Kiinan skootteri halvin pitää

40 vuotias

Ostin elokuussa 2006 minimanista 560€ skootterin ja huristelin sillä 897 km ja itse tein siihen tarvittavat huollot. Ja eilen sen möin pois 490€ niin missä muussa skoottereis kuin kiinalaisissa säilyy arvo niin hyvin? että 70€ vaan putosi hinta! Olihan se kuin uusi kun pidin sitä hyvin.

11

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgkgklnlbn

Kyllähän nyt mopo yleensä on loppuun ajettu raato noilla kilometreillä! Kuinka monta täyshuoltoa muuten teit?

• Kiki  

Mopojahan ei myydä, ne ajetaan loppuun, ja sitten myydään osina, esim. minä ajelein 400€ herowinnerillä noin 25 tuhatta, kipinät katos, myin pois vähän alle 200 eurolla.

No sitten on myös ajamisen laatu, mersu maksaa opelia enemmän, ja kumpikin kulkee kutakuinkin saman, ns ajon laatu on vaan eri mersussa, joten sama mopoissa.

Ajatella fillaeita sitten, Yosemite runner maksaa 80€ UUTENA ja joku hyvä levyjarrullinen maasturi 2000€ ja ajat kummallakin 2000km, saat yousemitesta 30€ ja maastopörästä noin tonnin, toisen arvo laskee siis tonnin, ja soisen 50€ kummankohan väki menettää meilummin tonnin tai 50€

On se kumma että kalliita mopoja/autoja/fillareita myydään, vaikka niissä tulee enemmän tappiota

• Jaana 17

Jos näin on niin minäkin ostan itselleni ensiviikolla uuden fuden! enkä vanhaa pököä. kiitoksia hyvästä palstasta.

• Kiki  
        Jaana 17 kirjoitti:

Jos näin on niin minäkin ostan itselleni ensiviikolla uuden fuden! enkä vanhaa pököä. kiitoksia hyvästä palstasta.

Se on kivaa kun tietää että laite toimii, jos ostat käytetyn se voi olla aivan paskassa kunnossa

• Nimetön
        Kiki   kirjoitti:

Se on kivaa kun tietää että laite toimii, jos ostat käytetyn se voi olla aivan paskassa kunnossa

onko siis viisaampaa ostaa uusi "kiinalainen" vai käytetty "laatu" skootteri? mä en tiedä näistä mitään... :/

• Nimetön kirjoitti:

onko siis viisaampaa ostaa uusi "kiinalainen" vai käytetty "laatu" skootteri? mä en tiedä näistä mitään... :/

jos peukku on keskellä kämmnetä ja rahaa n.600e niin ista uusi kiinalainen ja käytä sitä huoltoohjeen mukaisesti huolloissa... ja vaikka se ei olisikaan ihan keskellä niin kuudellasadalla kannattaa ostaa se uusi kiinalainen...

• djkopifgh
        PappaSkootteri kirjoitti:

jos peukku on keskellä kämmnetä ja rahaa n.600e niin ista uusi kiinalainen ja käytä sitä huoltoohjeen mukaisesti huolloissa... ja vaikka se ei olisikaan ihan keskellä niin kuudellasadalla kannattaa ostaa se uusi kiinalainen...

entäs kun jotkut sanovat ettei löydy varaosia ja jotkut et löytyy vaik muille jakaa ni miten tuo nyt on? toi äskeinen auttoi jo tosi paljon!

• 40 vuotias
        djkopifgh kirjoitti:

entäs kun jotkut sanovat ettei löydy varaosia ja jotkut et löytyy vaik muille jakaa ni miten tuo nyt on? toi äskeinen auttoi jo tosi paljon!

No noista huolloista oisin kyllä eri mieltä 89€ oisi ollu skootterin huolto kaikkineen kun kyselin! minä kyselisin jotain tuttua tekemään huollon. Venttiilien säätö on minusta tosi tärkeä tehdä. minäkin olen tehny naapureille huoltoja 20€ kun omaan skootteriin tein huollon ja perehdyin asiaan. jos ajat kesäs 1100 km niin huoltoihin menee jo 178€ joka on minusta aivan liikaa 600€ mopolle

• sherlock
        Jaana 17 kirjoitti:

Itse nettosin jopa voittoa vanhalla Peugeotilla, jos pelkät osto- ja myyntihinta lasketaan. Reilun vuoden verran se mulla oli ja toimi kuin unelma.

Jos kaikki tekemäni huollot laskee mukaan, jäin kaiken kaikkiaan ehkä noin 100 euroa häviölle. Tämä 100 euron häviö sisältää takarenkaan, variaattorin rullat sekä hihnan, yhden huoltomaksun ja jotain muuta pientä... Eli kulutusosia, joita menee jokaisella vehkeellä.

Ei mulla kyllä ollut peukalo keskellä kämmentä siltikään ja tein suurimman osan huolloista itse. Kerran kävi huollossa pikkuhomman takia. Sähköihin tuli häikkää vääränlaisen kaverilta lainatun sähköosan takia ja vedettiin pätkä uutta johtoa. Renkaanvaihdon vanteelle tingin mukaan renkaan ostohintaan.

Kannattaa miettiä vielä. Uusi Fude on mukava peli, jos se kestää, mutta hajotessaan tuottaa päänvaivaa. Jonot huoltoonkin on kiinaskoottereilla pitkät ja monet pienkonekorjaamot on kieltäytyneet ottamasta niitä vastaan.

0Siitä ei ole kuitenkaan epäilystäkään, etteikö uusi Fude tulisi halvemmaksi pitää, kuin uusi Peugeot. Käytettyjen kohdalla kannattaa harkita uudelleen, koska käytetyn hinta ei enää romahda niin paljoa...

• 1 vuoden kokemus
        sherlock kirjoitti:

Itse nettosin jopa voittoa vanhalla Peugeotilla, jos pelkät osto- ja myyntihinta lasketaan. Reilun vuoden verran se mulla oli ja toimi kuin unelma.

Jos kaikki tekemäni huollot laskee mukaan, jäin kaiken kaikkiaan ehkä noin 100 euroa häviölle. Tämä 100 euron häviö sisältää takarenkaan, variaattorin rullat sekä hihnan, yhden huoltomaksun ja jotain muuta pientä... Eli kulutusosia, joita menee jokaisella vehkeellä.

Ei mulla kyllä ollut peukalo keskellä kämmentä siltikään ja tein suurimman osan huolloista itse. Kerran kävi huollossa pikkuhomman takia. Sähköihin tuli häikkää vääränlaisen kaverilta lainatun sähköosan takia ja vedettiin pätkä uutta johtoa. Renkaanvaihdon vanteelle tingin mukaan renkaan ostohintaan.

Kannattaa miettiä vielä. Uusi Fude on mukava peli, jos se kestää, mutta hajotessaan tuottaa päänvaivaa. Jonot huoltoonkin on kiinaskoottereilla pitkät ja monet pienkonekorjaamot on kieltäytyneet ottamasta niitä vastaan.

0Siitä ei ole kuitenkaan epäilystäkään, etteikö uusi Fude tulisi halvemmaksi pitää, kuin uusi Peugeot. Käytettyjen kohdalla kannattaa harkita uudelleen, koska käytetyn hinta ei enää romahda niin paljoa...

sherlock sinä nostat tämän skootteri keskustelu palstan tasoa. Voisin verrata sinua idolssin Ariin. Että kun luen sinun juttujasi niin tulee kylmät väreet kuin kuuntelisin idossin Aria. Molemmat tuntuu osaavan asiansa

• sherlock
        1 vuoden kokemus kirjoitti:

sherlock sinä nostat tämän skootteri keskustelu palstan tasoa. Voisin verrata sinua idolssin Ariin. Että kun luen sinun juttujasi niin tulee kylmät väreet kuin kuuntelisin idossin Aria. Molemmat tuntuu osaavan asiansa

On mukava kuulla, että täällä on vielä käyttäjiä, jotka ihan oikeasti käyttää palstaa siihen tarkoitetulla tavalla, eli tiedonhankintaan ja muiden auttamiseen.

Itse en kyllä niinkään Idolsia seuraa, mutta kai tuon voi kohteliaisuutena ottaa. :-) Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2276
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1694
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      84
      1388
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      131
      1371
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1256
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      75
      1227
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1101
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1047
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      972
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe