton? Sahaavatko tietämätöntä silmään he, jotka velallisen näkökulmasta asiasta kertoen/kertovinaan ollen väittävät, että ulosottomiehen kanssa voi neuvotella?

• häh täh!
        kokenut---- kirjoitti:

"Terveyskeskusmaksuja (joita ei edes pitäsi periä) perittiin voimallisesti loppuun asti. "
        MITEN NIIN EI PITÄISI PERIÄ??????

• jambalaya65

Ei kannata paljon pankkiin yrittää säästellä. UO-mies vie jo tilistäni suoraan osan jättäen suojaosuuden. Niistä yritin sitten saada hiukan pankkiin säästöön. Kävimme lainakeskusteluja Sampo pankin kanssa taannoin ja virkailijan suhtautuminen oli enemmän kuin nuivaa. Läksin kävelemäänn kesken neuvottelun ja kuinka ollakaan kaksi päivää siitä niin UO-mies kävi tililläni? Mistä tieto? Ei voi välttyä ajatukselta että Sampon täti katsoi asiakseen ilmoittaa että tällä jätkällähän on tilillä rahaa ja velat ulosotossa. Eli vouti oman päätelmäni mukaan nappasí kaksi kertaa meikältä hillot! Kysyttyäni asiaa vastattiin että näin se vain lain mukaan menee?!?! Lopuksi sen verran että 39-vuotinen yhteistyö Sampo-pankin kanssa päättyi sillä siunaamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      145
      3599
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      216
      2443
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      70
      2431
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      94
      2294
    5. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      9
      1773
    6. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      160
      1724
    7. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      122
      1557
    8. Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta

Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden
      Maailman menoa
      16
      1270
    9. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      126
      1131
    10. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      74