Jatkan kuskipulastanne

ei kansakoulupohja

Muutama viikko sitten ehdotin tänne paljon kirjoittavalle nimimerkille, joka uhosi saavansa vartissa viisi kuskinpaikkaa ympäri Suomen, vedonlyöntiä. (aihe pyyhittiin tietysti heti pois)
Minun mollista valitsemiin paikkoihin soittamalla hänen piti se todistaa oikeaksi. Jos hän olisi päässyt 10:stä kolmeen paikkaan järkevillä ehdoilla, hän olisi voittanut tonnin.
Soitin itse kolme kuukautta läpi näitä transujen, kaukojen ja kiukojen ja kukojen seisovia ilmoituksia. Ajoehdot olivat perseestä. Palkkausta ei osattu kertoa suoraan (sorakeisarit sanoivat, että 11 € tunti ja saat ajaa yötä päivää) Muut läpättivät odotusajasta, lastaustunneista, piirturitunneista ja tietysti läpitunneista, joita ei osattu selittää. Odotin vain, että joku kysyy paljonko maksan, että pääsen ajamaan.
Harvoin sai neuvotella suoraan isännän kanssa. aina oltiin ohjaamassa jonkun perkeleen rekyfirman kautta?!. Omasta elämästä olisi pitänyt luopua samana päivänä.
Annan vapaaehtoisesti kortistani seuraavassa uusinnassa ceet ja eet pois. Muuallakin on elämää ja mielekästä työtä, kuin kuunnella isäntien valheita ja ajaatäristää ympäri Suomen 11 euroa tunti.

46

12087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syystä_että

      Ajoin ensiksi muutaman vuoden läpituntipalkkafirmoilla, joissa ei maksettu lisiä ja luvatustakin palkasta välillä unohtui. Kolme tällaista työnantajaa vei uskon pieniin kuljetusyrityksiin. Sitten menin isoon kuljetusliikkeeseen, jossa tili oli käsittämättömän muhkea verrattuna niihin edellisiin työpaikkoihin. Mutta sitten paljastui (tarkastin palkkani), että isossakin talossa pimitettiin osa minulle kuuluvasta palkasta. Se riitti minulle. Vaihdoin alaa ja tienaan nyt 5 ekee tunnilta enemmän kuin autonkuljettajan TES-palkka. Ja lisätkin tulee vielä päälle. Taitaa olla työvoimapula kuljetusalalla työnantajien omaa syytä.

    • tuommonen asenne

      Aivan ja ymmärrän kyllä helkutin hyvin jos ei paikkaa aukene. Katsos kun tilanne on juuri se että kun työhönhaussa ei puhuta muusta kuin paljon maksat paljon maksat paljon maksat tätä rankutusta, arvaa kaksi kertaa onko työnantajat kyllästynyt kuulemaan sitä. Se menee kato näin että pitää olla oikeesti kiinnostunut työstä työnä ja itellä pitää olla tietty haisu miten isolle firmalle tekee ja onko sitä rahaa mahdollisesti takana, kaikki korotukset ja palkkiot tulevat sitten aikanaan jos homma kulkee. En ole siis itse työnantaja vaan renki mutta jos olisin niin en kyllä vois puhelimessa sanoa että sinulle kyllä palkka on heti 15e tunti lisät ja kaikki muut edut, oot kyllä niin korvaamaton. Totta kai muuallakin on elämää vaikka vaneritehtaassa liukuhihnalla 8,5e tunti.

      • menetkö säkkiin?

        Kyllä työnteon ainainen tarkoitus on saada toimeentulo, eli palkka. Ei ole mitään himoautokuskin paikkaa, johon mitään kysymättä mennään tyhmänä muutamaksi vuodeksi palkatta. Sinä saatat mennä vaikka tunkioon päälläsi seisomaan, jos isäntäsi vain käskee. Saattaa maksaa siitä 3,59 euroa tunti. Sinä olet siitä ylpeä ja kerrot kotona, että kyllä on mukava ja hyvä työnantaja.


      • ajasta

        Itse olen etsinyt kesätöitä (opiskelija) ja minä ainakin unohdan saman tien nämä palkkaihmeet. Jos ei puhelimessa puhuta mitään asiallisen suuruudesta palkasta ja jauhetaan kaiken maailman paskaa palkkojen nipistämiseksi, niin unohdan sen työnantajan. Onneksi vielä löytyy kunnon maksajiakin ja työpaikka löytyi täksikin kesäksi.


      • kukkona tunkiolla??
        menetkö säkkiin? kirjoitti:

        Kyllä työnteon ainainen tarkoitus on saada toimeentulo, eli palkka. Ei ole mitään himoautokuskin paikkaa, johon mitään kysymättä mennään tyhmänä muutamaksi vuodeksi palkatta. Sinä saatat mennä vaikka tunkioon päälläsi seisomaan, jos isäntäsi vain käskee. Saattaa maksaa siitä 3,59 euroa tunti. Sinä olet siitä ylpeä ja kerrot kotona, että kyllä on mukava ja hyvä työnantaja.

        Aivan, taas kerran ajatellaan liian pinnallisesti. Kerron nyt esimerkin omasta urasta, eli ensin töihin tes palkka ei mikään ihmeellinen mutta toimeen tulee, sitten kun on talossa kiinni voi alkaa huomauttaa palkasta (pari kuukautta), jos työnantaja sinua tarvii niin myös silloin maksaa mutta ei ekalla viikolla YMMÄRRÄTKÖ näin se on. Toisaalta jos on vain rahan perässä juokseva kohelo niin ei varmaan maksa neuvottelun jälkeen, vaan miettii että parempi vaan kun lähtis pois. Tietysti teikäläinen on ilmeisesti aika kovia kokenut kun on joutunut seisomaan tunkiolla 3,59e tunti, tuosta kyllä sinuna kertoisin jo liittoon ei nimittäin vastaa auto alan tehtäviä.


      • kateissako?
        kukkona tunkiolla?? kirjoitti:

        Aivan, taas kerran ajatellaan liian pinnallisesti. Kerron nyt esimerkin omasta urasta, eli ensin töihin tes palkka ei mikään ihmeellinen mutta toimeen tulee, sitten kun on talossa kiinni voi alkaa huomauttaa palkasta (pari kuukautta), jos työnantaja sinua tarvii niin myös silloin maksaa mutta ei ekalla viikolla YMMÄRRÄTKÖ näin se on. Toisaalta jos on vain rahan perässä juokseva kohelo niin ei varmaan maksa neuvottelun jälkeen, vaan miettii että parempi vaan kun lähtis pois. Tietysti teikäläinen on ilmeisesti aika kovia kokenut kun on joutunut seisomaan tunkiolla 3,59e tunti, tuosta kyllä sinuna kertoisin jo liittoon ei nimittäin vastaa auto alan tehtäviä.

        Olet selvästi autonkuljettaja, kun et ymmärrä lukemaasi.


      • palstalla
        kateissako? kirjoitti:

        Olet selvästi autonkuljettaja, kun et ymmärrä lukemaasi.

        Ja sinä mitä ilmeisemmin et ole, mutta mitä ihmettä olet täällä arvostelemassa.


      • joku raja
        menetkö säkkiin? kirjoitti:

        Kyllä työnteon ainainen tarkoitus on saada toimeentulo, eli palkka. Ei ole mitään himoautokuskin paikkaa, johon mitään kysymättä mennään tyhmänä muutamaksi vuodeksi palkatta. Sinä saatat mennä vaikka tunkioon päälläsi seisomaan, jos isäntäsi vain käskee. Saattaa maksaa siitä 3,59 euroa tunti. Sinä olet siitä ylpeä ja kerrot kotona, että kyllä on mukava ja hyvä työnantaja.

        Vähänkö liiottelua, että joku menis muutamaksi vuodeksi palkatta ajamaan. Jos nyt et vielä tiedä niin sen takia on tes, ja se on vähintään maksettava, jos ei niin sitten oikeuteen ja tulee korkojen kanssa.


      • siis oikein viisas
        joku raja kirjoitti:

        Vähänkö liiottelua, että joku menis muutamaksi vuodeksi palkatta ajamaan. Jos nyt et vielä tiedä niin sen takia on tes, ja se on vähintään maksettava, jos ei niin sitten oikeuteen ja tulee korkojen kanssa.

        suo tarkoitan


      • fiksu..
        siis oikein viisas kirjoitti:

        suo tarkoitan

        Menitkö sanattomaksi?..:)


      • viksu otus
        fiksu.. kirjoitti:

        Menitkö sanattomaksi?..:)

        et mitenkään


      • 30v alalla
        menetkö säkkiin? kirjoitti:

        Kyllä työnteon ainainen tarkoitus on saada toimeentulo, eli palkka. Ei ole mitään himoautokuskin paikkaa, johon mitään kysymättä mennään tyhmänä muutamaksi vuodeksi palkatta. Sinä saatat mennä vaikka tunkioon päälläsi seisomaan, jos isäntäsi vain käskee. Saattaa maksaa siitä 3,59 euroa tunti. Sinä olet siitä ylpeä ja kerrot kotona, että kyllä on mukava ja hyvä työnantaja.

        Kyllä tosiaan palkka PITÄÄ olla vähintään se mikä TESsin mukaan kuuluu saada. Kaikki lisät eli ilta, yö ja ylityö lisät ja lisäksi VAK lisä tarvittaessa. Ei ole mitään järkeä olla vaatimatta niitä ja saamatta niitä. Kaikki ansiot vaikuttavat eläkkeisiin aikanaan, melkein kaikki(päivärahat esim. ei).
        Myös toisaalta työn säännöllisyys kuuluu asiaan, yrittäjän pitää suunnitella ajot ja työt oikealla tavalla. Kuljetussopimukset niin että se onnistuu.
        Alipalkkaisena ajaminen pitäisi saada täysin loppumaan. Rahtisopimukset sopia niin, että pystyy. Jos ei saa sopimuksia niin sovittua, panee pillit pussiin.
        Ei se ole rengin syy jos yrittäjä tekee huonoja sopimuksia.


    • 110

      Olisikohan syytä katsoa peiliin, ainakin eteläsuomessa on kuskipula. pula johtuu osittain huonoista palkoista jne, juuri nämä isännät ilmoitelevat työvoimatoimiston ynms sivuilla.
      hyvät paikat menevät kaverilta kaverille.
      Jos sinulla on kokemusta meriittiä ja kavereita
      paikan luulisi löytyvän helpolla. Jos olet kokematon ota mikävain paikka minkä saat ja kerää kokemusta ja luo maine itsellesi.

      • työtä ja työtä

        Olen nykyisin kustannuslaskijana kv. firmassa. Ei ole syytä katsella peiliä. Työkokemusta vuodesta 1975, kielitaitoa kotimaiset, norski, saksa ja englanti, kaikki kirjaimet korttipahassa ja muuta mukavaa. Ikää 54 vuotta. Taidan lyödä laudalta 99,99% täällä kitisevät rekkamiehet vielä metallitöissä ja atk-osaamiessa.
        Paskaan en 11 eurolla lähtenyt mukaan, tai kuuntelemaan kolmen auton isäntää itkemässä rahahuoliaan. Samalla ukko asuu 300 nelijöistä järvenrantapalatsiaan, kakarat kaahaa urheiluautoillaan ja rouva hoitelee itseään viikot pitkät kylpylöissä. Näitä "rahattomia rekkaisäntiä" olen tavannut muutaman viimeisen 10 vuoden aikana Suomessa.
        Kunnollista rekkahommaa ei enää vapaana löydy. Niihin sisältyy kaikkea kieroutta, alipalkkausta ja työaikojen rikkomista.
        Lasken muuten työkseni nyt tähän räätälöidyllä ohjelmalla tonneja, tunteja, kilometrejä ja muuttuvia kustanuksia Suomessa ja rahdissa Suomesta Keski-Eurooppaan.
        Ei siinä pelata napeilla, tai tappioksi aja yksikään firma. Katteet ovat roimat ja kuitenkin kuskien kustannuksista pyritään leikkaamaan osakkeenomistajille.


      • 110
        työtä ja työtä kirjoitti:

        Olen nykyisin kustannuslaskijana kv. firmassa. Ei ole syytä katsella peiliä. Työkokemusta vuodesta 1975, kielitaitoa kotimaiset, norski, saksa ja englanti, kaikki kirjaimet korttipahassa ja muuta mukavaa. Ikää 54 vuotta. Taidan lyödä laudalta 99,99% täällä kitisevät rekkamiehet vielä metallitöissä ja atk-osaamiessa.
        Paskaan en 11 eurolla lähtenyt mukaan, tai kuuntelemaan kolmen auton isäntää itkemässä rahahuoliaan. Samalla ukko asuu 300 nelijöistä järvenrantapalatsiaan, kakarat kaahaa urheiluautoillaan ja rouva hoitelee itseään viikot pitkät kylpylöissä. Näitä "rahattomia rekkaisäntiä" olen tavannut muutaman viimeisen 10 vuoden aikana Suomessa.
        Kunnollista rekkahommaa ei enää vapaana löydy. Niihin sisältyy kaikkea kieroutta, alipalkkausta ja työaikojen rikkomista.
        Lasken muuten työkseni nyt tähän räätälöidyllä ohjelmalla tonneja, tunteja, kilometrejä ja muuttuvia kustanuksia Suomessa ja rahdissa Suomesta Keski-Eurooppaan.
        Ei siinä pelata napeilla, tai tappioksi aja yksikään firma. Katteet ovat roimat ja kuitenkin kuskien kustannuksista pyritään leikkaamaan osakkeenomistajille.

        Jos olet niin hyvä ja niin hyvissä hommissa miksi pyrit rekkakuskiksi, jos katteet ovat niin hyvät miksi moni firma lopettaa tai menee konkeloon.ps kielitaitosi ei ole mitään ihmellistä puhun itsekin kotimaisen lisäksi 3 muuta ja olen tehnyt muutakin.
        SIIS KYSYMYS KUULUU KUINKA NOIN HYVÄ MIES EI SAA KUSKIN PAIKKAA ?


      • jutuissasi ei ole mitään
        110 kirjoitti:

        Jos olet niin hyvä ja niin hyvissä hommissa miksi pyrit rekkakuskiksi, jos katteet ovat niin hyvät miksi moni firma lopettaa tai menee konkeloon.ps kielitaitosi ei ole mitään ihmellistä puhun itsekin kotimaisen lisäksi 3 muuta ja olen tehnyt muutakin.
        SIIS KYSYMYS KUULUU KUINKA NOIN HYVÄ MIES EI SAA KUSKIN PAIKKAA ?

        Pinnistelikö äitisi pissiä synnytksessä? Sanoinhan etten mennyt kuuntelemaan paskan jauhanmista isänniltä. Toiseksi tulin Suomeen takaisin vuodenvaihteessa kahdeksan vuoden Saksan reissun jälkeen. En ensisijaisesti halunnut konttoriin, tai hallintoon. Niitä oli tyrkyllä.
        Työnantajat ovat monttu öpnana, kun kerron osaamiseni ja vahvuuteni. Siellä kansakoulupohjaiset ukot alkoivat tuntea paskaa housuissaan, vaikka toimitusjohtajan nimikyltit kiilotettuna istuvat kopperoissaan.
        Asuntoasiatkin vaatii Stadissa aivan muuta kyhnyä, kuin vaikka Porissa.
        Katteista rahdinkuljetuksessa maa- ja merilinjoilla tiedän nyt varmasti enemmän, kuin sinä. Niissä itse olet surkea luulotautinen luukku. Miksi luulet saksalaisten, unkarilaisten ja hollantilaisten jättifirmojen olevan AAA-luokituksessa ja jakavan osinkoja 15 - 19% vuodessa? Älä lässytä!
        Sinä ja surkimukset voitte hikisinä ahertaa sille hyvälle isännälle alle kympin ja kirjoitella ruippuasi täällä. Olet todella heikko lenkki, kun katselin aikaisempia sössötyksiäsi.


      • sinulle.
        jutuissasi ei ole mitään kirjoitti:

        Pinnistelikö äitisi pissiä synnytksessä? Sanoinhan etten mennyt kuuntelemaan paskan jauhanmista isänniltä. Toiseksi tulin Suomeen takaisin vuodenvaihteessa kahdeksan vuoden Saksan reissun jälkeen. En ensisijaisesti halunnut konttoriin, tai hallintoon. Niitä oli tyrkyllä.
        Työnantajat ovat monttu öpnana, kun kerron osaamiseni ja vahvuuteni. Siellä kansakoulupohjaiset ukot alkoivat tuntea paskaa housuissaan, vaikka toimitusjohtajan nimikyltit kiilotettuna istuvat kopperoissaan.
        Asuntoasiatkin vaatii Stadissa aivan muuta kyhnyä, kuin vaikka Porissa.
        Katteista rahdinkuljetuksessa maa- ja merilinjoilla tiedän nyt varmasti enemmän, kuin sinä. Niissä itse olet surkea luulotautinen luukku. Miksi luulet saksalaisten, unkarilaisten ja hollantilaisten jättifirmojen olevan AAA-luokituksessa ja jakavan osinkoja 15 - 19% vuodessa? Älä lässytä!
        Sinä ja surkimukset voitte hikisinä ahertaa sille hyvälle isännälle alle kympin ja kirjoitella ruippuasi täällä. Olet todella heikko lenkki, kun katselin aikaisempia sössötyksiäsi.

        Näytät ainakin olevan perillä asioista. Itse olen kanssa tehnyt kustannuslaskentaa, kylläkin ihan Suomessa ja täytyy todeta täällä olevan kaiken maailman sonnan puhujia. Laskutaitoa ei ole, eikä tietämystä talouspuolen asioista.


      • 110
        jutuissasi ei ole mitään kirjoitti:

        Pinnistelikö äitisi pissiä synnytksessä? Sanoinhan etten mennyt kuuntelemaan paskan jauhanmista isänniltä. Toiseksi tulin Suomeen takaisin vuodenvaihteessa kahdeksan vuoden Saksan reissun jälkeen. En ensisijaisesti halunnut konttoriin, tai hallintoon. Niitä oli tyrkyllä.
        Työnantajat ovat monttu öpnana, kun kerron osaamiseni ja vahvuuteni. Siellä kansakoulupohjaiset ukot alkoivat tuntea paskaa housuissaan, vaikka toimitusjohtajan nimikyltit kiilotettuna istuvat kopperoissaan.
        Asuntoasiatkin vaatii Stadissa aivan muuta kyhnyä, kuin vaikka Porissa.
        Katteista rahdinkuljetuksessa maa- ja merilinjoilla tiedän nyt varmasti enemmän, kuin sinä. Niissä itse olet surkea luulotautinen luukku. Miksi luulet saksalaisten, unkarilaisten ja hollantilaisten jättifirmojen olevan AAA-luokituksessa ja jakavan osinkoja 15 - 19% vuodessa? Älä lässytä!
        Sinä ja surkimukset voitte hikisinä ahertaa sille hyvälle isännälle alle kympin ja kirjoitella ruippuasi täällä. Olet todella heikko lenkki, kun katselin aikaisempia sössötyksiäsi.

        taisin osua asian kantaan kun noin suutui, kun nyt suuri etevyytesi on tullut julki mikset hanki omaa autoa ja rikastu ?


      • ei vaadi mitään
        110 kirjoitti:

        taisin osua asian kantaan kun noin suutui, kun nyt suuri etevyytesi on tullut julki mikset hanki omaa autoa ja rikastu ?

        :::::::::::::::::.


      • 110
        ei vaadi mitään kirjoitti:

        :::::::::::::::::.

        Olen aina asialinjalla ja puhun omasta kokemuksesta. Itse olen menetellyt seuraavasti jos haluan vaihtaa paikkaa soita 3-4 sopivalle kaverille kerron haluni ja kas kohta puhelin soitto piiriin kuuluu myös muutama juitsari kun he suositelevat sinua liikenöitsijälle paikka on varma. ps nykyinen työantaja soitti perään ja kysyi voitko lähteä. Palkkaus alalla on mitä on
        ja sekin on parantunut parin viime vuoden aikana,
        kaikkein huonoimmat ovat pudonneet pois.
        Tällä alalla kuuta ei saa taivaalta mutta tienaan enemmän kuin insinööri nokialla.
        En vieläkään ymmärrä kuinka noin hyvä mies kuin sinä voi olla ilman töitä.
        PS syrjäyttikö polakki sinut saksassa ?


      • puolustan
        110 kirjoitti:

        Olen aina asialinjalla ja puhun omasta kokemuksesta. Itse olen menetellyt seuraavasti jos haluan vaihtaa paikkaa soita 3-4 sopivalle kaverille kerron haluni ja kas kohta puhelin soitto piiriin kuuluu myös muutama juitsari kun he suositelevat sinua liikenöitsijälle paikka on varma. ps nykyinen työantaja soitti perään ja kysyi voitko lähteä. Palkkaus alalla on mitä on
        ja sekin on parantunut parin viime vuoden aikana,
        kaikkein huonoimmat ovat pudonneet pois.
        Tällä alalla kuuta ei saa taivaalta mutta tienaan enemmän kuin insinööri nokialla.
        En vieläkään ymmärrä kuinka noin hyvä mies kuin sinä voi olla ilman töitä.
        PS syrjäyttikö polakki sinut saksassa ?

        Minä en ole tuo haukkumasi, mutta allekirjoitan hänen toteamuksensa. Oli esimerkiksi suuri moka suomalaisilta myydä Kiitolinja sakemanneille. Eikä liikaa tietäviä haluta kaikkiin työpaikkoihin.


      • itsekin ihmettelin
        jutuissasi ei ole mitään kirjoitti:

        Pinnistelikö äitisi pissiä synnytksessä? Sanoinhan etten mennyt kuuntelemaan paskan jauhanmista isänniltä. Toiseksi tulin Suomeen takaisin vuodenvaihteessa kahdeksan vuoden Saksan reissun jälkeen. En ensisijaisesti halunnut konttoriin, tai hallintoon. Niitä oli tyrkyllä.
        Työnantajat ovat monttu öpnana, kun kerron osaamiseni ja vahvuuteni. Siellä kansakoulupohjaiset ukot alkoivat tuntea paskaa housuissaan, vaikka toimitusjohtajan nimikyltit kiilotettuna istuvat kopperoissaan.
        Asuntoasiatkin vaatii Stadissa aivan muuta kyhnyä, kuin vaikka Porissa.
        Katteista rahdinkuljetuksessa maa- ja merilinjoilla tiedän nyt varmasti enemmän, kuin sinä. Niissä itse olet surkea luulotautinen luukku. Miksi luulet saksalaisten, unkarilaisten ja hollantilaisten jättifirmojen olevan AAA-luokituksessa ja jakavan osinkoja 15 - 19% vuodessa? Älä lässytä!
        Sinä ja surkimukset voitte hikisinä ahertaa sille hyvälle isännälle alle kympin ja kirjoitella ruippuasi täällä. Olet todella heikko lenkki, kun katselin aikaisempia sössötyksiäsi.

        Jossakin vaiheessa ulkomaanliikennettä harjoittavien firmojen omistajilla olivat palkkatulot kuskien kanssa samaa (60000-70000 mk) vuodessa, mutta pääomatuloja kuitattiin kymmenen tai viistoista kertaisesti (600000 mk tai jopa miljoonaa markkaa). Se kertoi siitä, että firma tuotti ja katetta syntyi tavattomasti.
        Liikennöitsijöiden joukossa on paljon niitä joiden perheessä harrastetaan erittäin kalliita aktiviteetteja. Rata- ja ralliajoa, kiihdytyskilpailuja, traktoripullingia, lähes ammattilaista lumilautailua maailman eri kolkisa ja paljon muuta, jossa palaa sata tonnia vuodessa. Olisiko niissä firmoissa voitu maksaa kuskille euro pari enemmän tunnilta?


      • kunnon palkka
        itsekin ihmettelin kirjoitti:

        Jossakin vaiheessa ulkomaanliikennettä harjoittavien firmojen omistajilla olivat palkkatulot kuskien kanssa samaa (60000-70000 mk) vuodessa, mutta pääomatuloja kuitattiin kymmenen tai viistoista kertaisesti (600000 mk tai jopa miljoonaa markkaa). Se kertoi siitä, että firma tuotti ja katetta syntyi tavattomasti.
        Liikennöitsijöiden joukossa on paljon niitä joiden perheessä harrastetaan erittäin kalliita aktiviteetteja. Rata- ja ralliajoa, kiihdytyskilpailuja, traktoripullingia, lähes ammattilaista lumilautailua maailman eri kolkisa ja paljon muuta, jossa palaa sata tonnia vuodessa. Olisiko niissä firmoissa voitu maksaa kuskille euro pari enemmän tunnilta?

        Se on selvä asia, jota kannatan.

        Mutta ihmettelen tätä, että kytätään kuljetusyrittäjän lapsien, vaimon, siskontytön ja kumminkaimojen kulutustottumuksia. Ne nyt tuskin ovat suoraan verrannollisia yrityksen taseeseen...

        Yrityksen talouden hallintaan pätee tietyt lainalaisuudet, riskit jää yrittäjän kannettavaksi alalla kuin alalla. Ja tästä riskinotosta yleensä pitää tulla myös tulosta. Harva sentään yrittämistä 24/7 jaksaa pelkästä yrittämisen ilosta. Kyllä viivan allekin pitää jotain jäädä, ja se takia kustannukset täytyy saada kuriin.

        Ihmettelen myös tämän palstan yleistä äänensävyä. Asiat eivät pysy asioina, vaan mukaan vedetään tämän tästä henkilökohtaiselle tai yrityskohtaiselle tasolle meneviä raivonsekaisia kommentteja. Jos pysyttäisiin asiassa, ehkä tietyt epäkohdat kuljetusalallakin saataisiin korjattua.


      • kerron
        kunnon palkka kirjoitti:

        Se on selvä asia, jota kannatan.

        Mutta ihmettelen tätä, että kytätään kuljetusyrittäjän lapsien, vaimon, siskontytön ja kumminkaimojen kulutustottumuksia. Ne nyt tuskin ovat suoraan verrannollisia yrityksen taseeseen...

        Yrityksen talouden hallintaan pätee tietyt lainalaisuudet, riskit jää yrittäjän kannettavaksi alalla kuin alalla. Ja tästä riskinotosta yleensä pitää tulla myös tulosta. Harva sentään yrittämistä 24/7 jaksaa pelkästä yrittämisen ilosta. Kyllä viivan allekin pitää jotain jäädä, ja se takia kustannukset täytyy saada kuriin.

        Ihmettelen myös tämän palstan yleistä äänensävyä. Asiat eivät pysy asioina, vaan mukaan vedetään tämän tästä henkilökohtaiselle tai yrityskohtaiselle tasolle meneviä raivonsekaisia kommentteja. Jos pysyttäisiin asiassa, ehkä tietyt epäkohdat kuljetusalallakin saataisiin korjattua.

        Itse olin työnantajalla, jolla oli kanssa kalliita harrastuksia ja perhe eleli aika ylenpalttisesti. Minulle ei kuitenkaan kuulemma pystynyt maksamaan, kun meni niin huonosti. Minä hain palkkasaamiseni korkojen kanssa jälkikäteen ihan yrittäjän leuhkan elämän takia. Jos kerran on varaa ostaa kalliita harrastusleluja, niin kyllä täytyy työntekijöillekin löytyä palkat. Ja jos joku urputtaa, niin tässä tapauksessa autoilijoilla oli mojovat pääomatulot.


      • itsekin ihmettelen
        kunnon palkka kirjoitti:

        Se on selvä asia, jota kannatan.

        Mutta ihmettelen tätä, että kytätään kuljetusyrittäjän lapsien, vaimon, siskontytön ja kumminkaimojen kulutustottumuksia. Ne nyt tuskin ovat suoraan verrannollisia yrityksen taseeseen...

        Yrityksen talouden hallintaan pätee tietyt lainalaisuudet, riskit jää yrittäjän kannettavaksi alalla kuin alalla. Ja tästä riskinotosta yleensä pitää tulla myös tulosta. Harva sentään yrittämistä 24/7 jaksaa pelkästä yrittämisen ilosta. Kyllä viivan allekin pitää jotain jäädä, ja se takia kustannukset täytyy saada kuriin.

        Ihmettelen myös tämän palstan yleistä äänensävyä. Asiat eivät pysy asioina, vaan mukaan vedetään tämän tästä henkilökohtaiselle tai yrityskohtaiselle tasolle meneviä raivonsekaisia kommentteja. Jos pysyttäisiin asiassa, ehkä tietyt epäkohdat kuljetusalallakin saataisiin korjattua.

        Ei ollut puhe mistään kumminkaimoistasi. Kirjoitin 90-luvun tarkan tietämykseni perusteella.
        Näissä firmoissa sitä pääomatuloa kuittasi toisaankin puoliaikuiset lapset ja vaimo, joilla oli osakkeita. Eivät kuskit saaneet mitään. Eikö sulla leikkaa?
        Tämähän tarkoitti, että imeväiset imivät kuskin selkänahkaa, jotta saivat lentää ja asua hotelleissa USAssa, Kanadassa ja Chilessä lumilautoineen ja ajaa karttinkia. Ei ollut mitään yhteistä "yrittäjä-kuskiperhettä", vaan lakikirjoihin tuijottavia isäntiä.


      • 2000-luvulle !
        itsekin ihmettelen kirjoitti:

        Ei ollut puhe mistään kumminkaimoistasi. Kirjoitin 90-luvun tarkan tietämykseni perusteella.
        Näissä firmoissa sitä pääomatuloa kuittasi toisaankin puoliaikuiset lapset ja vaimo, joilla oli osakkeita. Eivät kuskit saaneet mitään. Eikö sulla leikkaa?
        Tämähän tarkoitti, että imeväiset imivät kuskin selkänahkaa, jotta saivat lentää ja asua hotelleissa USAssa, Kanadassa ja Chilessä lumilautoineen ja ajaa karttinkia. Ei ollut mitään yhteistä "yrittäjä-kuskiperhettä", vaan lakikirjoihin tuijottavia isäntiä.

        Markka-aika meni jo ! Jäikö aamulääkitys väliin ? Ota illalla tuplasti.


      • 1980-luvulla
        2000-luvulle ! kirjoitti:

        Markka-aika meni jo ! Jäikö aamulääkitys väliin ? Ota illalla tuplasti.

        Vasta nyt sinä saatanan tylsimys olet vessanseinästä sen lukenut!


      • yrittäjille
        kerron kirjoitti:

        Itse olin työnantajalla, jolla oli kanssa kalliita harrastuksia ja perhe eleli aika ylenpalttisesti. Minulle ei kuitenkaan kuulemma pystynyt maksamaan, kun meni niin huonosti. Minä hain palkkasaamiseni korkojen kanssa jälkikäteen ihan yrittäjän leuhkan elämän takia. Jos kerran on varaa ostaa kalliita harrastusleluja, niin kyllä täytyy työntekijöillekin löytyä palkat. Ja jos joku urputtaa, niin tässä tapauksessa autoilijoilla oli mojovat pääomatulot.

        iskee hirvittävä ahneus, kun firma yllättäen menestyykin. Eivät sitten muista sitä seikkaa, että yrityksen tulokseen ovat vaikuttaneet myös palkkakuskit. Itselle ostetaan 500-sarjan Mersua, luksustalo, rantamökki Lapista, muskelivenettä ynnä muuta mukavaa. Kuskit unohdetaan, heille vaan sanotaan, että ei pysty, vaikka rahaa olisi taatusti heillekin asti. Ei halua opettaa kuljettajiaan liian hyvälle, jotta nöyryys pysyy.

        Toistakymmentä vuotta sitten mustalaisäijä oli tullut kaverille tuliterällä Mersulla kauppaamaan pelikortteja, että saisi lapsilleen maitoa. Kaveri oli kylmästi tuumannut, että kyllä sulla kuule maitoon on varaa, jos uudella autollakin ajelet. Ilmeisesti yrittäjätkin haluaisivat, että kuskit maksaisivat, jotta saisi ajaa.


      • jätkää pitää opettaa
        ei vaadi mitään kirjoitti:

        :::::::::::::::::.

        Tää 110 on keljuillu ja soittanut suutaa monille. Hyvä että tapasi parempansa. Hyvä kirjoitus


    • 110

      Ruikutatte kaikesta palkasta kalustosta työajoista työstä miksi?
      Suomi on vapaamaa täälä saa vapaasti vaihtaa työnantajaa työtä ammatia alaa jne.
      Jos et saa parempaa työpaikkaa mene ja katso peiliin ja mieti missä on vika.
      (tekevälle löytyy aina työtä)

      • 110

        Olen kaiken osaava ja paras teistä kaikista ruikuttajista. Välitän paskan vertaa siitä, jos joku on minua viisaampi tai parempi. Minä olen minä satakymppi!


      • 110
        110 kirjoitti:

        Olen kaiken osaava ja paras teistä kaikista ruikuttajista. Välitän paskan vertaa siitä, jos joku on minua viisaampi tai parempi. Minä olen minä satakymppi!

        Ei ole kovin viisasta käyttää toisen nimerkiä.
        klo 17.43 komenttisi ei anna kovin suurta kuvaa äö,stäsi.


      • aloittaja
        110 kirjoitti:

        Ei ole kovin viisasta käyttää toisen nimerkiä.
        klo 17.43 komenttisi ei anna kovin suurta kuvaa äö,stäsi.

        Taitaa olla parasta satakymppi, että huilaat. Ilmoitin selvästi eilen kaksoispisteillä mitä sinusta ajattelen ja käy siitä otsikostakin ilmi.


      • 110
        aloittaja kirjoitti:

        Taitaa olla parasta satakymppi, että huilaat. Ilmoitin selvästi eilen kaksoispisteillä mitä sinusta ajattelen ja käy siitä otsikostakin ilmi.

        Mikä mättää? Kehut itseäsi koulutetuksi sivistyneeksi kielitatoiseksi kokeneeksi älykkääksi, etkä kuitenkaan kykene löytämään työpaikkaa. Missä vika? Ehkä pieni itsetutkiskelu olisi paikallaan.


      • luista kytkin
        110 kirjoitti:

        Mikä mättää? Kehut itseäsi koulutetuksi sivistyneeksi kielitatoiseksi kokeneeksi älykkääksi, etkä kuitenkaan kykene löytämään työpaikkaa. Missä vika? Ehkä pieni itsetutkiskelu olisi paikallaan.

        noin pahasti. Et pääse kohta mäkeä ylös


    • mk 4

      mikä näitä ihmsiä vaivaa ite oon ollut kuljettana 9 vuotta 2 eri työpaikkaa mutta sitä mä ihmettelen et eikö nää "ammatti kuskit" nää sitä että asiolla on aina kaks puolt (työntekijä vs työnantaja)onhan se joka jepelle mahdollista ostaa oma auto ja perustaa TM:I jos ei palkka miellytä mitä sitä miettii et imeekö pomon perhe salkänahkaa. kyllä mulla ainakin kokemuksen ja ammattitaidon siivet on kantanu niin pitkälle kun oon ite halunnu.ei se yrittäjälläkään aina niin helppoo oo auto hajoo/verottaja ottaa syyniin. mä oon ainakin ylpee siitä et mä saan keikan tehtyä turvallisesti ja asiakas on tyytyväinen saamaansa palveluun minun osalta. ja kyllä se vaan on niin että jos veri vetää tielle niin siellä tiellä se veri on!!! kiitos!

      • 110

        Sää et ole koksaan ajanut metriäkään. Mä osaan lukea sen tuosta jutustasi. Autonhaaveet saat heittää menemään. Mä tiedän senkin. Ole siinä ylpeä mistä haluat!


      • 110
        110 kirjoitti:

        Sää et ole koksaan ajanut metriäkään. Mä osaan lukea sen tuosta jutustasi. Autonhaaveet saat heittää menemään. Mä tiedän senkin. Ole siinä ylpeä mistä haluat!

        enole kirjoitanut yllä olevaa 110


      • 110½
        110 kirjoitti:

        enole kirjoitanut yllä olevaa 110

        ha haa he heee heeeee säälittävää--


    • näin alkuun

      Niin ootko nyt jossakin kustannuslaskentatyössä? Sunlaiselle kaverille mulla olisi sekä hallintotyötä, että mahdollisen tulevan toimitusjohtajan hommaa.
      Yhteydenotto [email protected]

      • yhteydenotto

        Ei taida olla oikein sähköposti. Mullakin olisi osaamista, kielitaitoa ja nokkaa pomoilla. Tarkastatko tuon postisi kirjoituksen?


      • Aloittaja

        Olen tukevasti sisätöissä ja kuten kirjoitin annan pois kortistani C ja E. Luultavasti jään tähän firmaan muutamiksi toveiksi, sillä tässä saattaa aueta vielä kannustavampikin tehtävä.


    • Måste Gädda

      Sehän on hyvä palkka kuokkikuskin kuolutustason miehelle!
      -ja vielä ilkeää valittaa?...

    • olen lukenut

      Pidenmmän aikaa sen paskanjauhantaa. Se pitää saada pois sotekmasta tätä paikkaa!

      • 110

        Edellinen kommentti oli taas todella fiksu ja älykäs.
        Tuntuu että tällä palstalla pitää suurinta ääntä ne jotka eivät tiedä mistään mitään, mutta luulevat todella suuria itsestään.
        Kerätkää vähän kokemusta ajelkaa hieman koti ja ulkomailla. Ihmettelen yhä suuresti jos et kykyne saamaan työpaikkaa, missä vika ? (pitäisikö katsoa peiliin).


      • 99½
        110 kirjoitti:

        Edellinen kommentti oli taas todella fiksu ja älykäs.
        Tuntuu että tällä palstalla pitää suurinta ääntä ne jotka eivät tiedä mistään mitään, mutta luulevat todella suuria itsestään.
        Kerätkää vähän kokemusta ajelkaa hieman koti ja ulkomailla. Ihmettelen yhä suuresti jos et kykyne saamaan työpaikkaa, missä vika ? (pitäisikö katsoa peiliin).

        Sinä aloitit paremmillesi poskenväännön. Sait takaisin juuri kuin olla pitiki. Nyt mariset ja itket lapsenlailla. He Hee


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe