neuropsykologinen tutkimus

epilepsiaa sairastava

Minulla on muutaman päivän kuluttua aika neuropsykologiseen tutkimukseen ja ajat on peräkkäisinä päivinä.
Onko kukaan käynyt neuropsykolosissa tutkimuksissa epilepsian takia?
joutuuko siellä käymään montakin kertaa vai riittäköhän ne kaksi aikaa vain...
joutuuko siellä tekemään jonkinlaisia tehtäviä?
vai mitä?
katotaanko siinä myös onko opiskelu/työkykyinen vai mitä?
:)

13

5301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairastaa

      epilepsiaa, otetaanko aina ajokortti pois?
      huolestunut ...

    • kxtaawi

      neuropsykolosissa tutkimuksissa
      kaksi aikaa riittivät.
      siellä tehdään jonkinlaisia tehtäviä
      palikkatesti :))

      opiskelu/työkykyinen, kyllä varmaan
      jos ...no itse menin ainakin työeläke juttua
      tarkistuttamaan.

    • jousimies57

      Olen käynyt yhden kerran.
      Mulla arvioivat työkykyä.
      Palikkatestejä, muistitehtäviä, sai piirtää paljon, semmosta
      naputteluhommaa. Ja sitte kyseltiin presidenteistä kirjailijoihin ym.

      Että semmosta.

    • ansku-22

      vuosi sitten leikkaushoito suunnitellessa ja 2 kk sitten ennen kuin vagushermostimulaattori asennettiin. Aikaa siellä vierähtää n. 3 tuntia "palikoilla" leikkiessä. Tekee muistia koskevia, sekä älyllistä osaamista koskevia tehtäviä. Myös vastauksen nopeutta ja uuden asian kertauksen vaikutusta tarkkaillaan. Yksi kerta on riittänyt ainakin minulla n. 3 tuntia.

      • kxtaawi

        Miten sinulla toimii se vagushermostimulaattori?

        Minulle suunniteltiin sitä en vaan käsitä miksi ei laitettu, itsestäni jotenkin tuntuisi
        aika toimivalle noin ajatuksena ainakin koska
        sydän jo prakaa eli hapensaanti on heikkoa ja yöllä hapensaanti on vielä flekmaattisempaa
        koska ollaan untenmailla.
        Minun kohtauksethan tulee yöllä unessa.


      • ansku-22
        kxtaawi kirjoitti:

        Miten sinulla toimii se vagushermostimulaattori?

        Minulle suunniteltiin sitä en vaan käsitä miksi ei laitettu, itsestäni jotenkin tuntuisi
        aika toimivalle noin ajatuksena ainakin koska
        sydän jo prakaa eli hapensaanti on heikkoa ja yöllä hapensaanti on vielä flekmaattisempaa
        koska ollaan untenmailla.
        Minun kohtauksethan tulee yöllä unessa.

        maanantaina.Siis en vielä tiedä. =) Katsotaan.
        Piti odottaa se 2 viikkoa leikkauksen jälkeen ennen kuin sen voi käynnistää.Johdon pitää ehtiä jonkin verran juurtua kiinni verisuoneen ja leikkauhaavojen parantua.

        En viitsi odottaa odottaa kummempia tuloksia, ettei taas tarvitse pettyä.

        Laite pistetään maanantaina minimisäätöihin ja torstaina taas nostetaan. Katotaan mitä alkaa tapahtua. Pääsis pikkuhiljaa tästä 2 puolen viikon poolokierteestäkin eroon kun tikit otetaan pois 2 viikon päästä ja alkais parantua haavat niin ei tarvis töissä asiakkaita säikytellä.


      • ansku-22
        kxtaawi kirjoitti:

        Miten sinulla toimii se vagushermostimulaattori?

        Minulle suunniteltiin sitä en vaan käsitä miksi ei laitettu, itsestäni jotenkin tuntuisi
        aika toimivalle noin ajatuksena ainakin koska
        sydän jo prakaa eli hapensaanti on heikkoa ja yöllä hapensaanti on vielä flekmaattisempaa
        koska ollaan untenmailla.
        Minun kohtauksethan tulee yöllä unessa.

        että siksi koska sydämmen pitäisi olla hyvässä kunnossa koska stimulaattoria ja sydämmentahdistinta ei voida asentaa samalle ihmiselle.


    • Hugo.

      Jonkinlaisia palikkatestejä, jotka ainakin itselläni samanlaisia olleet, vaikka väli oli yli 10 vuotta. Testeissä selkeä logiikka, joten älä ajattele liian monimutkaisesti, kuten itse ekalla kerralla. Kortteja pitää lajitella ja siinä on erivärisiä kortteja ja neliön kolmion ja ympyrän muotoisia. Lisäksi niillä eri värit. Kun löytää muodosta ja väristä sen yhteisen sävelen, niin kaikki menee oikein heti.

      Lisäksi siellä kerrotaan tarina ja sinun pitää toistaa se mahdollisimman tarkasti, muista sitten olla pikkutarkka ja vältä omia sanoja, sillä käsittääkseni ne eivät ymmärrä, jos kertoo tarinaa niin, kuin itse sen on ymmärtänyt. Tarina taisi tulla viivästettynä ja heti.

      Oli siellä muitakin ja toivottavasti ovat kehittäneet uusia, niissä on hauska käydä ja taukoja saa näköjään pitää, vaikka ainakin itse olisin parituntia halunnut tehdä yhteen menoon.

      Itselläni työpaikkatestit on olleet paljon vaikeampia ja tuo on mielestäni ollut todella helppoja. Jollain ne mittasivat älykkyttä ja muistia ja niiden pitäisi korreloida kuulemma keskenään. Itselläni muisti oli normaali ja älykkyys oli huomattavasti parempi, joten siinä oli kuulemma vikaa sitten aivoissa.

      Huom! En ole asiantuntija, mutta sain sen tutkimustuloksen kirjallisena aikoinaan.

      • sauvatar

        täytyy tutkimustulos pyytää kotiin
        jos haluaa sen itselleen.
        Näin sen ymmärsin,kun kävin eli
        sitä ei automaattisesti kotiin
        lähetetä.


    • kolline

      neuropsykologinen tutkimus tehty ajokorttia varten heinäkuussa 2017,Neurologian erikoislääkäri sanoi kun kävin elokuussa 2017 polilla loppu tarkastuksessa että kaikki ok ajokorttia R1 varten,käyt sitten terveysperusteisessa ajokokeessa kun soitan sinulle helmikuu alussa 2018 niin asia kunnossa.Sitten kyseinen Lääkäri soittaa minulle Helmikuun 2018 alussa kysyy oletko jo käynyt ajokokeessa vastasin että en koska teidän piti soittaa minulle että voin varata ajan terveysperusteiseen ajokokeeseen teidän ohjeen mukaa, kysyin heti että onks tää jotain pilaa?Lääkäri antoi kumminkin yhteystiedot terveysperusteisen ajokokeen järjestäjälle,sitten lääkäri soittaakin 15 min kuluttua uudestaan että tässä neuropsykologisessa tutkimuksessa mikä on tehty 2017 heinäkuussa on ristiriitaisuuksia et voi mennä ajokokeeseen,miksei voinut sanoa jo loppu tarkastuksessa 2017 elokuussa?Nyt pitää odottaa neuropsykologista tutkimus aikaa 2-4kk ja kun tutkimus tehty niin sitten aikaa varaamaan ajokokeeseen,EI menny kyllä ihan putkeen Neurologian erikois Lääkäriltä,VAI mitä olette mieltä?Yksityinen neuropsykologinen tutkimus maksaa 700€ revippä siitä! ja ajokorttia tarvitsen välttämättä

      • kolline

        Onko kokemuksia vastaavasta?Oliskohan neurologian erikoslääkärin käytävä neuropsygologisessa testauksessa ja arvioitava onko työkykyinen hoitamaan virkaansa?


    • kolline

      Niin neurologiset tutkimukset tehty Keski-Suomessa!

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe