muutto asuntoon jossa

ollut eläin

etsin itselleni uutta vuokra-asuntoa ja ensi viikolla menen katsomaan kämppää, jossa saattaa nyt olla jokin eläin. olen astmaatikko ja allergikko - mitenkähän minun kävisi asunnossa, jonka edellisellä omistajalla on ollut lemmikki? saako eläinpölyn siivottua pois? etenkin kissojen ja koirien "jäänteet" arveluttavat.

5

2142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaanhoitaja30

      JOs olet pahasti allerginen ja saat herkästi astmakohtauksia tms. Niin en suosittele.. Kissa on ainakin erittäin paha ja aiheuttaa pahat oireet jo pelkälle allergikolle saati astmaatikolle.

      Itse en muuttaisi asuntoon varsinkin jos olisi kissa kyseessä. Kissa on melkein kaiksiat pahin.

      Tietääkseni sitä eläinpölyä on erittäin vaikea puhdistaa, mutta ehkä joku tietää enemmän joka omistaa lemmikin, että miten saisi putsattuya kämpän hyvin.

      Itselläni on myös astma ja allergia ja kissa on erittäin paha.

    • en tiedä

      ehkä hyvällä siivouksella.
      mulla on kissa ja koira allergia(aika paha) ja yritin siivota edellisen omistajan eläimen karvoja.
      helvetin vaikea niitä on pois saada,varsinkin kaikki lämpöpatterien taustat jne.

      hox!pidä huoli kun muutat,että samassa rappukäytävässä ei ole eläimiä.pöly leviää koneellisen ilmanvaihdon kautta,
      sillon oot todella kusessa,mulle kävi niin :/
      muutto tuli eteen.

    • superallerginen

      en suosittele muuttoa sellaseen asuntoon. kissan ym. eläinten pöly/hilse ym. eläinepiteeli on erittäin hienojakoista ja vaikeasti siivottavaa, sitä voi löytyä asunnosta vuosia eläimen poismuuton jälkeenkin. karvathan ei ole se pahin asia ymmärtääkseni, vaikka toki niissäkin on allergiaa aiheuttavaa/oireita pahentavaa epiteeliä. sun kannattais vielä kysyä mielipidettä allergialääkäriltäsi.

    • kissoista

      itse olen pahasti allerginen kissoille ja muutin vajaa vuosi sitten asuntoon jossa edellisellä on ollut kissa. Puoli vuotta joiduin syömään allergia lääkkeitä, nyt viimein on helpottanut, onneksi! Pesin lattioita ja imuroin, mutta ei se oikein näyttänyt auttavan.Keskustelin asiasta niin lääkärin kun terveydenhoitajan kanssa ja kuulin että oikeastaan ainut apu tulisi jos irrottaisi listat ja imuroisi niiden takaa! Tähän rulianssiin en kuitenkaan lähtenyt, koska sain lääkkeillä oireet riittävästi kuriin! Kalliiksihan se tietysti tuli!Niin tuosta astma jutusta en kyllä tiedä yhtään mitään! voipi olla parempi olla muuttamatta!

    • lkjhgf

      Itse muutin kerran asuntoon, jossa oli ollut kissa, joka pantu pois paria vuotta aikaisemmin.
      Kyllä siinä sai kaikki paikat kosteella pyyhkiä moneen kertaan. Seinät, katot, kaapit, patterintakuset... ja vielä kolmen kuukauden kuluttua tunki epiteeliä jostain keittiön laatikoston takaa. Puolen vuoden asumisen jälkeen oli jo ihan hyvä olla.
      Lykkyä vaan.
      Nykyään yksityiset vuokranantajat ei edes huoli vuokralaisia, joilla on lemmikkejä. Liekö sitten huoli vain siitä,että jos eläimet rikkovat paikkoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2266
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1881
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1322
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1190
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe