au pair+ seurustelu=?

jonkun tyttöystävä

olemme seurustelleet kolme vuotta ja mieleni on tehnyt jo vuosia mennä joksikin aikaa ulkomaille, mutta nyt kun seurustelu muuttui vakavemmaksi, ihan oikeasti vakavaksi, olen joutunut miettimään uudestaan ja pistämään asiat tärkeys järjestykseen.. noh, lukio loppui ja nyt olisi oikeasti mahdollista toteuttaa tämä vanha unelma, mutta pelottaa tämä seurustelun laita... onko kokemuksia? miten on käynyt?

8

2819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva Suorasuu

      kestää kyllä pitkän välimatkan.

    • suurinko

      Totta kai sä lähdet sinne ulkomaille. Se on ollut sun unelma useita vuosia ja nuorena se on toteutettava. Jos teidän rakkaus ei tuollaista kestää niin eiköhän se katkea sitten pian kaverilta kuultuihin pettämishuhuihin ja nerokkaisiin päättelyketjuihin. Voittehan te vaikka mesettää. ;)

      • .ilona.

        kyllä kannattaa nuorena toteuttaa unelmiaan. jos et lähde ulkomaille nyt kun sinulla on mahdollisuus (ja vaikka kuinka vakava suhde olisikin nyt, se voi kariutua vuoden päästä) niin mieti kuinka paljon kadut sitä myöhemmin kun sinulla ei välttämättä ole enää mahdollisuus tai ainakaan yhtä helppoa lähteä ulkomaille, ja nykyinen seurustelukumppani saattaa olla historiaa.

        Itse seurustelin ja olin ulkomailla sinun ikäisenä. ja vaikka lähtö olikin vaikeaa, niin kaikkeen tottuu..siis ikävään ja etäsuhteeseen.

        nyt olen vieläkin nuori (22v) ja minulla on 1-vuotias lapsi. olen elänyt ja mennyt ja kokenut paljon nuoruudessani ja silti välillä tuntuu, että olisin voinut tehdä ja mennä vielä enemmän. uskaltaa elää. ja minä kun olen aina ollut sitoutuvaa tyyppiä..niin juuri seurustelusuhteet ovat "hidastaneet" unelmiani ja menojani..ja aina suhteen päätyttyä ja kun aikaa on kulunut, niin olen katunut ja miettinyt että miksi en elänyt tarpeeksi omaa elämääni.

        elä unelmiasi siis!


      • Muuten vaan
        .ilona. kirjoitti:

        kyllä kannattaa nuorena toteuttaa unelmiaan. jos et lähde ulkomaille nyt kun sinulla on mahdollisuus (ja vaikka kuinka vakava suhde olisikin nyt, se voi kariutua vuoden päästä) niin mieti kuinka paljon kadut sitä myöhemmin kun sinulla ei välttämättä ole enää mahdollisuus tai ainakaan yhtä helppoa lähteä ulkomaille, ja nykyinen seurustelukumppani saattaa olla historiaa.

        Itse seurustelin ja olin ulkomailla sinun ikäisenä. ja vaikka lähtö olikin vaikeaa, niin kaikkeen tottuu..siis ikävään ja etäsuhteeseen.

        nyt olen vieläkin nuori (22v) ja minulla on 1-vuotias lapsi. olen elänyt ja mennyt ja kokenut paljon nuoruudessani ja silti välillä tuntuu, että olisin voinut tehdä ja mennä vielä enemmän. uskaltaa elää. ja minä kun olen aina ollut sitoutuvaa tyyppiä..niin juuri seurustelusuhteet ovat "hidastaneet" unelmiani ja menojani..ja aina suhteen päätyttyä ja kun aikaa on kulunut, niin olen katunut ja miettinyt että miksi en elänyt tarpeeksi omaa elämääni.

        elä unelmiasi siis!

        Olet vai 22 vuotias ja mietit jo hukkaan heitettyä elämää? Eiköhän sun lapsi vielä kannattais vain katsoa nykypäivää ja tulevaisuuttaa ja miettiä, mitä tulet vielä tekemään. Sulla menee elämä hukkaan, jos murehdit menneitä noin nuorena. Palataan asiaan 20 vuoden päästä.


      • .ilona.
        Muuten vaan kirjoitti:

        Olet vai 22 vuotias ja mietit jo hukkaan heitettyä elämää? Eiköhän sun lapsi vielä kannattais vain katsoa nykypäivää ja tulevaisuuttaa ja miettiä, mitä tulet vielä tekemään. Sulla menee elämä hukkaan, jos murehdit menneitä noin nuorena. Palataan asiaan 20 vuoden päästä.

        en sanonut että mietin hukkaan heitettyä elämää, tai murehdin menneitä.

        mietin todellakin tulevaa. palasin vaan menneeseen hetkeksi kun eksyin lukemaan näitä keskusteluja.. ja mielipidettähän tuossa alkuperäisessä oltiin kyselty. mielipiteeni on, että kannattaa elää ja mennä kun on mahdollisuus. ja onhan minullakin mahdollisuus elää, siis tätä elämää jota nyt elän.

        tulevaa enemmänkin mietin nykypäivää ja elän siinä.


    • ihmeessa...

      ma oon talla hetkella usassa au pairina, oon ollut jo yli 8 kk ja viela olis 4kk jaljella. mulla jai poikaystava suomeen armeijaan(oltiin seurusteltu 3 vuotta), olihan se tosi rankkaa kun piti sanoa jaahyvaiset vuodeksi. mutta hetkeakaan en oo katunut etta lahdin. tama au pair-juttu oli mulla jo kauan ollut unelmana ja todella halusin lahtea vuodeksi ulkomaille. poikaystava kannusti mua lahtemaan , koska ei halunnut olla mun unelmien esteena. ja voin kylla sanoa etta kylla kaduttais jos en olis lahtenyt poikaystavan takia! me oltiin alusta asti sita mielta etta tottakai suhde kestaa taman vuoden erossaolon, ja voin sanoa etta yhtakaan ongelmaa ei oo viela suhteessamme tullut vastaan taman 8kk:n aikana. meilla menee ihan loistavasti, en vois olla onnellisempi. oon ihan uudelleen rakastunut mun poikaystavaan, nyt sita vasta on tajunnutkin etta kuinka paljon toista rakastaa. tottakai aluksi oli kova ikava mutta kylla siihen ikavantunteeseen tottuu nopeasti eika se enaa sit vaivaa niin.. tarkein asia suhteen kestamisessa on molempien asenne. jos asenne on kohdallaan molemmilla niin kylla suhde kestaa erossa olon. luottamus on kaiken aa ja oo, ilman sita on aika vaikeaa selviytya. ma luotan mun poikaystavaan ja se luottaa muhun 100%:sesti eika meilla oo ollut mitaan ongelmia minkaan asian suhteen.
      toinen aika tarkea asia on yhteydenpito. nykyaan on lahes tulkoon liian helppoa pitaa yhteytta, kun on kaikki skypet, live messengerit ja webkamerat. mut ma voin sanoa etta tama on ollut suurena apuna mulle ja mun poikaystavalle. skypen kautta puhuminen on ilmaista ja sit kun pistaa webkameran niin pystytaan nakemaan toisemme. se tuntuu ihan niin kuin toinen olis siina ihan lahella. ja tama on ihan sairaan helppokayttoista!! joten sanonkin sen, et jos/kun lahdet au pairiksi, niin kannattaa jo ennen matkaa hoitaa tama yhteydenpitojuttu kuntoon. jos yhteydenpidosta tulee ongelma niin luultavasti suhteeseenkin voi helposti tulla ongelmia. meilla ei oo ollut mitaan ongelmia ja suurena syyna tahan uskon olevan sen, koska olemme pystyneet pitamaan niin hyvin yhteytta ja asioista on voitu puhua ilman etta on pitanyt ajatella etta "nyt pitaa lopettaa puhelu kun puhuminen on niin kallista". joten kannattaa heti unohtaa kalliit puhelinkortit ym. ja hoitaa skype tai messenger koneelle.
      toivottavasti nyt rohkaisin sun mielta. kylla sun pitaa lahtea jos kerta kovasti haluat. kylla se suhde kestaa jos on kestaakseen, ainakin sit sen tietaa et onko han se "oikea" vai ei.. tsemppia kovasti!!!!

    • vaikka

      ap on jo varmaan päätöksensä tehnyt, mutta jos vaikka joku pohtii samaa asiaa.

      Mielestäni kannattaa ehdottomasti lähteä, koska sen vuoden aikanahan sitten huomaa, oliko suhde tarpeeksi vahva vai ei. Jos suhde ei kestä vuoden eroa, niin tuskin kestää myöskään muita elämän suuria haasteita, joita jokaiselle tulee.

      Minun kolmesta seurustelevasta au pair- ystävästä vain yksi selvisi au pair- vuoden läpi yhdessä. Ovat muuten nyt neljän vuoden jälkeenkin edelleenkin pari.

      • doggydream

        Minullapa taas tilanne on koiran kanssa.. Kuulostaa hullulta, mutta koira estää aika tehokkaasti ulkomaille lähtö suunnitelmani. Koiraani en raaskisi jättää edes viikonlopuksi kenellekään, saatika sitten pitkäksi aikaa. Meni nuorena kinuamaan koiraa, ja nyt joudun kärsimään juuri siitä mistä minua silloin varoiteltiin. Ainoana mahdollisuutena näin ulkomaille muuton (väliaikaisesti), jolloin koiran voisin mukaani ottaa omaan kämppääni. Siis kaikki kielimatkat ja vaihtarivuodet ovat minulta pois..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2425
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2030
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      257
      2016
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1544
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1238
    Aihe