Hei!
Voisiko joku kertoa millaiset ovat tietojenkäsittelyn valintakokeet? Millaisia tehtäviä? Onkohan netissä jossain vanhoja tehtäviä näkyvillä?
Kiitti
TIETOJENKÄSITTELYN VALINTAKOE
3
747
Vastaukset
- jarmohak
Tämä samainen kysymys on joka vuosi täällä, eikä tähän kertaakaan ole kukaan oikein hyvin vastannut. Asiaa hieman selviteltyäni, voin kertoa sen verran jotta vanhoja kokeita löytyy todella naftisti netistä [itse en ole löytänyt yhtään kappaletta ko. koulutusohjelmaan]. Lukemalla hieman matematiikkaa ja hieman petraamalla muistiaan pärjää varmasti todella hyvin. Itse tekniikan puolelle kun hain, niin yhtälönratkaisuja yms. oli valintakokeessa, oletan että luetun ymmärtäminen sekä muutama matemaattinen tehtävä on myös Tietotekniikkaa lukemaan haettaessa. Jos jollakulla olisi vaikkapa jokin vanha valintakoe jossain tallessa, niin voisihan sen ystävällisesti johonkin kaikkien katsottavaksi laittaa, koska itsekkin kyseistä alaa arvelin alkaa lukea syksyllä, olettaen että valintakoe menee hyvin :)
- tämän verran
No minulla ainakin oli ryhmäkeskustelu, jossa keskailtiin muistaakseni kaikenlaista diipadaapaa, miksi haluaa opiskelemaan kyseistä alaa jne. Ihan rennonletkeä tilanne.
Sitten oli joku luetunymmärtämistehtävä, joka oli ainakin minusta _todella_ helppo. Piti lukea joku artikkeli, joka sitten otettiin pois ja piti vastata monivalintakysymyksiin.
Sitten oli se loogisen päättelyn osuus, jossa taisi olla hyvin vähän jotain laskemista tai sitten sitä ei edes ollut, oli vaan niitä logiikkatehtäviä..ja kyseltiin jotain tyyliin, mikä on vuokaavio jne..Itse en ole matemaatikko/logiikkahirmu, mutta sisään mentiin komeilla pisteillä :) Että ei paha.
Mutta kaipa nuo vaihtelee kaupungeittain ja omastani on jo kolme vuotta aikaa.
- minääääää'ä
joo tää ei välttämättä mitään auta mutta mun kaveri on nyt hakemassa tonne ja sillä näytti olevan pari vanhaa pääsykoetehtävää. ja se oli just joku ihme logiikka-juttu. En jaksa koko tehtävää tähän laittaa mutta jtn sellasta siinä oli että lasketaan tarkkaan aikaa kauan menee kun semmonen aakkostus-tehtävä suoritetaan tietyllä henkilömäärällä ymsyms.. Eli ihan perussettii,mut pitää vaan osaa loogisesti miettii se...jotenki.. :D Muistaakseni kaveri sano että on kolme aika erilaista tehtävää ja kaks niistä mitä tehä.. (: en mä muuta osaa asiatsa sanoa(:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995