Hei!
Onko kenelläkään kokemusta Nexiumin ja Somacin käytöstä? Mä käytin eka Zoltia, ei auttanu. Sit käytin pari pv Somacia, heti tepsi ja nyt sitten jatkoin Nexiumilla ja tää vaan närästää entistä enemmän, on ihan hirvee olo. Röyhtäilyttää koko päivän, nielu kipee ja omena kurkussa-olo. Miten mahdollista, kun pitäis olla yks parhaimmista happosalpaajista?
Nexium vs. Somac
6
2174
Vastaukset
- refluksio
taas Zolt ei auttanut ollenkaan, Somac kohtalaisesti ja Nexiumin kanssa elämä on välillä aivan oireetonta. Nyt olen syönyt Nexiumia 2v päivittäin ja syön elämäni loppuun saakka ellen pääse mahalaukun kiristys leikkaukseen. Nää on varmaan yksilöllisiä....,mutta ehkä kannattaa kokeilla nexiumia pitempään kuin yksi päivä.
Tsemppiä - juuri aloittanut
Mä vaihdoin juuri Nexiumin kuukauhden käytön jälkeen Somaciin ja tuntuu ehkä jo hieman paremmalle, ei oo vatsassa niin paljon ilmaa ja ihan kun omena kurkussakin olis pienentynyt. Nexium ei mulla ainakaan toiminut kehuttavasti siis. Toivon että Somacista olisi apua.
- ollut apuva
melkein pahensi refluksia. Somacia käytän joskus harvoin muuten on ihan hyvä.
- auttanut
ainakin mulla! Oireet hävisivät somacilla kokonaan, muita en ole edes kokeillut. Lääkäri sanoi että somacista ei ole haittaa ja sitä voi periaatteessa syödä vaikka koko loppuelämän (monet käyttävät sitä esim. vahvan lääkityksen ohella suojaavanalääkkeenä). No mulla lääkitystä on vähennetty joka toiseen pv. ja tuntuukin siltä että joka toinen pv on ilmaa kovasti mahassa ja röyhtäilytyttää ja kipua pallean yläosassa, eli kylkiluiden välissä, ja joka toinen pv on hyvä olo!
- Anonyymi
Lääkäri määräsi Esomeprazolia, eli tuota Nexium halpisversiota. Pari päivää syönyt sitä ja huimausta on, eikä vatsa toimi sitäkään vähää, mitä aiemmin.
Olisiko Somac turvallisempi lääke, kannattaisiko yrittää vaihtaa siihen ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303701Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131503Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2291371Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1501066Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248930Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923- 62918
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ72916Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98859Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56744