Iänmukaisen maksimisykkeen arviointiin kehitetyllä kaavalla 210-0.65xIKÄ saan omaksi ARVIOIDUKSI max.sykkeeksi ~200.
Ongelma on siinä, että todellisuudessa tuo luku heittää mulla aika paljon (kai?) Tänään liikkatunnilla koulussa vedettiin kuntopiiriä, johon kuului myös sykkeen seuraaminen kierrosten jälkeen. Ekan kierroksen jälkeen en ollu edes paljoa hikoillut tai hengästynyt, niin silti syke oli 246 krt/min. (10 sekunnissa 41 lyöntiä, 41x6=246) < eikös se näin mene?
Hyvän Terveyden viime numerossa kysy terveydestä -palstalla sanotaan näin, että nuorella henkilöllä maksimisyke on yleensä 185-200, voi nousta nuorilla myös yli 200, mutta harvoin yli 220.
Mitähän luokkaa mun maksimisyke sitten on?!
9-vuotiaasta asti oon kärsiny sydämentykytyksistä, joita ilmenee n. 1/kk. Sittemmin myös lisälyöntejä oon huomannu etenkin urheillessa. Tykytyksiä on tutkittu sydänfilmeillä, verikokeilla virtsanäytteillä ja kaiken pitäis olla OK.
Vähän säikäytti toi sykehomma ku kaikilla muilla syke oli alle 200 ekan kierroksen jälkeen, 2. ja 3. kierrosta ei ehditty vetää koska opettajan piti lähtee johki palaveriin. Voikohan tässä kyse olla jostain suuremmastaki häiriöstä pumpussa vai voinko elää huoletta?
Maksimisyke
4
575
Vastaukset
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itse lasken aina 6 sek ajalta. Silloin lopputulos löytyy helposti 10:llä kertoen.
Nopean sykkeen mittaaminen luotettavasi tuskin onnistuu ilman sykemittaria. Siihen kelpaa halpa markettimalli.
Mahtaneeko haitata, vaikka max syke onkin normaalia korkeampi. Harjoituksella keskimääräiset sykkeet kuitenkin laskevat. - tupe86
No kyllä tuo aika korkealta kuulostaisi mut luultavasti mittaus ei ole ollut kovin tarkka ja on ihan normaalia, että syke voi olla nuorella yli 220:n. Mun leposykkeen pitäisi olla tuolla kaavalla 192 mut todellisuudessa se on 222. Eli noihin ei kannata luottaa!
- 17v.
Sitäpä tässä on porukalla ihmetelty ja moneen kertaan mittailtu, myös sykemittarilla toissapäivänä suht vauhdikkaalla pyörälenkillä, lukemat roikkuu siellä päälle 250. (eikä tämä maksimissa vielä) Mulla myös nousee syke nopeesti pienestäki ponnistuksesta korkealle.
"Mun leposykkeen pitäisi olla tuolla kaavalla 192 mut todellisuudessa se on 222. Eli noihin ei kannata luottaa!"
-vissiinki piti kirjottaa maksimisyke eikä leposyke ;)(ja tosiaan noita on kaavoja on kymmeniä joihin oon törmänny, jokainen antaa eri tuloksen eikä näihin pidä todellakkaan luottaa 100%)
Mutta siis siis.. ihmettelempä vaan muitten mukana tätä juttua, ei tää oo ennen haitannu mut nyt ku tuli puheeks ni tajusin et jos tällä on jotain yhteyttä noihin muihinki oireisiin. - 17v.
17v. kirjoitti:
Sitäpä tässä on porukalla ihmetelty ja moneen kertaan mittailtu, myös sykemittarilla toissapäivänä suht vauhdikkaalla pyörälenkillä, lukemat roikkuu siellä päälle 250. (eikä tämä maksimissa vielä) Mulla myös nousee syke nopeesti pienestäki ponnistuksesta korkealle.
"Mun leposykkeen pitäisi olla tuolla kaavalla 192 mut todellisuudessa se on 222. Eli noihin ei kannata luottaa!"
-vissiinki piti kirjottaa maksimisyke eikä leposyke ;)(ja tosiaan noita on kaavoja on kymmeniä joihin oon törmänny, jokainen antaa eri tuloksen eikä näihin pidä todellakkaan luottaa 100%)
Mutta siis siis.. ihmettelempä vaan muitten mukana tätä juttua, ei tää oo ennen haitannu mut nyt ku tuli puheeks ni tajusin et jos tällä on jotain yhteyttä noihin muihinki oireisiin."lukemat roikkuu siellä päälle 250"
tarkotin päälle 240, en 250. Tänään sama homma, tosin poljin vähä vauhdikkaammin. Ens viikolla aika varattuna lääkärille ihan muiden asioitten takia, voisin kysästä samalla tästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1013078GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431157- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24781