lampaan ja kanan hinta

uustilallinen

mihin hintaan saa nuoret lampaat 2-4 kpl ja kanojen hinnat 4-10 kpl ? lampaat olis tarkotus laittaa lihoiksi syksyllä.kanojen kohtalo avoin (;

10

7755

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotakin..

Lampaiden hinnasta en osaa sanoa mutta kanojen hinnasta jotakin. Tehomunijanuorikoita saa varmaankin n. 10-15 eurolla kpl, ehkä edullisemminkin.Maatiaiset maksavat n. 20 e kpl, erikoisemmat rodut 20-30 euroa kpl.

• hinnoitellaan

monella eri tapaa. Jalostusyksilöt ovat 200 euron kieppeillä tai ylikin ja sitten paperittomat, mutta muuten hyvät 80-120€. Sitten löytyy yli-ikäisiä poistouuhia ja muita kehäraakkeja muutamalla kympillä.

• saat parempaa lihaa

Kun ostat omillaan toimeen tulevia karitsoja ja kasvatat niitä kesän yli, saat parasta lihaa, parempaa kuin vanha lampaanliha. Kyllä vanhakin hyvää on, kun tietää niksit ja osaa laittaa lihan mureaksi, mutta nuoren lampaan liha on silti parasta.

• uustilallinen

lampaiden ja karitsojenkin hinnat näyttää olevan aikas hintavia,verrattuna tuottoon.kaupasta saisi halvemmalla lihaa ;) pointti olis paluu juurille ja myös maaston hoito halavalla ja omat tuoreet munat.ehkä pääasia on elämys eläimistä ja miten ennen elettiin.5 v.sitten ostettu entinen pienmaatila on loistava paikka siihen

• on!
        uustilallinen kirjoitti:

lampaiden ja karitsojenkin hinnat näyttää olevan aikas hintavia,verrattuna tuottoon.kaupasta saisi halvemmalla lihaa ;) pointti olis paluu juurille ja myös maaston hoito halavalla ja omat tuoreet munat.ehkä pääasia on elämys eläimistä ja miten ennen elettiin.5 v.sitten ostettu entinen pienmaatila on loistava paikka siihen

Vai on lampaiden hinnat korkeita.
        Taitaa olla päässä vikaa, vikaa,vikaa....

• Anonyymi
        on! kirjoitti:

Vai on lampaiden hinnat korkeita.
        Taitaa olla päässä vikaa, vikaa,vikaa....

Haista sinä juntti paska.
        Onhan ne kalliita jos kaupasta saat halvemmalla valmiin elukan paloiteltuna.

• maksaa

5-10 euroa, nimittäin nuo tehomunijat joita varmaan kannattaa ottaa ekoiksi kanoiksi. rodukkaammat yksilöt on tietty kalliimpia, eikä niitä kannata ottaa pelkiksi kesäkanoiksi.

• lampola

Itse ostin ensin kesälampaaksi kolme pässiä, jotka sitten jäi vielä talveksi kun ei raaskinut viedä teuraaksi. Nämä maksoivat kg:n mukaan eli karitsat annetaan siinä 18-20 kg painoisina ns. kesälampaiksi ja voi viedä takaisin mistä ostaa kun sopii ensin. Tai sitten teuraaksi. Nämä meidän maksoi siinä alle 90,- e yhteensä muistaakseni. Kun lammas vanhenee niin lihakin rasvottuu, eli ei kannata pitää kuin syksyyn asti ja jos haluaa hyvän lihan. Vuosikkaalla on jo rasvaa paljon, vaikka kyllä siitäkin syömistä piisaa. Paras ikä ottaa lammas on kevään karitsat.
      Huom! Oletko ottanut selvää miten teurastat, missä?????
      Kanojen hinta vaihtelee tosiaan 5- 20e paikkeilla, sopiva munitukseen on 18-19 viikkoiset. Itse maksoin 10 e ja ei olleet maatiaskanoja, mutta todella ihania ja hyviä munimaan.
      Nyt minulla on kolme kaksi vuotiasta kanaa ja kaksi vuoden vanhaa uuhta. Olenkin ajatellut vaihtaa kanat niihin karvajalka kanoihin ja uudet uuhet ensi kesänä, nämä menee lihoiksi syksyllä.
      Vaikka luopuminen onkin hankalaa kun niihin kiintyy. :(
      Talven ovat selvinneet hyvin lampolassa yhdessä tiput ja uuhet.

• Mansikkamaa

Haluisin lampaan mutta asun kerrostalossa niin en kai koskaan voi saada lammasta (nyyh😭😭♥️❤️)

• Kolme lammasta ja 7 kanaa = 708
      Viisi lammasta ja 4 kanaa = 996

Tämä on just sitä arkipäivän matematiikkaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      77
      1208
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      15
      1016
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      61
      970
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      871
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      760
    6. 59
      744
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      62
      671
    8. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      24
      650
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      642
    10. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      637
    11. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      39
      618
    12. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      616
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      50
      569
    14. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      35
      539
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      520
    16. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      515
    17. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      19
      507
    18. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      486
    19. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      467
    20. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      105
      454
    Aihe