Suihkukaapin asennus

uuteen kylppäriin

Mitenkäs pitäisi toimia suihkukaapin asennuksen kanssa uuteen kylpyhuoneeseen? Laatoitetaanko myös suihkukaapin takaa ja alta vai mitenkä? Miten parasta tehdä? Onko lattiakaivon pakko olla suihkukaapin alla vai miten oikein suikukaapista vedet johdetaan pois?

2

4235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2000.

      Kaikki kuntoon,jos on irrallinen kaappi jaloilla.

      Kyllä ihan kaikki kuuluisi tehdä kuntoon,
      kun uudesta kylppäristä puhut.

      Alussa kannattaa purkaa vesijohdot, jos ovat pinnalla ja
      vesipatteritkin, jos täysrempan tekee.

      Kyllä se on 100 % kosteus koko kylppärissä ja usein seinätkin hikoilevat.

      Vanhaan jos laitat kaapin,
      meneväthän ne seinät sellaisena, kun ovat tähänkin saakka menneet.

      Ei lattiakaivon tarvis olla alla, jos on suihkukaappi, jossa allas jaloilla,
      viemärin saa mihin vaan, jos saa hivenkin laskua viemäriin,
      tosin pitäisi kiertää seinän vieressä jotta ei ole kävellessä tiellä.
      -----------------------
      Yksi erikoisuus, kun laitoin jalallisen altaan.
      porasin jalkoihin 9 mm reiät ja tein m10 kierteet,
      laitoin 4 kierretankoa vahvistamaan jalkoja, oli melko heikot,
      kun olivat vain altaassa kiinni.

      Kierretangot rasvasin vaseliinilla ja
      laitoin päälle muoviletkua, jotta eivät ruostu.

      Voi kyllä porata 10mm reiätkin ja laita mutterilla.
      Eli tuotakin voi harkita jos jalat tuntuvat heikolta, tuota ei voi tehdä kuin alussa kokoamisvaiheessa,

      kun kaapin kokoaa,
      tulee siitä melko painava ja jospa joskus vaikka tarvis siirtää tms.

      • uuden kylppärin tekijä

        Tarkoitus on siis tehdä kokonaan uusi kylppäri, ja lattia on nyt pelkällä betonilla ja pitäisi vesieristää ja laatoittaa, samoin seinät aiotaan kaakeloida. Lattiakaivo löytyisi metallijaloilla seisovan kaapiston alta, jonka päällä on normaali käsienpesuallas ja käsisuihku wc:ssä käyntejä varten, myös siis wc on samassa huoneessa, jossa suihkunurkkaus pitäisi asentaa. Arastelin kyllä sitä suihkukaapin seinään ruuvaamista, mitä joku aiemmin ehdotti tälläkin palstalla eri ketjussa, koska laatan läpi on aika homma porailla ja muutenkin sieltä menee vesieristys sitten rikki.

        Kiitos muuten siitä jalasten tukemisideasta. Aika "hempula" se suihkukaappi on pelkistään niillä omilla jaloillaan. Siksi kai sitä seinään ruuvaamistakin ehdotettiin, mutta en mielellään särkisi seiniä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe