Mikä motti hintaero on mäntytukilla ja mänty sorvitukilla??
Mäntytukki/sorvitukki
9
8950
Vastaukset
- sorvitukki
on semmonen kuitufirmojen ostokikka. Hinnoitellaan joku osa puusta erilailla ja sitten otetaan se jostain muualta takaisin :)
Todellisuudessa männyn hinta on aina laadun mukaan (ja sitten se vaikuttaa, minkälaisessa puupulassa ostaja sattuu olemaan) - ostajasta
Metsäliitolla ainakin Keski-Suomessa sorvitukkia voi yli 30 cm puista tehdä huonompilaatuisesta puusta kun tavalista mäntytukkia ja hinta on kuusitukin hinta. Lisäksi käytössä on 26 dm pituus sorvitukille mikä lisää tukkiosuutta vikaisissa järeissä männiköissä.
Oksattoman sorvityven ostajat maksavat kovempaa hintaa mutta laatu on tiukka.- Eikös vaan
Sehän on kuulkaas niin, ettei ole oksatonta puuta, eikä k****töntä miestä!
- åkke
Eikös vaan kirjoitti:
Sehän on kuulkaas niin, ettei ole oksatonta puuta, eikä k****töntä miestä!
Oli jo katteellisten panettelua...
- hankinta tuulenkaadot
Ei hyvää tyvitukkia kannata sorviksi,koska A mäntytukin hinta on yli70 euroa, sorvin hinta n58-60euroa, sorvin tatvamitta minimi 25cm,B laatuinen tyvi sorviksi.
- sorvata
pöljä.
- kyllä vaan
kyllähän mäntyä sorvataan,käyttävät väliviiluina havuvanerissa,Olen itse mäntysorvia myynyt kuusisorvin kanssa.nytkin mänty/kuusisorvit odottaa hakiaa tievarressa,kun kevät ylläti.Mitattiin tienvarressa.
- jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
kyllä vaan kirjoitti:
kyllähän mäntyä sorvataan,käyttävät väliviiluina havuvanerissa,Olen itse mäntysorvia myynyt kuusisorvin kanssa.nytkin mänty/kuusisorvit odottaa hakiaa tievarressa,kun kevät ylläti.Mitattiin tienvarressa.
En tiedä tuosta väliviilusta, mutta pintaan olen nähnyt laitettavan männyn pintaviilut niin on saatu "mäntyvaneria". Männyn käyttö on varmaan todella vähäistä, varmaan samaa kuin pyökin, eli vain erikoisuuksiin.
- käytetään
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:
En tiedä tuosta väliviilusta, mutta pintaan olen nähnyt laitettavan männyn pintaviilut niin on saatu "mäntyvaneria". Männyn käyttö on varmaan todella vähäistä, varmaan samaa kuin pyökin, eli vain erikoisuuksiin.
väliviiluna Finnforestilla Suolahden tehtaalla mäntyäkin havuvanerissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867