Osaisiko joku sanoa kuinka paljon -05 corollaan maksaa roiskeläpät 4 kpl?
Roiskeläpät
22
5773
Vastaukset
- dsfg
...sinä ottaa puhelimen käteen ja soittaa merkkiliikkeeseen. Olisit saanut asian jo selville sen sijaan että odottelet täällä vastausta.
Sanoisinpa että ainakaan alle 60 eurolla et selviä jos merkkiliikkestä merkkikohtaiset ostat.- itse...
vaikkapa vanhoista traktorin tai kuorma-auton sisärenkaista leikkelemällä jos välttämättä semmoset reliikit haluat. Minun mielipiteeni on että kunnollinen ruostesuojaus on parempi ja nätimpi vaihtoehto.
- millainen suojaus?
itse... kirjoitti:
vaikkapa vanhoista traktorin tai kuorma-auton sisärenkaista leikkelemällä jos välttämättä semmoset reliikit haluat. Minun mielipiteeni on että kunnollinen ruostesuojaus on parempi ja nätimpi vaihtoehto.
Kerroppa nyt sedälle millainen ruostesuojaus suojaa auton kylkiä eturenkaasta lentävältä kiveltä? Entä kanssatielläliikkujien tuulilaseja?
Vanha keksintö tuo roiskeläppä, mutta olisi niiiiin suotavaa että enemmän ihmiset niitä autoihinsa laittaisivat, moni tuulilasi saisi jatkaa elämäänsä hieman pidempään. - miettinyt...
millainen suojaus? kirjoitti:
Kerroppa nyt sedälle millainen ruostesuojaus suojaa auton kylkiä eturenkaasta lentävältä kiveltä? Entä kanssatielläliikkujien tuulilaseja?
Vanha keksintö tuo roiskeläppä, mutta olisi niiiiin suotavaa että enemmän ihmiset niitä autoihinsa laittaisivat, moni tuulilasi saisi jatkaa elämäänsä hieman pidempään.tarkemmin mihin suuntaan se kivi pomppaa roiskeläpästä? Juuri niin, sivullehan se ja tietysti suoraan vastaantulevan tuulilasiin! Jos tuulilasiasi haluat suojella niin pidä pitempi etäisyys edellä ajavaan. Ja tuohon kylkien suojaamiseen taas sanoisin että joka tapauksessa autoon TULEE aivan varmasti ajan kuluessa klommoja ja naarmuja, joten unohda koko juttu!
- Segovia
miettinyt... kirjoitti:
tarkemmin mihin suuntaan se kivi pomppaa roiskeläpästä? Juuri niin, sivullehan se ja tietysti suoraan vastaantulevan tuulilasiin! Jos tuulilasiasi haluat suojella niin pidä pitempi etäisyys edellä ajavaan. Ja tuohon kylkien suojaamiseen taas sanoisin että joka tapauksessa autoon TULEE aivan varmasti ajan kuluessa klommoja ja naarmuja, joten unohda koko juttu!
Ilman roiskeläppiä esim. hiekkatiellä kivisuihkut lyövät suoraan autosi helmoihin ja kuluttavat maalipintaa pois. Näin on käynyt hyvin monessa autossa ja merkissä.
Roiskeläppä on halpa ja järkevä keino suojata oma autosi turhilta kiveniskemiltä ja kolhuilta.
PS. Sen kerran, kun itselläni on tuulilasiin tullut halkeama, sen aiheutti kovalla nopeudella itseni ohi ajanut autoilija, jonka roiskeläpättömästä autosta kivi pamahti omalle kaistalleen palatessaan suoraan tuulilasiini ja halkeama oli tuloksena. Vastaantuleva auto ei siis tuota aiheuttanut. - Janne H.
Segovia kirjoitti:
Ilman roiskeläppiä esim. hiekkatiellä kivisuihkut lyövät suoraan autosi helmoihin ja kuluttavat maalipintaa pois. Näin on käynyt hyvin monessa autossa ja merkissä.
Roiskeläppä on halpa ja järkevä keino suojata oma autosi turhilta kiveniskemiltä ja kolhuilta.
PS. Sen kerran, kun itselläni on tuulilasiin tullut halkeama, sen aiheutti kovalla nopeudella itseni ohi ajanut autoilija, jonka roiskeläpättömästä autosta kivi pamahti omalle kaistalleen palatessaan suoraan tuulilasiini ja halkeama oli tuloksena. Vastaantuleva auto ei siis tuota aiheuttanut.Ainakin minun "euroromussani" on helmoissa muovisuojat ja niiden allakin vielä kiveniskumassalla suojattu maalipinta joten homman pitäisi olla kunnossa. Corolan helmapeltien maalipinnan kestävyydestä minulla tosin ei ole kokemusta mutta näyttää siltä että tosiaan monet ovat hankkineet uusiinkin Coroliinsa roiskeläpät. Kertooko tuo sitten jostain?
- muovisuojat
Janne H. kirjoitti:
Ainakin minun "euroromussani" on helmoissa muovisuojat ja niiden allakin vielä kiveniskumassalla suojattu maalipinta joten homman pitäisi olla kunnossa. Corolan helmapeltien maalipinnan kestävyydestä minulla tosin ei ole kokemusta mutta näyttää siltä että tosiaan monet ovat hankkineet uusiinkin Coroliinsa roiskeläpät. Kertooko tuo sitten jostain?
Vilkases vaikka kymmenen vuoden kuluttua niiden muovisuojien alle liekkö enää helmapeltiäkään jäljellä,olempa nähnyt erään maasturin jossa oli kanssa helmoissa muovisuojat ja vielä näiden alla irtopelti kiinni helmoissa,eikä ollut kymmentäkään vuotta vanha niin tämä pelti oli umpiruosteessa,tietäähän tämän miten käy kun suolavesi ja kosteus jää muhimaan ns.suljettuun tilaan.
- tarkemmin
miettinyt... kirjoitti:
tarkemmin mihin suuntaan se kivi pomppaa roiskeläpästä? Juuri niin, sivullehan se ja tietysti suoraan vastaantulevan tuulilasiin! Jos tuulilasiasi haluat suojella niin pidä pitempi etäisyys edellä ajavaan. Ja tuohon kylkien suojaamiseen taas sanoisin että joka tapauksessa autoon TULEE aivan varmasti ajan kuluessa klommoja ja naarmuja, joten unohda koko juttu!
tutkinut mihin päin nämä kivet lähtevät näistä Corollan "euroläpistä",perinteinen roiskeläppä oli kumia ja paljon isompi ja tasainen,taasen nämä euroläpät ovat pienemmät ja kuppimaiset,
luulisin että ei ne nyt ainakaan suoran sivulle pomppaa,toisaalta johonkin päin kivet kuitenkin lentelevät oli sitten läpät tai ei,mutta suojaa ne kuitenkin auton helmoja. - kasipätkä
muovisuojat kirjoitti:
Vilkases vaikka kymmenen vuoden kuluttua niiden muovisuojien alle liekkö enää helmapeltiäkään jäljellä,olempa nähnyt erään maasturin jossa oli kanssa helmoissa muovisuojat ja vielä näiden alla irtopelti kiinni helmoissa,eikä ollut kymmentäkään vuotta vanha niin tämä pelti oli umpiruosteessa,tietäähän tämän miten käy kun suolavesi ja kosteus jää muhimaan ns.suljettuun tilaan.
Mulla on -95 Volvo jossa myös on ko. helmamuovit ja viime kesänä uteliaisuudessani poistin ne kurkkaakseni alle ja sieltä paljastui aivan virheetön maalipinta ja ruosteesta ei ollut tietoakaan. Autoa ei ole milloinkaan ruostesuojattu jälkikäteen ja ruostetta ei ole missään. Joten höpö juttuja taas!
- "laatuautot"
kasipätkä kirjoitti:
Mulla on -95 Volvo jossa myös on ko. helmamuovit ja viime kesänä uteliaisuudessani poistin ne kurkkaakseni alle ja sieltä paljastui aivan virheetön maalipinta ja ruosteesta ei ollut tietoakaan. Autoa ei ole milloinkaan ruostesuojattu jälkikäteen ja ruostetta ei ole missään. Joten höpö juttuja taas!
kun näihin oli laitettu pohjaan suojamuovi,
ja kas kummaa muutamaan vuoteen oli pohja ruosteessa.TV:stä tuttu.Se niistä suojamuoveista.
- hyvää...
päivää taas kerran! Kyllä te tojolaiset saatte kiistan aikaan aiheesta kuin aiheesta. Tässäkin niin pienestä asiasta kuin ROISKELÄPÄT ja kura lentää. Onko hyvinkin vaikeaa pitää keskustelua asiallisena?
Asia kuitenkin on totta että noille käpistyksille moni on puolesta ja vastaan. Henkilökohtainen mielipiteeni on se että ne ovat kiviruiskuja ja kuran sumuttajia vaikkakin suojaavat oman auton rakenteita. Silloin kun läppäpakko poistui olin siitä erittäin hyvilläni, se on vain minun mielipiteeni asiasta. - -Jere-
alkuperäiset roiskeläpät 4kpl maksavat toyotan lisävarustelistan mukaan 120e...
- Suojaa
Kiitos ! Muille aiemmin vastanneille. En minä mitään perusteluja puolesta tai vastaan kysynyt. Ainoastaan yksinkertainen kysymys hinnasta. Ja Nyt se lopulta tulikin.
- onpa
hinta noussut.Vuosi sitten ostin alkuperäiset läpät ja ne maksoi 4kpl 60 euroa.
- toyotaman
alkuperäiset roiskeläpät maksavat toyota hinnaston mukaan 120e/4kpl
- ne saa
tosin nyt ymmärrän, mikseivät ne ole vakiona niinkuin eivät kylkilistatkaan jne.
- ..............k
Ostin uuden corollan porvoon toyotalta,liike asentaa kaikkiin myymiinsä autoihin roiskeläpät ja matot.
- simo6
Ihme tappeluu,jostain roiskeläpistä.Eiköhän se oo jokaisen oma asia hommaako ne vai ei??? Pitääkö sitä aina vääntää jostain aivan turhasta? Tässäkin kysyttiin vaan tietääkö kukaan hintaa,eikä muuta. Mut sit ihme vääntöö,ruostuuko vai eikö ruostu. Ei tajuu.
- Corocoro
120 euroa 4kpl
- Corolla 03
50€ Merkkiliikkeestä tosi helppo laittaa .
- Jussi 1
MOTONET JÄRKI-IHMISEN OSTOSPAIKKA !! ;)
- Anonyymi
Onko läpistä hyötyä? Entä haitat?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941335- 1581218
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos60897Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27852Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829